Jump to content

Pistolkjøp - Har jeg blitt lurt?


Mightymoo

Recommended Posts

Jeg er en lykkelig eier av en ny pistol, men med litt bismak.

 

Eieren la ut pistolen for salg på Finn.no, hvor original S&W Performance Center koffert (som følger med når du kjøper våpenet nytt) er avbildet.

 

8455522507_5000edec48_o.jpg

 

Men da jeg åpnet pakken fra posten, ser jeg at pistolen ligger i en billig uoriginal plastkoffert.

 

Selger sier at det ikke stod noe om en koffert i annonsen, noe som er korrekt.

Det stod heller ikke at kofferten som var avbildet IKKE fulgte med.

 

Jeg mener at det var naturlig å anta at koffert fulgte med, da den var avbildet i Finn-annonsen og følger med originalt.

Selger nekter å gi med koffert, da han mener at jeg fikk våpenet billig og at han ikke nevnte koffert med ord i annonsen.

 

Hva mener dere?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bildene viser hva som er for salg. Dersom noe av det som er avbildet ikke følger med på kjøpet bør det fremgå av teksten.

 

Det eneste unntaket jeg kan tenke meg er når annonsebilder viser ting som åpenlyst ikke er en del av dealen. Eksempel: De som får dama si til å holde opp salgsgjenstanden. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste unntaket jeg kan tenke meg er når annonsebilder viser ting som åpenlyst ikke er en del av dealen. Eksempel: De som får dama si til å holde opp salgsgjenstanden. :mrgreen:

 

men da følger jo svigermor, ett par søstre/venninner på kjøpet som ikke er avbildet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny pistol. Fin-fin, den da!

 

Har bare testet tilsvarende modell noen skudd, men det var en veldig god opplevelse.

Håper du blir fornøyd og hør med selger om dere kan komme til enighet, eller hva h*n har gjort med kofferten som opprinnelig fulgte med pistolen da den ble kjøpt og som er avbildet i salgsannonsen...

Link to comment
Share on other sites

Vi som har vært rundt en stund har et helt annet bekymmer når det kommer til disse pistolkassene. De blir aldrig brukt, og er stort sett bare i veien.

Skuffelsen din blir sikkert ikke så mye mindre om du skulle få denne Preformance Center kassen, for så å se at det med relativt store bokstaver står "MADE IN CHINA" på siden :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Vil bare si meg enig med tildligere innskrivere. Bruk 500,- på en bag fra midway, å du kommer aldri til å kikke på den kofferten igjen. Mye enklere med en bag plass til flere våpen, mye ammo, hørselvern, skytebriller, og alt det andre "rammlet" som man skal prøve å finne før hver skyting, og så går den rett inn i skapet når du er ferdig på skytingen.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit med litt ekstra kofferter når man skal la ferskinger få lov å prøve litt ymse, da tar man gjerne med seg en 10-15 våpen så det blir litt variasjon.

 

Ellers så blir det som regel til at man bruker samme kofferten til alt. Fortrinnsvis en mer solid sak enn de man får med på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

PC-utgaver har blitt levert i helt standard blå S&W-kasser. Dessuten enig med forrige taler; kasser tar plass.

 

Øivind

 

Tidligere ble PC-våpen levert med metalkasser.

 

Sjekk hva en slik har gått for i USA: http://www.ebay.com/itm/NEW-Smith-Wesso ... 0640201715" target="_blank

 

______________

 

Ellers takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Jeg har bestemt meg for å glemme hele greia med kassa, selv om jeg synes det var litt ufint av selger.

Våpenet er fantastisk flott å se på, grepet er fint og avtrekket som en model 41. Det blir spennende å ta det med på skytebanen neste tirsdag!

 

Takker ellers for ett flott forum.

 

SW952LongSlide.jpg

Link to comment
Share on other sites

sålenge koffert er avbildet og det ikke fremgår i teksten at den ikke følger med skal du selvfølgelig ha kofferten. hvilken verden selger lever i vet ikke jeg men det er ikke samme som oss andre.

som det nevnes i tråden er den noen som mener koffert er i unødvendig eller ikke verd å mase for.. "du fikk våpenet billig så ikke mas" vel vel de om det. her er det prinsippet som gjelder :!:

hadde det vært meg ville jeg kontaktet selger med beskjed om at du vil heve kjøpet da han har lurt deg med kofferten. tror selger gir seg da..

jeg blir så j.... irritert over slike folk som du har vært utsatt for..

Link to comment
Share on other sites

Så hvis vi setter det litt på spissen....4 alufelger ligger ved siden av en Porsche, anonsen sier "4 alufelger selges" forventer du da at Porschen skal følge med ?

Dette kan diskuteres til kuene kommer hjem uten at folk blir enige, nå har jo selger sagt at den kofferten følger ikke med så da er vel saken grei.......eller ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så hvis vi setter det litt på spissen....4 alufelger ligger ved siden av en Porsche, anonsen sier "4 alufelger selges" forventer du da at Porschen skal følge med ?

Dette kan diskuteres til kuene kommer hjem uten at folk blir enige, nå har jo selger sagt at den kofferten følger ikke med så da er vel saken grei.......eller ? :lol:

Selger har så vidt jeg klarer å se kommet med dette ETTER at kjøper har fått objektet som ble kjøpt!

Så da er vel ikke saken så grei?? Eller....? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med mightymoo, denne pistolen er levert med denne kofferten, det er jo denne type koffert som skiller vanlig S&W og S&W PC,

blå plast koffert og alu koffert med S&W PC logo.

Det at flere mener slike kofferter er unødvendig og tar plass er og blir deres mening, du så for deg denne PC 9mm levert i original PC koffert og det er og bli bare sånn, ferdig diskutert, det er du som har gjort en handel, ingen andre.Selvfølgelig skulle du hatt med kofferten!.

Hvorfor har selger mer bruk for den en deg, det er jo tross alt du som eier denne pistolen nå, dette er mer en bare en prinsipsak spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Så hvis vi setter det litt på spissen....4 alufelger ligger ved siden av en Porsche, anonsen sier "4 alufelger selges" forventer du da at Porschen skal følge med ?

Dette kan diskuteres til kuene kommer hjem uten at folk blir enige, nå har jo selger sagt at den kofferten følger ikke med så da er vel saken grei.......eller ? :lol:

Hvis vi snur på det, og lager et mer relevant eksempel, hvor annonsen sier "Porsche selges", da ville jeg ha forventet at de avbildede alufelgene fulgte med, med mindre annet var spesifisert.

Link to comment
Share on other sites

Så hvis vi setter det litt på spissen....4 alufelger ligger ved siden av en Porsche, anonsen sier "4 alufelger selges" forventer du da at Porschen skal følge med ?

Dette kan diskuteres til kuene kommer hjem uten at folk blir enige, nå har jo selger sagt at den kofferten følger ikke med så da er vel saken grei.......eller ? :lol:

Hvis vi snur på det, og lager et mer relevant eksempel, hvor annonsen sier "Porsche selges", da ville jeg ha forventet at de avbildede alufelgene fulgte med, med mindre annet var spesifisert.

 

+1

 

Kjedelig å bare fått kofferten også...

Klart tar man bilder av det du skal selge, følger alt med om ikke annet er spesifisert. I dette tilfellet en koffert som hører med våpenet.

Hva hadde folk sakt om de hadde kjøpt pistol avbildet med 5 magasiner og ingen hadde fulgt med fordi du hadde fått den billig??? Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

Aner jeg en liiiten missunnelse her? Har'n fått pistolen såpass billig at han ikke fortjener

å få med den orginale kofferten?

Hadde jég handlet ut i fra disse bildene i annonsen, hadde jeg, OM teksten ikke hadde fortalt noe annet, helt klart forventet å få med kofferten. Pent våpen, forresten;-)

Link to comment
Share on other sites

ja det er klart han skal ha med kofferten.. det er det som er normal folkeskikk. men å diskutere i slike tråder som dette kan fort føre til et bobardement av diverse hersketeknikker.. blir så læi folk som ikke klare på en saklig måte legge frem det de mener.(dog inninfor topic)

for å holde alu felger og annet rask vekke og heller debatere hva TS spurte

i mine øyne har du blitt lurt :!::!::!:

Link to comment
Share on other sites

Sitter man virkelig her og diskuterer en jævla koffert, når man har kjøpt det som er

inni til under halv pris av hva man må betale nytt ?

 

Vist det er slik at en ny slik koster 22.000,- MED KOFFERT, Da foreslår jeg at Trådstarter

umiddelbart levere tilbare hele greia og får pengen tilbake, og så bestiller

seg en ny til 22.000 slik at man kan sitte og nyte synet av en koffert til den fantastiske

sammelignbare pris til 22.000-9.900 = 12.100,- kr.

 

Men en tittel på tråden som at man er blitt lurt på et pistolkjøp når man har fått denne

til 9.900,- .........så har han ikke annet valg. Det blir bare for dumt.

 

(Prinsipp eller ikke.......virker som man må finne på noe å skrive om)

Link to comment
Share on other sites

Han burde helt klart fått med kofferten. Det er tilbehør som naturlig hører med når det er avbildet.

Samme med hylster, magasiner, pussesett o.l. Hvis det er avbildet i en salgs annonse så følger det med med mindre noe annet står i salgsteksten.

Ting på bildet som ikke naturlig følger med som f.eks. saueskinn som pistolen ligger på når bildet er tatt, våpenskap som rifla står lent til når bilde er tatt etc. følger naturligvis ikke med, med mindre annet står i annonsen.

 

Det er jo samme hvor "billig"/"dårlig" kofferten er. Det burde fulgt med. Om kofferten er av såpass verdi at det er noe poeng å krangle om det er jo en helt annen sak.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg mener den er verdt å krangle om kun av prisipielle årsaker. hvis det skal bli sånn i fremtiden at man ikke vet om man får med det som er på bilde frykter jeg nedgang i kjøp hos private.

om han har fått våpenet til halv pris er iogforseg likegyldig(kanskje våpenet har mangler som tilsier den prisen) kofferten er avbildet og skal da følge med. hvordan TS fikser dette vet han best selv, men jeg har noen ideer jeg vil holde for meg selv.

kofferten koster sikkert ikke allværden men det er prinsippet :!:

 

dette svaret var ikke ment til det tåpelig svaret over mitt. det er generelt i tråden

 

 

dette er svar til han over

Våpenskap følge med.. :!::?::?::| herrejjj :roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Ser at TS forsoner seg med det inntrufne, men jeg blir irritert over sånne selgere du har støtt på. Det er disse som kan begynne en setning med: Ikke for å være vanskelig, men...

Jeg mener sånne representerer en Gruppe som heter sosialt inkompetente, og det mest underholdende med det hele, er deres Selvstendige opplevelse av situasjoner. Har de så lite innhold i livet at når de får sjansen til å kunne føle en ørliten makt i en situasjon, så bruker de det så mye det er verdt? Håper selgeren leser dette, og at det langsomt går opp for ham hva han mister; nemlig det gode følelsen av innpass hos de andre som innehar bevissthet og kvalitet. Duster!!!!

Link to comment
Share on other sites

duverden mister finkelbaum.. Man gjør altså et kremkjøp på en dyr flott pistol, og så skal man sutre utover hele kammeret over å ha blitt lurt, og i tillegg få et lydhørt publikum, men ingen nøkterne motforestillinger?

 

Jeg begynner visst å bli for gammel til dette tror jeg.

 

Takk for debatten :?

 

Trombone

Link to comment
Share on other sites

He he,må bare komentere liiit :D

 

Syns ikke du har blitt lurt.Når jeg kjøper ting både på nett eller andre steder,så prater jeg med selger.

Da er det som regel ingen problem.Hadde du gjort det,hadde han sagt ja eller nei.Kan hende han hadde sagt

han vil ha litt ekstra for kofferten.Uansett hadde begge vært fornøyde :wink:

 

Så du må nok ta dette på egen kappe 8)

Link to comment
Share on other sites

Man blir aldri for gammel til å få ut litt frustrasjon he he.. Grunnen til at jeg synes sånt er provoserende, er at det alltid er dem som drar til seg fordeler av at andre er ryddige. De drar også ut fordeler av Fellesskapet, mens de selv ikke setter noe inn på den samme kontoen. Og til slutt: Jeg synes det blir vanskelig å ha referansepunkter når gjenstander på bilder på finn ikke medfølger på kjøpet. Jeg synes heller ikke kjøper er lurt, men kjøper er lurt, og antagelig overveid fra selgers side, på å hoppe på salget lettere da selger vet at kofferten det er snakk om er attraktiv. Mvh!

Link to comment
Share on other sites

Siden tråden dukker opp hele tiden: Hva om TS tar kontakt med selger og tilbyr seg å kjøpe denne kofferten for en fornuftig penge?

Eller gir F***? Det er tross alt bare en ubrukelig støvsamler produsert i Kina.. :lol: Nei, kos dere heller med at Bjørndalen er tilbake i sporet! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette er svar til han over

Våpenskap følge med.. :!::?::?::| herrejjj :roll::roll:

Hahahaha Herlig, der gjorde du dagen min ;)

 

 

Hvis det nå er en selvfølge at kofferten skal følge med (selv om kofferten ikke er nevnt med et ord i anonsen) så kan jo like gjerne et våpenskap som er avbildet sammen med et våpen også følge med, det virker som om det viktigste her er å få selger til å fremstå som en kjeltring når det faktisk er kjøpers plikt å spørre om hva som følger med,

Link to comment
Share on other sites

Man blir aldri for gammel til å få ut litt frustrasjon he he.. Grunnen til at jeg synes sånt er provoserende, er at det alltid er dem som drar til seg fordeler av at andre er ryddige. De drar også ut fordeler av Fellesskapet, mens de selv ikke setter noe inn på den samme kontoen. Og til slutt: Jeg synes det blir vanskelig å ha referansepunkter når gjenstander på bilder på finn ikke medfølger på kjøpet. Jeg synes heller ikke kjøper er lurt, men kjøper er lurt, og antagelig overveid fra selgers side, på å hoppe på salget lettere da selger vet at kofferten det er snakk om er attraktiv. Mvh!

 

Enig i dette,men......hadde kjøper og Selger snakket sammen så hadde det sansynlig ikke hvert

noe problem for noen. :winke1: Selger skulle ha lagt den på en duk,da hadde det ikke hvert noe tema uansett. :lol::lol:

 

Uansett flott våpen som trenger en finere koffert å bæres i :winke1: Grattis!

Link to comment
Share on other sites

He he,må bare komentere liiit :D

 

Syns ikke du har blitt lurt.Når jeg kjøper ting både på nett eller andre steder,så prater jeg med selger.

Da er det som regel ingen problem.Hadde du gjort det,hadde han sagt ja eller nei.Kan hende han hadde sagt

han vil ha litt ekstra for kofferten.Uansett hadde begge vært fornøyde :wink:

 

Så du må nok ta dette på egen kappe 8)

Nå ga vel ikke første kjøpe noe ekstra for kofferten når han kjøpte pistolen ny, den fulgte med som standard.

Det at kjøper her fikk pistolen billig er jo ene og alene selgers egen dumhet å sette prisen så lavt enten pistolen er strøken eller ei, prisen uansett gir ingen grunn til å holde igjen kofferten.

Kan vell ikke være tilfelle at han har satt ned prisen på pistolen uten koffert fordi koffert i tillegg hadde blitt en del fordyrende for nettopp denne kofferten betyr så mye for selger, men ingenting forundrer meg lenger :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke sånne ting som er vanlig grund til krig.

Men prinsipper det er snakk om her, alt for mange gir seg for lett og godtar ting uten argumentasjon.

Det gjenspeiler seg jo i sammfundet ellers, nye forbud lover og regler, vi blir like overaskende iritert og forbanna vær gang men godtar det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...