Jump to content

Hvor lang tid tar våpensøknad?


Guest fredrf3110

Recommended Posts

  • Replies 460
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leverte 6 søknader i Oslo i slutten av mai. Lå i postkassa uka etter:)

 

Begynt å gå virkelig fort i Oslo å få svar etter at de stengte publikumsluka. Så kom noe godt ut av det:) men du får ikke betalt der eller pratet med noen direkte.

 

Skal inn med 2 søknader i løp et av uka så får håpe det går like fort. (juli august er høysesong med tanke på jakta)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også slik at det vi her inne kaller <> skjelden er en egen avdelig i politidistriktet som kun behander våpensaker.

 

Det føyer seg inn i rekken av forvaltingssaker som skal behandles og behandlingstiden øker med saksmengden totalt.

Noe som også er litt av årsaken til at saker som i utgangpunktet skulle være enkle ikke alltid behandles som forventet.

Link to comment
Share on other sites

Skal levere en bunke med søknader i dag.

Håndvåpen.

Skal bli spannande å se hva runde tiden blir. :)

_________________________________________

 

Leverte kl 12:15.

_________________________________________

 

3 stk søknader kom i posten i dag.

Innvilget.. :)

Jiihhaaaaaaaaaaaaaaa!

 

24.07 - 08-08 Har vel tatt litt tid siden det har vært Ferie for Våpenkontordamen. Men men, det er nå innvilget :)

 

5-Free-Summer-Clipart-Illustration-Of-A-Happy-Smiling-Sun.jpg

 

dq3hgy.jpg

 

 

Nevnte jeg innvilget :mrgreen: ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

prøvde å ringe våpen kontoret mitt i dag 2uker etter jeg leverte inn og betalte på mitt lokale kontor, nei den har vi ikke fått enda men ser den er registert inn på politikontoret i går. så da går den vel i posten til oss om noen dager.

 

makan til inkompetent arbeid, bruker 2 uker fra de får papirene i hånda til de gidder å legge dem inn så de kan sendes videre. da de ikke gjør noen ting med søknaden annet enn å levere den vidre vis dokumentasjon er i orden.

 

Og dette er ikke føstegang det har stått for på dette kontoret for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
8 mnd og 20 dager

Seriøst?

Ialle dager søker du på siden det tar sånn tid..

Har du spurt Hvorfor det tar tid?

 

Boltrifle 7,62x54R, halvautomat Ruger 10/22 .22LR og boltrifle .22LR. :wink:

 

Politiet dreit i å kontakte meg i over 5 mnd før jeg tok kontakt og spurte hvorfor det tok så skremmende lang tid. En episode for over halvannet år siden begynte de grine over, og så ville de ha legeerklæring fra min fastlege. Den fikk de, ruget i to mnd på "det finnes intet grunnlag eller argument for å nekte pasienten våpen" og ville ha sakspapirer fra et annet organ. Enda en mnd gikk og da ved kontakt ble det enda mer "neste uke får du svar", noe som er skjedd sikkert minst 4 ganger nå. Er jeg heldig så må jeg vente til enten sommeren eller oktober før jeg får LOV til å motta et avslag.

Link to comment
Share on other sites

8 mnd og 20 dager

Boltrifle 7,62x54R, halvautomat Ruger 10/22 .22LR og boltrifle .22LR. :wink:

 

Ok.

Er jo greie våpen da. 22 Halvauto kan jo være litt farlig ;) hehehe. Har søkt selv på Halvauto.

Merker selv på søking, at ting tar mere tid..

Skal ikke mye sprell til før man blir satt under lupen.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Er jo greie våpen da. 22 Halvauto kan jo være litt farlig ;) hehehe. Har søkt selv på Halvauto.

Merker selv på søking, at ting tar mere tid..

Skal ikke mye sprell til før man blir satt under lupen.

Jeg har også sagt ifra om at de godt kan makulere søknaden for Rugeren, bruke den i peisen eller lage papirfly for alt jeg bryr meg da jeg har slått fra meg idéen om halvautomat .22LR. Men dette kunne de visst ikke gjøre.. den måtte behandles sammen med de to andre..

 

Og det er forøvrig ingenting kriminelt eller noe som har gått ut over andre som har gjort at det tar tid. Så dere som skal insinuere og synse kan gjøre noe annet :thumbup:

 

Og hva sier da pod?

Jeg har ikke vært i kontakt med dem. Venter til etter svaret, gidder ikke finne meg i avslag fordi jeg velger å klage.

Link to comment
Share on other sites

I Ålesund tok det fra 11.Desember og til 22. desember da søknaden låg i postkassa færdig behandla. Ser underskrifta hennes er fra 21. desember... som gir en behandligstid på 10 dager... og 1 dag i posten. Søknad på handvåpen og miniatyrsett på 200str'en. Alt vell dokumentert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...