Jump to content

Hvor kjøper folk ammo om dagen?


Stat 0

Recommended Posts

Hei!
Hvor kjøper folk ammunisjon om dagen? 
Vet det er noe mangel på ammo rundt i verden nå grunnet diverse hamstring i usa, kriger osv men forsøker selvsagt uansett finne ammo t.d. 9mm så billig så mulig.
Ser XXL har helt tatt bort Fiocchi 9mm, så hvor handler folk 9mm og annen ammo om dagen :)?
 

Link to comment
Share on other sites

Stat 0 skrev (2 timer siden):

Nei de har i praksis ingenting ifl nettsiden. https://www.jaktdepotet.no/ammunisjon/pistol-revolver/9-mm
Forsøker å finne 9mm til under 2.90 per skudd.

Stemmer fin leste mailen jeg fikk. Kommer inn denne uka stod det. Skyter ikke 9mm så leste ikke så nøye så bare "9mm" "utvalg" "ingen slår våre priser" :P Under 3kr nå om dagen tro jeg du må handle mye ;) 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, m00se said:

Magne Landrø er blitt min goto siden JD har hatt så dårlig utvalg det siste året.

Ser ikke ut som Magne Landrø har noe 9mm på lager overhodet, leveringsdato i Juni i år/nesteår 😅

 

10 hours ago, Stimm said:

Pedersen våpenlager har Winchester 124grs til 2,79,- ved kjøp av 1000stk

Den er de tom for, kjøpte 1000 her om dagen.

 

15 hours ago, E_Berg said:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=252113559

 

2,79 ved kjøp av kasse hos Intersport Bogstadveien.

Ja Intersport Bogstad og 2Alfa er omtrent de eneste som har til riktig pris idag virker det som.

 

 

10 hours ago, toor said:

2alfa selger Zala for 2,75 i pakker på 200 stk.

 

https://www.2alfa.no/zala-arms-training-fmj-ap-9mm-124gr-200pk.html

 

Oi, det ser ut som det billigste i OK kvantitum hitill! Kjøper nok noen av disse. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, arnegun said:

Kjøpte 1000stk S&B 9mm 115gr for 2600,- hos Sandnes arms i forrige uke. Dyr frakt da, 585kr skulle de ha for 1000stk 9mm og 800stk .223. 

Ser de er tom på lager for kartonger med S&B 115gr til 2600, men det er kanskje den billigste prisen jeg har sett på en stund.

De har også 7.62x54R til mosin nagant tydeligvis 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, seawolf said:

Jakt & Friluft på Stoa i dag.
3290.- for 1000 S&B 124 grs 9x19.
Det var det billigste de kunne levere.
En eske på 1000 ble med hjem, men det svidde litt .....

Å herre min hatt, det var en sikkelig dårlig pris syns jeg mtp at 2Alfa selger Litauisk produsert 124gr for 2.75 for skuddet...

Virker som om Intersport Bogstadveien i Oslo og 2Alfa er de som har rimelig pris om dagen på 9mm. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Bäke said:

Nå er det vel lønnsomt å lade 9x19

Hm. Usikker.
Koster litt å skaffe ladeustyr også da. Må lade mye over lang tid om det skal bli lønnsomt. 

Må ha diesett, fett, krutt, tomhylser, prosjektiler, tennhetter osv. Ikke minst så må man skaffe kunnskapen, plass og tid til det.
Tipper et fullt oppsett for lading av 9mm koster rundt 10-20000kr. 
 

Om man får 9mm til 2.6 - 2.90 kr stykket er det nok ikke lønnsomt for de fleste skyttere med middels ammunisjonsbruk. 
Blir 9mm prisen høyere enn 3 da blir det nok annerledes ja, spesielt om man skyter mye. 

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

Bäke skrev (34 minutter siden):

Nå er det vel lønnsomt å lade 9x19

Dette har jeg også vurdert...

Har alt nødvendig utstyr, ink dieset og konverteringssett, har bare ikke giddet å begynne å lade 9mm fordi prisene har vært "fornuftige". Et helt annet problem er at tilgangen på ammunisjon virker å skrumpe inn, så jeg ser ikke bort fra at det etterhvert ikke er bare prisene som gjør det vanskelig, men også om man i det hele tatt får tak i. Vurderer å handle inn forbruksvare og begynne å samle hylsene mine ja...

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se,  lader jeg 9x19 for 1,78 kroner per skudd i komponentkostnader med det jeg har på lager nå. Men jeg ser jo at tennhettene har gått opp med 15 øre siden jeg handlet sist (når de en gang blir tilgjengelige igjen) og kulene har gått opp med 5 1/2 øre. Hvis kruttet også har gått opp, bikker det kanskje over 2 kroner.  Huff alt b lir dyrere

Edited by Bäke
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
arg skrev (19 minutter siden):

Hva er ”best, hva hadde du kjøpt” av 9mm S&B 124 grain eller Magtech 115 grain til CZ Shadow om du prisen du måtte betale hadde vært så og si identisk?

En må teste, men om jeg måtte sette penger på en av dem, ville det blitt Magtech. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

gribben skrev (21 timer siden):

Kjøp det du får tak i. Har skutt både S&B og magtech. Begge funker bra til mitt bruk som er dynamisk. Testet presisjon og magtech gikk faktisk litt bedre. 

Har kjøpt 1000 av hver, begynner med det 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
4 hours ago, Rugerdud said:

Skal en ha ammunisjon om dagen tror jeg ikke "å vente" er det beste ;) Kjøp mens det er noe å få er det beste om dagen......

Problemet mitt er at jeg får tillatelse på 9mm ganske snart, men vet ikke når. Har allerede sendt litt ekstra info til politiet og fått tommel opp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mazeking skrev (8 timer siden):

Problemet mitt er at jeg får tillatelse på 9mm ganske snart, men vet ikke når. Har allerede sendt litt ekstra info til politiet og fått tommel opp.

Spør om noen venner/bekjente i laget kan kjøpe inn for deg. Så kan de oppbevare det til du får tillatelsen :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...