Jump to content

Prosjekt Jackass!


alias

Recommended Posts

He he, det vaskefatet der har jeg opplevd brukt før, og det vill nok bli brukt igjen. Jeg har valgt å gå i flokk (som en annen sau), og nøyer meg med ett og annet stikk om at jeg husker og jeg vet hva som var (Før jeg lynraskt vasker henda og sitter der som ett annet uskyldsrent skolelys, så ikke politiet kommer og tar meg :wink: ).

 

All ære til den som har ryggrad og intigritet til å stå for det han sier, men dette skal du vite Alias.

 

Du og ditt er savnet.

 

Kansje du med tiden ser stort på tingene, og vill prøve om tempraturen på vaskevannet har blitt mer ubehaglig å bruke?

Kansje takhøyden etterhvert blir litt større? Kansje slikt må frem for å få ting på rett kurs?

For ett er sikkert, ting blir gjort feil. Og det kan synes som om nettopp kammeret har en viss vilje til å justere seg ettersom feilene blir tydlige for de som styrer (og de har fått litt tid på å få tingene på avstand). Det er sjeldent alt går som det skal i kampens hete, desto viktigere er det da med evalueringer av hva som faktisk skjedde, og hvorfor. Og slik søke å bedre grunnlaget for at ting går bedre ved neste korsvei.

 

Du får tygge på det Alias (og det samme får enkelte andre her inne gjøre).

 

Jeg avslutter med god tur, og velkommen attende.

 

Mvh

Vingemutteren

Link to comment
Share on other sites

For det første, denne kunne du spart deg: Egentlig er den historien for god til å hoppe bukk over, men den for vente til et annet passende forum – eller Skaubjønn f.eks. som sikkert kan forløse mye av det uforløste i meg.

Jeg har ikke tenkt å forløse noe som helst i deg.

 

For det andre, noen uttrykk fra innlegget ditt over: Horer, Pontus Pilatus, Fri sex, fetisher, dominans, kukk i skallen... Er dette ment som en redgjørelse for hvorfor du ikke skriver mer i prosjekttråden din? Alias, jeg skjønner ikke pøkk av hva du forsøker å formidle her! Hva er problemet ditt egentlig? Kan du ikke bare si det? Dersom saken er at du føler deg urettferdig behandlet av moderatorene kan du, som alle andre, rette en klage til styret. Hvis du skal skrive en klage må du skrive sånn at det er mulig å forstå hva det er du klager på.

Bent

Link to comment
Share on other sites

Ser man det.

Nettikette lærer man seg ikke over natten, men det viktigste er: Man kan ikke si at noen er idioter, men man kan si at noen oppører seg idiotisk. Det er det en svimlende forskjell på.

Personlig trakasering må alltid slåes ned på, men om folk driver og sender klager til moderatorer for at Alias har en litt frodig stil, blir det banalt. Men ikke så banalt som om moderatorene faktisk går videre med dette til Alias.

De som ikke liker trådene hans, kan jo bare la være å lese dem?

 

Alias lurer på hvilket intrykk jeg sitter igjen med etter svarene jeg fikk i tråden.

Inntrykket var at moderatorkorpset ikke var helt komfortable med saken, kan man si.

Nå finnes det vel ikke noen lærebok for moderatorer. De gjør en frivillig jobb, ofte i tidsnød. Man kan ikke forvente at alt skal være like gjennomtenkt. Om man får flere PM'er fra ulike personer med klager på en person, er det sikkert lett å ta klagene videre til denne personen, selv om man kansje heller skulle avvist klagene på prinsippielt grunnlag.

 

Inntrykket mitt etter Alias' svar er at han tar seg selv minst like høytidelig som de som har anklaget han... :lol:

Man gjør kansje ting litt mer alvorlig enn man må, i flere leirer?

Som min morfar pleide å si; "Humoren är en Guda-gåva!!" :D

Smil, Alias, og fortell oss nå mer om denne børsa!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

For det første, denne kunne du spart deg: Egentlig er den historien for god til å hoppe bukk over, men den for vente til et annet passende forum – eller Skaubjønn f.eks. som sikkert kan forløse mye av det uforløste i meg.

Jeg har ikke tenkt å forløse noe som helst i deg.

 

For det andre, noen uttrykk fra innlegget ditt over: Horer, Pontus Pilatus, Fri sex, fetisher, dominans, kukk i skallen... Er dette ment som en redgjørelse for hvorfor du ikke skriver mer i prosjekttråden din? Alias, jeg skjønner ikke pøkk av hva du forsøker å formidle her! Hva er problemet ditt egentlig? Kan du ikke bare si det? Dersom saken er at du føler deg urettferdig behandlet av moderatorene kan du, som alle andre, rette en klage til styret. Hvis du skal skrive en klage må du skrive sånn at det er mulig å forstå hva det er du klager på.

Bent

 

 

Ærlig talt, hvis du ikke forstår hva han prøver å formidle bør du lese det hele en gang til.

 

Kan ikke si annet en at jeg personlig syns det framgår svært tydelig. Kanskje ikke med helt PK språk, men tydelig er det.

 

At sleivsparket mot deg med fordel kunne vært unngått er en helt annen sak.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Om man får flere PM'er fra ulike personer med klager på en person, er det sikkert lett å ta klagene videre til denne personen, selv om man kansje heller skulle avvist klagene på prinsippielt grunnlag.

 

For å diskutere saken på et generelt grunnlag:

Vi vidreformidler ikke klager vi mener er ubegrunnede, hvilken funksjon skulle det ha? Vi må kunne stå inne for det vi sier og gjør, så om vi tar opp slikt med en person betyr det implisitt at vi mener klagerne har noe å fare med.

 

Hvorfor skulle dette være et problem? Hvorfor skal tilbakemeldinger være så ille? Det er mange nyanser som forsvinner når kommunikasjon foregår skriftlig, hvis folk misforstår det du skriver må det vel være bra å få vite det så man kan uttrykke seg litt klarere i fremtiden? Og om målet faktisk var å terge litt så er det vel greit å vite at man traff blink? :mrgreen:

 

Hva er ditt råd her Fossdal? Å la et mulig problem gå sin egen gang til vi må inn med jernhånd? Er det ikke bedre å være tidlig ute med en konstruktiv dialog?

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg skjønner ikke hva han forsøker å si. Jeg kan ikke ta med dette til styret som en klage, fordi jeg ikke forstår hva han klager på. Jeg forstår at han er misfornøyd med noe, men ikke hva.

 

Enig med deg. Kan vel tenkes at mannen egentlig er et troll (eller en såkalt "sluttstykke- ork") og at det faktisk ikke finnes noe substans i saken, men bare en masse guffen gørr og gugge som ingen andre enn "orken" vil ha. :|

 

Jeg er ærlig talt ikke så helt overbevist om realiteten i det opprinnelige prosjektet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Hva er ditt råd her Fossdal? Å la et mulig problem gå sin egen gang til vi må inn med jernhånd? Er det ikke bedre å være tidlig ute med en konstruktiv dialog?

 

Fullstendig klar over at mitt råd ikke betyr så mye, vil jeg likevel svare.

Her på Kammeret er det rimelig hard justis mellom de vanlige brukerene. Ufin tale, fjortis-språk og annet dill blir fort slått ned på av Sako.30-06 med flere.

Jeg har lest alle Alias sine innlegg både på Sluttstykket og på Kammeret, og selv om jeg selv har vært hard i kritikken mot han, har jeg vanskelig for å forstå at moderatorene skal ha mye å gjøre på i den sammenhengen. Direkte personhets må likevel selvsagt slåes ned på, om det har vært tilfelle.

I følge Alias har ikke denne dialogen alltid vært særlig konstruktiv, heller.

 

Ellers, om du leser ditt innlegg om igjen, bør du kunne se at man nesten må forstå det som om moderatorer alltid har rett tolking, alltid har rett svar og alltid tar rett avgjørelse.

Noe jeg finner en smule pretensiøst. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ellers, om du leser ditt innlegg om igjen, bør du kunne se at man nesten må forstå det som om moderatorer alltid har rett tolking, alltid har rett svar og alltid tar rett avgjørelse.

 

Dette er selvfølgelig ikke tilfelle, men jeg vil driste meg til å påstå at vi har tenkt mer over dette enn de fleste andre. Nå kan en idiot tenke til månen detter ned uten å komme frem til noe fornuftig så du får selv avgjøre hva det er verdt :-)

 

Men ikke undervurder verdien av dine meninger, du er absolutt en av de jeg prøver å lytte til.

 

Nå vil ikke jeg diskutere denne saken isolert, det er mye mer konstruktivt å se på prinsippene. Synes du det er galt å ta opp klager på oppførsel direkte med den det gjelder hvis vi mener at det er belegg for klagen?

Link to comment
Share on other sites

Hm.... ikke bra :(

Er "kammeret" for trangt, er "kammertolkene" innenfor tolleransene som er satt, har vi rett og slett behov for et nytt brotsjesett eller hvem har bestemt/bestemmer hvilket "kaliber" som er blitt valgt :?:

 

Min mening er at takhøyden bør være så høy som lovene tillater (vanlig praksis ellers i samfunnet). Vi må etterstrebe å ikke gå i samme fellen som mange andre "organisasjoner" har gjort: blitt for "politisk korrekte".

Link to comment
Share on other sites

I all sin prakt!! :D

P1000330_%28Large%29.JPG

 

HAHA :lol: Det må være det styggeste våpenet jeg noensinne har sett, og samtidig ganske kult også.

Det er fristende å spørre hvor langt man kan tøye grensene for hva som er en rifle innen benkeskyting, man holder jo strengt tatt ikke våpenet selv, så trenger man i det hele tatt stokk?

Kunne man like gjerne begynt med kanonskyting isteden?

Link to comment
Share on other sites

 

Nå vil ikke jeg diskutere denne saken isolert, det er mye mer konstruktivt å se på prinsippene. Synes du det er galt å ta opp klager på oppførsel direkte med den det gjelder hvis vi mener at det er belegg for klagen?

 

Takker for tilliten.

Nei, i utgangspunktet ikke, men det bør være ganske så klare brudd på retningslinjer for at moderatorene skal involvere seg.

Som regel klarer folk å ordne dette selv.

Det blir likevel umulig å ikke kommentere trådens sak. Her er det tydelig at Alias har vært i kontakt med flere moderatorer og minst ett styremedlem, og det virker som heftig overkill i forhold til hans eventuelle overtredelser. Jeg har lest alle hans innlegg, og selv om han er stor i flabben, er hans uttalelser ikke uten humor, og dermed fjernes det meste av brodden.

At han er irriterende å diskutere med, ikke underbygger påstander osv er da ikke en sak for moderatorene?

Som Jeger 64 sier, man skal vær forsiktig med å bli for PK på et slikt forum.

Jeg har ikke noen fasit, men synes det er greit at den prinsippielle debatten diskuteres med medlemmene på forumet, i stedet for på moderatorforumet.

Link to comment
Share on other sites

Når vi moderatorer skal gripe inn er en vurderingssak, og tidvis en vanskelig sådan. Klare overtramp er en ting, men jeg mener vi også plikter å reagere når man får gjentatte klager på mer diffuse problemer og kanskje har reagert selv. Dette kan være ting som manglende respekt for andre eller ufint språk, tullprat og avsporing osv. Hver enkeltsak er kanskje ikke nok til å reagere, men over tid kan det bygge seg opp.

Vi kan selvfølgelig la folket ordne opp selv, men det er ikke alltid like heldig siden det kan skape støy som sporer av andres tråder. Vi kan la det ligge til vi MÅ ta affære, men det er heller ikke en ønskelig situasjon. Om vi kan komme med en høflig anmodning før ting går for langt gir vi personen en real sjanse til å vurdere sin egen væremåte slik at man kanskje slipper flere konflikter. Kanskje det bare er så enkelt som å legge til en smiley her og der så folk skjønner at det er sagt med glimt i øyet? Eller erkjenne at man har en form for humor som kanskje ikke alltid passer inn (slik som jeg har)? Humor er et underlig fenomen som ikke alltid er like lett å plukke opp når man sitter foran hver sin skjerm.

 

De fleste reagerer faktisk positivt på dette, eller i det minste med fatning. Men det vil selvfølgelig alltid være noen som ikke tåler noen form for kritikk uansett hvor konstruktiv eller saklig den måtte være.

 

Forøvrig vil jeg takke for at du beviste et viktig poeng sammen med meg: Det er faktisk ikke noe problem å holde diskusjonen på et saklig og respektfullt nivå selv om man er uenige.

Link to comment
Share on other sites

Rett skal være rett og i den grad Skaubjønn føler seg tråkket på beklager jeg det på det sterkeste, men ”hårsårheten” som jeg synes det gis inntrykk av og ”alarmberedskapen” som synes å forefinnes i rikt monn synes meg overraskende. Nå er det å beklage at noe alias sorti skulle være mulig å missforstå. En lille rettelse er innført for ”det verste” slik at det bør gå an å forstå at ”sparkinga” var rettet til alias og ingen andre.

 

 

Ellers synes jeg Fulmens og Fossdals tilnærming er ryddig, ærlig og konstruktiv. Om bare resten av prosessen hadde ligget i samme gate, ville alias sin avskjed fremdeles vært en realitet, men den ville ha foregått med betydelig mindre støy.

Link to comment
Share on other sites

Når vi moderatorer skal gripe inn er en vurderingssak, og tidvis en vanskelig sådan. Klare overtramp er en ting, men jeg mener vi også plikter å reagere når man får gjentatte klager på mer diffuse problemer og kanskje har reagert selv. Dette kan være ting som manglende respekt for andre eller ufint språk, tullprat og avsporing osv. Hver enkeltsak er kanskje ikke nok til å reagere, men over tid kan det bygge seg opp.

 

Beklager å sitere deg Fulmen, dette går ikke på deg direkte, men ovenstående sitat er ett godt eksempel for mitt innlegg. Ikke ta det personlig.

 

Jeg har nå to ganger lest igjennom tråden fram til at alias informerte om at han stoppet tråden. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at noen av det han skriver kan støte noen. Alt er skrevet i en humoristisk tone som mest av alt drypper av selvironi, og den enste jeg kan se blir harselert med, er alias selv. Manglende respekt - for hvem? Ufint språk??? Tullprat og avsporing???? Dersom kritikk er gitt til alias på bakgrunn av dette, skjønner jeg ingenting. Jeg beklager, men jeg klarer ikke å se hva som menes.

 

At ting i flere enkeltsaker til slutt bygger seg opp til en reaksjon kan skje i noen tilfeller. Isåfall er det innlegg forut for denne tråden som også danner grunnlag for en kritikk. Allikevel, er det tydeligvis ting i denne tråden som har fått begeret til å flyte over. Og igjen, jeg klarer ikke å se hva det kan være.

 

Problemene må i høyeste grad være diffuse. Ihvertfall er de ikke synlige for min del. At de skal være så tydelige at det kreves reaksjon fra styre/moderatorer synes for meg underlig. Jeg må innrømme at jeg ikke har lest alias sine innlegg nå idag. Jeg har imidlertid fulgt relativt godt med på forumet siden jeg registrerte meg, og har aldri reagert over alias sine innlegg tidligere.

 

Kan noen vennligst fortelle meg hva alias har skrevet som er så galt at det er bakgrunn for reaksjoner?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjennomført den samme prosessen som dagl, og jeg kan ikke annet en spekulere i om enkelte rett og slett ikke forstår ironien, harseleringen av egen person og underfundige referanser med mindre det står en smily bak.

 

Jeg er heller ikke altid enig med alias, men hans bidrag er på det jevne blandt kammerets absolutt mest lesverdige i mine øyne, og jeg beklager virkelig hans fratrede.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig ikke noen konkret kunnskap om hva som fikk noen til å klage på Alias, men jeg tror nok ikke det var denne tråden som fikk noen til å sende en klage. Det gikk noen diskusjoner i andre tråder like før det skjedde, og jeg mener å huske at det av noen ble antydet at Alias var uenig bare for å være uenig.

 

Jeg har imidlertid vanskelig for å forstå at noen kunne hisse seg opp såpass over disse tilsynelatende trivielle diskusjonene at de sendte en melding om trollskap til moderatorene.

Link to comment
Share on other sites

Dagl, det var ikkje Jackass tråden, som var grunnen til dette, det var ein annen tråd, og litt meir på generelt grunnlag blandt det han har skrevet.

Alias har ikkje direkte brutt regler eller noko alvorleg, han har rett å slett fått eit spørsmål om å bruke energien sin på å skrive om det han er flink til, kontra å skrive om/til andre som er ueinige med han på ein nedlatende og herskende måte.. Og så blei dei berømte fjæra til ein komplett hønsefarm, men han om det...

Eg har med vilje gjort som Alias, og ikkje kommentere og diskutere dette, når ein så stor reaksjon blir utav ein bagatell så blir det som å skvette vatn på den omtalte gåsa.

 

Beklageligvis, så var dette kanskje ein prinsippielt pilar for han og derfor reaksjonen.. Noko som eg som moderator på ingen måte kunne forutsjå, eller ta ansvar og høgde for. Det er det einaste eg kan beklage for..

Link to comment
Share on other sites

Alias har ikkje direkte brutt regler eller noko alvorleg, han har rett å slett fått eit spørsmål om å bruke energien sin på å skrive om det han er flink til, kontra å skrive om/til andre som er ueinige med han på ein nedlatende og herskende måte.. Og så blei dei berømte fjæra til ein komplett hønsefarm, men han om det...

 

Han om det? Om han har fått PM fra flere moderatorer og minst ett styremedlem, etter at han "ikkje direkte har brutt regler eller gjort noko alvorleg", synes det meg at det er andre enn Alias som er ansvarlig for at dette har blitt en hønsefarm.

Hadde jeg fått en slik PM som den du sendte til han, hadde jeg bedt Kammeret kysse meg bak, jeg også.

 

”Etter å ha mottatt fleire klager frå brukere på deg, forpliktar eg meg til å opplyse deg om dette. Det er måten du i diskusjoner ordlegg deg på, som ser ut til at enkelte reagerer negativt på.

Mauser68”

 

Alias tråkker over streken på ett særlig punkt, nemlig at han fremstiller alle andre som barn eller i beste fall ungdommer, eller sier at "dette er ikke vits i å forklare, for du sjønner det ikke likevel".

De fleste ser humoren, men dette kan man gi han saklig kritikk for.

Link to comment
Share on other sites

Innleggene til Alias er ofte underholdende og inneholder like ofte litt "sjit" som tåkelegger emnet dersom man ikke er konsentrert når man leser. Dersom man er litt hårsår som Alias selv innimellom blir det ikke greit...

Ingen kan tilfredstille alle, hverken moderatorer eller Alias, personlig synes jeg det er så mye å lære imellom linjene og hersketeknikken at jeg blankt svelger ei gås eller to for å få med meg dette.

Kan dere ikke ta en gruppeklem, moderere følelsene og språket en smule og la fjæra falle til jord slik at vi kan fortsette on topic?

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

OK, da måtte jeg ta jobben med å lese igjennom innleggene til alias. Jeg ble nemlig veldig nysgjerrring på hva dette kunne være for noe forferdelige greier. Faktisk var det mye fornøyelig lesing.... :lol:

 

Jeg kan se at tonen noen ganger er belærende. At den er så til de grader skarp at noen har tatt seg nær av det, synes jeg er rart. Av det jeg har lest, må man være relativt hårsår om man klager på det. Jeg leste imidlertid bare tilbake til 1 Februar 2009 (foreløpig), og tar forbehold om innlegg før dette.

 

Jeg merket meg at spesielt i dagene før denne tråden ble forlatt av alias, var han sterkt delaktig i en tråd hvor noen få debatterte relativt friskt. En tråd som til de grader kun var av akademisk interesse, at trådstarter hadde gitt opp for lenge siden (angående snøvær og presisjon). Det kan vel ikke være dette som har utgjort den berømte dråpen? For ikke å si fylling av hele begeret? Dette er selvfølgelig spekulasjoner fra min side, men jeg synes datoene for innleggene sammenfaller noe misstenkelig.

 

Om det virkelig er slik at ett enkelt spørsmål om å legge om tonen litt, synes jeg nå alias også overreagerer en smule. Og hvem som lager flest høns kan synes noe utydelig. MEN, jeg misstenker at det her har pågått en del ting, og at det ligger noen undertoner som man ikke får rede på. Om han har fått PM fra flere moderatorer og minst ett styremedlem, er det vel neppe ett enkelt og vennelig spørsmål som er stilt av flere samtidig?

 

alias har gitt noen sleivspark her og der. Men det er det gudbedre fler her på forumet som er i stand til. Gjennomgående er tonen mer humoristisk enn "slem". Og det er tydelig at hans kompetanse på våpen er høy. Selv om jeg ikke er benkeskytter, synes jeg det er fornøyelig å lese om prosjekt Jackass, og flere av hans innlegg rundt presisjon. Hans bidrag her på forumet vil bli savnet, ihvertfall av meg.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Om han har fått PM fra flere moderatorer og minst ett styremedlem, etter at han "ikkje direkte har brutt regler eller gjort noko alvorleg", synes det meg at det er andre enn Alias som er ansvarlig for at dette har blitt en hønsefarm. Hadde jeg fått en slik PM som den du sendte til han, hadde jeg bedt Kammeret kysse meg bak, jeg også.

 

For å forklare hendelse forløpet, det eg har fått med meg, så fekk Alias kun PM frå meg, men etter denne PM`en, så har han sendt PM til andre, og derav svar tilbake...

 

Fossdal synst du ein PM med den tonen frå ein Moderator, at det er omtrent verdens undergang ? Og at du hadde reagert med vantro på ein sånn PM, det må eg sei skuffar meg litt.. Med din oppførsel som eg har sett den, så ville ein sånn PM vært utenkjeleg, men alikavel bruker du deg som sammenligning for andres oppførsler, ser ikkje heilt at det skulle bli riktig å dra fram, då det sannsynlig aldri ville ha skjedd. Hadde du derimot PM, så hadde eg forstått reaksjonen din...

Eg opplyste han om et i grunn lite problem, men irriterende for enkelte her inne, meg inkludert.. Det var på ingen måte verken trussel, eller med truing om "sanksjoner" som det blei sagt..Det er vel det som er kjerneproblemet her, er det ikkje ?

 

Det som forundrer meg mest er at jo eldre folk blir, jo meir forferdelig ser det ut til å bli irettesatt, som om alderen automatisk skulle tilseie diplomati mot irettesetting. Ein gjer like forbanna tabber i alle aldrer, dei blir kanskje mindre og sjeldnare etter åra som går, men forbanna være den som skulle opplyse ein om at ein har gjort den tabben...

 

Og Dagl, eg er godt på veg einig med deg i at det som har skjedd ikkje er verdens undergang, og at kanskje den PM`en frå meg kunne godt vært uskrevet, hadde eg visst konsekvensene av det så hadde eg vel antageligvis venta til første skikkelige overtramp. Men sånn er det, ingen er perfekt, eg er det heller ikkje, som fersk moderator på det tidspunktet eg sendte den PM`en, så var eg heller ikkje klar over fallgruvene og kor lite som skal til for at enkelte skal vippes av pinnen.. Men ein lærer så lenge ein lever..

 

 

Edit : Nofish, det er sannelig fornuftigt skrevet av deg.. I denne saken her er det vel ingen som kanskje burde gå me hodet spesielt hevet over andre...KLEM !!

Link to comment
Share on other sites

Det bør da være klart at:

1.Klagene fra moderator har ingenting med denne tråden å gjøre

2. Det er Alias selv som velger å la det være en samenheng med denne tråden (han skriver ikke mer) og det at han har fått en tilbakemelding fra moderator.

 

Fossdal, det er en ting jeg ikke forstår, og det er hvordan du mener mods skal håndtere slikt. Tenk deg at det var degdette gjalt. At du hadde formulert deg slik i andres tråder at de synes du var så ødeleggende arrogant at de klaget til moderator. Og at det var flere som klaget på deg. Ville du da synes det var feil av moderator å si i fra til deg om dette? Det synes ikke jeg. Hva er så galt i måten det blir sagt i fra på? Moderatorene plikter å ta det opp med en kammer(at) dersom det kommer klager, og det er akkurat det som sies. Jeg tror at om det var deg det ble klaget på så hadde du revurdert oppførselen din. Du hadde sett på bakgrunen for klagene og enten tatt det til deg, eller tenkt at det er de andre som tar feil. Jeg for min del hadde tenkt meggodt om i forhold til min egen oppførsel dersom det var flere som klaget på meg, slik det står at det har skjedd her. Som sagt, det kan godt hende at du synes de som klager på deg tar feil, men hadde du

a) Ikke fullført prosjekttråden din, og

b) Blitt sur på moderator (om det nå er det som er temaet i innlegget om horer...) som videreformidlet klagene, og så skrevet et innlegg om det i en annen tråd enn den du fikk kritikk for?

 

Jeg gjentar, som styremedlem: Kammeret er ikke et diktatur hvor hver enkelt moderator regjerer som han eller hun selv synes er best. Enhver som føler seg urettferdig behandlet av moderatorene kan rette en klage til styret. Jeg kan godt ta i mot en slik klage. Klageren bør legge ved link til de(n) aktuelle diskusjonen, og må kunne beskrive hva som faktisk har skjedd, og hvorfor det blir oppfattet som urettferdig. Alias sin utlegning i dene tråden er ikke formulert som en klage til styret, og jeg kan som sagt ikke forstå hva det er han klager på, så dette kan jeg ikke gå videre med.

Link to comment
Share on other sites

Berre for å bringe det på det reine: Einaste kontakten eg har hatt med alias har enten vore svar på PM frå han, eller på åpent forum.

 

Eg er vidare ein smule sjokkert over kor mykje meiningar, utsagn og skjult agenda eg blir tillagt på bakgrunn av dette lille, enkle innlegget:

Det ligg ikkje i moderatorjobben å true med sanksjonar. Vi modererer ut frå retningslinjer i forumreglement og moderatorreglement.

 

Moderatorane tar heller ikkje initiativ til å gå ut med eventuell personlig kommunikasjon mellom moderator og brukar.

Eg meinte akkurat det som står der. I all sin enkelhet. Ingenting mellom linjene.

Dette har eg presisert for alias på henvendelse frå han. Likevel kjem han med dette eventyret om horer og handvask.

Eg for min del har i alle fall store problemer med å ta denne suppa seriøst.

Link to comment
Share on other sites

”Etter å ha mottatt fleire klager frå brukere på deg, forpliktar eg meg til å opplyse deg om dette. Det er måten du i diskusjoner ordlegg deg på, som ser ut til at enkelte reagerer negativt på.

Mauser68”

 

Dette er altså det både M68 og skaubjønn synes er så greit, og som jeg synes er helt på jordet.

Så vidt jeg forstår er det altså første kontakt fra en moderator til Alias. Og det går altså ut på at folk reagerer negativt på måten Alias ordlegger seg på. Om dere ikke ser den prinsippielle forskjellen på dette og å kommentere overgrep på forumregler - hallo.

Om jeg skulle gitt beskjed til alle her inne som jeg synes ordlegger seg dårlig, skulle jeg hatt krampe i fingrene og et blodtrykk fra hel###e.

 

Om folk irriterer seg over uttrykksmåter, kan de enten la være å lese eller ta det opp med den det gjelder selv.

Om forumregler brytes, skal mods på banen.

 

At mods og styre er forvirret over dette, finner jeg merkelig.

M68, jeg ville reagere på enhver PM fra en Mod om jeg ikke har brutt noe regelverk eller retningslinjer.

Skaubjønn, du legger det frem som om antall klager i seg selv er avgjørende - burde ikke det heller være inneholdet i klagene som var utslagsgivende? Om mange nok ble støtt over avatarbildet ditt, ville du da fjerne det, eller ville du si at nå får det pinadø være måte på...!!!??

 

Ja, jeg drar den langt nå, men dette er en prisippiell debatt.

Link to comment
Share on other sites

Du drar den i grunn ikkje så langt, men du drar den litt i feil retning synst eg.

Uansett om ein moderator sender ein PM til ein bruker, lar det seg være brudd på forumregler eller ikkje, så er det vel ingen grunn til å ta på veg for det, så lenge det ikkje er snakk om verken trusler eller dårlig språkbruk..

 

Eg er blitt beskylda for å trua om sanksjoner til Alias, noko som ikkje har skjedd. Eg har berre gitt han beskjed om å tone ned språkbruken UTEN å verken true eller andre ting. Ein anbefaling kan ein vel heller kalle det. Om Alias prøver forgjeves å leite etter riset bak speilet og trur at eg kjem til å gjere noko, dersom han ikkje tar det til etteretning, det er ikkje på mi kappe..Det er det her som er sakens kjerne. At Alias misforstår meg, eller trur eg truar han på nokon måte, so er/var det desverre feil, det gjorde eg ikkje...

 

Prinippet som du snakker om, er greitt det.. Men eg ville iallefall ikkje tatt ein PM på det viset ille opp. Hadde eg vært ueinig i det, så hadde eg iallefall aldri reagert på ein sånn måte som er gjort i dette tilfelle.. Då hadde eg iallefall gått inn med ein dialog, og tatt dette opp. Hvis eg hadde blitt utsatt for eit grovt overtramp, eller grove beskyldninger på feil grunnlag, selfølgelig hadde eg blitt forbanna. Men korleis i huleste det eg sendte kunne bli tolka dithen som det blei ? Kanskje du Fossdal kan forklare meg det, sidan du tydeligvis har litt forståelse for Alias framtreden ??

Link to comment
Share on other sites

Men korleis i huleste det eg sendte kunne bli tolka dithen som det blei ? Kanskje du Fossdal kan forklare meg det, sidan du tydeligvis har litt forståelse for Alias framtreden ??

 

Ah, der er vi inne på Alias' reaksjon, og det en helt annen hore..jeg mener sak, beklager. :oops:

Jeg synes jo at Alias overdriver. Det er liksom ikke kronjuvelene det står om. Jeg hadde, etter en slik pm, fortalt deg hvor Moses kjøpte ølet, og forstatt som før.

Hvem er en moderator, at han skal legge seg opp i folks uttrykksmåte? Hadde du nevnt personangrep eller andre regelbrudd, hadde saken vært en helt annen.

 

Det må da gå ann å svare klagerene at man ikke har anledning til å gripe inn så lenge ingen regler er brutt? Og er regler brutt, så er det vel greit å forholde seg til det, og ikke blande inn DillVonDall?

 

En eneste gang har jeg fått PM fra Moderator, det var etter at jeg hadde en trådtittel som sluttet med "Hva f¤¤n?", men i klartekst. Da fikk jeg PM fra en Mod med beskjed om at "Jeg måtte passe språkbruken, unge mann". Akkurat samme hersketeknikken som nå et samlet moderatorkorps er så sinna på Alias for.

Se det.

Men siden jeg er klar over at moderatorer bare er folk dem også, så gjorde ikke jeg noe nummer av det.

Link to comment
Share on other sites

”Etter å ha mottatt fleire klager frå brukere på deg, forpliktar eg meg til å opplyse deg om dette. Det er måten du i diskusjoner ordlegg deg på, som ser ut til at enkelte reagerer negativt på.

Mauser68”

 

Hvis dette er stridens kjerne og det man skal ta på vei for, så har jeg følgende to ord å komme med: Føkkings Fantastisk!

 

Hvis man er så forbannet selvhøytidelig at man ikke tåler en vennlig anbefaling/ tilbakemelding fra en moderator, så bør man kanskje vurdere å holde seg unna diskusjonsforum. At man føler seg hevet over øvrige medlemmer siden man er eldre enn dem blir ikke annet enn idiotisk, og vitner om store evner innen beskuing av egen navle.

 

For å oppsummere denne fantastiske og konstruktive tråden: mye dårlig vær i et lite glass med vann.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er en moderator, at han skal legge seg opp i folks uttrykksmåte? Hadde du nevnt personangrep eller andre regelbrudd, hadde saken vært en helt annen.

Det må da gå ann å svare klagerene at man ikke har anledning til å gripe inn så lenge ingen regler er brutt? Og er regler brutt, så er det vel greit å forholde seg til det, og ikke blande inn DillVonDall?

Joda, ser sjølvsagt den Fossdal, men når ein mottar regelrett klager på ting, og ein begynner å lese litt kva fyren skriv, so blei det bestemt at ein kunne prøve å opplyse han om dette, og eg gjentar opplyse... Og ja det nytter ikkje å være hårsår i ein diskusjon med Alias, men eg synst på ingen måte at han burde være det heller. Det eg tok opp var på ingen måte meir sleivspark enn han har gitt andre i diverse tråder..Og det er i grunn sakens kjerne.

 

Men siden jeg er klar over at moderatorer bare er folk dem også, så gjorde ikke jeg noe nummer av det.

Takk, for det, desverre er det ikkje alle som ser den der..Det er ein frivillig men av og til ein utakknemlig jobb. Lønna er dårlig, men det er rikelig med kjeft å få.. :)

 

Malle, det er desverre sånn at at me er ulike og reagerer ulikt..Eg synst abolutt at Alias fortjener å væra her, og arbeidet og trådene er meget intresante, men eit minstmål å forlange er iallefall og ferdes med litt folkeskikk.. Det gjelder i alle områder ein ferdes, behandler du andre med respekt, så får du det også tilbake..Respekt er ikkje ein ting som du verken oppnår med alder eller kudos, den må absolutt fortjenest i aller høgaste grad..

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er stridens kjerne og det man skal ta på vei for, så har jeg følgende to ord å komme med: Føkkings Fantastisk!

 

Føkkings enig!

 

Jeg kan ikke se at moderatorkorpset har gjort noe som helst galt her - Kammeret er flott moderert, etter min smak. Oppførselen i dette tilfellet stemmer helt overens med det jeg har opplevd som moderator av et mindre nettsted: Folk flest tåler ikke vennlig tilsnakk dersom de bryter reglene. Vanlig oppførsel er å ruse ut, levere fra seg fornærmelser, for deretter å sverge å aldri besøke nettstedet igjen. To uker etter er de som regel tilbake som om ingenting har hendt. Denne episoden er en av de mest spesielle, med hinting om ærekrenkelser og politianmeldelse. Noen tar seg selv litt for seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Malle og Øyvind, det var den PM'en det STARTET med.

 

Jeg har også blitt korrigert av blant annet Vestlandsjeger og Mauser68 per PM, men det har aldri startet med at de har sendt disse. Snarere har det startet med at jeg har uttalt meg i litt for kvasse vendinger i "hete" debatter. At man får slike PM' er fra moderatorer gir selvfølgelig en liten vekker, og man føler seg litt dum, men man får ta lærdom av det og komme seg videre.

Link to comment
Share on other sites

Ah, så moderatorene har alltid rett. Da trenger vi jo ingen debatt, nei det er klart.

 

Som det har blitt skrevet over, så har moderatorene snev av menneskelige egenskaper :wink: . Det innebærer at moderatorene ikke alltid har rett, men likevel er de alltid moderatorer. Og i den anledning synes jeg vi skal smake litt på ordet moderator. En moderator har som oppgave å moderere. Hvis noen kan fortelle meg hvor noen av de sitatene som det vises til i denne tråden er noe annet enn et ønske om moderasjon, så skal jeg selvfølgelig revurdere min oppfatning av moderatorkorpset. Jeg har store problemer med å oppdage noen som helst form for provokasjon i nevnte sitater.

 

At Alias velger å svare på det som er ment som en konstruktiv tilbakemelding, uten noen som helst doser av "pepper", med å skrive en avhandling om Pontius, horer og forløsning får meg til å danne et bilde av Alias som ikke akkurat er fordelaktig for ham, men som gir meg en pekepinn om hvorfor han kan ha blitt bedt om å moderere seg i andre sammenhenger.

 

For all del, jeg kjenner ikke Alias utenom det jeg har lest på Kammeret. Alias kan for alt det jeg vet være en knakendes solid og fin fyr. Inntrykket jeg sitter igjen med er av en person med stor kunnskap og god evne til å formidle. Pontius og horene var også godt skrevet, selv om det ble mye horer og lite romere, men innlegget fremstår som en form for overreaksjon på en trivialitet. Når man i tillegg velger å trekke frem alder og voksenhet som et poeng, så undrer jeg meg over hvorfor man velger denne typen for "avskjed" med kammeret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden med litt bilder, i og med at Alias og Jackass vandt dagens poengstevne hos

Nidaros Benkskytterklubb.

Alias har vel herved bevist at litt uortodokst håndverk, og samling av gode ideèr tilsammen kan presentere godt.

Han (og Jackass.. :wink::mrgreen: ) presenterte topp skyting idag.

Her er som sagt litt bilder:

normal_006.jpgnormal_008.jpg

normal_009%7E0.jpgnormal_012.jpg

normal_013%7E1.jpgnormal_002%7E0.jpg

normal_003%7E1.jpgnormal_005.jpg

normal_004%7E0.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...