Jump to content

Hjemmelading.no


US M1

Recommended Posts

Nå er ventetiden over! :D

 

Var innom Trond Alvestad en tur igår for å kjøpe komponenter, da han kom med den gledelige nyheten.

 

Hjemmelading.no (gamle parabellum) er i full gang. Nettbutikken bygges opp ordentlig i disse dager og hyllene fylles med varer. Og i god gammel stil så var jaggu prisene gode også!

Link to comment
Share on other sites

...og han er ultra-kjapp. På fredag bestilte jeg en del ladeutstyr samt 4000 kuler og 4000 tennhetter av ham. Da han hadde tatt imot bestillinga så mente han at han ikke fikk sendt det før midt ut i denne uka. Det er jammen kjapt levert. Det jeg liker best er at han i motsetning til de fleste andre butikker, web-butikker eller vanlige, er at han har ting på lager. Det er altfor mange butikker som reklamerer med det ene og det andre, men når du skal ha det så må de bestille det fra importøren og det tar ofte mange uker og noen ganger måneder du får varen. Selv med portoen på dette så kom hele ordren på mange 100 kr under det jeg måtte ha betalt ellers og sansynligvis ventet i månedsvis og ring å mast i butikken flere ganger.......

 

Jeg kommer til å handle mye mer hos Trond, det er sikkert. Artig å se at han har videreført både den gode servicen og de korte leveringstidene til Parabellum.

Link to comment
Share on other sites

Trond er en skikkelig forretningsmann, han forstår seg på det han selger, og vet at fornøyde kunder kommer tilbake. Har alltid fått topp service og knallgod pris der oppe, at han nå er tilbake for fullt kan ikke feires nok. Lurer på hvordan Midway takler dette...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Da er det bare å ta en telefon. Han har mye mer på lager enn det som har kommet i nettbutikken enda.

Det er akkurat det jeg regner med, men det er nå engang sånn i dag at mye av handelen foregår på nett, sjekking av priser, utvalg osv.

Det bør forhandlere ta inn over seg og sørge for at deres "ansikt utad" på nett er representativt for den bedriften man har.

Tipper Hjemmelading.no og andre som ikke er oppdaterte taper en god del salg på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var innom Trond en liten tur.

Sa jeg skulle begynne å lade rifle.Noe jeg aldri har gjort før..Han ordna alt jeg ttrengte

Kom hjem med Lee Challenger ladepresse og alt tilbehør.+ litt til som det pleier å gjøre

Satte i gang,etter Trond sine anbefalte lade data.Dro på banen og skudda satt mitt i.

Men hadde ikke så mange tom hylser så jeg offra både fabrikk trening skudd og jakt skudd for å ha noen flere å lade når jeg kom hjem :)

 

Så Trond kommer jeg til å bruke mye mer.Trivelig kar og har peiling på det han driver med

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg være forsiktig og påberope meg og anbefale noe lade utstyr......har kun ladet noen få vendinger og nettopp startet opp med denne hobby som gir deg feber og fort stjeler mange mange timer :mrgreen:

 

Jeg kjøpte dette utstyret fra Trond på hjemmelading.no. og er fornøyd med det. Da tenker jeg ut ifra at jeg er helt fersk som hjemmelader og hvordan det var og begynne med slikt sett. Fikk anbefalt dette sette fra flere her på kammeret også.

I tillegg, er som mange nevnt her, Trond veldig bra og handel med både på service og pris.

 

Settet var enkelt og bruke og fungerte bra. Det er vel noen flere tråder her på kammeret som omhandler ladepresser og ladesett. Er flere som har gode erfaringer med Lee presse og slikt sett.

 

Jeg har oppdatert mitt sett med kruttdrypper, smørepute til hylsene og smørefett, elektrisk vekt og neck-sizer foreløpig.......( i tillegg til hylsebrett, patronbokser og slikt....

 

Vet ikke om dette var veldig mange nyttige erfaring som du bruk for, men ihvertfakk min enkle erfaring med dette settet.

 

edit: glemte nevne jeg foreløpig lader i 6,5x55 og 30.06

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker RCBS-dier på min. Syns de er bedre enn LEE-sine.

 

Kan godt være forskjeller fra kaliber til kaliber..

 

+ at alle die-fabrikater har dier i : standard, custom, match osv osv kvaliteter

 

Så det kan godt være at du finner et diesett som du finner bedre i et annet fabrikat, ingen ting som er bedre enn det, - at DU er fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker RCBS-dier på min. Syns de er bedre enn LEE-sine.
hva gjør et diesett bedre enn et annet?

 

har dier fra RCBS, bonanza, og lee liggende hjemme. har tidligere hatt dier fra hornady og lyman og.

 

At det passer kammeret i ditt våpen :wink:

er det da bedre?

kan jo være kammeret på ditt våpen ikke er 100% i vater, å skal du da ha en die som passer det kammeret så må jo den og være litt ute av vater? å da er den bra? hmmmmm

Link to comment
Share on other sites

 

At det passer kammeret i ditt våpen :wink:

 

 

Tja, siden kammer(brosjer) og diesett produseres av mange forskjellige produsenter og innen gitte toleranser kan en jo feks ende opp med maximum kammer mål og et diesett på minimum. Fremdeles vil ammoen produsert på diesette passe og fungere i kammeret.

 

Problemet (for flaskehalshylser) løses ved riktig justering av diesettet-bruksanvisningen (skru dien ned til kontakt med hylseholder+1/2omdreining)fra produsent er feil.

Riktig fremgangsmåte beskrevet i Ladeboken, alle utgaver.

Link to comment
Share on other sites

:?::?::?:

 

Du mener vel i senter i forhold til løpet :roll:

"ikke helt i vater" er bare et uttrykk for at noe definitivt ikke er OK.

 

det jeg vil fram, til for å mate det med teskje, er at om du feks har et kammer som er alt for trangt, feks utenfor spesifikasjonene for kaliberet, å du da skal ha en die som passer til det kammeret så må kansje dien og være utenfor spesifikasjonene. å da vil du mene det er en "god die" ?

 

din definisjon på en god die mener jeg ikke er helt i vater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...