Jump to content

Vi som er off-shore


Fossdal

Recommended Posts

Jobber på Heidrun på tolvte året, flott plattform og godt å ha fri på høsten. Kunne godt tenkt meg mere fri enn de 4 ukene da,men skal vel ikke klage..,.

 

Heidrun er bra, var der i 1999 / 2000 som logistikk-koordinator i forbindelse med utbygginga av Nordflanken.

Kjenner mange i logistikk der oppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber ikke fast offshore, men jeg er stadig ute på serviceoppdrag i fbm storskjermen på forskjellige platformer. Er innom Troll A, Snorre A, Statfjord A,B og C nå og da. Vil på sikt innom Eldfisk på Ekkofisk også.

 

Siden jeg ikke jobber der ute fast så slipper jeg faste gode tillegg i lønna og alle fridagene de har etter 14 dagers arbeid....... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Flere en jeg som skulle ha reist fra bergen denne uka men fikk noen ekstra fridager?? :lol:

 

 

Og nokon får ekstra offshoredager....... :mrgreen:

 

 

Greit med litt ekstra penger, men gud så godt å dra seg hjemme i sofaen :lol:

 

@Kammerherren: Hold deg der du er, styr LANGT unna eldfisk og ekofisk for den del, er mitt råd :?

 

Hehe, neida, men eldfisk kan bli litt slitsomt etter 14 dager

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg jobber på land.

Har jobba med generatormodulen på Heimdal. Nå som den jobben er ferdig for min del jobber jeg med V&M-oppdrag på Heidrun. Skal muligens ut å kikke på stormskadene som har oppstått der.

2-4 er vel en drøm for alle som som sysler med ting på fritiden. Jeg hadde nok fått fire uker til å gå kjapt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Var på intervju tidlegare denne veka, så håper eg kjem meg ut. men har mine tvil...

 

Kan jeg spørre hvem du var på intervju hos?

 

Ka utdannelse/arbeidserfaring har du fra før?

 

For min del er det offshore stillinger i statoilHydro eg skal på intervju ang...

Link to comment
Share on other sites

Eg har søkt meg ut som Prosessoperatør...

 

Har 10års erfaring som kjemisk prosess operatør innen metalurgi, tok fagbrev som §20 elev...

 

ellers har eg div sertefikater som Truck, traverskran osv...

 

Tok Grunnleggende sikkerhetskurs i fjor sommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Satt i kaffesjappa på Leiv Eiriksson i dag. "Nittedals fyrstikker, har de blitt svenske nå..." sier jeg. "Nittedal, da tenker jeg på haglepatroner", kom det fra andre siden av bordet. Og det viste seg å være Dokkabukken! Morro! Så var vi i alle fall to som var sure for at vi ikke er på Kammer-treffet! :x

Link to comment
Share on other sites

Dægger'n! Har ikke sett denne tråden før nå.

Jobber ikke offshore, men har vært ute endel og her dukka det jammen opp mange kjente navn, både på fartøyer og eiere :) (Scarabeo5, Solstad, DOF etc...). Jeg jobbet 5år med service (hovedsaklig på DP), og så noen år med leveranse/nye prosjekter. Nå har jeg planta kroppen på kontor. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har dere holdt det gående i fire sider. Jag venter fortsatt på å få høre hvad dere jakter på og med hva. :cry::oops:

 

Kansjke burte denne hvært plassert under off-topic i steden for jaktreiser :shock::roll::mrgreen:

 

Selv er jag av og til ombord på Draupner. Det er vel nordsjøns minste plattform. Men hvis noen husker på vitsen om kroppen og hvem som er sjef så er Draupner til å sammenligne med nordsjøens rasshøl. :oops:

 

Ikke de at Draupner er en drittplass men hvis den stenger ner så får vel omtrent 50% av den Norske Offshore industrien problemer.

 

Draupner er en kjempe grei arbeidssted de. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er på West Phoenix akkurat nå. Kom ut på onsdag, og reiser hjem kommende onsdag. Grei flyter , med bekvemmeligheter som foreks. 1 manns lugarer. Den eneste flyterigg jeg har vært på med den slags. Var på West Alpha for ett par uker siden. En gammel rokkas , som burde ha vært spiker for lenge siden...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Blah!!

Sku skyte opp i morgen og hadde planer om allt muligt rart de to neste dagene, men så ringte kontoret; Båten sku på et lengre oppdrag for statoil og derfor ville di bytte mannskap før oppdraget. Sku egentli reise onsdag, men sånn sånn er d bare enkelte ganger. Reiser i morgen tidlig i stedet :(

Link to comment
Share on other sites

Har lest igjennom hele tråden og kunne desverre ikke finne noen på samme rigg som meg, Songa Dee.

 

Er mange både norske og utenlanske jaktintereserte her om bord. Er innvitert til Skottland for å jakte rådyr og noe jeg ikke kan huske hva han kallte??!!

 

Har vært her nesten hele perioden og skal hjem å prøve mitt nye kikkert sikte; swaro Z6I 2,5x15x56 :D Gjett om jeg gleder meg??!!

 

Hvis noen er ombord å ønsker å jabbe litt kuler, krutt og pang....så finner dere meg i enten styrbord eller babord kran fra tid til annen.... bare å rope på!!:wink:

 

 

 

Hayabusa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...