Jump to content

Ladeboken 7


Sixpointer

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Går det ann å bestille den allerede nå på hjemmesiden til ladeboken ? Ser at det enda bare ligger reklame for utgave 6 på siden der. Eventuelt når åpnes det for bestilling av dennye utgaven? Ettersom alle utgavene frem tilnå står i hylla på laderommet, må en nesten ordne plass til denne også :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mistenker at Ladeboken 7 vil være noe helt nytt. Eller så vil det bare være en utgave som det er flekket litt på. :|

Det er nemlig ikke meg bekjent at noen av de gamle gode forfatterene er med videre på dette.

MEN....så skal i samme slengen, forsamlingen få opplyst at det er slett ikke alt her i verden, jeg vet........! :wink:

Blir spennende å se hva dette er/blir.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Heller ikke denne gangen var .454 Casull med, ikke at jeg griner av den grunn, men læll da...

 

Ja eg óg syns at det er merkeleg at dei ikkje denne gongen heller fekk ut fingeren og fekk med 454. Som magnumpatron syns eg denne overgår både 44, 460 og 500, og fortener absolutt ein plass i ladeboka.

Link to comment
Share on other sites

Tror også de fleste hadde vært villig til å betale en 50-lapp ekstra og fått den trykket på bedre papir. Er vel samme papiret som ble brukt i utgave 5, hvor du med letthet leser teksten på neste siden gjennom arket. Selv de aller billigste pocketbøker er produsert med vesentlig bedre papir...

Link to comment
Share on other sites

har det kommet noen nye krutt og ladninger til 300 winmag? pluss noen nye kuler, liker ikke bare å ha oryx å gå etter i ladeboka nr 6.....

 

Det er ladedata for 300 winmag med kort og lang pipe, tre sorter Oryx og ti andre kuler fra 150 til 200 grs. Kruttene spenner fra URP til Norma 217/MRP2.

 

Nå er dette min første oppdatering siden #3 kom ut, men det er tilkommet noen kapitler om lyddemper, lading av konkurranse- og jaktammo og ytreballistikk som virker ganske så lesverdige.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hei til dere med utg.6 og 7.

 

Noe nytt mtp. 5,6x50R Mag eller 8x57 IRS fra utg. 6 til 7?

 

slb

Mja, har ikke lest nr 6 men i 7'ern er det to kulevekter for 5,6x50R; 50grs Sierra og 70grs Speer, begge med 202 krutt. 8x57IRS er det totalt 17 forskjellige ladninger fordelt på 6 forskjellige kuler.
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke som E-bok også? Vi er jo tross alt i 2013... Skulle gjerne hatt alle sammen som ebok. Hadde vært gyllent på padda

Enig. Har Nosler sin ladebok som E-utgave og det er sabla kjekt å kunne søke opp noe. Når det er sagt synes jeg Ladeboken nr 7 er veldig bra med mye forskjellig info som kanskje ikke nødvendigvis har så mye med hjemmelading å gjøre men like fullt er spennende lesing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...