Jump to content

forumtroll!


v-max

Recommended Posts

ser i mange tråder der noen "gjengangere" skaper kaos,og konflikter.....

 

er helt håpløst å holde god skikk i en tråd,når enkelte gang på gang kommer å er bøllete,med usaklige utsagn som fører sakens emne langt ut på bærtur,og til slutt enten stenges,eller må ryddes noe vanvittig av moderatorene!

 

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

synes det har vært alt for mye av dette i det siste!( eksempel revjakta og kråkejakt emne forige helg) er unødvendig synes jeg!!!!

Link to comment
Share on other sites

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

Syntes du slike utsagn fører til at at flere ønsker å bli?

Tenk litt selv over hva du skriver...

 

Kjære Hansen. Dere moderatorer påpeker flisespikkeri i andre tråder. Du skjønner vel hva mannen mener her? Synes du samtidig som du gir ditt poeng ang språkbruk kunne gi et saklig svar til trådstarter.

Link to comment
Share on other sites

Er hjertens enig! Personlig synes jeg det er såre lett å gjenkjenne et forumtroll når jeg ser ett. I det siste har jeg oppdaget, til min store fortvilelse, et par her inne. Det som skjer er som du sier at de ødelegger og avsporer tråder. I tillegg sår de splid og uenighet innad i forumet. Advarsler fulgt av umiddelbar utestengelse dersom ikke oppførselen skjerpes er eneste måten å få bukt med driten på.

 

Det er jo desverre folk som liker å bruke fritiden sin på å registrere seg på diverse forum rundt omkring utelukkende for å spre irritasjon. Jeg har sett uttallige eksempler på dette på alle forumene jeg har frekventert. Trollene trenger ikke engang være interessert i forumets tema.

 

Desverre er det jo også enkelte som misforstått løper forumtrollenes ærend ved å påberope dem ytringsfrihet eller dysse ned problemet. Jo tidligere det tas tak i, jo lettere er det å få kontroll på. Slike tullinger har en tendens til å formere seg som rotter, samt at de drar andre folk som i utgangspunktet oppførte seg bra, ned på sitt nivå og således skaper et nytt "troll".

 

Jeg synes det har vært så nydelig stemning her inne helt siden jeg ble medlem i april, da sluttstykket røyk, men har i det siste merket en forverring. Vil innstendig oppfordre moderatorene til å ikke spare på kruttet når det kommer til utestengelser.

 

Edit:

 

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

Syntes du slike utsagn fører til at at flere ønsker å bli?

Tenk litt selv over hva du skriver...

 

Slike uttalelser er f.eks. ekstremt skuffende av en moderator og viser litt av kjernen i problemet, nemlig at det ikke tas seriøst. Her blir mod i stedet opptatt av et utrykk, som ikke er verre enn mange andre utrykk som blir slengt her inne, og som til alt overmål er fryktelig lett å forstå hvorfor blir brukt. Det er frustrasjon og det er en frustrert beskrivelse. Og hvem er de vi ønsker skal bli? Trollene? :cry:

Link to comment
Share on other sites

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

Syntes du slike utsagn fører til at at flere ønsker å bli?

Tenk litt selv over hva du skriver...

 

ser ingenting galt med det......utrykker meg med en høylytt tone,for å nå frem og bli hørt,i en alt for kaotisk snøstorm!!!!

Link to comment
Share on other sites

ser i mange tråder der noen "gjengangere" skaper kaos,og konflikter.....

 

er helt håpløst å holde god skikk i en tråd,når enkelte gang på gang kommer å er bøllete,med usaklige utsagn som fører sakens emne langt ut på bærtur,og til slutt enten stenges,eller må ryddes noe vanvittig av moderatorene!

 

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

synes det har vært alt for mye av dette i det siste!( eksempel revjakta og kråkejakt emne forige helg) er unødvendig synes jeg!!!!

 

Noen vil kalle det meninger/påstander det du så skuffende kaller usakelige utsagn. Hvis du ikke liker at tråder går offtopic,så kan du jo bringe dem på rett veg igjen uten å hisse deg så opp over andres meninger/påstander. Er du kanskje fortsatt sur for at jeg sa at jeg ikke liker at du sprer reven over halve jordet når du skyter den med varmintkule ?

Link to comment
Share on other sites

Moderator frakken av:

Mulig at jeg skuffer... Men tror neppe noen vil bli sammenlignet med en ideologi som er bannlyst. Selv ikke troll.

Men det er min mening...

 

Moderator frakken på.

Tilbake til Topic:

Vil dere ha bort Trollene? Slutt å gi de næring. Send pm til en av Moderatorene. Be han/henne rydde opp. Eller bruk "rapporteringsknappen".

Link to comment
Share on other sites

Moderator frakken av:

Mulig at jeg skuffer... Men tror neppe noen vil bli sammenlignet med en ideologi som er bannlyst. Selv ikke troll.

Men det er min mening...

 

Skjønner poenget, men mener at trollene må finne seg i å bli sammenliknet med alt det helsikens svineriet de nå enn måtte ligne på.

 

Moderator frakken på.

Tilbake til Topic:

Vil dere ha bort Trollene? Slutt å gi de næring. Send pm til en av Moderatorene. Be han/henne rydde opp. Eller bruk "rapporteringsknappen".

 

Den er jeg med på. Bra!

Link to comment
Share on other sites

ser i mange tråder der noen "gjengangere" skaper kaos,og konflikter.....

 

er helt håpløst å holde god skikk i en tråd,når enkelte gang på gang kommer å er bøllete,med usaklige utsagn som fører sakens emne langt ut på bærtur,og til slutt enten stenges,eller må ryddes noe vanvittig av moderatorene!

 

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

synes det har vært alt for mye av dette i det siste!( eksempel revjakta og kråkejakt emne forige helg) er unødvendig synes jeg!!!!

 

Noen vil kalle det meninger/påstander det du så skuffende kaller usakelige utsagn. Hvis du ikke liker at tråder går offtopic,så kan du jo bringe dem på rett veg igjen uten å hisse deg så opp over andres meninger/påstander. Er du kanskje fortsatt sur for at jeg sa at jeg ikke liker at du sprer reven over halve jordet når du skyter den med varmintkule ?

 

 

enkelte er veldig gira på å rasere,og skape trøbbel.....da kan dem bruke denne tråden til å sprelle av seg di verste takene,og la være di seriøse trådene ,som omhandler nettopp jakt og skyting!blir egentli for domt å si sånt til voksne menesker,men noen trenger det til gangs.....!!!!! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

ser i mange tråder der noen "gjengangere" skaper kaos,og konflikter.....

 

er helt håpløst å holde god skikk i en tråd,når enkelte gang på gang kommer å er bøllete,med usaklige utsagn som fører sakens emne langt ut på bærtur,og til slutt enten stenges,eller må ryddes noe vanvittig av moderatorene!

 

spørsmålet er derfor:kan ikke moderatorene hive disse forumnazistene langt til h.......e ,eller skal kammeret.no bli til et usaklig bølleforum,som normale jakt og skyteinteresserte vil sky som pesten!?

 

synes det har vært alt for mye av dette i det siste!( eksempel revjakta og kråkejakt emne forige helg) er unødvendig synes jeg!!!!

 

Noen vil kalle det meninger/påstander det du så skuffende kaller usakelige utsagn. Hvis du ikke liker at tråder går offtopic,så kan du jo bringe dem på rett veg igjen uten å hisse deg så opp over andres meninger/påstander. Er du kanskje fortsatt sur for at jeg sa at jeg ikke liker at du sprer reven over halve jordet når du skyter den med varmintkule ?

 

 

enkelte er veldig gira på å rasere,og skape trøbbel.....da kan dem bruke denne tråden til å sprelle av seg di verste takene,og la være di seriøse trådene ,som omhandler nettopp jakt og skyting!blir egentli for domt å si sånt til voksne menesker,men noen trenger det til gangs.....!!!!! :twisted:

 

Kan du være så snill å sende meg en PM når det startes seriøse tråder slik at jeg vet hvor jeg kan/ikke kan skrive. Du skjønner det at hva du kaller seriøst ikke nødvendigvis oppleves seriøst av andre.

Bare for å si det så virker faktisk den rapporteringsknappen bra. Jeg prøvde den her om dagen i forbindelse med jødehets her på forumet,og jaggu forsvant ikke disse innleggene,så det er bare å trykke i vei.

Link to comment
Share on other sites

er dette raporterings knappen? :!: .....er ikke så sikker på det.

mener bare å huske det... :oops:

 

Prøv og hold musepila over :!: og les teksten som kommer frem. HEI! jeg kan være til hjelp også ser du .

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke liker at tråder går offtopic,så kan du jo bringe dem på rett veg igjen uten å hisse deg så opp over andres meninger/påstander.

 

Sorry, den der går ikke. Ja, vi har alle et ansvar for å styre en tråd tilbake på rett kurs når den sporer av, men det gir ingen rett til å spore av tråder etter eget godtbefinnende.

 

 

Er du kanskje fortsatt sur for at jeg sa at jeg ikke liker at du sprer reven over halve jordet når du skyter den med varmintkule ?

 

Det er nettopp den respektløsheten du utviste i denne tråden som får blodet til å koke hos en del. Det er greit å ha meninger, men jeg synes du har en egen evne til å være klysete ovenfor folk du er uenig med. Det ER mulig å oppføre seg som folk selv om du sitter trygt bak skjermen din.

Link to comment
Share on other sites

Slettet unødvendig sitering

Fulmen

 

Tja det er vel ikke alltid at en avsporing er en avsporing. Jeg mener at det du kaller avsporing noen ganger kanskje kan kalles en sunn vending av diskusjonen grunnet at noen bringer et litt annet syn inn på banen.

 

Respektløs....ja kanskje noen ganger......selv liker jeg å kalle meg upolert.

Link to comment
Share on other sites

Er heilt på linje med trådstarter her, er ein del....,nei forresten eg meinte nokre få som har ein så nedverdigande sjargong at kven som helst kan grue seg for å å poste seriøse innlegg/ starte nye trådar. Er nå vel ikkje heilt ulovleg å forhalde seg noken lunde innafor det som oppfattes som almindelig folkeskikk sjølv om ein er uenig? Desse "trolla" er nå ganske lettkjennelige ved at dei alltid sparker under beltestaden på folk som dei trur seg betre rusta enn, bruker "smarte" formuleringar og skryter av sin egen fortreffelighet. Synd for eg tykkjer forumet ganske radikalt har endra natur siste månaden. Nå er nå ikkje eg av dei ivrigaste posterne her, men tykkjer det er mykjy artig og interessant å lesa her inne, men stadig oftare så sluttar eg og lesa ein i utgangspunktet god og lærerik tråd pga det eg vil kalla søppel postet av drittsekker.

Eit anna særtrekk ved desse folka er at dei sprer om seg med løse utsagn som på ingen måte går å etterkontrollere, og du finn dei aldri heller på trådar som er av rein teknisk art pga at dei der alt for lett blir gjennomskua. Reivonger er eit uttrykk vi bruker om slike her i bygda.

Tulling

Link to comment
Share on other sites

Å få ferske synspunkter er ofte sunt, men da må en også passe på timingen. Tråden om revejakt var et eksempel på hvordan det ikke bør gjøres, der trampet du inn i en lang samletråd med høy kølleføring og liten respekt, så der hadde det kanskje vært vel så lurt å starte sin egen tråd. Evt komme med innspill som gir grunnlag for diskusjon og refleksjon fremfor regelrette provokasjoner.

 

 

Uansett, nå har du fått et hint om at folk synes du går forbi "røff i kantene", foreslår at du tar og reflekterer litt over det.

 

 

 

PS: Vi har en liten aksjon på dette med sitering for tiden, og må vi først slette sletter vi uten nåde. Holder man siteringen på et minimum slipper vi å gjøre dette. Dette gjelder alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Ignorering er vel for so vidt og ganske effektivt.

 

Skal glatt innrømme at etter nokre år her og på gamle Sluttstykket, so er der enkelte navn eg kjenner igjen. Der eg ofte ein gong ikkje gidder å lese innlegga, og definitivt ikkje svare på dei eller diskutere med dei.

 

Eg vil ikkje la enkelte tullingar som finne underholdning i å holde h*****e, og kun er ute etter å provosere, øydelegge forumet og min opplevelse av det.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer bare at det noen kaller meninger/påstander kaller andre provokasjoner. Upopulære meninger/påstander er ofte provoserende.

 

Jeg foreslår at dere som reagerer så sterkt på mine innlegg reflekterer litt rundt hvorfor dere blir så provosert. Kanskje dere får dere en overraskelse i selvinnsikt :wink: ..jada jada jeg skal reflektere jeg også

Link to comment
Share on other sites

Med en viss fare for å bli halshugget vil jeg bare uttrykke min personlige mening om dette forum og desslike.

Det har en tendens til at moderatorer og gamle travere med bøttevis av innlegg, har total meningskontroll. Nye brukere blir utelatt fra diskusjoner, brukere med avvikende infallsvinkler blir kalt troll osv. Kverulanter har også lov til å uttrykke sin mening og (mislykkede :?: ) forsøk på humor bør bare slås ned på hvis det bryter forumreglene. Dårlig humor og uakseptable innlegg dør av seg selv hvis de forblir ubesvart.

Moderatorene må ikke bli meningspoliti og brukere med tusenvis av innlegg kan gjerne diskutere med hverandre på PM for min del. Ingen andre får slippe til uansett. Diskusjon krever takhøyde :!:

Hadde antall innlegg blitt utelatt i signaturen tror jeg diskusjonene her inne hadde blitt anderledes.

Ellers synes jeg det meste her inne flyter greit. :D

Link to comment
Share on other sites

...brukere med avvikende infallsvinkler blir kalt troll...

Det kan sikkert skje selv om det ikke bør skje, men akkurat nå finnes det i hvert fall ett vaskekte troll på forumet.

Etter min mening umiskjennelig troll og ingenting annet!

Erfarne brukere begynner å bli litt smått irritert over at vedkommende ikke stenges ute.

Link to comment
Share on other sites

Der er bare en ting med dette med å tie troll ihjel!

Og det er faren med at dette er et åpent forum. Og ikke alle som kikker innom kjenner trolla, eller hva som ikke er meninger jegere flest står bak.

Slik at dersom en tråd skulle bli forlatt etter et troll har lira ut av seg noe særs upassende tull kan det bli "siste ordet" i den tråden,

og for utenforstående se ut som at der fikk noen konkludert tråden og at ingen sa mot disse utsagnene.

Derfor er det, innimellom, viktig å si imot trolla!

Og derfor har moderatorne fortsatt en oppgave med å være sola som får trollet til å bli til stein!

 

Dette er ikke ment som et angrep på moderatorene, de gjør en fantastisk jobb etter mitt syn.

Kun ment til å nyansere bildet en smule...

Link to comment
Share on other sites

Med en viss fare for å bli halshugget vil jeg bare uttrykke min personlige mening om dette forum og desslike.

Det har en tendens til at moderatorer og gamle travere med bøttevis av innlegg, har total meningskontroll. Nye brukere blir utelatt fra diskusjoner, brukere med avvikende infallsvinkler blir kalt troll osv.

Jeg har ikke tenkt å hogge hodet av noen, men jeg er nokså uenig i det du skriver her.

 

:arrow: Ad "meningskontroll": Hva mener du med meningskontroll? Såvidt jeg har kunnet se, er det i hovedsak "meninger" som bryter med norsk lovgivning som det blir slått hardt ned på.

:arrow: Ad "gamle travere": At enkelte har en mer lydhør forsamling for det de har å si, er ikke merkelig i det hele tatt. En person som tidligere har vist seg å komme med innlegg med solid innhold, vil automatisk komme lettere til orde og bli lettere hørt enn en som ingen kjenner fra før. Det er en helt vanlig sosial mekanisme som vi ser i alle sammenhenger. Hvis du lurer på noe angående bil, vil du også høre mer på en fyr som du veit er bilmekaniker og som har kommet med gode tips tidlgiere enn på en storkjefta kar som du aldri har truffet før.

:arrow: Ad "troll": Det er ikke mange som har fått denne karakteristikken. Jeg kommer vel stort sett på en par-tre stykker, og en slik karakteristikk kommer, såvidt jeg har kunnet se, ikke av at de har "avvikende meninger". Det kommer heller av at de velger en unødvendig provoserende tone og/eller velger feil tid/sted for innleggene sine. Ett eksempel som renner meg i hu er debatten rundt hunden som eieren valgte å avlive fordi de verdsatte sine barns sikkerhet høyere enn en hund som etter deres oppfatning var psykisk ødelagt.

 

I dag er jeg en av de "gamle traverne med bøttevis av innlegg". Men jeg har ikke alltid vært det. Da jeg var fersk på SL, tok lurket jeg lenge før jeg skrev noe innlegg, og jeg passet på å ikke fare med tøv. Hvorfor? Fordi jeg visste at jeg var ukjent med omgangstone og usikker på min egen kompetanse i forhold til resten av brukerne. Det tok en stund før jeg var blitt varm i trøya og våget å gå en liten smule offtopic. Kanskje nettopp derfor, og fordi jeg har stor repsekt for mye av kompetansen som finnes her inne, har jeg litt vanskelig å svelge folk som kommer inn og, uten at jeg vet om de har solid bakgrunn for det de sier eller om de bare synser i vei, legger av gårde med høye kneløft og trampeklapp. Jeg har hatt gleden av å se "ferskinger" med tydelig kompetanse komme inn og bidra med kunnskap i tråder de har postet i, og man trenger som regel ikke å lese mange linjer før man ser at en person kommer med noe fornuftig og ikke bare bambus.

 

Mitt inntrykk er at ferskinger som klarer å vise at de har noe å bidra med, blir tatt rimelig godt imot, selv om det sikkert er rom for forbedringer (alle kan alltid bli bedre enn de er i dag). Jeg har også inntrykk av at ferskinger som stiller fornuftige spørsmål og viser at de har giddet å bruke huet litt sjøl først også blir tatt rimelig godt imot, selv om det sikkert er rom for forbedringer (alle kan alltid bli bedre enn de er i dag). Men jeg synes ærlig talt at når noen kommer inn fra sidelinja med høye kneløft og total mangel på sosial intellligens, så har de godt av å bli jekket en smule ned ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel også en gammel traver da... Håper jeg ikke blir oppfattet som meningspoliti av den grunn.

Dette med trollene er et tilbakevendene tema. De som får klare tilbakemeldinger og ikke hører etter har jo seg selv og takke.

Imidlertid er det et problem at vi alle kan streve med å se vår egen plass i verden, vårt eget bidrag til konflikter og tull. Noen som husker denne filmen? http://www.imdb.com/title/tt0106856/ Michael Douglas er en fyr som blir ekstremt varm, lei, sliten og irritert, og når problemene topper seg klikker han og rydder opp... Med balltre og etter hvert en bag full av våpen. Ubetalelig sluttcene hvor han spør politimannen som skal arrestere ham: "I am the bad guy here?" Det er kanskje et spørsmål vi skal stille oss selv alle og enhver en gang i blant. Jeg har også ved et par anledninger spurt moderatorene om det er meg som er problemet, der det har kommet advarsler i en tråd (av typen: nå må dere skjerpe dere, og slutte med tullet!).

Og for all del, om jeg eller noen andre av oss gamlekara blir oppfattet som meningspoliti så går det jo an å sende en høflig pm da...

 

Til deg Spetsduden: Nå har du fått tilbakemeldinger så det holder. Det er mulig du i egne øyne synes du er et forfriskende innslag som bidrar til en god diskusjon her på forumet. Du har fått mange tilbakemeldinger i denne tråden fra forumbrukere som ikke opplever det som forfriskende, men som ødeleggende. Jeg foreslår at du takker for gode råd og de til etteretning, i stedet for å kalle de som gir deg råd for sytepaver, og sånt.

Bent Storå

Link to comment
Share on other sites

30-lang hadde nok et laaangt innlegg og godt formulert som vanlig.

Enig i med du. :) Og jeg følte at også jeg så smått ble rammet aldrisåliteørlitebittelitt av det, derfor gjorde det litt vondt å lese det - og så prøvde jeg meg på den lille finten, som hadde et ikke ubetydelig element av selvransakelse. Det er snart jul, og vi bør alle tenke på om vi har vært snille jenter og gutter.

Link to comment
Share on other sites

Til deg Spetsduden: Nå har du fått tilbakemeldinger så det holder. Det er mulig du i egne øyne synes du er et forfriskende innslag som bidrar til en god diskusjon her på forumet. Du har fått mange tilbakemeldinger i denne tråden fra forumbrukere som ikke opplever det som forfriskende, men som ødeleggende. Jeg foreslår at du takker for gode råd og de til etteretning, i stedet for å kalle de som gir deg råd for sytepaver, og sånt.

Bent Storå

 

Du tror det kanskje ikke men jeg har fått flere PM med takk for at jeg ikke pakker inn meningene mine i bomull i et forum der den faste "gjengen" styrer ordet. Men slapp av...de pm jeg har fått er sikkert fra noen kammermedlemmer utenom "kjernen"så det betyr vel lite.

 

Sako-30-06: Når det gjelder den hundesaken du refererer til så vet både du og jeg at de opplysningene som ble gitt i tråden før avlivningen IKKE gav oss inntrykk av at det handlet om et rabiat beist som ikke var mulig å omplassere.

Link to comment
Share on other sites

Div. forumtroll kan irritere livskiten av noen, meg inkludert. Men hvis vi bare hopper elegant over dusteinnlegg, så blir det mye bedre, og gir man ikke ild oksygen, så slukker den. Sånn blir det vel for trolla også. Driter vi i dem, så er det nok ikke så interessant lenger.

 

Det er først interessant når dem ser dem får fyra oss opp. Heretter skal jeg forsøke å ikke la meg fyre opp, spesielt av Spetsduden. Han er en pain in the ass, men det er fordi jeg lar han være det. Hvis jeg klarer å overse innleggene hans, og heller le av dem, og se på det som et friskt innslag av rein idioti og provokasjon, så er det mye bedre :lol:

 

Håper dette var til ettertanke for alle her inne 8)

 

Og dette med moderering av siteringer....hva i alle dager er det godt for :?::shock: Hvis det har kommet en haug med innlegg etter at jeg var her sist, og jeg vil få fram noe med tidligere innlegg, så er det oversiktelig og greit med siteringer. Jeg har personlig fått advarsel for overtramp med siteringer :roll:

 

Jeg har da vært inne på flere andre forumer også, i flere år, og jeg har til dags dato ikke fått en eneste advarsel noengang. Men her fikk jeg advarsel etter 6-7 mnd. Dette har jeg litt vanskelig for å forstå. Det er vel bedre å bruke litt mer energi på å fjerne trolla her inne, enn å gå til kamp mot siteringer :roll:

 

Men men, det må vel bare være sånn da..... :arrow: Jeg er jo bare en bruker av et forum, og må rette meg etter det moderatorene sier................

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...