Jump to content

Kniv i Storbritania, maktmisbruk?


fat_dog86

Recommended Posts

Ser britiske utgaven av Cops akkurat nå... De stoppa en kar, bare fordi han så mistenkelig ut. Det lukta alkohol i bilen, så han måtte blåse. Blåste grønt, viste seg å være sterk aftershave.

 

Men så titta de inni bilen, og der stod en biffknivlignende kniv tredd i dørlommen på innsiden av førerdøra. Han ble på grunn av denne huket inn for "carrying a sharp and pointy object", bragt ned til stasjonen, men slapp der unna med en advarsel.

 

Er det virkelig så gæli der borte?? Har hatt et par karer i reisefølge som jeg mener å huske gikk med kniv på hofta i Glasgow... Mulig det er litt slakkere i Skottland enn England? Sykt uansett!

 

Kom fram senere i saken at de i det distriktet året før hadde 150 kniferelated crimes. Ikke rart når sånne ting gjør en kriminell!!

 

EDIT:

Trådtittel endret etter innspill vidre i tåden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror det kommer veldig ann på hvor og i hvilken sammenheng. Men at de er hakket hysteriske er ikke noen underdrivelse. Var vel noen som fant fant en .22 LR patron klemt ned mellom noen plankebord i en forettning (London om jeg mimrer riktig) derover for et par år tilbake, det skapte overskrifter som om det hadde vært et giganstisk sprenglegme klar for detonasjon og litt til.

Hysteri mot våpen og en omfattende kameraovervåking (i allefall i london) er vel også litt bekymringsverdige trekk etter min smak.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke dit for å oppleve slikt. En i Norge ble stoppet av politiet, og da døra på bilen sto åpen, så politimannen at det lå en kjøttøks/ biffklubbe i lomma på innersiden av førerdøra. Øksa/klubba lå der fordi han noen dager tidligere hadde brukt den til å banke på startmotoren da den ikke ville slå inn. Resultat; flere tusen i bot.

Link to comment
Share on other sites

Husker den med 22 patrona ja!

 

Tusenlapper for ei kjøttøks? Om du hadde hatt den i beltet kunne jeg til dels gått med på det, men i bilden... Hadde dratt den langt i retten før jeg hadde gått med på noen bot altså! Prinsipp!

 

"I'm all in favor of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters." - Frank Lloyd Wright (1868-1959)

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke dit for å oppleve slikt. En i Norge ble stoppet av politiet, og da døra på bilen sto åpen, så politimannen at det lå en kjøttøks/ biffklubbe i lomma på innersiden av førerdøra. Øksa/klubba lå der fordi han noen dager tidligere hadde brukt den til å banke på startmotoren da den ikke ville slå inn. Resultat; flere tusen i bot.

Vil håpe og tru at sånne ting er enkelstående tilfeller, og som enkelte andre reagerer på, hadde det der blitt dratt in og laga sak av, så vil eg nok tru at det hadde blitt Politiet som tilslutt hadde fått skrapa.. Sånt er piss...

Nei det er berre ein kjensgjerning at me som har den hobbyen me har, og liker jakt, skyting og våpen, går ei dyster tid i møte. Og det er derfor det er også viktig at me tenkjer oss om kva me poster her inne, og gjer i vår kvardag..

Link to comment
Share on other sites

De har snakket om å forby en drøss med knivtyper i UK, siden de tydeligvis har en oppblomstring av knivdrap og kutting og stikking generelt blant ungdom. Regner med at bobbyene har fått beskjed om å være ekstra vemlige når de ser noe som minner om et stikkvåpen.

 

Det kan se ut som om å forby seg ut av et problem er den eneste problemløsningsmetodikken britiske poltikere innehar.

Link to comment
Share on other sites

Sannheten er vel den at vi som driver med alt fra bilskruing, til skyting, lading, jakt, satelitt, data til fisking (ikke minst den siste der). Ligger tynt ann om vi blir stoppet av rette skitstøvelen, fra øvrigheten. Hvor mange kniver, økser, slegger, brekkjern, pipesett, kraftarmer, tenger, ledninger, en patron eller to som har trilla bort uten at en har sett det etc, er det ikke som ligger og slenger i våre biler?

 

Jeg har jo en tendens til å slenge alt bak førerstolen når det går litt fort for seg, og av og til dukker det jo opp en patronpakke, og minst en kniv eller to av ymse slag (teppekniv t.d er jo fast i dørlomma), samt kansje en hammer bak setet?.

 

Jeg må jo være grovt kriminell som har slikt i bilen min. Nei når man hører om slikt som han med øksa. Så blir jeg oppgitt, alt som jeg har i bilen, som måtte være lovligt eid. Er og blir brukt og oppbevart i bilen for aktverdigt bruk.

 

Jeg har øks og kniv i bilen, fordi jeg kansje trenger den ved rydding av gjerder (gud vet hva de sier om de stopper meg med motorsaga i bagasjen). Eller til å åpne posten med, nyttigt redskap kniven, hverken mer eller mindre.

 

Hvorfor skal jeg måtte tenke over hva som ligger og slenger rundt om i bilen min?

Så vidt jeg kan huske, vart knivloven innført for å gi politiet mulighet til å ta fra tvilsome typer med lommene fulle av dop skarpe gjenstander. Ikke for å forby hvermansen å bruke og bære vanligt verkøy.

 

Og hva har de med hva jeg har liggende i bilen min av lovligt verktøy? For meg er bilen på linje med mitt hjem (altså min borg).

 

For meg er aktverdig grunn gjeldende som grunnen jeg hadde da jeg la kniven i bilen. Ikke hvorfor den blir liggende der. Bilen er for meg like mye en oppbevarings plass og rullende verktøykasse som noe annet. Og det ser jeg ingen grunn til å måtte forsvare ovenfor en overivrig uniformert.

 

Kansje på tide å gå løs på politikerne, med politiets misbruk av knivlovgivningen som klagesang?

 

Jeg er rett og slett lei av at man skal kunne bli straffet for normal bruk av normalt verktøy her i landet. Og noe må skje så man kan få tatt tak i de fra øvrigheten som misbruker sine stillinger / har syke oppfattninger av hva som er lov eller ei. Det må bli slutt på at man er skjermet fra å bruke fornuft, fordi om man har fått utlevert ett skilt og en uniform.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siste nytt derfra er at de skal til å forby speiderne å inneha dagens utseende kniv, den er for spiss og skarp, noen kan jo klare å stikke seg eller andre på den..... :roll::lol: Finner ikke linken til dette akkurat nu, men dukker vel opp.

 

Edit, her er en link om emnet: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/u ... 824181.ece

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Rolig nå.

Jeg er rett og slett lei av at man skal kunne bli straffet for normal bruk av normalt verktøy her i landet.

"Knivloven" her i landet er der for at politiet skal ha lovhjemmel til å konfiskere kniver fra folk som som ikke bør ha kniv, eller akkurat den kniven. At så politiet er fullt av "skitstøvler" som misbruker loven er noe annet.

 

Det er flere tilfeller der folk har fått konfiskert kniver og fått bot, der de har nektet å vedta boten. Rettsak og retten finner at det ikke er straffbart etc.. Husker saken om lastebilsjåføren, eplet og kniven i Slottsparken. Han ble tauet inn og bøtelagt, fordi han skrelte et eple med kniv på en benk. I pausen sin... Retten kom til at skrelling av eple var et aktverdig formål og at lovens formål ikke omfattet den slags knivbruk.

At man ikke trenger å gå rundt med en "Ryans plan B" taktisk foldekniv på bbyen en lørdagskveld er jeg faktisk helt med på. Derimot, den polisen som skal konfiskere tollekniven min (som nettopp ligger i dørlomma i bilen - han skal nå få høre det så jeg får bot for det iallefall.

 

EDIT: Sverre Moen heter han.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/12/398129.html

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/4114925.html

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=246573

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Våpenloven har blitt mye strengere med hensyn til "våpenliknende gjenstander" enn den var før, ikke alle har fått med seg dette.

Ta en titt rundt deg neste gang du sitter i bilen, hvis du når tak i gjenstander som selv i den villeste fantasi kan brukes som våpen, så risikerer du å få tømt lønnskontoen raskere enn du rekker å si kake.

 

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Lovhjemmel: kniv eller voldsgjenstand på offentlig sted. Tror bota var 4 eller 6 tusen, og mener han ble dømt, var ikke et forelegg. Leste det i en eller annen avis for noen (3-4?) år siden. En vet jo ikke om dette var en "kjenning" av politiet.

Link to comment
Share on other sites

Våpenloven har blitt mye strengere med hensyn til "våpenliknende gjenstander" enn den var før, ikke alle har fått med seg dette.

Ta en titt rundt deg neste gang du sitter i bilen, hvis du når tak i gjenstander som selv i den villeste fantasi kan brukes som våpen, så risikerer du å få tømt lønnskontoen raskere enn du rekker å si kake.

 

 

8)

 

Så du mener at jeg skall la jekken og dekkspaken ligge i garasjen i tilfelle jeg skulle bli stoppet i promillekontroll.

Og jeg vill ikke vite hva en kan gjøre med en statoilkopp.

Link to comment
Share on other sites

Lovhjemmel: kniv eller voldsgjenstand på offentlig sted.

 

Da mener jeg den er brukt feil. Kjøttøks/biffklubbe er ingen kniv og heller ingen voldsgjenstand men en redskap. Voldsgjenstand/våpen blir det først når det er brukt med det som hensikt. Først da blir også neven definert som voldsgjenstand/våpen. Ellers så ville det jo vært trasig om ikke du kunne ha med deg nevene dine i bilen.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Jeg har en Morakniv hengende på verktøyvesten min jeg... Og vesten har jeg hatt på meg på jobb inne på minst tre politikammere i mjøsområdet uten tilsnakk. Min mening er at ansatte i politiet stort sett er fornuftige personer! Jeg forstår derimot veldig godt at det reageres når kniver bæres ute på byen en lørdagskveld.....

263ygcl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dersom øks, kjøttøks, brødkniv eller for den sakens skyld balltre ligger lett tilgjengelig fra førersetet vil jeg stille spørsmål om det er til "aktverdig bruk". En tollekniv eller type letherman i beltet utenom festkvelder er vel mere harmløst? Vi frakter vel ikke skytevåpen lett tilgjengelig heller!

Link to comment
Share on other sites

Det er Storberget som har fått i stand dette uføret. Gi mannen en dram så han for roet nervene litt.

 

Det var vel Dørum????????

 

Eller formelt er det jo kong Harald, kanskje det var en hemmelig konspirasjon igangsatt av Svennos gjenferd som har skremt Sonja.

Link to comment
Share on other sites

Dersom øks, kjøttøks, brødkniv eller for den sakens skyld balltre ligger lett tilgjengelig fra førersetet vil jeg stille spørsmål om det er til "aktverdig bruk". En tollekniv eller type letherman i beltet utenom festkvelder er vel mere harmløst? Vi frakter vel ikke skytevåpen lett tilgjengelig heller!

 

Et skytevåpen er og blir et våpen.

 

Et balltre er sportsutstyr og en kniv er et verktøy, helt til det havner i feil hender til feil tid. Er en vensentlig forskjell...

Link to comment
Share on other sites

Et skytevåpen er og blir et våpen.

 

Et balltre er sportsutstyr og en kniv er et verktøy, helt til det havner i feil hender til feil tid. Er en vensentlig forskjell..

Lett tilgjengelig i bil lørdags kveld på byen er etter mitt syn så nærme i feil hender til feil tid at jeg ikke vil prosedere på min rett til å ha dem der!

Link to comment
Share on other sites

Veeel. Førerseter på en lørdagskveld er kanskje å strekke den langt, men baksetet er der hvor alt havner!!

 

Men jeg har da også flere ganger vært på pub med 308 hengende på skuldra, dog ikke i Norge, men etter endt jakt i Slovakia.

Så lenge du ikke gir dem en god grunn for å oppfattes til å ha skumle hensikter, ellers er en lovlydig borger, så vil jeg se den saken med balltre i passasjersetet som holder i retten. Betinger selvfølgelig at man faktisk av og til har rekreative stunder som innebærer bruk av balltre og at man har ett vitne eller to som kan bekrefte dette... (noe jeg da gjør og har)

Link to comment
Share on other sites

Det er Storberget som har fått i stand dette uføret. Gi mannen en dram så han for roet nervene litt.

Storberget trenger mye mer enn en dram, Prøv heller å gi han en kasse Valium. ( en sånn brun pappkasse på 1x1x1 meter)

 

Forøvrig så ser det ut til at Mappy har et poeng, det kan nok være noe greier fra Dørum.

Men resten av Mappy sitt innlegg er jo til å begynne å lure på om han har noen psykiske/mentale skader.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Synes du den er dårlig så er det bare å ikke lese - værre er det ikke ;-)
Veeel, det er faktisk litt vanskelig å overse "GESTAPO!" med store bokstaver i siste-innlegg-lista. Og jeg tror nok kanskje også at du kunne valgt en litt bedre overskrift, jeg er enig i at den bikker over mot det lett usmakelige. Det er tross alt et godt stykke igjen dit, jeg tviler sterkt på at politiet i UK kommer inn i husene til folk midt på natta, tauer dem med seg ned i en kjeller og banker dem til krøplinger eller helt i hjel.

 

Perspektiv...

Link to comment
Share on other sites

Et skytevåpen er og blir et våpen.

 

Et balltre er sportsutstyr og en kniv er et verktøy, helt til det havner i feil hender til feil tid. Er en vensentlig forskjell...

Ikke bare enig med deg her.

En kniv og et balltre er så absolutt å regne som våpen dersom de blir misbrukt, mens et skytevåpen så absolutt er å regne som sportsredskap såfremt de ikke blir misbrukt.

Hva er et våpen ?

Link to comment
Share on other sites

Et skytevåpen er og blir et våpen.

 

Et balltre er sportsutstyr og en kniv er et verktøy, helt til det havner i feil hender til feil tid. Er en vensentlig forskjell...

Ikke bare enig med deg her.

En kniv og et balltre er så absolutt å regne som våpen dersom de blir misbrukt, mens et skytevåpen så absolutt er å regne som sportsredskap såfremt de ikke blir misbrukt.

Hva er et våpen ?

 

Ser ikke helt forskjellen...

 

Et våpen er i mine øyne en "voldsgjenstand" (som politiet fint kaller det), som gir deg en fordel over din motstander, det være seg ei rype eller en person, og som bæres med den bruk som formål.

 

Og da renger jeg ikke kniven som en voldsgjenstand fordi den gir deg fordel i kampen mot en gummislange eller tapen på ei pappeske :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med gringoen.

 

De aller fleste gjenstander kan benyttes som et våpen med litt kreativitet, f.eks et blad/magasin, et belte, en penn eller hva man nå måtte ha for hånd.

 

Selvsagt så er noen gjenstander mer effektive enn andre, men når man begynner å ta fra folk lommekniver og leathermen så befinner vi oss langt inn i gråsonen - synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da mange ganger kjørt med både pistol, revolver, hagle og rifle i bilen, også i helgene.

Det har riktignok vært til og fra skytebane eller jaktterreng, så jeg skjønner bare ikke helt hvorfor det ikke skal være lov for vanlige lovlydige å ha både kniv, balltre og skytevåpen i bilen.

Det er jo fullstendig lovlige redskaper.

 

Noe annet ville det være dersom en kriminell person ble stoppet med f.eks. et balltre i passasjersetet.

En kriminell må bare finne seg i at det stilles helt andre krav til en selv enn til en lovlydig borger.

Det handler om preventive tiltak, m.a.o. et nødvendig virkemiddel for å forhindre mulige lovbrudd.

 

Jeg har både kniv, spade og hjulkryss liggende i bilen.

Alle disse kan brukes som våpen.

Ja, tilogmed slepetauet kan brukes til tvilsomme ting.

Skal jeg straffes ?

Sorry, men jeg syns dette har gått for langt.

Jeg finner meg bare ikke i å bli skåret over samme kammen som Alfabetgjengene.

Link to comment
Share on other sites

Det er Storberget som har fått i stand dette uføret. Gi mannen en dram så han for roet nervene litt.

Storberget trenger mye mer enn en dram, Prøv heller å gi han en kasse Valium. ( en sånn brun pappkasse på 1x1x1 meter)

 

Forøvrig så ser det ut til at Mappy har et poeng, det kan nok være noe greier fra Dørum.

Men resten av Mappy sitt innlegg er jo til å begynne å lure på om han har noen psykiske/mentale skader.

 

Takker for diagnosen.

Det er kongen i statsråd som formelt vedtar lover i kongerike Norge.

Det er sånn på forumet her at alt man er missfornøyd med gir man den til enhver tid sittende statsminister eller justisminister skylda for, da synes jeg det var like relevant å gi kongen skylda med bakgrunn i en konspirasjonsteori istedefor å rette baker for smed.

 

Jo mindre kunnskap man har, jo mer sannsynlig høres konpirasjonen ut.

Det er litt mange debatter på forumet som blir litt håpløse fordi endel har manglende kunnskap og forutintatte meninger, feks ulvedebatter våpenlover og våpenforskrifter.

 

Man må gjerne være uenig med Storberget og mene hva man vil om ham, men å gi ham skylda for noe som ble vedtatt før hans tid blir uansett feil.

Link to comment
Share on other sites

§ 352a. Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt på offentlig sted bærer kniv eller et lignende skarpt redskap som er egnet til bruk ved legemskrenkelser. Medvirkning straffes på samme måte. Forbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål.

 

Tilføyd ved lov 11 juni 1993 nr. 79, endret ved lov 28 juni 2002 nr. 53.

 

Jeg har en vag mistanke om det nok er en tanke naivt å anta at den til enhver tid sittende justisminister har det hele og fulle ansvar for lovendringer/-tillegg; uansett så kan det fremstå som en smule urettferdig å klandre Dørum for Staffelovens § 352a. iom. at det ikke var han som var JM i 1993 (det var Faremo). Dørum var dog JM 28. juni 2002 da strafferammen ble øket fra 3 til 6 måneders fengsel (med den for politet dertil hørende pågripelseshjemmel), men den endringen kom på trappene under Dørums forgjenger (Harlem)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, I stand corrected. :oops:

 

Manns minne er tydeligvis ikke lenge nok lenger... :mrgreen:

 

Forøvrig har Niki rett i at det er en del overliggere i lovarbeid fra tidligere regjeringer som detter inn underveis.

 

Kanskje den mest kjente for meg er Stoltenberg på blyforbudet, som ble innført med Børge Brende i statsrådstolen, og da hadde det vel vært ett par, tre miljøvernministre i mellom...

Link to comment
Share on other sites

Våpenloven har blitt mye strengere med hensyn til "våpenliknende gjenstander" enn den var før, ikke alle har fått med seg dette.

Ta en titt rundt deg neste gang du sitter i bilen, hvis du når tak i gjenstander som selv i den villeste fantasi kan brukes som våpen, så risikerer du å få tømt lønnskontoen raskere enn du rekker å si kake.

 

 

8)

 

Så du mener at jeg skall la jekken og dekkspaken ligge i garasjen i tilfelle jeg skulle bli stoppet i promillekontroll.

Og jeg vill ikke vite hva en kan gjøre med en statoilkopp.

 

Hvis tjenestemannen mener at Statoilkoppen er et våpen, så er den det :lol:

Og du ligger svært dårlig an hvis du blir rutinekontrollert i Oslo sentrum med en dekkspak i forsetet, rundt 7000,- er belønningen for slikt.

Link to comment
Share on other sites

...

Det er kongen i statsråd som formelt vedtar lover i kongerike Norge.

...

Nei.

"Når Stortinget har ferdigbehandlet et lovforslag, sendes vedtaket til Kongen i statsråd. Der skal loven sanksjoneres, det vil si signeres av Kongen og kontrasigneres av statsministeren. Opprinnelig skulle Kongen godkjenne Stortingets lovvedtak, men i dag har ikke Kongen reell politisk makt, og sanksjoneringen er derfor en ren formalitet."

 

Vedtak(ene) fattes av Stortinget. Sjekk dine fakta.

Link to comment
Share on other sites

Nei. Det er Stortinget som vedtar. Etter at vedtaket er fattet skal loven signeres av kongen og kontrasigneres av statsminister.

 

Men vedtaket fattes av Stortinget. Jfr. maktfordelingsprinsippet.

 

Du mista hele poenget, saken var at det ikke var Storberget som innførte loven om forbud mot å bære kniv og at det var like aktuelt å gi kongen skylda siden han hadde skrevet under.

 

Så lenge Kongen nekter å underskrive blir lover ikke innført, kongen kan nekte å underskrive 2 ganger, deretter kan regjeringen innføre loven uten kongens godkjennelse, det skjer bare ikke.

 

Det er helt korrekt at min ordlyd ikke var helt korrekt, du står fritt til å rette for skrivefeil og gramatikk også.

hvis noen vil diskutere det norske statsystemet foreslår jeg en egen tråd.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være sant at noen har fått bot i norge for å ha en kniv i bilen?!? Bilen min er vel ikke et offentlig sted?

 

Jeg pleier alltid å ta kniven ut av slira og legge den igjenn i bilen når jeg stopper innom bensinstajonen på vei til skauen. Jeg trodde jeg var flink og omtenksom ovenfor andre som kanskje ikke likte at det kom en fyr med kniv i beltet inn på stasjonen. Men hvis dette stemmer så kan jeg jo like gjerne sprade rundt med kniven. Jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis snuten prøvde å gi meg en bot for å ha kniven med i bilen.

 

Det må være noe mer til denne historien enn det som er kommet fram her.

Link to comment
Share on other sites

En bil er ikke noe sted omtrent på samme måte som lommene dine ikke er det. Om det er problematisk å ha kniv etc. i bilen (eller lommen for den del) kommer an på stedet og situasjonen. Politiloven:

 

§ 7a. Visitasjon for å avdekke våpen

 

Politiet kan på offentlig sted visitere person eller kjøretøy når det er grunn til å undersøke om noen er i besittelse av eller oppbevarer våpen. Slik visitasjon kan bare foretas for å hindre straffbare handlinger som krenker noens liv, helse eller frihet, og bare

a) i situasjoner eller på steder hvor slike straffbare handlinger erfaringsmessig finner sted, eller

b) i situasjoner eller på steder hvor det er grunn til å anta at noen planlegger eller forbereder slike

straffbare handlinger.

 

Visitasjonen skal gjennomføres så hensynfullt og skånsomt som mulig.

 

Med våpen menes i denne paragrafen våpen og andre gjenstander som omfattes av våpenlovgivningen, kniv eller lignende skarpt redskap som det er forbudt å bære på offentlig sted, jf. straffeloven § 352 a, og andre farlige gjenstander som kan tas i forvaring etter politiloven § 7.

 

Beslutningen om visitasjon i medhold av paragrafen her treffes av politimesteren eller den han bemyndiger. Beslutningen skal nedtegnes og begrunnes skriftlig, så vidt mulig før visitasjon skjer. Beslutningen skal gjelde for et nærmere angitt tidsrom.

 

Tilføyd ved lov 28 juni 2002 nr. 53. Endres ved lov 20 mai 2005 nr. 28 (i kraft fra den tid som fastsettes ved lov) som endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74.

Link to comment
Share on other sites

a) i situasjoner eller på steder hvor slike straffbare handlinger erfaringsmessig finner sted, eller

 

Siden knivran på bensinstasjoner er ganske vanlige. Går jeg da utifra at politiet kan ransake bilen min å gi meg en saftig bot for å ha lagt kniven igjenn der mens jeg er inne å kjøper en sjokolade!?!

 

Da kan jeg jo likegjerne gå med kniven på meg. Hvis politiet har lyst på litt ekstra kroner i kassa så kan di jo bøtelegge meg uansett. Betryggende :?

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være sant at noen har fått bot i norge for å ha en kniv i bilen?!? Bilen min er vel ikke et offentlig sted?

 

Jeg pleier alltid å ta kniven ut av slira og legge den igjenn i bilen når jeg stopper innom bensinstajonen på vei til skauen. Jeg trodde jeg var flink og omtenksom ovenfor andre som kanskje ikke likte at det kom en fyr med kniv i beltet inn på stasjonen. Men hvis dette stemmer så kan jeg jo like gjerne sprade rundt med kniven. Jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis snuten prøvde å gi meg en bot for å ha kniven med i bilen.

 

Det må være noe mer til denne historien enn det som er kommet fram her.

 

Legg den i bagasjerommet, så er alt iorden :D

Link to comment
Share on other sites

Legg den i bagasjerommet, så er alt iorden

 

 

 

Min Lille Skoda Pickup har værken bagasjerom eller hanskerom. Så jeg har vært nødt til å kjøre med både børse og kniv inne i bilen. Det vil vel si at bilvalget mitt er rimelig risky i dette politistatlandet. Fornuften min sier meg at jeg ikke bare kan la alt ligge å slenge bak på lasteplanet. Men hvorfor skal jeg være så fornuftig, når dette ikke ser ut til å være vanlig praksis i dette landet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...