Jump to content

Jakt på NRK


Wolverine67

Recommended Posts

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I'm in love hehe...

 

Var en lang feature-sak på flere sider om disse to i vg/dagbla i... fjor...? Leste den med stor interesse.

 

Håper flest mulig "byungdommer" ser dette og skjønner at det finnes et liv utenfor ring 3 8)

 

Men jeg dukka i sofaen jeg også... et lynkurs i pekevinkel hadde vært påkrevd før jeg ville gått i terrenget med dem.

Link to comment
Share on other sites

Ja di representerer sin lansdels (og min) språkbruk høyt og tydelig :lol: ,ingen tvil der. Hun ene skle og satte seg ned på rompa uten å ha hagla på kinnet....fyrte av og TRAFF :overrasket: . Mye mat til jaktmotstandere her her og endel vimsete våpenkontroll, unge jenter er noe som trengs, selv om disse muligens kunne trengt litt mere...hmm , disiplin. Alt i alt en pluss fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Hvem vet hvor mye av våpenhåndteringen som var regissert av produksjonsteamet med tomme våpen.. Det er uansett ikke det viktigste med dette TV programmet.

 

 

Flott at røffe jenter som går på jakt finnes. Enda bedre at de er på TV og kanskje sender noen impulser ut til både den ene og den andre. Språket er da helt normalt for den alderen både i sør og nordnorge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og jentungen på fem rigget oss til i sofaen for å kikke, men etter å ha fått utvidet ordforrådet til de grader ble det fort pussing av tenner i stedet for. Våpenhåndteringen var noe av det flaueste jeg har sett. Ellers artig underholdning og fin natur.

 

Mvh

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Synes det var et fint program , usminket , realistisk og humoristisk :) . Språkbruket har jeg som nordlenning ingen problemer med og disse jentene har nok jaktet noen sesonger allerede ;) Veldig vanskelig å avgjøre fra en film om skuddvinkler og våpenhåntering synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som går av NRK ??

 

Er jo andre jakt programmet på kort tid :clap: Det liker vi !!! :D

Har lest om disse jentene tidligere, er tøft at jenter er så glad i jakt og natur.

Språkbruken syns jeg var frisk sånn som den skal være her nord :wink: , at noen fra beste fisefine vestkant syns det blir yber drøyt tror jeg går bra :roll:

 

Håper det kommer enda flere slike program fra nrk.

Link to comment
Share on other sites

Har en datter på 11 som ble meldt inn i DFS rett før Jul, og prøver å lede inn på sunne interesser. Dette programmet gikk rett inn og hun kunne omtrent ikke ta øynene bort fra skjermen. Hun reagerte selvfølgelig negativt på haren, jeg brukte argumentet at den var fri og lykkelig til plutselig pang død, kontra endel verre skjebner som enkelte ande dyr vi spiser lider. Virket som hun var enig.

Dette programmet var ivertfall FIN inspirasjon.

Link to comment
Share on other sites

flott program :) hadde vært mye kjedeligere å sett på hvis det var sosser fra sør det hadde handlet om...assa,lissom osv river i mine ører :evil:

 

til dere surmager,kom dere ut på jakt.

Så de som tar sikkerhet på alvor er blitt surmager nå :evil:

Link to comment
Share on other sites

La merke til at de ikke var særlig redd for hørselen sin heller. Ikke mye hørselvern eller propper, selv når de skjøt leirduer.. Synes kanskje de alt i alt kunne fremstått som litt mer fornuftige rollemodeller når de nå først var på TV.. Men alt i alt et bra program

Link to comment
Share on other sites

Hehe, superharry ad/hd se&hør typer det der :mrgreen:

Det er jeg ikke enig i, lite trolig at det er noe AD-HD her. Godt humør, aktive, livlige og noe fnisete ja. Men ADHD? Husk også, at dette er unge personer, som vet de blir filmet, tenker da på noe fnising. Synes det er flotte jenter jeg. Selv om jeg har kommet med, noe negativ bemerkninger til våpenbehandling.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er god, og det er positivt at de prøver å vise hvor flott det er med friluftsliv og jakt.

 

Men mye som skurrer. Våpenhåndteringen er nevnt. Men gåsejakta var jo grusom å se på. Skyter jo på overflygere på alt for lange hold!!! FY!

 

To unge jenter som banner kontinuerlig, røyker, våpenhåndtering under en hver kritikk og skadeskyting......

Link to comment
Share on other sites

Tanken er god, og det er positivt at de prøver å vise hvor flott det er med friluftsliv og jakt.

 

Men mye som skurrer. Våpenhåndteringen er nevnt. Men gåsejakta var jo grusom å se på. Skyter jo på overflygere på alt for lange hold!!! FY!

 

To unge jenter som banner kontinuerlig, røyker, våpenhåndtering under en hver kritikk og skadeskyting......

 

hvordan vet du at det er for langt hold?

 

hva er galt med litt banning?og har du aldri skadeskutt?og røyking får bli opp til hver enkelt....er ikke ulovlig å røyke heller....

 

steike her var mye gulp i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Samma gnålet om våpenhåndteringa på FB. Det holder nå, alle her skjønner det og jeg er rimelig sikker på at jentene skjønner det også. La oss glede oss over at vi endelig får se ordentlig jakt med ekte jegere på TV. Jfr. skuespillere med elendige jaktprestasjoner og preik om mat... :winke1:

Oyvindpe, er du seriøs?

Link to comment
Share on other sites

Reagerte endel på våpenhåndteringa eg også,men syns det var et fint program som viste personer med genuin interesse for jakt og friluftsliv.

Tror ikke at folk som ikke har noe kjennskap til våpen & våpenbruk vil reagere på nevnte våpenhåndtering. Det er mer vi som legger merke til dette tror eg.

 

Tommel opp fra meg ihverfall.

Link to comment
Share on other sites

Ser forferdelig dårlig ut. En umoden jente, fyrer av tre (?) hagleskudd mot hvit hare på kloss hold. Mulig bare fem meter. Presterer å skadeskyte. Slenger fra seg haglen i steinrøysa og går frem for å slå stakkaren i hjel.

Ikke særlig proffesjonelt.

Alt for mange har våpenløyve her til lands.

Link to comment
Share on other sites

@oyvindpe: Del gjerne med oss andre som kun har sett programmet. Hvor har du fått høre at de skyter på drøye hold?

 

Syntes programmet er noe av det bedre "ut i naturen" - programmet som har blitt sendt på lenge. Tror nok at enkelte skytescener ikke akkurat forekom under selve fluktskuddet selvom det skulle gis uttrykk for det, men det må jo være lov å jukse litt på tv ;)

 

To jenter som lever livet og er seg selv 100 prosent. Vi trenger noen sånne i dagens falske samfunn :D

 

 

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Ser forferdelig dårlig ut. En umoden jente, fyrer av tre (?) hagleskudd mot hvit hare på kloss hold. Mulig bare fem meter. Presterer å skadeskyte. Slenger fra seg haglen i steinrøysa og går frem for å slå stakkaren i hjel.

Ikke særlig proffesjonelt.

Alt for mange har våpenløyve her til lands.

Ser ikke noe grunn til å kommrntere skyteprestasjoner. Avlivningen, er da ok! At hun ikke tar mer hensyn til egen hagle, er da hennes problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...