Jump to content

Jakt& Friluft


NM149

Recommended Posts

Hei.

Jeg er veldig imponert!

 

Var på Villmarksmessa på Lillestrøm Søndag og tittet på utvalget, og jeg synes den i år var bedre en noen sinne.

Spesielt var jeg imponert over størrelsen, utvalget og betjeningen på Jakt&Friluft sin avdeling.

Slike sammenstøt ender ofte ikke veldig godt for for min del, eller mere riktig for Visa kortet min sin del.

Begynte og diskutere Optikk med en Oppegående og trivlig selger og siklet over utvalget deres over S&B optikk.

Har hatt et spesielt godt forhold til denne Optikken etter div. trekantsforhold i min karriere. Slike som S&B-MSG90 og meg, S&B-NM149 og meg, S&B-Barret og meg, S&B-417 og meg. I tilegg div. Sivile trekantsforhold, alle erfaringer med S&B et våpen og meg har vært og er gode erfaringer så langt.

 

Resultatet av sammenstøtet var at jeg og guttungen forlot de med en 3-12X50 PM 2 DT og et

smil rundt munnen.

Mandag ringte jeg Jakt og Friluft fordi lyset i kikkerten var noe svakt, samtidig fortalte jeg at pussefillen og umbrakonøkkelen manglet i esken på det jeg hadde kjøpt. Samtidig skulle jeg bestille solskygge og killflash filter.

 

I dag tirsdag kommer det pakke med komplett S&B pussesett for optikk 2 batterier umbrako og batterilokk, uten kostnad,solskygge og killflash er bestilt.

Har historisk også bare gode erfaringer med Jakt & Friluft Mtp. optikk og vil anbefale dette firma på det varmeste for dere alle sammen.

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Må bare slutte meg til her. Ingen butikk i landet som det er så god service hos. De kan gjøre feil og ting kan ta tid men jeg vil påstå at det i 90% av tilfellene så er det underlevrandører som står for det.

Finnes heller ingen andre butikker som du kan finne lignende tilbud på. Det er selvsagt på varer som de impoterer rett fra fabrikant selv. Se de tilbudene de har hatt på Krieghoff Semprio og nå Kimber.

Link to comment
Share on other sites

Er også veldig fornøyd med de. Har bare handlet med Georg de siste årene. Stor entusiasme og ekspertise på våpen. Tar lang tid å sende varene fra Arendal som eneste negative, men har inntrykk av at prisene har steget siste året i forhold til andre sammenlignbare firmaer. De bruker masse tid og penger på messer, og det betaler seg sikkert gjennom resten av året.

 

Håper de fortsetter i samme stilen.

Link to comment
Share on other sites

Har igrunn bare godt og si om Jakt & friluft :) Men overraskelsen var stor, da jeg kunne konstatere at Landrø "banka" dem på pris i fjorårsmessa, da jeg skulle handle rifle til guttungen. Men det kan vel hende at Landrø hadde bestemt seg for å selge mye.... I år handla jeg ingenting, jo forresten....5 par ullsokker på Magasinet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Super service hos jakt og friluft.

Historien:

Kjøpte lyddemper hos ein konkurent. Rakk å prøveskyte på konas 308. før beskjed om at det manglet ein del så de ikke kunne brukes. Delen skulle sendes neste dag, men dukket ikke opp, er en uke siden nå. Med kunn 2 dager igjenn med trening oppskyting så er valget enkelt. Tok sjangsen og prøveskyter med min demper på 30.06, 2 skudd bra og på 3 skikkelig smell og frontmodulene langnt pokkerivold.

 

I frustrasjon på manglende deler og liten tillit til første butikk på levering så ringte jeg Jakt og friluft i dag tidlig. Sa hva jeg skulle ha demper til og ble annbefalt annen model enn den jeg tenkte på. Avtalte at de tilpasset demperen etter mål på den andre demperen og skulle sende den på raskeste måte.

Så hvis Posten, Bring eller hva de nå kaller seg gjør jobben sin så kommer det bedriftspakke med demper i morgen :D:D .

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å dempe begeistringen hos dere som er storfornøyd, men jeg er alt annet en begeistret over servicen hos J&F. Jeg bestillte en Schultz & Larsen M97DL med KKC stokk på villmarksmessen i lillestrøm i vår. For det første så turte jeg ikke la dem gjenge løpet for demper, pga. en venn som fikk igjen en pipe som, mildt sagt, så forferdelig ut etter børsemakeren der hadde satt tenna i den. Dette viste seg å være litt tilfeldig, for pipa mi som ble kappet og kronet, så veldig mye bedre ut en min kamerats maltrakterte pipe. Så var det leveringen, jeg ble lovet at geværet, som jeg visste de hadde inne, skulle leveres etter en uke, pga søylebedding, kapping og kroning. En uke går, jeg ringer, ingenting skjer. Long story short, mye purring, 4 uker leveringstid. Når jeg først får børsa så manglet magasinet, i tillegg til en del andre småting som var bestillt og betalt for over en måned siden. Jeg ringte og klaget, magasinet kom etter på bare en dag! men... feil magasin, og det riktige magasinet har jeg enda ikke fått. Mitt intrykk av Jakt og Friluft er at de lover og de lover, selv om de vet at de ikke kan levere til avtalt tid, minst en børsemaker som sku hatt et grunnleggende kurs i maskinering, mye rot, alt for mye å gjøre til å kunne serve alle bra. Ser det er mange som er storfornøyd med dem, men det er tvilsomt at jeg handler der igjen. Jeg ser absolutt ikke på meg selv som noen "kunde fra helvete" men fra nå av så blir det lokalpusher`n på gjøvik :)

Link to comment
Share on other sites

Er det slik at det skal være grader på gjengene eller skal de være helt glatte? Jeg har fått våpen levert med "ru" gjenger og når jeg har skrudd på lyddemper så kom det spon på gjengene da jeg skrudde den av igjen. Stiller et lite spørsmålstegn ved dette, men de er jo raske og billige på dette da... :? I den grad det er det viktigste.

 

Ellers bestreber de seg på den beste service og klarer det i de fleste tilfeller syns jeg. Hender kommunikasjonen glipper mellom selgere så det lønner seg å forholde seg til èn person og da kun den ene. Jeg handler så og si alt derfra og har tenkt å fortsette med dette da de som regel har det jeg skal ha på lager og at jeg har opparbeidet et kundeforhold som bl.a gjør at jeg slipper oppkrav. De er raske å sende, og har veldig gode priser.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg flytta vestover bodde jeg ca 20minutter unna Jakt&Friluft og var regelmessig innom flere ganger i uka, og jeg kjøpte mine to første jaktvåpen der.

Øyvin, Are, Georg, Jens Martin og Ole vet hva de styrer med.

 

 

Hva gjelder utformingen av selve butikken så syns jeg at den såg bedre ut i 2002, enn i sommer, da jeg for første gang på 7år trakka innom butikken.

Det som var uforandret er hvor hektisk det er der, og hvor mange kunder som til enhver tid er innom.

Link to comment
Share on other sites

Må bare ta av meg hatten og bukke for Jakt & Friluft.

Are hadde mye mas fra meg.. :oops:

Først skulle eg ha bare rifle, til en god pris...

Så skulle eg jo seff ha rifla med løs demper med..

Så til slutt skulle eg jo ha rifla med demperen ferdig montert.. :lol:

Fikk mail fra Are hver neste dag eg spurte om noe med gode priser uten noe om og men.

Tror eg skaffa han mye hodebry stakkar men avtalen ble inngått og plutselig lå børsa i posten med en

faktura oppi.. :D

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på lovprisingen av jakt og friluft selv. Har handla med Georg Wahlstrøm og makan til service (og for såvidt ogsået meget bra avslag i prisen :) )! Ei uke etter rifle, kikkert, montasjer, pussesett og reim var bestilt kom pakken i posten. Pussesettet mangla, jeg tok en tlf, og to dager seinere kom det et pussesett også.

 

En annen ting, som kanskje ikke er av så stor betydning, men likevel "føles bra" er det at Georg ba meg ringe butikken for å gi tilbakemelding på hvordan jeg syntes rifla var etter endt jaktsesong. Det er ikke mange steder en blir forespurt om å gi ros eller ris etter at utstyret som er kjøpt har blitt prøvd ut, og for meg er dette et tegn på at de hele tiden ønsker å jobbe for å holde seg helt i tet når det gjelder service.

 

Kjempefornøyd med jakt og friluft :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også si meg fornøyd med denne butikken. Bor selv i Arendal og er ofte innom. Det er en plass med fagfolk som vet hva de snakker om. Ikke som den modærene statoil hvor betjeningen ikke vet hva en sikring er for noe...

 

Var innom der for noen uker siden og sa jeg var på utikk etter en 223 kal rifle og at jeg hadde fått et tilbud online på 2500 på en Rem 700sps. Men var skeptisk fordi denne befant seg i Mo i Rana. En av gutta der fant en Savage 110E brukt i hylla til 3500 og satte den ned til 2200 som jeg ikke klager på den dag i dag :D Kommer kun til å bruke Jakt og Friluft på Stoa I Arendal fremmover ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte kombi av de på villmarksmessa på hamar i vår,fikk kjempegod service og betalte med kort.

gikk så ca 1,5mnd før første purring på betalingen lå i postkassa...ringte så butikken og de lovte å ordne opp med engang.

så gikk en ny mnd og der lå det innkassovarsel i posten, ringte de igjen og ba om å få snakke med en av sjefene, de beklaget og rettet det opp. ikke hørt no mer etter dette.

men utrolig godt gjort å klare å sende purring og innkassovarsel på noe som ble betalt med kort!

så kan lønne seg å ta godt vare på kvitteringene derfra,men bevares service og kunnskap er det ingenting å si på :)

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er bare lovord om Jakt & Friluft. Ja, jeg skal si meg enig at de har god service og god oppfølgning når du skal handle dyre ting.

 

Har selv handlet våpen og optikk der tidligere, og har vært veldig fornøyd, men det kommer ann på hvem du snakker med. Are junior kjemmpekar, men Are senior ønsker jeg ikke å utdype noe mer om. Kundebehandling er ikke akkurat hans sterke side.

 

Men skal du ha noe kuler, krutt tennhetter etc. i et litt mindre kvanta, da er tonen en helt annen. Jeg har lagt inn bestilling og purret flere ganger på noe banalt som CCI 450 tennhetter i snart 1 år. Hver gang, så er det samme svar at de er på vei inn. :evil:

 

Skulle bestille noe Nosler Accubond 165 grain kuler for 3 måneder siden, og de har fortsatt ikke kommet. :evil:

 

Men så kommer vi til det helt essensiell med dette firmaet, og det er at prisene har steget drastisk det siste året. Faktisk så mye at nå har jeg sluttet å handle der. Det blir billigere å handle på internett, og plusse på frakten.

 

Nei, når det gjelder ladekomponenter, så bruker jeg heller Trond Alvestad. Her er det meget god service og prisene er meget gode.

 

En annen ting er det at Jakt & Friluft importer på siden endel varer som det allerede er importører på, til ders store ergrelse. Dette har ikke blitt meget godt mottatt. Usportslig!!!!

 

Men heldigvis er XXL kommet til sørlandet, og dette håper jeg kan skape litt mer konkurranse i våpen markedet her i sør. Jakt & Friluft og Pedersen Våpenlager har vært altfor enerådende i lang tid..

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er det at Jakt & Friluft importer på siden endel varer som det allerede er importører på, til ders store ergrelse. Dette har ikke blitt meget godt mottatt. Usportslig!!!!

 

Mvh

TRG-22

 

Parallellimport er da ikke galt. Noen av impotørene har så dårlig service at de har ikke livets rett. Hvis de kan levere samme produktene til en bedre pris. Så klager ikke jeg.

 

Mvh

Vaskebjørn

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg har ikke noen harde følelser for at andre butikker har parallell import av varer, det kan medføre til bedre priser. Men hvis det går utover importørbutikkens levebrød, så er det verre.

 

Når det gjelder XXL, så er det klart at de kan dumpe prisene grunnet store innkjøp, kontra små butikker, og det er synd for de.

Men ute i våpenbransjen er det så stor fortjenester at det skal være et godt grunnlag for å overleve.

For noen år siden skulle jeg anskaffe meg ei jaktrifle m/kikkertsikte. Jeg hentet inn tilbud fra 6 forskjellige butikker på sør- og østlandet. Valgte de 3 beste, og gikk videre til jeg satt med 2 som villig gikk ned i pris. Jeg endte ut med å få utstyret ca.Kr.12000,- billigere. Jeg gikk glad og fornøyd ut av butikken, og eieren av butikken var også glad og fornøyd.

 

Og ja, internett butikkene er kun noen tastetrykk unna. Bruker dette selv ganske flittig. Her kan en også se at prisene er mye lavere.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Handler (sett i forhold til mitt totalbudsjett) mye hos Jakt & Friluft. Seriøs butikk, som tar kundene på alvor - i alle fall mitt inntrykk. Oppstår der misforsåelser (som skjer mellom alle handlende fra tid til annen), rydder de alltid raskt og skikkelig opp. Har full tillit til J&F, og den "handelsmoralen" de over lengre tid har utvist i forbindelse med de kjøp jeg har foretatt.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet MYE på Jakt & Friluft både via tlf. og i butikk i løpet av årene og har kun lovord å si.

Gutta som jobber der, har peiling på hva de driver med. Alle skyter aktivt selv.

Har det vært problemer, har de alltid tatt ansvar og ryddet opp.

 

Har vært et par ganger hvor jeg nesten har følt meg glemt selv om jeg har handlet for et tosfret antall tusen kr., men da har det vært fordi det har vært for mange kunder i butikken.

Fikk da en kopp kaffe og ventet til det verste var over :)

 

Skyter selv aktivt for en aktiv forening, og brorparten av oss har benyttet Jakt & Friluft, både p.g.a. pris men også mye grunnet servicenivået. Her har mange MYE å lære uansett bransje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går fremdeles og venter på en våpendel jeg bestilte og betalte for 3 - 4 måneder siden. Fikk tilsendt feil del, som jeg også har betalt returporto på. Får ikke tak i selger på telefon. Selger ringer heller ikke tilbake, etter at jeg har lagt igjen beskjed på sentralbordet flere ganger. Sendte mail 25. august, hvor jeg etterlyste våpendelen. Denne mail er foreløpig ikke besvart.

 

Dette føyer seg dessverre inn i rekken av liknende episoder jeg har opplevd med J&F. De gjenget opp ei pipe for meg en gang (lyddemper).Gjengene var så rufsete at medfølgende gjengebeskytter ikke passet. Kun ved hjelp av ei stor rørtang kunne denne tvinges på plass.

 

Jeg har også ved ett par tilfeller fått tilsendt varer derfra, med vedlagt giro pålydende høyere enn avtalt pris.

 

Jeg har kjøpt flere komplette våpen der, og det har gått smertefritt. Det er i forbindelse med de mindre handlene det alltid går galt. Virker på meg som om de har elendige rutiner på oppfølging av småsalg, og mye blir bortglemt. Det er veldig synd, for jeg liker de gutta som jobber der. De er hyggelige karer. Derfor har jeg alltid sett mellom fingrene på bommertene de har gjordt, og gitt de en ny sjanse. Nå er desverre min tålmodighet slutt, og jeg handler nok ikke der på en stund.

Link to comment
Share on other sites

jeg ha handlet alle mine våpen på jakt&friluft.og må si meg meget godt fornøyd med den butikken.feks ei remington 870 supermagnum jeg har,den ville plutslig ikkje dra med ut patronen når jeg skulle lade om,hagla er 7 år gammel,betalte ikkje ei krone for den nye delen.samme er med ei remington 597 jeg kjøpte der som det var en del funksjonsvikt med.det var ikkje snakk om noe rep.fikk ny børse umidellbart :D når det gjelder ladekomponenter er di heller litt dårlige det skal jeg være enig i.men det handler jeg hos mr alvestad.di har hvertfal folk med kompetanse innen våpen,og dyktige våpensmeder har di og.det var mi mening :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Henger meg på de andre her og all hønør til J&F. Har kjøpt et par tre kikkerter S&B og er veldig fornøyd. Bare ringte ned og i løpet av få dager hadde vi varene i posten. Sånn skal det være :D

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det der er litt sant, men det løser seg ok det ved å forholde seg til en kundebahandler. Dessuten avhenger det også litt hvor god kunde du er også vel??

 

Uansett jeg har bare gode erfaringer med J&F de ganger jeg har hatt noe med de og gjøre.....

Link to comment
Share on other sites

:evil::twisted:

 

Jakt&Friluft er noe dritt..!!!

 

Kjøpte S&L Victory 9,3x62 m S&B kikkert og A-Tec demper på messa i år..26900kr

Kjøpte en utstillingsmodell som hadde hengt i butikk,denne skulle de montere

demper,kikkert m hurtig montasje på.Børsa skulle også pusses, da denne hadde hengt i butikk ,og var litt blass i overflate, pga manglende puss og vedlikehold..tørr i treverk etc..

 

Fikk sendt børsa i samme stand som den var under messa,kikkert montert skjevt, trådkors på tvers...slutstykke virket heller ikke.Var på skytebane og prøvde børse,tomhylse ble sittende igjen i kammer,måtte sette børsa på høykant etter hvert skudd for å få ut tomhylse, verktøysett til løpsbytte og vedlikehold var heller ikke med...

Påstod de hadde prøveskutt børse uten problem, noe jeg og andre tviler sterkt på..

 

Børse på ny tur til Arendal::::

 

Fikk den i retur med kikkert fortsatt på tvers!!,bad også om en beskyttelsehette for gjenger, når demper ikke var i bruk .Dette ble sendt med,men hetta var for kaliber 22!!!!!

 

Mangler fortsatt et 5skudds magasin,de to første jeg fikk,har gått i opløsning under skyting på bane,disse datt fra hverandre under skyting...!!!

Fikk heller ikke ut 4-5 skudd av magasin m sluttstykke, fjær i magasin virker litt slapp og trykker ikke opp patron,nok til at sluttstykke får med seg patronene...

 

Børsa går kjempebra ,hull i hull presisjon, ikke noe å klage på der..

 

Ikke mangel på vilje til å ordne opp, det har de gjort MEN.....

 

,mye drittfeil som ikke burde vært der hos sluttbruker,viser litt mangel

på kontroll av produkt iht til spesifikasjoner, før utsendelse...

Link to comment
Share on other sites

Hva jakt & Friluft måtte være, skal jeg ikke uttale meg om (har for liten total erfaring med de til det).

Men hvordan ting har gått for meg kan jeg si litt om.

 

Vanskligt å komme igjennom på telefon (spesielt Georg som jeg ble henvist til på grunn av spesielle spørsmål).

Svarer ikke på mail (G leser knapt mailen sin).

Umuligt å få skriftlige bekreftelser på avtaler.

I perioder har de det så travelt, at de heller ikke ringer tilbake som avtalt (men andre ganger gjør det de, så dettte ser ut til å være stress relatert).

De har til tider for mye å gjøre, og tydligvis mangler de internrutiner som hindrer grove feil.

Minst en børsemaker som ser ut til å ha mangler i sin utdannelse/forståelse for hvordan ett våpen forventes behandlet (og det har J&F selv innrømmet, for da jeg klaget på manglende kroning og skader på blåneringen på løpet, var de ikke i tvil om hvilken børsis som hadde hatt den i hendene (1 av 2 de bruker). Da det i det "Siste" hadde vært noen slike saker derifra.

De er kansje ikke alltid like flinke til å pakke våpen sammen, der ting kan skade hverandre (stress relatert?).

På grunn av manglende skriftlige avtaler, kan det være vanskligt å vite hva utikk og kjøper egentlig er enige om (ikke at dette hittils har vært ett problem).

 

Men, når alt gikk til helvete. Og lista med feil ble ramset opp (igjen selvsagt muntligt :roll: ), la de seg flate og gjorde det de kunne for å rette opp problemene. Så om de leverer det som er avtalt (tid er ikke spesifisert), og kompensasjonen blir ordnet som avtalt (JF betaler for gjenging hos den børsisen jeg velger). Vill jeg si at de har ryktet sitt som en butikk som ordner opp inntakt. Kansje noe rotete organisering, men ok ærlige. det skal de ha.

 

Om jeg handler der igjen? Forutsatt at alt "ordner" seg, så ja. Men jeg vet ikke helt om jeg tør la de ta børsemaker jobber, da må de i såfall garantere meg at de ikke bruker den samme børseslakteren jeg ble utsatt for.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på her, det kan jo hende de leser.

 

JEg liker J&F, grei butikk hyggelige folk og god service - og de ordner opp når de roter. MEN de roter, mye. Får nesten vondt av dem, for de må jo bruke mye tid og penger på å rette opp rot, penger som de kunne ha tjent og brukt til sette ned prisene.

Ser folk har fått regning selv om de har betalt, det har skjedd meg også, og når jeg en annen gang hadde betalt for mye og skulle få igjen penger - så var det forferdelig vanskelig. Jeg møtte opp og endte på et kontor "på bakrommet", økonomifyren måtte overbevises, både jeg og ekspeditøren måtte argumentere(vi var jo dessuten enige) - og tilslutt ble ekspeditøren sendt på gangen...

Børsemakerarbeidet der er IMO helt ubrukelig, jeg låne en dreiebenk på jobb og gjøre bedre jobb. MEn noen skryter voldsomt av det, så det må være flere der inne? Også ruger de på brukte S&L løp som var de lagd av gull.

 

Til Vingemutteren, jeg har kommunisert mye med dem på mail, forsterker bare inntrykket av rot.

tydligvis mangler de internrutiner som hindrer grove feil.

Jepp

 

Men igrunnen er det en grei butikk, for jeg har handlet mye der og % tabber er kanskje ikke så stort? At de er billige tror jeg er en myte, Skapt av folk som er vant til handle på PV i Kristiansand :wink: Børsemakerarbeid er jo direkte dyrt der.

Uansett så er jo XXL en fantastisk oppfinnelse - ikke at de er så bra, men de ER der.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har handlet en god del fra J&F. Min erfaring er blandet, dvs mye rot som skaper unødig ergelse, men stor vilje til å rydde opp. Enig med de som sier at kommunikasjonen på e-post og "vi ringer tilbake" ikke fungerer. For noen år siden kjøpte jeg et nytt våpen + en del utstyr. Resulterte i en masse rot, men når de ryddet opp så ble d gjort ettertrykkelig :D

Var litt uheldig med et Leupoldsikte for et par år sia. Fikk beskjed om å sende den ned for gjennomgang. De sendte et nytt sikte til meg FØR de mottok det gamle. Ikke nok med det, så sendte de et bedre sikte :D Var ærlig å ringte å sa fra at jeg hadde fått et dyrere sikte en den jeg returnerte. Fikk da til svar at deg det var helt greit, skal bare beholde det. +++++ for dette :D

 

Oppsummerer:

Negativt

:arrow: Svarer sjelden på e-post

:arrow: Ringer ikke opp når de lover å gjøre det

:arrow: Treg med små ordrer

:arrow: Lover å bli bedre på de tingene, men skjer ingenting

:arrow: Får noen ganger følelsen på tlf. at de egentlig ikke har tid å prate med kunden, noe som nesten kan virke avvisende og irriterende.

:arrow: Prisøkninger på enkelte produkter = mindre konkurransedyktig på dette.

 

 

Positivt

:arrow: Høy kompetanse

:arrow: Viser stor vilje til å rydde opp om det blir uoverenstemmelser (etter en stund)..

:arrow: Føler meg rimelig trygg på å bli behandlet seriøst ved reklamasjoner

:arrow: Bra utvalg

:arrow: Stor tillit til faste kunder

 

Konklusjon:

 

Bra butikk som med enkle grep kunne blitt meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Blanda følelser

 

Da jeg har hytte på Sørlandet har jeg i de siste årene hatt en årlig august-tur til Arendal og j&f. I utgangspunktet et bra butikk med stort utvalg og jeg har gjerne avventet investeringen til Arendalsturen. I tre år på rad har jeg nå handlet for over 3000 kr på hver tur. Litt av hvert en trenger for å komme gjennom jaktåret. Endel penger for meg, men tydligvis ikke godt nok for J&f da jeg oppfatter meg som lite ønsket i butikken når jeg går ut. Selger(e) er mer opptatt med å prate med en kompiss enn å bruke tid på meg. Må si at dette i hovedsak gjelder avdelingen for våpen og jaktutstyr da resten av butikken stort sett har gitt et godt inntrykk. (hvertfall på kona som oppholder seg der)

 

Litt synd, da buttikken har bra utvalg til å være i Norge. Men nå har jeg bestemt meg at jeg ikke gidder å bruke mer penger på så dårlig service. Et år hadde vært greit og tilfeldig, men tre år på rad gjør at jeg velger noen andre.

Link to comment
Share on other sites

Endel penger for meg, men tydligvis ikke godt nok for J&f da jeg oppfatter meg som lite ønsket i butikken når jeg går ut. Selger(e) er mer opptatt med å prate med en kompiss enn å bruke tid på meg.

 

Den der var veldig tynn, greit nok at du sikkert føler deg uønsket men du er ganske sikkert ikke mer uønsket enn enhver annen kunde. Jeg forventer ihvertfall ikke å bli fulgt til døra når jeg er ferdig med å handle og bryr meg svært lite om selger fortsetter å prate med andre når jeg har betalt og er ferdig med handelen, dette gjelder forøvrig alle butikker, ikke bare J&F.

Link to comment
Share on other sites

Endel penger for meg, men tydligvis ikke godt nok for J&f da jeg oppfatter meg som lite ønsket i butikken når jeg går ut. Selger(e) er mer opptatt med å prate med en kompiss enn å bruke tid på meg.

 

Den der var veldig tynn, greit nok at du sikkert føler deg uønsket men du er ganske sikkert ikke mer uønsket enn enhver annen kunde. Jeg forventer ihvertfall ikke å bli fulgt til døra når jeg er ferdig med å handle og bryr meg svært lite om selger fortsetter å prate med andre når jeg har betalt og er ferdig med handelen, dette gjelder forøvrig alle butikker, ikke bare J&F.

 

Enig der, virker som en del våpenkjøpere har urealistiske forventninger til oppvarting de skal få. Har vært kunde hos J&F i mange år, og de var og er greie å handle med. En annen sak er det nok at børsemakeren deres tydeligvis alltid har dårlig tid, for der har jeg sett mye slurv.

Link to comment
Share on other sites

Du har vært kunde der i mange år og de kjenner deg. Selvfølgelig er du da fornøyd. Jeg har vært innom der noen ganger og også lagt igjen en god del penger der men det virker som du må kjenne de for å få både god pris og god service. Og når du ringer for å spør om noe virker det alltid som de har dårlig tid. Men de har godt utvalg og innimellom gode kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg er enig i det som blir nevnt hva småordre angår hos J&F. Men dette gjelder tydeligvis flere. Jeg blir sittende igjen med en følelse av at jeg har irritert vedkommende selger fordi han må bruke tid på å selge noe til under tusenlappen. Dette senker totalinntrykket og jeg ender opp med å handle for store summer et annet sted hvor servicen er god uansett (og kaffen sitter løst) Kaffe er for øvrig ikke noe problem hos J&F, den er gratis på automat...

 

Tror i grunn at det er mange i serviceyrkene som godt kan unne seg litt bedre tid med kundene, og dermed øke omsetning til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Tja nå har jeg i prinsipp venta siden slutten på september i fjor, med å få orden mitt våpen.

Og jeg blir jo mindre og mindre imponert over butikken, dess lenger tiden går.

 

Grunn:

 

Ting er avtalt, men virker bli avglemt til man purrer (jeg burde kansje purre mer, men jeg regner med jeg har med voksne folk å gjøre).

 

Intern komunikasjon fungerer klart ikke som den skal (noe som klart frem da andre en selger skulle finne rifla mi i systemet, den var ikke ført inn som reklamasjon, eller noe annet for den del).

 

Forklaringer som går på at leveranse problemer ligger hos underlevrandører e.l. Blir stående i ett noe underlig lys når nevnte underlevrandør gir klar beskjed om at han ikke er involvert i forsinkelsen, ja bent ut kan avkrefte at ting er bestilt fra J&F sin side. Hvem skal man tro? Og hva skal man tro?

Er mest sansynlig utsatt for en vanlig butikk "løgn", der noe har gått galt i bestillingsprosessen, og man skylder på underlevrandør ikke kan levere (disse kan jo normalt ikke forsvare seg). Jeg foretrekker ærlige svar.

 

Jeg sendte som avtalt inn rifla med engang vi kom inn i det nye året, og den var for få dager siden ikke påbegynt av børsemaker. Til tross for at jeg fikk beskjed om å vente med å sende inn rifla til lav sesongen så den kom fort igjennom.

3 måneder på benken i lavsesongen er for meg helt utrolig, og jeg tror at selger må ta på seg skylda for mesteparten av disse 3 månedene.

 

 

Børsemaker.

1: Ikke akkurat noen posetiv opplevelse ,siden nesten alle problemer med børsa i utgangspunktet skyldes dårligt børsemaker arbeide.

 

2: Etter ha ha snakket litt med børsemakeren som skal fikse det jeg ikke er fornøyd med, var jeg på det nærmeste forbanna (jeg orket rett og slett ikke å snakke mer med ham, og det i en slik grad at jeg ennå ikke har maktet å ta kontakt med selgeren). Bortforklaringer o.l er ikke det jeg er interesert i, når samtalen skal handle om hva jeg vill ha endret. Og hvordan jeg forventer å få det.

 

Man får jo håpe at den skriftlige redegjørelsen jeg la ved blir tatt hensyn til, men jeg tviler.

Jeg ser ikke bortifra at jeg kan finne på å velge å heve kjøpet når rifla kommer tilbake, om den børsemakeren har den innstillingen han hadde da jeg pratet med ham når han jobber med rifla mi.

 

Det burde virklig ikke være vansklig å sørge for at alt er rett og beint, og slik det skal være. Fremfor å komme med unnskyldninger som går på at de har sett lignende "feil" på rene fabrikk våpen. Man bommer med en mil når en tar en slik uttalelse, til en som kjøper og får tilpasset ett butikk custom skjefte som KKC tross alt er.

 

Til butikkens forsvar, skal jeg opplyse om at jeg ikke har tatt kontakt med de etter samtalen med børsemaker (jeg følte meg ikke i stand til en saklig prat om saken, og da er det som oftest like greit å roe noe ned først).

Samtidig er det for meg ekstremt frustrerende, at kjøpet av mitt drømmevåpen skulle ende opp med å ligne mer og mer på ett mareritt. Og jeg kan ikke ungå å lure på hvor mange som tar til takke med dårligt børsemaker arbeide rundt om i det ganske land, om mitt våpen er representativt for børsemaker arbeide rundt om.

 

Rydder de opp, skal det også komme med her, men så lang er min dom at de først må slutte med å rote det til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spør som regel etter Petter når jeg skal ha noe gjort der. Leverer til ham og henter av ham. Har bare positivt å si.

 

Skal vel kanskje nevnes at jeg er litt kresen på hva jeg forventer av resultat. Har det vært noe har det vært ordnet opp i. Faktisk ble det fikset opp i noe jeg ikke engang bad dem om å gjøre. En ørliten pore i en sveis ble oppdaget og en gang jeg hadde våpnet inne for ett eller annet hadde han plutselig fjernet den gamle helligdagen. :)

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i hvert fall så positive erfaringer med Jakt og Friluft at jeg nesten vurderer å nevne Are og Georg i testamentet mitt. Og jeg er ikke noen big spender, for å si det slik. Jeg har bare fått knakende god service, rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og noen kammerater hadde en tur til j&f for endel årsiden. Vi ringte på forhånd og de åpnet en go halvtime bare for oss. Det kaller jeg service. Ble jo kjøpt for noen tusen også da både ammo og ei hagle bilen var ganske si på ravæ på heimturen. Kommer til å handle der igjen garantert.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt litt hos de opp igjennom og hatt med mye folk som har handlet der. Sendte de nettop en forespørsel på en Sako TRG og spurte hva de ville gi i innbytte for min Steyr Scout med original Leupold Scout kikkert reim og to magasiner. Forventer ikke å få all verden for den men de bøy meg 4 tusen for den. Da kunne de likeså godt sagt de ikke var interessert eller hadde peiling for en av delene må det jo være. Det er en fiin butikk og de har godt utvalg det skal de ha.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...