Jump to content

GSG-1911 Prosjekt - Oppdatert 18/4/12


Rausheim

Recommended Posts

Jeg har nå hatt en GSG-1911 i over 6mnd. Virkelig et artig våpen.

Men jeg kom over en nettside der de hadde pimpet sine GSG-1911'ere, så selvsagt fikk jeg noen gode idèer :mrgreen:

 

Slik her ser den ut nå

gsgss3.jpg

 

Selvlagde guide®

Konvertere fra series 80 til series 70

viewtopic.php?f=38&t=69304

 

Først litt om pistolen:

Er en 1911-klone i .22LR og man kan sette sleiden og magasinet oppi en helt vanlig 1911 som conversion kit. GSG har forøvrig en MP5 klone og en AK47 klone, begge i .22LR, men de tror jeg ikke man får til lands (ville jo vært geniale til mengdetrening i praktisk skyting og ei og annen kråke).

 

Men så tilbake til våpenet.

 

Pistolen samler utrolig godt til å være såpass hard i avtrekket. Forøvrig en .22 som ikke føles som en .22, men grovere.

Den spiser helst litt kraftig ammo, den vanlige CCI standard får den noen funksjonsfeil på.

 

Målet er at den skal få en viss likhet til en AG3. Scratch that, blir ikke kul nok da :P

 

Hva jeg har:

Pistolen (duh!)

Lyddemper og gjenget tupp

Railmontasje

Rødpunktsikte

Diverse 1911 grips (favoritten til skyting er Pachymyr-grepet, men skal se om jeg finner et svart et eller mose på med Krylon camo på den også :D)

Krylon camo, svart og grønn

 

Hva som er bestilt:

Jeg har bestilt meg railen og red dot fra Pvas. Gjør jo både tøffhetsfaktoren og treffsikkerheten enda bedre.

Så har jeg bestilt meg Krylon camo, svart og grønn.

 

Hva som må skaffes (forhandlere må gjerne sende en PM om de vet noe):

Kompensator. Jeg liker å få en viss tyngde på den. Sendte en mail til 1 produsent i USA, men venter fremdeles på svar. Håper de kan sende til Norge. På vei takket være VeT|Us <3

 

Gi meg gjerne noen tilbakemeldinger ;-)

 

Laget til et bilde slik jeg forestiller meg å få malingsjobben på den til

GSG1911prosjekt.jpg

 

Så har jeg fått railmontasje og rødpunktsiktet fra pvas. Begynner å ta form nå :D

GSG1911prosjekt2.jpg

 

Noen timer før lakkering

GSG1911ideler.jpg

 

Masse rot på arbeidsbenken (Stuebordet, men men :D)

normal_gsg1911rot.jpg

 

Snart ferdig (Mangler bare kompensatoren)

normal_gsg1911nestenferdig.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei og gratulerer med en fin fin pistol.

 

Jeg har ikke prøvd denne selv, men har lenge hatt lyst på en 1911 klone i .22lr

 

Forstår ikke helt hva du mener med å få den lik en AG3. Da tror jeg du må jobbe mye så sant det ikke er farge og finish du tenker på.

Fabrikantens mp5 kloner blir nok ikke lovlige i norge med det første og slik utviklingen har gått de siste tiår skal det nok mye til for at de vil bli det også. Skyte kråke med "militærlignende" våpen er uansett ikke lovlig så den tanken kan du like gjerne vokse av deg med en gang ;)

 

Uansett, håper du får det moro på skytebanen med ditt nye våpen. Jeg ville nok forsøkt å tune avtrekket litt fremfor å montere på allverden av "stæsj". Synes vel en 1911 er penest i sin rene og klassiske stil jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det var farge og finish jeg tenkte på :) Muligens lage til en kompensator eller mekke til fra et AG3-vrak eller noe (flammedemperen).

 

Vel, kråkeskyting med MP5/AK47-klone var ment som en spøk :mrgreen: Har våpen lovlige til jakt som fungerer mye bedre :)

 

Kan anbefale denne pistolen på det varmeste, eneste er at den er litt stiv i avtrekkeren men samler ganske godt allikevel.

 

La forresten til et bilde av hvordan jeg håper "paint job'en" vil bli til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Heia, jeg er helt med deg, jeg Rausheim :P

 

Det spørs hva slags type du er ift. utseendet på et våpen, men jeg har et bra tips om du liker noe enkel pynt. Jeg kjøpte en tid mange mansjettknapper på Ebay, som jeg freste ut rom for midt på skjefteplatene til 1911-våpen. Man fjerner selvsagt selve festet til knappen - og velger ut et eller annet personlig. Prøvde bl.a med noen av de røde superikonene til kommunistene/gamle Sovjet på en stainless-utgave, med elfenben-kopi-grepsplater, men fargene krasjet akkurat nok til at jeg slo det fra meg..

 

Ift. å få kompensator sendt fra USA: Dette er det andre her som vet mye mer om, men jeg trodde da at nærmest ALLE typer våpendeler er fryktelig vanskelig/ulovlig for amerikanerene å sende..?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker å ha det jeg eier personifisert og skikkelig customized.

 

Mine preferanser angående customizing

Skikkelig militært utseende (Overkill rett og slett).

eller

Psycho modding.

 

1911-prosjektet mitt er en salig blanding av de to :D

 

Angående kompensator så fikk jeg tilbakesvar fra 1 av 2 i USA, men det var negativt pga strenge eksportregler (Herregud, er jo bare en liten metallbit!)

 

Så mitt eneste håp angående kompensatoren er enten at den siste er litt mer slepphendt, få laget en selv eller få onkel til å sende meg en hjemmefra i USA :-)

Link to comment
Share on other sites

Liker selv modifisering av 1911 , som du kan se av den jeg har bygd (hvis du søker)

Skikkelig militært utseende ? 1911 er et militært våpen oprinnelig .

Har aldri hørt ordren 30 skudd FAMILY ,inn ,før, og ikke liker jeg det heller.

 

Det står for full auto og er helt ubrukelig til det aller meste , selv militært !

Link to comment
Share on other sites

Den rammen var jo utrolig fet da, men er litt sånn "vil ikke ødelegge noe" siden det er en relativt ny pistol ^^

Hadde jeg hatt et gammelt vrak av en 1911, så vill jeg nok gjort som du gjorde, for da hadde det ikke vært så farlig om det gikk skeis :-)

 

Når det gjelder kommandoen: Ble brukt på SIBO-trening, 10m med MP5. Ubrukelig? Definitivt. Morofaktor? Absolutt :D

Link to comment
Share on other sites

Har vært på nippet til å kommentere "kommandoen" som den gretne ex-yrkesmilitæren jeg er, men bitt meg i tunga.

 

Det er en fantasikommando man aldri hører i forsvaret. (..har puslet med SIBO også)

Befal som i det hele tatt bruker begrepet "family" fremfor "flerskudd", ville jeg satt til å pusse primus fremfor å lære opp soldater på skytebanen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror nå enkelte HV-folk er værre enn en litt overivrig, tidligere SIBO-instruktør blant andre tjenester :-)

Ordet family brukte vi for å gå ned på rekruttene sitt nivå, blir litt som speileteknikken i konflikthåndtering osv.

 

Men nok om hva folk skriver i signaturene sine, har sett mye "værre" enn det. Let's stay on topic 8)

Link to comment
Share on other sites

spørsmål fra en som ikke kan noe om regler om hvordan en pistolskytebane skal være utformet ihht sikkerhet:

 

Om ikke en utendørs skytebane ikke er opplyst nok til å kunne se hva som foregår i nærheten av kulefang/voll. burde den i det heletatt være åpen etter mørkets fremmbrudd? Er lys på pistolen et godt alternativ, eller burde man gå til innkjøp av noen 99kr flomlys fra biltema istedet?

Er ikke lyken egentlig litt for å hore opp pistolen?

Link to comment
Share on other sites

Banen er innelukket og man kan se hva som skjer rundt, men enkelte av oss med dårlig syn vil jo gjerne se enda bedre :-)

 

Joda, noen lys til 99,- fra biltema er allerede kjøpt og satt opp. Men ekstra lyskilde skader aldri.

 

Forøvrig så er det greit å ha noe å blende zombier med ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem lozine :-)

 

Hvordan den er i bruk

 

Den er god å skyte med, eneste minuset med den er at den er litt stiv i avtrekkeren men ikke nok til at du må klemme skikkelig til.

Den har jo 1911-sikringen ved at du må klemme inn den greia som er rett runder hanen som sitter på grepet (aner ikke hva denne delen heter).

Man må nok ha litt store hender og litt godt grep i handa for at man skal få maks utbytte av pistolen. Dama mi hadde litt problemer med å skyte med den pga små hender og at hun måtte bruke begge fingrene på avtrekkeren (Ja, avtrekkeren er hard! :P)

 

Presisjonen er upåklagelig. Samler ganske godt, men er jo ikke akkurat en rørtangpistol i presisjonen akkurat. Eneste er at om du bruker lyddemperen til den, så må du faktisk sikte litt lengre opp. Istedenfor å måtte sikte under det svarte, må du sikte midt på når du bruker demper. Den har jo faste sikter, men de har gjort en god jobb angående de. Man kan bytte til andre sikter av type Novak om man er uheldig at den går litt galt. Jeg har jo satt på rødpunktsikte på den som jeg skal teste i morgen (lørdag) så skal jeg heller gi tilbakemelding på det. Setter man på et godt grep så blir den mer treffsikker enn når man bruker 2 hender.

 

Driftsikkerheten er overraskende bra. Har vel skutt en 2-3000 skudd med den til nå. Den har aldri kilt seg sånn skikkelig, kun noen deformede CCI-patroner og at man må ta ladegrep på nytt (sistnevnte på det første skuddet med lyddemper). Den er litt kresen på type ammo, standard fra CCI får den noen funksjonsfeil på. Pistolen er jo relativt tung i forhold til andre i .22 og jo tyngre jo mer tåler den om du skjønner hva jeg mener. Har litt lyst til å teste den med stinger, men den lokale våpensjappa har de sjeldent inne og de få jeg har bruker jeg til jakt. Når det gjelder pussing og stell av pistolen så bør man ha litt mer peiling enn nybegynnerstadiet, da det er en del fikling for å få den i fra hverandre og for å sette den sammen. Man bør huske hvilken vei fjæra var i, da man vil slite en stund for å få den ut igjen om man setter den inn gal vei :mrgreen:

 

Følgende ammo bruker jeg til den

Uten demper: Winchester .22lr

Med demper: CCI Subsonic .22lr

 

Hva jeg savner på pistolen

Justèrbart avtrekk

Justèrbare sikter (Er ikke værre enn å kjøpe et sett Novak-sikter å setter på)

 

Hva jeg misliker med pistolen

Kan bare glemme å fieldstrippe den. Masse små deler.

Tar relativt lang tid å demontère den.

Litt hardt avtrekk.

 

Hva jeg liker med pistolen

Billig å skyte med!

95% av alle 1911-deler vil passe på denne pistolen

Store customizing-muligheter

22. som kjennes grovere ut.

Gode sikringer på den.

 

All in all gir jeg den 9.5/10 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til å kjøpe meg en .22lr om noen få mnd. Fornufren sier: kjøp en match pistol slik at man treffer best mulig, Men morroskytedelen sier: Kjøp en pistol som ser ut som en pistol men likevel treffer noelunde, du her ikke planer om å stå på toppen av pallen uansett.... så spørsmålet blir.. hva gjør jeg...... og kan jeg vist jeg følger fornuften klare å presse inn en slik gsg i ett eller annet program uten å måtte selge matchpistolen?

Link to comment
Share on other sites

VeT|Us: Kjempe! :mrgreen:

 

lozine: Vel, med rødpunktsiktet så vil man fort ende opp på pallen om man har en litt slapp skyteleder på konkurranse innad i klubben. Det du kan, er å søke på til fin felt eller noe sånt. Å ha 2 pistoler i 22lr skal egentlig ikke være noe problem, det er noe annet når du skal ha flere enn en .44 magnum osv, da vil våpenkontoret begynne å stille spørsmål.

 

Men om man finner ut hvordan man skifter avtrekkeren, så kan man fint få seg en matchpistol ut av en GSG. Men kom ikke så langt da jeg ikke fant noen vettuge svar på hvordan man fikk løs tommelsikringen. Og om du kjøper en, så ikke begynn å skru for mye på den med mindre du vet hva du gjør. Siden jeg ikke fikk løs tommelsikringen, så måtte jeg til med pinsett for å få på plass "Sear spring", en slags fjær man finner i klokker og andre 1911-pistoler :D

 

Jeg klarer fint å presse inn ekstra våpen i samme kaliber, men så bor jeg mer eller mindre på skytebanen :D

Link to comment
Share on other sites

Lozine: av 10 skudd så er 8 i det svarte og jeg er ikke verdens beste i håndvåpenskyting på noen måte :P

 

Brassy: Var ikke store forskjellen når jeg hadde GSG'en min og en Pardini (sistnevnte hadde jeg lånt), traff like godt med begge to.

Når det gjelder anatomisk grep, er det vel verdens letteste ting å gjøre å frese ut et par grep til en 1911. Er vel akkurat 1911-modeller man kan få mest av sånne ting til. Når jeg har på Pachamyrgrepet på min pistol, gir det den samme "feelingen" som å holde i en rørtangpistol når det gjelder stabilitet.

 

Skift avtrekker, eventuelt tune medfølgende avtrekker. Deretter sett på match grep som passer 1911. For en 5-6 lapper totalt har man en matchpistol som fort kan konkurrere mot pistoler til en 17-18K. For å skifte avtrekkeren BØR man ha peiling på hva man gjør og spesielt på GSG-1911 er det et triks for å få av grepsikringen (tilgang til både hammeren og avtrekkeren etc).

Link to comment
Share on other sites

Blir litt som med gutta som skryter over stort utstyr, man må kunne bruke den også ;-)

Jeg er heller ikke verdens beste i håndvåpenskyting. MEN jeg har konkurrert mot verdens beste, og det var ikke en eneste GSG å se blant dem. Derimot var det faktisk overraskende mange med GSP. Samt det vanlige utvalget av Pardini, Hämmerli, Morini, FAS, osv. Disse gutta kan bruke utstyret sitt, og de velger det med omhu.

 

Jeg tviler ikke på at man kan ha like mye moro med en GSG som jeg har med min FAS. Men en matchpistol er den ikke, og det vil den heller aldri bli.*

 

 

*Denne gangen fant jeg det unødvendig å bruke ord som "tror" og "etter min mening".

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til å kjøpe meg en .22lr om noen få mnd. Fornufren sier: kjøp en match pistol slik at man treffer best mulig, Men morroskytedelen sier: Kjøp en pistol som ser ut som en pistol men likevel treffer noelunde, du her ikke planer om å stå på toppen av pallen uansett.... så spørsmålet blir.. hva gjør jeg...... og kan jeg vist jeg følger fornuften klare å presse inn en slik gsg i ett eller annet program uten å måtte selge matchpistolen?

 

 

Jeg gjorde som trådstarter, tenkte pistolen skal se ut som pistol osvosv. og plutselig gikk jeg lei! jeg har ingen ambisjoner om og bli verdensmester, men det blir kjedelig da en vet en hadde fått 40 poeng mer med et kurrant våpen. skal en skyte på bane, som igrunn er ganske gøy, så kjøp deg en matchpistol først. Søk på match våpnet til baneøvelser, så deltar du på noen konkurranser, så søker du reservevåpen som også skal brukes i fin felt=)

 

Banevåpen hører ikke hjemme i feltløypa=) Vet det er mange som er både enig og uenig men det tenker jeg!

 

Lykke til!

 

Til trådstarter så er ikke dette noe negativt til deg! Syntes du har et artig prosjekt på gang, ville bare dele min erfaring med denne andre karen som lurte litt på hva han skulle gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Fullverdig er noe annet, men at den kan konkurrere mot matchpistoler,

 

Her bekrefter du det jeg trodde til å begynne med, med matchpistol, mener du en som du kan delta i konkuranser med.

 

Dvs alle våpen som tilfredstiller ISSF`s krav til finpistol klassen.

 

Da skjønner jeg du ser på ditt våpen som noe som kan slå det meste :D

(av alt annet rart som kan passe inn i den klassen)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg var spenna klar til å kjøpe en slik, helt til jeg sjekket litt rundt om på amerikanske forum. Mye god kritikk, men også mye skremmende lesning. Såpass skremmende er det at jeg har lagt planene på is.

 

Google (nett og bildesøk) GSG 1911 catastrophic failure / ruptured slide / cracked slide så forstår man hvorfor..

 

Pistolene er dessverre fabrikert med et zink legerings materiale som heter Zamak 5, i tillegg til at sliden er veldig tynn på enkelte steder.

Det er dokumentert mange tilfeller de siste månedene og året der slidene har sprukket i bakkant og det snakkes også om langt flere udokumenterte tilfeller.

Slidene har sprukket etter alt fra noen hundre skudd, til noen tusen skudd, og i et par tilfeller et par titalls tusen skudd.

Det er også dokumentert minst et tilfelle der biter av rammen har løsnet.

I mange tilfeller har "guide rod'en" knekt, bushinger har revnet, sikringer har brukket, alt fordi det ikke er brukt skikkelige materialer, men materialer som en finner is softguns og lignende leketøy.

 

GSG har vel begynt å skifte ut til en del rustfri deler på nyere modeller etter hva jeg har lest og nettopp gjort en design endring av sliden som de håper skal eliminere problemet med sprukne slider. Meterialet er så vidt jeg vet fremdeles Zamak5. De burde fabrikert pistolene i skikkelig kvalitets aluminium som Kimber, men da hadde vel prisen blitt en helt annen.

Enkelte har forsøkt å kartlegge serie-nummerne på pistolene der slidene har sprukket, men har ikke lykkes med dette.

 

Sig 1911 .22 er samme pistol og lider av de samme problemene, og så vidt jeg har hørt så har Sig brutt kontrakten med GSG.

 

Pass på å husk værnebrillene når denne spistolen skytes.. :shock:

Link to comment
Share on other sites

SpecOps: Du har delvis rett, men de problemene ble fikset før mars/april i fjor. Modellene før et visst serienummer, bør man bruke briller på :mrgreen: Min er 2000 nummer over de som er farlige :P

 

Sig "sin" versjon, som etter det jeg vet, er den som solgte mest i USA og er den som fikk en del problemer. Barrel bushingen knakk (da den var av plastikk), guide rod var også vesentlig tynnere (knakk), slide stop hadde et problem da den ikke alltid ville låse (dårlig konstruksjon) og sist, men absolutt ikke minst, så var sleiden ikke helt bra.

 

Forresten, så var det ATI som importerte GSG 1911, samt "Sig'en".

 

På min egen GSG, er barrel bushing av metall, guide rod'en er litt annerledes, slide stop har det ekstra hakket den trenger og sleiden har til dags dato enda ikke sprukket, selv om jeg både har hamret og herjet på den :D

 

Har kun hatt 2 problemer med den, tommelsikringen knakk, men det var pga feil i ei grepsikring jeg satte på den og den siste feilen som hendte for 2-3 dager siden, var at tenn-nåla knakk. Sistnevnte skjønner jeg godt, da jeg såvidt har hatt 7000 skudd igjennom den og muligens noen tørrklikk på klikkpatroner som har sett bedre dager. (skyter hver dag med den :mrgreen: ). Forøvrig må jeg gi skryt til pvas som sendte meg ei ny som jeg hadde i handa 1 dag etter jeg sendte mail til dem.

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig..

Jækla synd i grunnen, ser man bort fra byggekvaliteten får den mye skryt, jeg hadde ikke stusset et sekund på å kjøpe denne dersom de hadde brukt kvalitets materialer. Håper GSG tar til fornuft. Jeg vil helt klart betale noen tusen ekstra for kvalitet.

Det eneste andre lille minuset jeg kan se med denne pistolen er at en må ha en umbrako nøkkel for å demontere pistolen pga. en skru på siden av rammen. Vet ikke hvorfor de har valgt en slik løsning..

 

OBS: Jeg tror GSG fabrikerer 22 modeller til andre enn Sig også, men vet ikke hvilke. Muligens S&W MP 22 pistolen?

De lager også noen halvauto rifler, men disse finnes ikke på det Norske markedet.

Sig Mosquito, Walther P22 og Colt 1911 22 (Umarex produsert) er også laget i Zamak så vidt jeg vet, men er jo helt forskjellige design igjen.

Har ikke sjekket om noen av disse har fått frynsete rykte enda.

Link to comment
Share on other sites

Rausheim: Jeg håper du har rett og at det ikke blir mer problemer med disse. Tiden vil vise. De siste rapportene i USA er vel fra forrige måned, men det kan være eldre modeller. Walther P22 er visstnok også notoriske slide-knekkere, og Sig Mosquito er visst på god vei i samme retning.

Personlig ville jeg ikke kjøpt en pistol som er laget av billig støpegods av en CO2 pistol / softgun produsent.

 

Det får vel heller bli en Kimber, selv om de er mye dyrere, lettere, funker dårlig med standard velocity ammo, sliden stopper ikke i bakre stilling ved tomt mag (kan jukses til ved å legge en tomhylse nederst i magasin visstnok..).. Ikke har den picatinny skinne på undersiden heller, og den må til børsemaker for å forlenge løp for gjenging, evt. fabrikere adapter for demper...

 

Pr. idag har jeg en Beretta 87T gjenget for demper som spiser alt av ammo og er ekstremt driftsikker. Topp byggekvalitet. Det må en seriøs pistol til for å erstatte denne..

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn, hadde du sett hva slags juling min har fått, ville du ikke vært i tvil om kvaliteten :D

Er du sørover, skal du få prøvd den.

 

Jeg er også en del på et av 1911-forumene fra USA, der jeg også las en del om disse problemene... du kan tro jeg ble paranoid hehe.

 

Du nevner en del andre modeller, har faktisk en P22 også i skapet. De andre du nevner har jeg også vært borti.

 

Walther P22: Klarer du å treffe en låvevegg på 10m hold med den, er du dyktig. Den kiler noe inni helvete av type skorstein og ladeproblemer. Sistnevnte fikk jeg fikset ved å file litt på sleiden, da ble den mye bedre. Noen fail to fire også.

 

Sig Mosquito: Grei pistol, men kjennes ut som en softgun. Den kunne vært litt tyngre etter min smak. Funker ganske greit i grunn.

 

Colt 1911 22 (og andre 1911-kloninger i 22, bortsett fra GSG): Har mange feil. Mye ladefeil i dem. Spesielt conversion-kit, de er ikke mye tess.

 

GSG-1911: Føles som en ordentlig pistol, grei tyngde. Kan være litt crispy i avtrekket og er litt kresen i ammo. Du vil også kutte deg noen ganger på sleiden :mrgreen: Koster litt mer enn P22, Mosquito, men selv om du nærmer deg (og gjerne over om du ønsker en avtrekkerjobb osv på den) prisklassen til en "ordentlig" en i .45, vil du spare på det i ammo :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbudet :) men jeg er ikke ofte på sørlandet, sist var vel i 2008. Det er bra du er fornøyd med din. De er veldig fine og sikkert veldig artige. Hadde jeg kunne kjøpe en 22 til så hadde jeg nok ikke stusset, men siden jeg har en fra før, så rer jeg jeg venter å ser en stund til. Jeg er utenfor Norge 8-9 måneder pr. år, så det blir ikke så mye tid til skyting. Litt kjedelig dersom pistolen svikter om f.eks. 10 år, da er det ikke sikkert GSG eller reservedeler finnes lengre.

Link to comment
Share on other sites

Colt 1911 22 (og andre 1911-kloninger i 22, bortsett fra GSG): Har mange feil. Mye ladefeil i dem. Spesielt conversion-kit, de er ikke mye tess

 

Jeg er stadig imponert over dine bastante utsagn som åpenbart mangler noen kontakt med virkeligheten.

Hvor mange av disse har du faktisk prøvd selv? Har du noe som helst erfaring selv eller har du lest noe på Internett, som du så viderformidler som sannhet.

 

For å ta ett lite eksempel, jeg har ca 7000 skudd gjennom et slikt conversionkit uten en eneste matefeil eller klikk. Alt skutt med CCI standard. Presisjon er innefor 10 på presisjonsskiva. Ikke når jeg holder i skaftet, men bedre skytter enn meg har bevist det :oops:

 

Men i følge deg er jo dette umulig, man trenger høyhastighetsammo, matefeil er vanlige, og man er heldig hvis man holder svarten :lol:

 

At du klarer og påstå at en softgunprodusent som lager pistoler av bobleplast, lager bedre .22 pistoler/conversions enn Kimber, STI og Marvel er nok til at de fleste rister på hodet og ikke gidder diskusjonen, men seriøst....Brukere som ikke har erfaring selv kan finne på å høre på deg...

Link to comment
Share on other sites

Goatboy: Av de conversion kit'ene jeg har vært borti, så ER de ikke mye tess. Selvsagt kan man være heldig og få et man blir fornøyd med.

 

Når det gjelder bobleplasten, har du bare delvis rett. Gen 1 var ikke noe særlig i kvaliteten (spesielt sleiden som kunne være farlig), men Gen 2 har ikke disse problemene.

 

Ditt utsagn her er i hvertfall uten kontakt med virkeligheten, da du virkelig innbiller deg at så lenge det har merkenavn som Kimber, STI, Marvel mfl. så er det ensbetydende med at dette er god kvalitet? Selv Colt (som er den originale 1911) har et elendig conversion kit. Og ja, jeg har selv prøvd flere av dem :winke1:

 

Hvor mange har så du prøvd? Prøvd de under alle mulige forhold?

 

Ikke uttal deg om og mot andre når du selv viser amatørholdninger (full tiltro til noe så lenge det er merkevare).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...