Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Jeg har etterhvert funnet ut at skal man ha matchpipe i en professional må man ha matchutgaven (duh!), men er det slik at semiweight og std piper passer i standardstokken? Er det også noen som har matchstokk med standardpipe og kan dele et bilde, eventuelt peke meg til noe på nettet? Jeg har en matchpipe, men det er ikke tvingende nødvendig å få brukt denne i ny professionalstokk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker RWS rifle match. Koster ca1kr gjennom skytterlaget.

Har også trent mye med cci standard til ca 40øre men der er det større variasjon i hastighet.

Det gir for mye spredning på 100-300m synes jeg.

 

Hva skal du trene og på hvilke hold?

Link to comment
Share on other sites

Fikk meg en lærepenge under hjortejakten for ett par uker siden. Hadde gått i stummende mørke i litt ulendt terreng for å komme meg post, da jeg oppdaget litt senere at avtrekkeren var forsvunnet på min R8 :shock: Sannsynligvis har jeg vært borti låsen under litt klatring i en bratt skåning.. Hell i uhell så fant jeg den igjen etter 30 min leting i lyngen :smile:

 

Det er første gang dette skjer for meg, men lærdommen ble: ulåst på skytebanen, låst på jakt :)

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at de kommer til å lage det iom at det har 338-06 og sin egen 375 og 375 H/H,men man vet jo aldri.

 

Hvorfor federal og ruger patroner ?

Federalen er jo laget for korte kasser og Rugeren for standard kasser. Plass i lengden er det jo nok av i Blaseren.......

Link to comment
Share on other sites

Heihei!

 

Er storfornøyd med min Blaser R8 .308 med Ja... pipen er rifflet og klar for lyddemper da framtuppen kan skruves av. Hva den heter vet jeg ikke, fikk iallefall prutet den med på kjøpet.

 

Har en aimpoint og en swarre z6i 2x12-50 på den.

 

Valget mellom pro og pro succ. falt på at repeterfunksjonen kjennes mer naturlig og er raskere på pro.

 

Er veldig fornøyd med sikringsfunksjonen samt optikkskinnen.

 

Løpsbytte.. ja, hva skal jeg si:) skulle helst hatt 6,5 men feiga ut og gikk til .308 og med den jakter jeg vindsvin, elg, hjort, rådyr, det meste så har ikke kjent behovet for noe større. Kanskje en mindre pipe kunne vært interessant.

Link to comment
Share on other sites

Angående moment på løpsskruene har jeg en kjedelig erfaring å dele, skulle montere .300winmag løpet og da klarte jeg å dra den ene skruen ut av løpet.. :( hva gjør man med det, noen som vet hvilke gjenger som er på disse skruene? det kan se ut som at det var gjengene på skruven som gikk, håper gjengene i løpet er greie, tenkte å få tak i en gjengetapp og friske opp og forhåpentligvis skru inn en ny skruv. Ny skrue er det hyllevare? Må bruke momentnøkkel heretter, er det 11NM som er rett moment?

Smurt eller tørr skrue?

Link to comment
Share on other sites

Angående moment på løpsskruene har jeg en kjedelig erfaring å dele, skulle montere .300winmag løpet og da klarte jeg å dra den ene skruen ut av løpet.. :( hva gjør man med det, noen som vet hvilke gjenger som er på disse skruene? det kan se ut som at det var gjengene på skruven som gikk, håper gjengene i løpet er greie, tenkte å få tak i en gjengetapp og friske opp og forhåpentligvis skru inn en ny skruv. Ny skrue er det hyllevare? Må bruke momentnøkkel heretter, er det 11NM som er rett moment?

Smurt eller tørr skrue?

 

Ta det opp med butikk/importør. Er noe som ikke skal skje. Jeg opplevde å knekke tennstift på min R93. Skulle ikke skje ifølge butikk/importør. Fikk helt nytt sluttstykke uten å mukke. Vel er Blaser dyrt, men hvis de gir gode garantier, veier det litt opp.

Link to comment
Share on other sites

Kom tilfeldigvis over noe her.

 

Fikk rett og slett et akutt tilfelle av havesyke, et av de mer ekstreme tilfellene så langt.

 

http://www.swedjakt.se/index.php?route=product/product&product_id=581

 

Har allerede oppkonstruert flere behov for noe sånt på en liten halvtime. Heldigvis er økonomien trang, og det forventes den å være i en god stund fremover, så det blir (u)heldigvis ikke noe impulskjøp.

Link to comment
Share on other sites

Er i tenkeboksen når det gjelder å kjøpe et løpt til for min R8 prof 6,5x55.

 

Vurderingen står mellom 30-06 oh 300 win mag. Det heller i mot 30-06.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som oppnår god presisjon i 30-06 med jakt kuler (helst innenfor 20mm på 100M og snus box presisjon på 300M)?

 

og i såfall med hvilke type kuler ?

Link to comment
Share on other sites

Bruker accubond i 308 og får en fabelaktig presisjon på 100m. De beste 3 skuddsamlingen var godt under 10mm(altså et lit stort hull) med bra støtte foran og bak. Men dette var i 308 så vet ikke hvordan den oppfører seg i høyere hastighet, men har snakket med flere som opplever god presisjon og bra effekt i dyr.

Link to comment
Share on other sites

Er i tenkeboksen når det gjelder å kjøpe et løpt til for min R8 prof 6,5x55.

 

Vurderingen står mellom 30-06 oh 300 win mag. Det heller i mot 30-06.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som oppnår god presisjon i 30-06 med jakt kuler (helst innenfor 20mm på 100M og snus box presisjon på 300M)?

 

og i såfall med hvilke type kuler ?

 

Har et 30-06 løp til min sammler veldig godt :) brukte Aimpoint Micro på oppskyting til storvillt

gikk for det meste hull i hull :)

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at de kommer til å lage det iom at det har 338-06 og sin egen 375 og 375 H/H,men man vet jo aldri.

 

Hvorfor federal og ruger patroner ?

Federalen er jo laget for korte kasser og Rugeren for standard kasser. Plass i lengden er det jo nok av i Blaseren.......

 

Spurt Blaser å du hadde helt rett, de vil ikke kamre 338 Federal eller 375 Ruger fordi de har allerede patroner nært opp til disse.

 

Blaser har jo stopper slik at "kassen" blir ikke lengre enn nødvendig. I mine øyne vil kombinasjonen 6XC, 338 Fedral og 375 Ruger være perfekt for det meste som kryper å går. Om en slenger på en Sako Quad i 17hmr så blir det perfekt.

Link to comment
Share on other sites

det er jo bare å kjøpe den i 338-06 og 375 HH.

Ammoi i 375 HH får man jo også tak i på samvirkelaget i Afrika dersom ammoen skulle forsvinne på veien ved en eventuell afrikajakt.....

Alt 338 fed gjør, gjør 338-06 bedre og alt 375 Ruger gjør, gjør 375 HH bedre..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

det er jo bare å kjøpe den i 338-06 og 375 HH.

Ammoi i 375 HH får man jo også tak i på samvirkelaget i Afrika dersom ammoen skulle forsvinne på veien ved en eventuell afrikajakt.....

Alt 338 fed gjør, gjør 338-06 bedre og alt 375 Ruger gjør, gjør 375 HH bedre..... :wink:

 

Og har man magnumhode så finnes jo 338mag....Den gjør i virkeligheten alt det 338-06 gjør på papiret :mrgreen:

Dessverre så er den vel ikke med i utvalget :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, nokon som veit kva kulevekter som går best i 6,5*55 I R93 løp?

 

 

HEK,

 

ref. mitt innlegg over,så vil jeg anta at 140GR også passer i R93......

 

Jeg er meget godt fornøyd med fabrikkladda Norma Nosler Partition 140GR. (jeg har kjøpt gammel utgave med V0=850 m/s og ikke den ny med V0=820 m/s).

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Et lite spørsmål som kanskje noen kan hjelpe meg med.

Har lest i tråden, men fan det ikke i farten jeg.

Er det noen som sitter med en r8 med 52cm pipe i 9,3x62 som kan si meg hva den veier?? Hadde vært knall. Men beklager hvis det er spurt om før;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...