Jump to content

Jakt& Friluft


NM149

Recommended Posts

Har handlet hos J&F siden 95.

Har handlet flere rifler, hagler og ei salongrifle hos dem.

Har pratet med Are og Egil.

Bestandig fått konkurranse dyktige priser av dem.

Sjekker bestandig deres priser før jeg kjøper jakt, våpen og ammunisjon.

Jeg er 100% fornøyd med J&F!

 

Men tviler ikke på at det enkelte ganger kan gå fort i svingene hos de også, som hos alle andre...

Link to comment
Share on other sites

Tja nå har jeg i prinsipp venta siden slutten på september i fjor, med å få orden mitt våpen.

Og jeg blir jo mindre og mindre imponert over butikken, dess lenger tiden går.

 

Såvidt jeg har forstått har de vært rimelig underbemanna på børsemaker-sida en periode. Kjøpte et våpen der i fjor høst, kanskje i november, som jeg skal ha gjort en del småtterier med. Sa at det ikke hasta, kunne godt få den et stykke inn på nyåret. Snakka med de igjen i slutten av januar, da sto børsa fortsatt urørt. Og etter gaupejakta hadde jeg nok en forespørsel om de hadde begynt, men det hadde de ikke...

 

Plager meg minimalt, så lenge jeg får børsa i god tid til oppskytinga. Men jeg vurderer å leie inn annen børsemaker, det skal være sagt... (Men så kom jeg selvsagt på tanken om at jeg kanskje skulle ha alu-demper på nybørsene istedet for ståldemperen... eller kanskje en maxim... og så var det kanskje like greit at børsa var urørt, for planen var å kappe maks...)

Link to comment
Share on other sites

Ser veldig mange er fornøyd her,så da kan jeg jo si at jeg ikke er så fornøyd.

Vi bestilte 2 hagler til nesten 40000,- til sammen og avtalte en dag for tilpasning da vi kom ned viste ingen noen ting om dette og han som ordnet dette var reist på jakt uten og si noe til andre altså bomtur til arendal.

Neste tur så hadde di fått våpnene,men ikke tilpasset dem så da var det ny bomtur,neste runde så var dem klare. Syntes dette er litt drøyt når vi vet hva vi skal ha og bestiller dette på avtalte mål og får så mange bomturer. Jeg betaler nok heller litt mer og bestiller en annen plass neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke annet enn gode erfaringer med å handle der, men når det gjelder børsemakerarbeid utført i regi av J&F så har jeg sett og tatt opp igjen mye skit derfra.

Om de skal leve opp til et rykte som "de største" "de beste" eller hva som helst i den dur så må de jaggu ta å få opp øynene og begynne å bruke børsemakere som vet hva de driver med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var på skytebanen i forrige uke for å skyte inn nye rifler. På den ene ble kikkerten stilt helt ut til ytterpunktet i høyden uten at rifla gikk høyt nok. Ringte J&F å spurte om de hadde noen shims. Dagen etter lå det vederlagsfritt i postkassen. Dette var nok ikke noen stor utgift for J&F, men det er likevel viktig for meg som kunde.

Link to comment
Share on other sites

vi har handla endel der og i fjord i jan handla vi en rem seven i 223

når vi kom hjem så skulle skyte så passa ikke patronene i magasinet, og magasinet så altfor stort ut også¨prøvde æ med en 308 patron og den passa rett i også en ny tur til arendal også kom hjem også enda noe galt også enda en tur da fikk vi et godt tilbud på en demper og montering. men børsemaker må ha hatt dorlig tid for de gjengene var dorlige. også er den vanskelig og få til og mate orntlig og bolten er veldig har og lukke, noe som resulterer i merke på hylsene, prøvd flere forskjellige hylser og merker og samme problemet på alle

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Er det fortsatt risikosport å få gjenget til demper der?

 

Kjøpte rifle fra J&F før jul og ba dem kappe løpet og gjenge. Ser helt strøkent ut det, men slike ting kommer vel an på hvem som gjør jobben. Kanskje jeg var heldig? Ikke vet jeg, men jeg er da fornøyd med firmaet. Kikkertsiktet jeg skulle på børsa ha dukket aldri opp da, men det hadde noe med leveransene til dem å gjøre.

 

Tror jeg faktisk aldri har opplevd noe firma som vanskelig. Må da ha hatt umåtelig flaks jeg da!

 

Disse har jeg handlet jakt-, skyte- og ladeutsyr fra her i landet, som jeg kommer på i farta:

Midway

Jaktfall

Jakt og friluft

XXL

Jaktpartner

Hjemmelading.no

Vildmarks

Børselars

 

INGEN har gitt meg problemer! :D

Link to comment
Share on other sites

Handlet ytterligere en Schmidt & Bender PM2 og et par Harris tofoter av de på villmarksmessa og som alltid var jeg fornøyd med pris og service hos de.

Venter nå spendt på at de skal få inn Schmidt & Bender 5-25x56 med riktig reticle, skal være like rundt svingen nå, vil forhåpentlig vis passe perfekt på en AR-10.

 

NM149

Link to comment
Share on other sites

Men så er det de av oss som har opplevd hvordan det er når de ikke gjør jobben sin, roter. Eller prøver å løpe fra ingåtte avtaler.

 

Angående gjenging og kroning, der er / var i hvertfall 2 børsemakre. Mitt vrak (feil gjenger, dårlig finish på gjengene, oppskrapet blånering, dårlig kroning, tilpasset og leverte ut en 6.5 demper på ett 30 løp med mere :roll: ) kom fra den ene, og det innrømte de, ikke akkurat var den første han hadde hastet igjennom i fjor sommer/høst (og jeg har fått en haug med PM om problemer med kroning fra den karen i fjor). Men han må nesten ha lært seg at slikt ikke går nå? Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har utelukkende positive ting å si om Jakt og Friluft.

 

Har handlet der i snart 18 år. Kjøpt flere rifler og hagler og ALLTID fått kjempegod service.

Butikken drives av mennesker som driver aktivt med både jakt og sportsskyting. Faktisk har de fleste der, flere meget respektverdige plasseringer innen diverse skytegrener.

 

Det er litt rart at man forventer raske, og/eller umiddelbare svar på e-post og telefon. Dette er jo tross alt en butikk som har tusenvis av kunder og et begrenset antall ansatte som skal håndtere både kunder i butikk, webshop og henvendelser via diverse kommunikasjonskanaler.

 

Alt dette tatt i betraktning, så syntes jeg servicen der er helt sinnsyk bra. Jeg har sett butikken utvikle seg gjennom årene og jeg kjenner flere av dem som jobber der.

 

Jeg har også opplevd at de har åpnet butikken for "personlig" shopping. Alltid fått gode svar når jeg har lurt på noe og ikke minst alltid fått gode priser. Kjenner til flere episoder hvor jeg vet at butikken har regelrett tapt penger på å gi denne gode servicen, bare for å få kunden fornøyd.

 

Jakt og Friluft har på en måte litt det gamle særpreget som de gamle landhandlerene hadde. Butikken er ikke bare en butikk, men også et samlingssted for jegere og skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Jakt og Friluft har på en måte litt det gamle særpreget som de gamle landhandlerene hadde. Butikken er ikke bare en butikk, men også et samlingssted for jegere og skyttere.

 

Der er jeg desverre ikke enig med deg.. jeg har handlet MYE der de siste 15 årene og det du refererer til her var sånn det var for 8-10 år siden. nå er det mere liket en hvilken som helst anna butikk.. Men før var det sånn, et samlingsted for jegere og skyttere..

Link to comment
Share on other sites

Alltid hyggelig nå handle hos J&F.

 

Har handlet noen børser til nå, aldri hatt problemer. Gjenging for demper er meget godt utført. Rask operasjon.

 

De skredersydde en Tikka til meg som blir brukt til jaktfelt. Det tok en uke men det var avtalen. Passet perfekt og går helt nydelig.

 

Men det er klart noen har hatt litt rusk i handelen. De er vel størst i landet med mange handler hver dag. da skulle det bare mangle at det ikke kommer inn noen såkalte klager. Og noen er jo født vanskelige. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter mye skryt av denne butikken kommer jeg med en (for meg) lite hyggelig opplevelse, etter å ha ervervet en Krieghoff Pluss drilling i fjor så viste det seg at denne har brudd i avtrekksbøylen og jeg tok kontakt med butikken for å skaffe ny.

 

Det har resuletert i en mengde telefoner (mer enn 7-8) fra min side som ikke har ført frem, ikke vet de om denne delen er bestillit og ikke vet de hvem som har bestillt. Når jeg ringer dit blir jeg lovet å bli oppringt av rette vedkommende.

 

Nå har jeg ventet på å bli oppringt et par uker etter siste henvendelse og har vel egentlig gitt opp og kommer til å få en børsemaker til å lage denne delen.

 

Jakt & friluft har et forbedringspotensiale og inntil de får en bedre kundeservice, så handler jeg hos en annen leverandør enn så lenge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 years later...

Når en har bestilt deler til en Benelli pistol for ETT ÅR siden, med stadige purringer og skriftlige bekreftelser på purringene, men stadig ingen deler å få, kan jeg ikke si meg fornøyd med den sjappa.

 

Og det er slett ikke første gang leder av den avdelingen har stått og jugd meg rett opp i fjeset :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Mye har hendt med denne forhandleren siden 2010.

Nye eiere og iallefall for min del ingen gode handler som før.

Har handlet for flere 100 000 gjennom årene av Are og Egil men nå er det desverre andre aktører jeg hovedsakelig benytter meg av.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...