Jump to content

Pistolkjøp - Har jeg blitt lurt?


Mightymoo

Recommended Posts

Ifølge finn.no sitt regelverk skal bilde® være av gjenstanden(e) som selges. Dersom det er ett illustrasjonsbilde skal dette klart fremgå av teksten. Er en originalkoffert avbildet skal selvfølgelig denne følge med (så lenge det ikke klart fremgår av teksten at den IKKE gjør det). Hvordan enkelte klarer å dra paralleller til våpenskap, felger, biler osv. skjønner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Begynner å syns litt synd på t.s. her nå dette er jo to produkter som hører sammen det burde spesifiseres av selger at en av gjenstandene på bildet ikke inngår i kjøpet. Dette er et bruktsalg og pistolen var vel avbildet i kofferten også.

 

Forøvrig helt greit å tenke litt koffert!

Link to comment
Share on other sites

Dette er tydelig en tråd som engasjerer :winke1:.

 

Det er som sagt ikke snakk om smålighet, men om man får med det som er med på bildet i annonsen hos Finn.

 

Hvis koffert ikke var solgt med, hvorfor legger selger ut to bilder av pistol ALENE og ett sammen med kofferten?

 

Tullete å si sånn som "...at hvis Oslo Plaza var i bakgrunnen på bildet, så får jeg med den på kjøpet..."

En original koffert som følger med pistolen fra S&W ved nykjøp, kan antas å følge med pistolen. Det samme er ikke tilfellet med kona som kanskje er avbildet i bakgrunnen....

 

 

Her er det bare å notere ned hvem på Kammeret man ikke bør kjøpe noe som helst fra. ;-)

 

Aktuelle person har visst solgt unna alle våpnene pga familieforøkelse og lite tid.

Finner han trolig ikke her.

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å notere ned hvem på Kammeret man ikke bør kjøpe noe som helst fra. ;-)

Aktuelle person har visst solgt unna alle våpnene pga familieforøkelse og lite tid.

Finner han trolig ikke her.

Jeg tenkte nå mest på alle de andre, som tydeligvis synes det er helt greit å selge noe annet enn det som er avbildet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lest alle postene i denne tråden, men har et spørsmål om du har brukt finn.no sin betalingsgaranti?

 

I så fall rapporterer du inn en sak om at du ikke er fornøyd med hva du har fått i forhold til hva som er avbildet, og så blir det opp til finn å bestemme utfallet i saken. Jeg vil da anta at de bestemmer at selger må levere kofferten, eller at du kan trekke fra en viss sum fra totalbeløpet for å kompensere.

 

 

Jeg har gjort dette med en Nikon blitz jeg kjøpte. Annonsen var merket med "... i original eske..." men da jeg fikk den så manglet det originale tilbehøret (stativ, fargefilter, utvidbart batterirom, etc). Selger var uvitende om at dette var originaltilbehør da han selv ikke hadde fått det med når han kjøpte brukt, men det endte opp med at jeg fikk et prisavslag på 250 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Kødder du eller "tom" ???

Det der er jo bare pisspreik, og du vet det! Hvorfor gidder du å lire av deg slik tull??

Våpnet kommer for pokker i en eske, esken er avbildet og du mener den da ikke skal være med fordi du synes den ikke burde være med????? :shock:

Som Ted Nugent ville sagt: Are you kidding me???

Link to comment
Share on other sites

uffda. jeg hadde virkelig planer om å holde meg unna denne tråden heretter men fristelsen blir for stor.

 

NOK 9900 er i mine øyne et godt kjøp for dette våpenet med eller uten en helt irellevant koffert. Jeg for min del har øye for "dealbreaker" i slike annonser, altså ønsker jeg tilstrekkelig dette våpenet for denne prisen? om det følger med ekstra magasiner, kofferter, hylstre, optikk, eller engangsgriller _kan_ ha interesse, men som oftest har det liten betydning (for meg) Det er gjerne våpenet jeg er intressert i, ellers gir jeg et tilbud om å kjøpe enkelte deler som er annonsert/avbildet.

 

Dessuten har jeg _alltid_, som i hver gang, personlig kontakt med selger før kjøp gjennomføres. Finn har også sin egen sikkerhetsløsning som skal besørge trygghet for kjøper og selger. Lurt å benytte.

 

At TS i overskriften antyder at han føler seg lurt gjør at jeg gjerne gjentar mitt forslag til løsning. Jeg kjøper for samme pris, og avstår fra å klage. Da er vel alle fornøyd? Å påstå at man er "lurt" på en såpass god pris om eneste "mangel" er riktig koffert til våpenet, oppfatter jeg som at gangsyn og edruelighet lar mye tilbake å ønske.

 

Caveat Emptor sa Romerne. "Kjøper vis tilbakeholdenhet" kan det oversettes med.Fortsatt gyldig, menneskeheten forandrer seg lite på noen få tusen år.

 

God helg.

Link to comment
Share on other sites

Kødder du eller "tom" ???

Det der er jo bare pisspreik, og du vet det! Hvorfor gidder du å lire av deg slik tull??

Våpnet kommer for pokker i en eske, esken er avbildet og du mener den da ikke skal være med fordi du synes den ikke burde være med????? :shock:

Som Ted Nugent ville sagt: Are you kidding me???

 

Få opp øya nå, det står ikke i anonsen at den følger med, og selger har jo også sagt at den ikke følger med, er det noe å lage en så stor sak av ? Jeg vet at jeg ikke kan forlange at det skal følge med et våpenskap bare fordi det er med på bilde, men det er Jæ....ig mang kverulanter her inne som ikke ønsker annet enn å blåse ting helt ut av proposjoner, å sutre over en koffert på et forum som dette synes jeg er helt bak mål, en annen ting.....når man kjøper på nett så skal man ikke anta noe som helst, man skal vite hva man kjøper, god natt.

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å notere ned hvem på Kammeret man ikke bør kjøpe noe som helst fra. ;-)

Aktuelle person har visst solgt unna alle våpnene pga familieforøkelse og lite tid.

Finner han trolig ikke her.

Jeg tenkte nå mest på alle de andre, som tydeligvis synes det er helt greit å selge noe annet enn det som er avbildet.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Om kjøper virkelig føler seg lurt er det kun en ting å gjøre. Ta kontakt med selger og si at kjøper føler seg lurt.

Om selger ikke er villig til å sende kofferten, er det jo bare for kjøper å be om å heve kjøpet. Da kan kjøper få penga tilbake og kan kjøpe seg en pistol med det utstyret han forventer, og selger kan selge pistolen til en annen kjøper.

Link to comment
Share on other sites

for all del, krev kjøpet hevet, så kjøper jeg gladelig pistolen av selger for den prisen og uten koffert. Og uten klager eller gnag på kammeret. Lurt? :lol:

 

Ærlig talt, ta deg ei bolle! Det er da ofte ting avbildet som ikke følger med på finnannonser.

 

Trombone

Så dersom du hadde kjøpt en trombone på finn.no som var avbildet i original koffert, så hadde du ikke reagert dersom instrumentet hadde ankommet forsvarlig pakket i ei pappeske med isopor og bobleplast, men uten koffert?

 

Uansett verdi på kofferten, og om den er praktisk eller ikke: Dersom den er avbildet i annonsen, og er originalt levert tilbehør (noe de aller aller fleste bør innse at sofa, våpenskap, hund, kjerring osv IKKE er!!) så forventer man selvfølgelig at den skal følge med.

Link to comment
Share on other sites

Det er den som har lagt ut annonsen som i utgangspunktet har skapt den situasjonen som diskuteres.

 

Hva er selgers intensjon med å legge ut det bildet av pistolen i koffert, i tillegg til de to andre bildene av samme våpen ?

For meg er det soleklart at h'n har hatt et ønske om å skape et inntrykk av at kofferten følger med.

 

At så mange her inne forsvarer slike fremgangsmåter finner jeg meget spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke snakk om å forsvare noe som helst. Jeg mener dette er en sak som burde kunne blitt gjort opp mellom kjøper og selger.

Om kjøper mener han er blitt lurt bør han jo kunne gå tilbake til selger og kreve kjøpet hevet. Jeg tror ingen selgere ønsker selge noe til noen som føler seg lurt.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke snakk om å forsvare noe som helst. Jeg mener dette er en sak som burde kunne blitt gjort opp mellom kjøper og selger.

Om kjøper mener han er blitt lurt bør han jo kunne gå tilbake til selger og kreve kjøpet hevet. Jeg tror ingen selgere ønsker selge noe til noen som føler seg lurt.

 

Selger ønsker ikke å gi meg kofferten med på kjøpet. Har snakket med han flere ganger.

 

Han skriver følgende: "Mener jeg presiserte det til deg flere ganger at det var våpen, to magasin og alt av papirer som ble sendt med. Jeg har flere Smith pistoler og synes det er litt stas med kofferten....".

Jeg gir nå blaffen i den aktuelle kofferten. Det er nå avklart med selger, da jeg ikke har lyst å styre mer med å få kofferten med på kjøpet. Har ikke noe uavklart med selger nå, bare så det er klart.

 

Men jeg mener det var skikkelig interessant å se hva folk mener om PRINSIPPET.

Mange engasjerer seg tydeligvis for denne "trolle-tråden" :winke1:.

 

Tydeligvis så er Kammeret.no delt mellom de som synes det er riktig at en avbildet original våpenkoffert [sett inn annen gjenstand hvis ønskelig] følger med, kontra de av dere som synes at koffert [gjenstand] ikke følger med, fordi selger ikke spesifikt nevnte at koffert [gjenstand] var med (selv om den var avbildet i ett av tre bilder).

 

Legger du ut en Finn-annonse med bilde av mobiltelefon, lader og batteri og sier mobiltelefon til salgs, så forventer en hver normal person at man får med batteri og lader hvis ikke annet er spesifisert i annonsen. Man sier da ifra hvis originalt utstyr IKKE følger med.

 

 

Mener jeg så bilde av en annen pistol i annonsen også. Fulgte den og med?

 

Når det gjelder spesialpistolen på bildet, så kommer det tydelig frem av teksten at det er en egen gjenstand som selges. Du er ikke sååååå dum..... :roll:

 

 

Er vel ingen som forsvarer metoden, men en kofert er ubetydlig og står ikke i samsvar med overskriften på tråden. Her er det snakk om at en han kjøpt et våpen til en meget god pris og da er han ikke lurt av selger når det kunn mangler en kofert.

 

Enig der. Jeg burde kanskje ha skrevet "Pistolkjøp - Skulle kofferten ha vært med?"

 

Men innholdet i tråden står jeg for.

Link to comment
Share on other sites

100 innlegg er godt innenfor rekkevidde :winke1:

 

Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor trådstarter starter en sytetråd her på kammeret over en fillesak som han i utgangspunktet har vært i kontakt med selger om og de er begge to ening i at de er uenig. Er det slik at brukerne her inne på kammeret er blitt en slags domstol for hva som er rett og galt? Er dette egentlig ikke en privat sak mellom Selger og kjøper eventuelt forbrukerrådet? Hva vet vi om at ikke selger har opplyst tidlig i e-post korrespondanse at kofferten er ikke med.

Hva skjer hvis at 100% av medlemmene på kammertet sier at dette er det verste som har skjedd siden tyskerne invaderte oss, er det noen som tror at det kvalifiserer til fengselsstraff og bøter. Hvis du er så jævla dårlig fornøyd med handelen er det ikke bare å sende smelljernet tilbake og forlange pengene i retur, tipper det funker flott…......

 

 

litt morro at du selv sier at han sa det flere ganger at den ikke var med.....og enda syter du OMG

Link to comment
Share on other sites

Interessant å se at TS nå får flere og flere beskyldninger mot seg, samtidig som TS forsvarer seg mer og mer, i det som kanskje fra starten var et forsøk på å få litt kjøpshjelp.

 

Uansett, jeg observerer at man nå bør avtale vesentlige punkter ved handel per telefon, (flere?) brukere i denne tråden jobber som profesjonelle selgere til daglig og at dette er siste gangen jeg skal prøve å komme med innlegg i en tråd som er dømt til å skli rett ut i eventyrverden.

Link to comment
Share on other sites

100 innlegg er godt innenfor rekkevidde :winke1:

 

Du gir dine flotte bidrag for å få denne tråden opp i hundre innlegg...

Tydeligvis så har tråden truffet en nerve, ellers hadde ikke så mange giddet å kommentere på tråden.

 

litt morro at du selv sier at han sa det flere ganger at den ikke var med.....og enda syter du OMG

 

Det var en direkte utklipp fra en mail han sendte meg. Ikke noe jeg har sagt...

 

Interessant å se at TS nå får flere og flere beskyldninger mot seg, samtidig som TS forsvarer seg mer og mer, i det som kanskje fra starten var et forsøk på å få litt kjøpshjelp.

 

Uansett, jeg observerer at man nå bør avtale vesentlige punkter ved handel per telefon, (flere?) brukere i denne tråden jobber som profesjonelle selgere til daglig og at dette er siste gangen jeg skal prøve å komme med innlegg i en tråd som er dømt til å skli rett ut i eventyrverden.

 

Kloke ord, Ulfur.

 

Takker for alle engasjerte innspill og synspunkter!!!

 

Over and out....

Link to comment
Share on other sites

Interessant å se at TS nå får flere og flere beskyldninger mot seg,
Slike utsagn som dette er intressante.

Jeg har lest gjennom hele tråden for å finne alle disse beskyldningene. Men jeg finner de ikke. Kunne du vært så vennlig å sitere for å vise hva du mener er "flere og flere beskyldninger mot seg"?

 

Det er vel ikke snakk om å forsvare noe som helst. Jeg mener dette er en sak som burde kunne blitt gjort opp mellom kjøper og selger.

Om kjøper mener han er blitt lurt bør han jo kunne gå tilbake til selger og kreve kjøpet hevet. Jeg tror ingen selgere ønsker selge noe til noen som føler seg lurt.

Selger ønsker ikke å gi meg kofferten med på kjøpet. Har snakket med han flere ganger.

Selger ønsker ikke å gi kofferten med selv om du har foreslått det.

Da er oppfølgingsspørsmålet om du da føler deg så lurt her at du har foreslått å heve kjøpet?

Om du har gjort dette å selger har avslått synes jeg han er en smule urimelig.

 

Tydeligvis så har tråden truffet en nerve, ellers hadde ikke så mange giddet å kommentere på tråden.

Det er mulig.

Men om man skal diskutere det prinsippielle i saken så burde kansje alt som er med på bildet vært med i handelen. Om man da føler seg lurt, og om man da skal være prinsippfast (noe de fleste ikke er om det ikke gagner dem selv) når man kommer i en slik situasjon så bør man sporenstreks forlange å enten 1) få den tingen som mangler oversendt ASAP, eller 2) få hevet kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

En trenger ikke være idiot og tenke kun svart/kvitt for å diskutere prinsipper. Det finnes ofte en gylden middelvei mellom svart og kvit (grå?). Denne tråden har hatt sin misjon med å vise at folk sin oppfatning er svært forskjellig på dette emnet. Så neste gang jeg skal handle fotposer eller tomhylser hos høggern, skal jeg kreve fyldig dokumentasjon så allle parter blir fornøyde med handelen :)

Link to comment
Share on other sites

De sier jo at det er bilder som selger og det skjønner jeg godt når man klarer å hisse seg opp over en kasse....

I fremtiden så håper jeg alle som legger ut noe for salg passer på at de legger gjenstanden på en hvit bakgrund er gjenstanden for stor til at dette går må du inn i Paint å retusjere. NB for all del ikke glem å sende med et hvitt ark så det ikke blir noen tvil om at noe er lurt unna...

Link to comment
Share on other sites

.........Interessant å se at TS nå får flere og flere beskyldninger mot seg, samtidig som TS forsvarer seg mer og mer, i det som kanskje fra starten var et forsøk på å få litt kjøpshjelp.........

Mener du virkelig at det kan forsvares og gå ut på et offentlig nettforum og be om "kjøpshjelp" på dette grunnlaget ?

 

Når trådstarter går ut i det offentlige rom og sutrer over en jævla koffert og fremstiller det som at han er blitt "lurt", når han har fått ett

ellers så godt kjøp på det som er å betrakte som "hovedobjektet", så må man regne med å få høre det. Hadde han betalt opp mot 80% av full pris, så kunne man begynne og pirke litt i detaljene, men når det som er hovedobjectet er solgt til under halv pris i perfekt tilstand, så bør den cella som

vandrer mellom øra begynne og finne en parkering. Det er heller ikke verre en at han kunne ringe til selger og avklare ting fremfor å gå

ut å lage en offentlig debatt om det. Er han så snurt på denne kofferten, så hev kjøpet og gå ut og bruk 20.000,- på en ny isteden. Man må vel kunne

forlange at kjøp og salg enten det er Hus, sykkler, biler aller våpen diskuteres mellom Kjøper og selger før man signerer og betaler, og at man i ettertid ikke

skal sutre når man ikke fikk "parkeringstativet som sykkelen stod i" når den ble avbildet.....eksempelvis.

 

Nå er altså denne dustete tråden kommet opp i 3-sider.

Link to comment
Share on other sites

Trist å se hva enkelte klarer å ha ut av seg, saken slik den er fremlagt er jo rimelig klar.

Hva selger hadde som intensjon å selge har liten interesse, dette da presentasjonen på Finn gir ett greit inntrykk av hva som er til salgs.

Om man presenterer noe på salgs bilder som kan synes ha relevans til varen, så hører det med varen.

Om så ikke er tilfelle, skal dette komme klart frem av annonse teksten.

Hva trådstarter faktisk betalte for varen er ikke relevant, annonsens utforming er det som er relevant, og slik saken er lagt frem her er det ingen tvil om at selger har brutt skik og bruk.samt reglene for annonsering på Finn.

 

Jeg fatter ikke hvordan enkelte her tenker, skulle jeg ha dømt på samme måte som enkelte her yttrer seg. Ville det ha blitt ett ramaskrik i feltløypa. :wink:

Link to comment
Share on other sites

.........Interessant å se at TS nå får flere og flere beskyldninger mot seg, samtidig som TS forsvarer seg mer og mer, i det som kanskje fra starten var et forsøk på å få litt kjøpshjelp.........

Mener du virkelig at det kan forsvares og gå ut på et offentlig nettforum og be om "kjøpshjelp" på dette grunnlaget ?

Ja, jeg mener at man på dette forumet, som består av veldig mange som har kjøpt og solgt våpen seg i mellom, så er det takhøyde for det. Men, som allerede skrevet, så ser jeg at tråden kanskje ikke burde være startet, og har valgt å ikke bidra i lignende tråder i fremtiden. Alt i alt, så er jeg opptatt å ikke kalle meningsmotstanderne på Kammeret for "Årets dummeste" e.l.

Link to comment
Share on other sites

..........Hva selger hadde som intensjon å selge har liten interesse, dette da presentasjonen på Finn gir ett greit inntrykk av hva som er til salgs...............

Åjasså.........sier du det........!!

- Du skal selge bilen.

- Annonsen er "Bil til salgs" ( det står ikke 'bil og henger', eller i denne trådens opprinnelse "pistol med koffert")

- Den dagen du avbilder den, så tilhengeren tilkoblet og vises på bildet.

- Du sier ikke i annonsen at dette ikke er med.

 

Sier du herved at det er naturligt at kjøper får med tilhengeren siden det har en relevans for bilens tilhengerfeste

og bruksområde og var avbildet i annonsen ?

(gi beskjed neste gang du skal selge noe så skal jeg studere bildet nøye).....makan !

Link to comment
Share on other sites

.......Dette ligger jo på nivå med "En dåre kan spørre mer enn 10 vise kan svare"......

Det er jo nettop det hele tråden bærer preg av, så det er jo på tide du skjønte det.

 

Forøvrigt var eksempelet helt analogt med trådstarters situasjon, og i tråd med dine egne ord punkt for punkt.

Men da plutselig skulle det vere rom for andre tolkninger.

 

Steng hele tråden. Jeg har ikke engang tenkt å lese på den mere. Nå er det 3 sider med sprøyt.

Link to comment
Share on other sites

..........Hva selger hadde som intensjon å selge har liten interesse, dette da presentasjonen på Finn gir ett greit inntrykk av hva som er til salgs...............

Åjasså.........sier du det........!!

- Du skal selge bilen.

- Annonsen er "Bil til salgs" ( det står ikke 'bil og henger', eller i denne trådens opprinnelse "pistol med koffert")

- Den dagen du avbilder den, så tilhengeren tilkoblet og vises på bildet.

- Du sier ikke i annonsen at dette ikke er med.

 

Sier du herved at det er naturligt at kjøper får med tilhengeren siden det har en relevans for bilens tilhengerfeste

og bruksområde og var avbildet i annonsen ?

(gi beskjed neste gang du skal selge noe så skal jeg studere bildet nøye).....makan !

Du skjønner det fremdeles ikke ser jeg!

Makan !

Link to comment
Share on other sites

slemmo: kødder du nå, eller ser du virkelig ikke forskjell på en original pistolkoffert som følger med våpenet originalt, og en sofa ?

 

Jeg kødder. Hadde jeg kjøpt en pistol som lå avbildet i en original koffert som normalt hører sammen med pistolen hadde jeg forventet at den fulgte med. Jeg hadde ikke forventet å få med en sofa, ikke om den matchet pistolen en gang.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, jeg observerer at man nå bør avtale vesentlige punkter ved handel per telefon, (flere?) brukere i denne tråden jobber som profesjonelle selgere til daglig og at dette er siste gangen jeg skal prøve å komme med innlegg i en tråd som er dømt til å skli rett ut i eventyrverden.

Jeg tror ikke det holder å avtale ting over telefon. Dersom selger vil "ta en spansk en" vil han bare hevde at han aldri har avtalt det du hevder. Man må bekrefte ting pr epost eller SMS, da kan i det minste ting dokumenteres.

 

Steng hele tråden. Jeg har ikke engang tenkt å lese på den mere. Nå er det 3 sider med sprøyt.

Så alle tråder du ikke tenker å lese mer i, skal stenges? Wow...

 

Sjøl syns jeg (naturlig nok) at mitt trombone-eksempel er mye mere relevant enn all verdens tilhengere og sofaer. Men jeg registrerer jo at brukeren som faktisk heter trombone ikke ønsker å svare meg.

 

Ellers er det jo litt synd at man ikke vet hvem selgeren er, for det må være ganske klart at dette ikke er en person man ønsker å handle hos uten at alle sider ved transaksjonen er avtalt skriftlig.

Link to comment
Share on other sites

Hvem i alle dager vil heve kjøpet når en har gjort en god deal uansett om det er en koffert med eller ikke? Poenget er vel at trådstarter troddde han haddde gjort et en enda bedre deal, da han gikk ut i fra at orginalkofferten som var avbildet på bildet også var med. Det må være lov å spørre på et forum om hva som er "normalt". Og tydligvis er meldingene delte om dette.

 

Hadde forøvrig vært intresessant å sette denne diskusjonen dersom folk ikke visste at at kjøper hadde gjort et godt kjøp i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Uansett dealen er min mening at dersom kjøper føler seg lurt så bør han vurdere å kreve kjøpet hevet. Om han derimot ikke føler seg lurt, så ser jeg ikke helt hva man er ute etter her?

 

Jeg vet ikke om prisen på pistolen var et røverkjøp eller en helt std pris. For meg er det irrelevant. Om kjøper føler seg lurt kan han be om å heve kjøpet. Om ikke kjøper ønsker å heve kjøpet så er vel egentlig det et tegn på at han ikke egentlig følte seg så veldig lurt?

Link to comment
Share on other sites

Veldig interessant hvor forskjellige meninger folk har på forumet :winke1:

 

Må bemerke at 9900,- var utropsprisen fra selger.

Jeg har ikke presset ned prisen noe i forhold til det han ønsket.

 

Det er riktig at jeg nå ikke føler meg lurt, men når jeg åpnet pakka fra posten ble jeg sur. Det gikk over, utover kvelden (etter postingen på Kammeret).

Pistolen er i fin stand, iht til selges beskrivelse.

 

Flott pistol, som jeg skal skyte med for første gang idag :D

Kofferten burde jeg fått med, men ikke noen "big deal".

Link to comment
Share on other sites

Mener du virkelig at det kan forsvares og gå ut på et offentlig nettforum og be om "kjøpshjelp" på dette grunnlaget ?

La oss nå holde dette på et realistisk nivå, han spør bare et enkelt og betimelig spørsmål og folk oppfører seg som om han rekrutterer torpedoer for å knekke beina på selger.

 

Punkt 1: At man gjør et bra kjøp betyr ikke at selger har handlet riktig. Rett er rett, galt er galt. At jeg i dette tilfellet ikke ville giddet å lage noe sirkus betyr ikke at spørsmålet ikke har prinsipiell verdi.

 

Punkt 2: Ikke spill dum her, folk flest klarer å forstå forskjellen på ekstrautstyr som hører naturlig med en gjenstand og hus/bikkje/kjærring som måtte være med på bildet. Hva ville folk sagt om pistolen kom uten magasin? Stod det noe om magasin i annonsen? Koffert blir litt perifert, men når den er avbildet i annonsen er det lett å anta at den følger med.

 

I bunn og grunn er det bare Finn som kan svare på dette, hvilke retningslinjer har de for annonsering? Kontakt de, om ikke annet har man lært litt om hva en kan forvente og hva en bør spørre om før en kjøper en vare der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...