Jump to content

Bitt av hund!!!


Kristoffersen

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er ganske enkelt at jeg gidder å sette meg inn i kjørereglene som gjelder og ikke provosere frem aggresivitet

Nå er det, etter min mening, ikke bikkja som skal utforme de kjørereglene.

 

Med kjøreregler menes feks ved fall...ikke la fremmede folk eller hunder komme til fallet FØR du binder bikkja i et tre...man kan jo gjøre det motsatt, men sjangsen for å få en uheldig episode er ganske stor...men bevares den siste idioten er ikke født ennå...

Link to comment
Share on other sites

0-1mm rift er ikke et bitt. kan knappt regnes som rift eller punktering. Hadde hundene mine vært aggresiv ovenfor mennesker, hadde jeg nok tatt dem selv. Men poenget mitt er at nå har vi hørt tråstarters oppfatning av situasjonen (og for all del.. den kan være 100% riktig.) Om det stemmer at hunden driver å er aggresiv slik at alle er redd den, burde hunde eier tatt sitt ansvar og gjøre det rette.

 

M67 sin kommentar er langt bak mål.. Er en veldig behersket person, men om folk skyter rundt seg på grunn av at en ufarlig hund er litt leken, ser jeg på denne personen som en fare for omgivelsene og må ufarliggjøres fort som F for at den ikke skal skyte resten av jaktlaget.... Noe annet hadde det vært vist en ble angrepet av hund som var ute av kontroll og man handler i nødverge.

 

PS!!! og da hadde det ikke vært snakk om bruk av våpen for å uskadeliggjøre en person ute av kontroll bare så det er klart.

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1 tyder på at dette er en agressiv og dominerende hund, som biter.

Punkt 2 og 3 tyder på at den lyder ikke korreks, og fortsetter å bite.

Punkt 4 tyder på at den ikke har bitt.

 

Nei, punkt 4 tyder på at den ikke bet med full styrke, hvis den feks traff med jekslene kan den påføre betydelig skade uten å gi noe dypt sår. Punkt 1-3 er likevel graverende og etter min mening grunn nok til å sette strek, enten det er ved omplassering til kompetente folk eller avliving. Det er ikke greit at en hund biter mennesker når den ikke får viljen sin.

 

Man må gjerne mene noe annet, men da er du også pliktig til å sørge for at kjøteren aldri kommer i kontakt med andre folk. Det er ikke godt nok å si "du må passe deg" etter at den har bitt, da er du i praksis ansvarlig for hendelsen (legemebeskadigelse).

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: det er ikke alle hunder som har livets rett, men det må sees objektivt. Vi har hørt en side av saken som kan være 100% korrekt, men også mulighet av litt farging... Uansett bør jaktlaget snakke med hundeeier.. regner med at dere er en gjeng med voksne karer som kan ta dette opp uten at det blir konflikter utover det.... ellers hadde jeg sett meg om etter et annet jaktlag...

Link to comment
Share on other sites

Vi har hørt en side av saken som kan være 100% korrekt, men også mulighet av litt farging.

Selvfølgelig, det gjelder for alle slike historier. Nå er det vel ingen som har tenkt til å spore opp bikkja for å skyte den, hva som skjer videre er opp til de involverte parter. Det er derfor ikke noe problem i å diskutere saken utifra trådstarters perspektiv med alle de betingelsene som implisitt følger. Om vi aldri kan mene noe om en sak fordi vi ikke var der kan vi egentlig bare legge ned hele forumet, for da kan vi jo knapt diskutere annet enn 6,5 på elg.

 

Altså, basert på det som har blitt presentert vil jeg si at adferden er totalt uakseptabel, om han derimot hadde prøvd å fjerne raggende hund fra fall(*) ville jeg nok latt det gå. Og ved lek kan uhell fort skje, men igjen er det ikke skadens omfang som er det viktigste men adferden.

 

(*) Jeg mener ikke at biting ved fall er akseptabelt, men det er i det minste en adferd man kan forvente der og da.

Link to comment
Share on other sites

Når noen mener at man ber om å bli bitt ved å nærme seg hund på fall o.l er min mening følgende: Det er aldri kvinnens skyld at gubben banker livskiten ut av henne hver helg.

 

Hva hadde jeg gjort? Et alternativ som jeg vet har blitt brukt med stor endring i adferd er å knøvle dyret under seg, legge seg på med full vekt, og bli liggende der til man tror bikkja er dau. Det er den ikke, men den er ganske sikkert kurert fra bite deg. Dessverre kan den fremdeles bite andre..

 

Om alt er prøvd kommer det vel an på hvordan du er som person. Noen finner et annet lag å jakte med, andre lar dyret smake øksehammeren og hiver den på elva.

 

Om min hund viser aggresjonstegn mot fremmede vanker det pryl. uansett.

Link to comment
Share on other sites

Helt ufattelig hvor mye ståk man klarer å lage av ei bikkje med litt tæl og dominans som tar seg litt friheter. Vi snakker ikke om en liten plendriter man kan kaste i elva når man blir irritert. Driftssterke bikkjer vokser ikke på trær, de trenger en dyktig fører, men det har da aldri vært noe krav at enhver "fremmed tufs" kan kleppe tak i en hvilken som helst hund og forutsette underkastelse?! Prøv det på en solid brukshund og det vil gå noe tid før du setter deg bak flygelet......

 

For øvrig, om kravet til en hund er at man skal kunne slippe bikkja løs i en barnehage og "vite" at det er uproblematisk, hva i svarte er det slags måleparameter på et dyr? Hunder har da ingenting i en barnehage å gjøre, stor eller liten. Skal du være 100% sikker på ei løs bikkje i en barnehage, bør kjøtern i utgangspunktet være død.....

Store sterke brukshunder oppfører seg ofte som store sterke brukshunder og da kan det bli litt klabb og babb når ufaglærte kommer til.

Det er ikke slik at det er kjekt at hunder biter, men ikke gjør noe større ut av det. Til neste tur får du be tynt om å sitte utenfor rekkevidde av førerlina :winke1: Ta ei stivkrampesprøyte og ferdig med det!

 

Dessuten, til alle dere hundeviskere der ute i skogen som ennå ikke har eid en hund. Ikke kjøp deg hund ennå. Oppsøk et etablert brukshundmiljø først og få noen til å peke ut farlig og ufarlig ende på dyret, deretter forklare deg hvordan dyrene er skrudd sammen i toppen. Litt som rådene man gir til de som vil kjøpe seg våpen og begynne å skyte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

tæl og domminans?

dummeste jeg har hørt. biting er nulltolleranse.

skyt faenskapet.

 

jeg er oppvokst med hund,har jobber i hundekennel,som også tok i mot hittehunder.

såkalte bikjer med "tæl og domminans" tok vi ikke imot,om de biter eierene fikke de bare gjøre det,men bite glade dyr ble ikke tatt imot.

skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg har sett veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Denne saken skjønner jeg ikke. Og jeg synes det er vanskelig å forstå alle de klare meningene her? Min oppsummering:

 

1. hunden har en historie med biting, "alle" i jaktlaget er redd for den.

2. hunden hopper opp på trådstarter som sitter nede, blir dyttet bort, og biter. Vil ikke slippe.

3. Trådstarter tar tak i nakkeskinnet og slenger bikkja i bakken, den slipper fremdeles ikke før det har gått noe tid.

4. Det blir en 0.1mm rift... (Er du sikker? en tidels millimeter altså???)

 

 

Punkt 1 tyder på at dette er en agressiv og dominerende hund, som biter.

Punkt 2 og 3 tyder på at den lyder ikke korreks, og fortsetter å bite.

Punkt 4 tyder på at den ikke har bitt.

 

= Jeg får ikke dette til å henge sammen. Til trådstarter: Ble du bitt?

 

0,1mm tja vanskelig å si siden det er størknet blod i såret, er garantert ikke dypere en max 3-4mm, men vanskelig å si siden d er fylt med størknet blod :/

Link to comment
Share on other sites

tæl og domminans?

dummeste jeg har hørt. biting er nulltolleranse.

skyt faenskapet.

 

Fniis, hva slags funksjon hadde du i en hundekennel da? Du har muligens matet hunder og leide dem i bånd når de skulle tisse, men du har ikke trent eller dressert hund, bankers!

Jeg kjenner mange jeg som har "vokst opp med hund", men ikke er i stand til å dressere en hund til noen ting som helst. Å konkludere med å : "-skyt faenskapet" sier vel litt om hvor mye du egentlig kan om hund :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Du slipper ikke en cane corso inn i en barnehage hvor småunger drar den i halen og klorer den i trynet - sier seg selv.

 

Hadde selv en sur gammal dachstispe som IKKE likte unger. Alle skal selvfølgelig klappe og klå, da sa hun ifra på den eneste måten hunder KAN si ifra på. Hun beit dem i hånda sånn at de kjente det, men ikke så hardt at huden brøt. Det ble litt ømme hender og kanskje et blankt øye - men hva så?

Link to comment
Share on other sites

Hunder har da ingenting i en barnehage å gjøre, stor eller liten. Skal du være 100% sikker på ei løs bikkje i en barnehage, bør kjøtern i utgangspunktet være død.....

Uten å legge ordene i munnen på deg, hva foreslår du jeg skal gjøre, når

 

ei bikkje med litt tæl og dominans

vil "dominere" f.eks. ungene i gata, i barnehagen, eller meg for den del? Unger kan det være overalt, også i skogen.

 

Det er ikke lenge siden noen hunder i Mandal følte at en familie "kom for langt inn på deres territorium". Siden det er upraktisk for mødre med små barn (og ulovlig) å gå bevæpnet for å forsvare seg mot hunder "med litt tæl og dominans", så er det ikke mulig å akseptere hunder som er tilbøyelige å angripe folk på slikt grunnlag. Eller burde familien skjønt hva hundene "mente" og trukket seg vekk "i tide"?

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@windspeed

 

fnis.. ja det kan du godt si.

 

fnys var det vel mer for min del.

 

kan ikke huske at jeg har nevnt å trene hunden med et eneste ord.

slutt å legg ord i "munnen" på meg.

 

hunden skal ikke være den domminerende..det skale eiren være,om ikke har du gjort noe galt når den vokste opp.

 

ja, skyt fanskapet konkluderer med at den ikke kan stoles på overhode.

om du er dum nok til å ha noe slik,får være ditt problem,men hadde djevelskapen bitt meg,hadde den møtt ei kule rimelig kjapt.

 

og at du prøver å flire å tulle det bort,sier vel mer om hva du kan om hund en jeg..

voks opp,herregud for et barnslig svar, er du 14 år?

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker ikke om en liten plendriter man kan kaste i elva når man blir irritert

Nei, og nettopp derfor blir krav til gemytt desto mer viktig. At folk som deg ikke forstår dette er kilden til problemet, ikke rasen. Og så lenge idioter som deg får lov til å holde på slik vil vi være belemret med drittbikkjer som burde fått en kule. Når du og dine er borte vil vi nok se flere gode jakthunder som ikke er å regne som en skarpladd revolver i hendene på en 5-åring.

 

Med all mulig respekt for forumreglene: Kjøtthue!

Link to comment
Share on other sites

tæl og domminans?

dummeste jeg har hørt. biting er nulltolleranse.

skyt faenskapet.

 

jeg er oppvokst med hund,har jobber i hundekennel,som også tok i mot hittehunder.

såkalte bikjer med "tæl og domminans" tok vi ikke imot,om de biter eierene ga vi faen i,men bite glade dyr ble ikke tatt imot.

skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg har sett veldig mye.

 

 

Hadde du vært på "proff", så hadde du vel også vist at de aller fleste bittene kommer av menneskelig feil å mangler,, bare i de tilfellene hunden er "syk" kan vi legge skylden hunden, støtter den ovenfor, det er alt for mange som skaffer seg ei bikkje de aldrig skulle hatt, dette er noe jeg jobber heltid med, tilfeller der hunden har blitt større i hode en eieren, jo mere tæl å nedarvet sterk psyke, kombinert med mye drift, så har vi en vinner, å dette kan like godt være en golden.

 

bruk god tid på å finn den rette hunden/rasen for deg, bruk en oppdretter som vet hva han avler på, har du ikke lang erfaring å mye tålmodighet, så ikke kjøp av de hardeste linjene du finner. å det aller viktigste av alt, når man føler at det begynner å gå på skogen, vær en mann å søk hjelp. før bikkja blir nabolagets svar på satan,,

Link to comment
Share on other sites

tæl og domminans?

dummeste jeg har hørt. biting er nulltolleranse.

skyt faenskapet.

 

jeg er oppvokst med hund,har jobber i hundekennel,som også tok i mot hittehunder.

såkalte bikjer med "tæl og domminans" tok vi ikke imot,om de biter eierene ga vi faen i,men bite glade dyr ble ikke tatt imot.

skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg har sett veldig mye.

 

 

Hadde du vært på "proff", så hadde du vel også vist at de aller fleste bittene kommer av menneskelig feil å mangler,, bare i de tilfellene hunden er "syk" kan vi legge skylden hunden, støtter den ovenfor, det er alt for mange som skaffer seg ei bikkje de aldrig skulle hatt, dette er noe jeg jobber heltid med, tilfeller der hunden har blitt større i hode en eieren, jo mere tæl å nedarvet sterk psyke, kombinert med mye drift, så har vi en vinner, å dette kan like godt være en golden.

 

bruk god tid på å finn den rette hunden/rasen for deg, bruk en oppdretter som vet hva han avler på, har du ikke lang erfaring å mye tålmodighet, så ikke kjøp av de hardeste linjene du finner. å det aller viktigste av alt, når man føler at det begynner å gå på skogen, vær en mann å søk hjelp. før bikkja blir nabolagets svar på satan,,

 

 

sa jeg at jeg var proff? nope..men har lang fartstid med hunder.

har aldri sagt noe annet en at det var mennskelige feil og mangler heller..slik som manglende trening ofte..

ja,mange har hunder de ikke skulle hatt,men det er heller ikke temaet her.

 

jeg trenger ikke noen råd til kjøp av hund,det er ikke det denne tråden handler om heller.

men om en biteglad hund,som har gjort det før,og kommer sikkert til å gjøre det igjen.

politianmeldelse for å få avlivet beistet,om ikke jaktrifla mi alt hadde gjort jobben.

 

en siste ting..støtter du windspeed,så sier det vel det meste om deg..

Link to comment
Share on other sites

@olepolet når du legger ut om din brede erfaring om hund, også går du i forsvar og skriver at du ikke hadde noe med dressur og gjør. Vel det faller litt på sin egen urimlighet.

Videre så anklager du folk for og være fjortiser i samme setning som du slenger på en "herregud" dette får jeg problem med og ta seriøst. Men og gå løs på alder er en enkel hersketeknik.

Mener virkelig folk er at dominante hunder ikke har best potensialet til og bli brukshund.

Jeg valgte ut den nes som var mest frempå og uredd i valpeflokken, har i dag en godt premiert unghund som fungere godt i familien, og den har bitt og knurret for og tøye grenser. Hadde dere hatt den så hadde den vel vært skutt nå.

Ps dyr har ikke egenskaper som og være onde, dem handler ut fra instinkt

 

Hilsen hundeeier på 28år som aldri har hatt en jobb som har med hunder og gjør.

Link to comment
Share on other sites

@olepolet når du legger ut om din brede erfaring om hund, også går du i forsvar og skriver at du ikke hadde noe med dressur og gjør. Vel det faller litt på sin egen urimlighet.

Videre så anklager du folk for og være fjortiser i samme setning som du slenger på en "herregud" dette får jeg problem med og ta seriøst. Men og gå løs på alder er en enkel hersketeknik.

Mener virkelig folk er at dominante hunder ikke har best potensialet til og bli brukshund.

Jeg valgte ut den nes som var mest frempå og uredd i valpeflokken, har i dag en godt premiert unghund som fungere godt i familien, og den har bitt og knurret for og tøye grenser. Hadde dere hatt den så hadde den vel vært skutt nå.

Ps dyr har ikke egenskaper som og være onde, dem handler ut fra instinkt

 

Hilsen hundeeier på 28år som aldri har hatt en jobb som har med hunder og gjør.

 

 

lær dere å les og slutt å legg ord i munnen på meg.

spar deg dine forsøk på hersketeknik du.

 

dine forsøk på å virke voksen er ganske patetisk når du i samme settning kritiserer meg for det samme.

Link to comment
Share on other sites

Når noen legger ut om sin breie erfaring og går på personangrep over en lav sko så må man tåle og få svar.

Men jeg skal ikke gå på ditt nivå for der tar du meg nokk på erfaring.

Og forresten det er ikke noe poeng i og sende noe pm til meg om denne saken, ta det i tråden eller ikke nevn det i det heletatt

Link to comment
Share on other sites

Når noen legger ut om sin breie erfaring og går på personangrep over en lav sko så må man tåle og få svar.

Men jeg skal ikke gå på ditt nivå for der tar du meg nokk på erfaring.

Og forresten det er ikke noe poeng i og sende noe pm til meg om denne saken, ta det i tråden eller ikke nevn det i det heletatt

 

men det er greit at du legger ut om din tydelighvis meget breie erfaring. jeg snakker ut i fra min erfaring og MINE meninger.

så gjor du akkurat det samme.godt jobbet.snakke om personangrep over en lav sko.

mitt nivå? hah..

 

skjønner at det ikke er noe poeng å prøve å få deg til å få dine fakta rett..du kan jo ikke lese det jeg skriver engang.

 

ta ditt eget råd du..få dine fakta rett eller ikke skriv noe i det hele.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser begge sider på en måte.

Det eneste en hunde-eier har ansvar for er å sørge for å holde bikkja si borte fra andre dersom den er litt "hissig".

Dette inkluderer OGSÅ når folk intetanende rusler bort for å hilse på den, for dette er HELT vanlig. Barn og gamle og folk som ikke har peiling på hund går ofte bort til hunder.

 

Eiere av "dominante" hunder sier da gjerne at de hilser på "på eget ansvar" og ikke kan klandres for de uheldige utfallene av dette, men her er jeg uenig.

 

Har man en så jævlig vanskelig hund så får man PASSE PÅ DØGNET RUNDT og si ifra til alle innenfor 50 meter at de ikke får komme nærmere.

 

Så kan de kose seg med "godgutten" sin, men en bikkje som biter folk til blods når de vil hilse på bør tildeles gyttorp-pokalen.

 

Som sagt hadde jeg en sur og tverr dachstispe som ikke likte fremmede, men her dro jeg henne vekk fra folk - holdt henne vekke - og advarte de som eventuellt ville hilse. Var et par uhell i løpet av noen år men aldri ordentlige bitt. Da hadde hun fått en bak øret.

Link to comment
Share on other sites

Mener virkelig folk er at dominante hunder ikke har best potensialet til og bli brukshund.

 

Jeg mener at ditt behov for en brukshund ikke står over mitt behov for ikke å bli bitt.

 

Det er jo mitt ansvar og oppdra den, og min hund har aldri vært agresiv mot folk, han prøvde og tøye grenser som valp/unghund, men ble korigert med en gang. Og ha en stri hund er mye mer arbeid en den som er mitt i mellom, så man må vite hva man går til, kanskje det er mange som driter i dresur og kunn fokusere på jaktegenskaper?

Jeg kan bare svare for det jeg gjør, og neste hund vil være lederen i valpekassen det også.

Link to comment
Share on other sites

Hunder med tydelig kroppsspråk og som sier ifra i god tid er èn ting.

De som plutselig glefser til og/eller aktivt oppsøker situasjoner er bikkjene man vil til livs.

 

Massevis av flotte familiehunder som ikke vil omgås eller sosialiseres med andre enn den næreste familien. Dette er helt greit i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker ikke om en liten plendriter man kan kaste i elva når man blir irritert

Nei, og nettopp derfor blir krav til gemytt desto mer viktig. At folk som deg ikke forstår dette er kilden til problemet, ikke rasen. Og så lenge idioter som deg får lov til å holde på slik vil vi være belemret med drittbikkjer som burde fått en kule. Når du og dine er borte vil vi nok se flere gode jakthunder som ikke er å regne som en skarpladd revolver i hendene på en 5-åring.

 

Med all mulig respekt for forumreglene: Kjøtthue!

 

Lækkert Erlend :lol: Om dette er nivået fra en voksen statsansatt er det ikke bra :(

Link to comment
Share on other sites

Har man en så jævlig vanskelig hund så får man PASSE PÅ DØGNET RUNDT og si ifra til alle innenfor 50 meter at de ikke får komme nærmere.

Nettopp. Om du holder aggressive bikkjer er det ditt ansvar å sørge for at den ALDRI kan skade folk. Ellers er du faktisk skyldig i legemsbeskadigelse, og hadde det vært snakk om noen annen gjenstand enn en hund hadde folk vært helt enige.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å få understreket noe her: trådstarter ble ikke bitt. Hadde laikaen bitt hadde han ikke hatt hånd nå. Bikkjer har til info ikke hender, de har en munn. Den bruker de.

Understreking to: hadde noen tatt bikkja mi i nakken så hadde JEG bitt.

Og siste: har du ikke hatt en hund som har "liksom" gleffset eller "bitt" deg antar jeg og at du enten har den i veska eller at du har setter.

Link to comment
Share on other sites

Og siste: har du ikke hatt en hund som har "liksom" gleffset eller "bitt" deg antar jeg og at du enten har den i veska eller at du har setter.

Jeg har hatt border terriers i 20 år og Tysk jaktterrier i 13 år uten at noen av de har glefset eller bitt meg!

Vil vel påstå at ihvertfall tyskern ikke er en direkte teppetisser :lol:

Antyder du da at jeg har hatt veskehunder?

Jeg vil vel heller påstå at jeg har hatt mentalt bra individer og at lederskapet her i huset stemmer ganske så bra :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Fjompens innlegg er vel nesten det mest seriøse så langt. Promlemet er bare at ikke alle klarer å lese det som står.

 

Alle mine hunder har liksombitt både meg og sine kullsøsken i ung alder. De fleste kaller det lek.

 

 

Kan forøvrig nevne at jeg har møtt en hund som bet meg for å skade meg. Dette resulterte i et par ukers sykemelding. Denne var betydelig mindre enn en laika.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner og bli for dumt!!

Som en del folk sier hadde bikkja bitt skikkelig hadde det ikke vært ei lita rift på 0,1 mm...

Tviler sterkt på at de som sitter og skriker opp om at bikkja må avlives hadde gjort det på grunn av ei lita rift...

 

 

 

Synes trådstarter er som vi så fint kaller det i trøndelag: En STOR Talljball!

Link to comment
Share on other sites

når leker en hund. og når leker den ikke ? hvor hardt skal jeg vente på at hunden skal bite før jeg gjør noe for å få den til å slutte?

Har ikke hund,er generelt litt redd for hund. har blitt bitt før. Og har fått klær ødelagt av hund som kanskje ville leke. sto da stiv som en påle og ventet og håpet at eier skulle komme. kjente panikken rev i meg. men den ville vel bare leke siden den ikke bet meg. dette var hunden til noen jeg kjenner. det ble ikke blod av det, bare et ødelagt erme på genseren. har også herjet med hvalper til venner, og fått et slags bitt. det sammenligner jeg med når katten tar tak i foten min når jeg herjer med han. syns på en måte synd i trådstarter. han er i en vanskelig situasjon. jeg har sagt fra til en kompis som har en litt voldsom hund at jeg blir nervøs av den. og at om den prøver å bite så slår jeg den sansynligvis ihjel.

Link to comment
Share on other sites

Som flere påpeker så har ikke hunder hender, de bruker kjeften når de leker og herjer. De kan tilogmed småknurre og bjeffe under leken. Jeg håper flertallet av de skytegale her inne skjønner forskjellen på en aggressiv hund og en hund som vil ha deg med på leken! Bare for å ha det nevnt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Windspeed: Om du tåler å bli bitt av bikkja tåler du også å høre en ærlig mening. Og min ærlige mening er at du er en fossil som vi må bli kvitt.

 

Jeg skjønner godt hva lek er, og så lenge bikkja også skjønner det skal jeg tåle veldig mye. Men jeg tåler ikke en aggressiv, dominerende bikkje som biter, og der har jeg loven på min side. Du kan mene hva du vil, men akkurat her tar du feil. Aggresjon er grunnlag for avliving enten du liker det eller ikke, og hvis du vet at bikkja er aggressiv og du lar den bite noen er du skyldig i legemsbeskadigelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror den røde tråden her er hunder som er forutsigbare kontra de som plutselig biter.

 

Det er for meg fullstendig OK at hunder sier ifra på 10 meter at de ikke vil hilse, om enkelte firbeinte kun vil forholde seg til familien så er det helt OK, så lenge de er passive.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...