Jump to content

Vi som er off-shore


Fossdal

Recommended Posts

Hei!

Sitter her i nordsjøen på Scarabeo 5, og har nettopp hatt et trivelig møte med Foxhound. Jeg reiser i service-selskapet Schlumberger, wireline, og er på alle mulige rigger rundt om kring i havet. Rett som det er treffer jeg kammer-medlemmer! Blir litt ekstra stas i hverdagen med slike små kammer-treff! Kansje er det flere som reiser rundt? Hadde vært morro å hatt en tråd her der vi kunne kartlegge hverandre så man kan møtes over en kopp kaffe når vi likevel er på samme rigg?

 

Snakkes!

Link to comment
Share on other sites

Er nok endel av oss "åljekarane" her inne ja....

Jobber i Acergy, tidligere Stolt Offshore, jobber med ROV,for tiden i Brasil (samba o'lala.... :mrgreen: ),

er ombord på Normand Mermaid, og vi er overalt i Nordsjøen "sånn normalt"....... iallefall i den "varme" årstiden hjemme. :mrgreen:

Her er det nå 30 grader i vannet, og 31 grader i luften.....tsk tsk tsk tsk..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på en PSV på "spotten". Kom hjem onsdag etter en ganske slitsom måned i nordsjøen. Mye dårlig vær og når vi lå til kais var d på mongstad base... For en drittplass :cry:

 

Neste gang blir d tre uker på tørrdokk :evil: i måløy tror jeg? Det blir nokk mye plundring på kammeret regner jeg med :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har et slik juksa-hjul som trenger litt TLC så mulig vi treffes litt uti mars da.

 

Er på en PSV med fast kontrakt ut fra Aberdeen, og har det bra, selv om en misunner de på rigg/plattform når det slingrer som verst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mer som en tater der ute.Driver med kontroll av Fi-Fi utstyr. De trenger å ha slikt i orden der ute, siden det ikke nytter så mye å ringe brannvesenet når noe skjer. Reiser for det meste på flytere.Dolphin sine og Seadrill sine. Og så på spotmarkede av og til på andre. Litt på Transocean sine. De eneste produksjonsplattformene jeg er reglemessig på er Exxon sine. Balder,Jotun & Ringhorn. Og jeg har saktens truffet en del jegere der ute. Men jeg begynner igrunnen å bli litt lei av hele greia. Så har jeg heller aldri hatt noen rotasjon. 2-4 høres ut som himmelen for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke offshore, men jobber med å designe og styrkeberegne utstyr dere bruker der ute. (Både topside og subsea)

Slik det er nå reiser jeg ikke ut, men kunne godt tenke meg en tur ut for å se og lære litt mer om bruksmiljøet til produktene våre.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Har jobbet offshore i 21 år, de siste 20 årene på Polar Pioneer, Transocean. Det er meget behagelig å kunne dra på jakt, skytebanen og fisketur akuratt når jeg har lyst. Den eneste bakdelen er ... jobben. Når vi er på jobb ute i havet så er vi på jobb. Det er vanskelig å være aktivt med i foreninger/lag hjemme når man er borte 2 uker i slengen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok uvitende truffet en god del av dere, som passasjerer med Helikopterservice fra Kristiansund. Synd ikke nick-ene står på pax manifestet vi får inn i cockpit.

 

Hvis du skal fly til Kristin på onsdag så er det store muligheter for at jeg sitter bak i kabinen på veg inn til land. (S-92). :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok uvitende truffet en god del av dere, som passasjerer med Helikopterservice fra Kristiansund. Synd ikke nick-ene står på pax manifestet vi får inn i cockpit.

Jobber på Draugen så du har sikkert busset meg frem og tilbake noen ganger. Har vært der siden 93

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok uvitende truffet en god del av dere, som passasjerer med Helikopterservice fra Kristiansund. Synd ikke nick-ene står på pax manifestet vi får inn i cockpit.

Jobber på Draugen så du har sikkert busset meg frem og tilbake noen ganger. Har vært der siden 93

 

Jepp har nok det ja. Jeg er forresten den eneste bergenseren som flyr puma fra kristiansund...

Link to comment
Share on other sites

Har hatt noen turer rundt om på sokkelen jeg og, men er nå på land. Lønna er ikke akkurat å hoppe i taket over, men har nå til salt i såret :mrgreen: Jobber i Aker Solutions, og er for tiden i Stavanger hvor jeg jobber med utbyggingen av feltet i det kaspiske hav. Sukk, jeg savner 2-4 rotasjon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...