Jump to content

GSG-1911 Prosjekt - Oppdatert 18/4/12


Rausheim

Recommended Posts

Kan ikke uttale meg om GSG da jeg aldri har rørt et slikt våpen, men kan uttale meg om Colt conv.unit. Det har jeg hatt selv og angrer på at jeg solgte.

Bare eiegleden av noe som er pent laget i helstål er verdt det. Min .22 topp fungerte ypperlig med cci std, det betinget at man orket å ta en 2min puss etter ca 300 skudd. Presisjonen var så grei i den at jeg har brukt det i NM finfelt for morro skyld og kom da greit i mål med det. Og en Marvel .22 topp har tatt medalje i finfelt NM, skal heise flagg den dagen en GSG gjør det samme. Å ha tiltro til et våpen som er laget av zink ligger desverre langt inne.

Men bevares, følger med på tråden din,syns det artig at noen gidder å lage et inlnegg med bilder. Og at du har lagt ned så mye penger i mods betyr i mitt hode at ting ikke var som det skulle i orginalutførelse?

 

DSCF2927.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke uttal deg om og mot andre når du selv viser amatørholdninger (full tiltro til noe så lenge det er merkevare).

 

Tja, nå er ikke jeg Goatboy, men Umarex er vel forsåvidt også merkevare, uten at jeg på noen måte har noe særlig tiltro til merket allikevel... :mrgreen:

 

Ikke at jeg har mye tiltro til f.eks Kimber heller, selvom de har en modell jeg gjerne skulle hatt av rent estetiske grunner. Dog er det mer sannsynlig at jeg ender opp med en Walther produsert Smith .22 i forbindelse med ett planlagt bytte av pistolsystem.

 

Skal ikke gå noe særlig inn på dette med merkevarebygging, men det vil normalt være en indikator i forhold til om noe er holdbart eller ikke, fra våpenverden kan jeg trekke frem to merker som har vært bra, men som har tapt seg ettertrykkelig i forhold til hva som leveres pr idag, nemlig Armalite og Bushmaster.

 

På midten av 90 tallet var formelen for hvilken AR15 som skulle kjøpes ABC, dvs enten Armalite, Bushmaster eller Colt - Pr idag nevnes stort sett de to første i forbindelse med dårlig kvalitetskontroll og produksjonssnarveier.

 

De manglene som anføres, fant jeg enkelt igjen i min egen rifle som allikevel har virket finfint, men jeg etterser den i påvente av at jeg får ånden over meg og retter opp noen punkter med dårlig "staking" på sluttstykket bla.

 

Poenget med overstående er igjen dette med indikasjon, at du har en sterk merkevare er en indikasjon på kvalitet men så kan det jo alltids diskuteres hva som ligger i ett kvalitetsbegrep og for min del så er ikke Umarex innenfor på bygg, teknisk eller andre ingeniørmessige varianter, kvalitet.

 

For meg gir det en allright løsning for billig, dynamisk trening med .22 og forhåpentligvis noe på muskelhukommelsesbiten, ihvertfall på førsteskuddskapasitet, med mindre våpenet er satt opp litt spesielt i forhold til å gi mer følt rekyl enn hva en standard .22 gjør.

 

Jeg har generellt større tro på ett varslet APEX .22 konverteringsett som bokstavlig talt fremdeles er på tegnebrettet, og det går på merkevarebyggingen til i APEX, som basert på "word of mouth" prinsippet, er mer eller mindre synonymt med kvalitetsmessig gode avtrekk til SW M&P serien.

 

Jeg har verken tid, lyst eller penger til å drive med fiflearbeid for å få ting til å virke, det er derfor jeg betaler produsenten for å gjøre det. Så skal jeg stå for MBK og førstelinjes vedlikeholdet i mellom skytingen... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Walther P22: Klarer du å treffe en låvevegg på 10m hold med den, er du dyktig.

 

Min P22 har fyllt feltføype og tatt KM gull.. og jeg er verken seriøs eller serlig dyktig. :lol: Man må bare ha grunnteknikken helt inne, dette gjelder alle små pistoler.

 

 

Avtrekket var hardt på GSG? Kan du ikke bøye sear og disconnector armene tilbake på bladfjøren litt?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har skjedd meg også. Du får en ny en der du handlet pistolen :-)

Regner med at du har Gen2 som meg, ser ihvertfall ut sånn på guiderod'en din. Den nye guiderod du får fra forhandleren er Gen3.

 

Jeg anbefaler dog med tiden å gå til anskaffelse av denne: http://www.gsgpro.com/GSGPRO/Extended_Guide_Rods.html sammen med denne http://www.gsgpro.com/GSGPRO/Guide_Rod_Spring.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hvor lang tid tok det fra bestilling hos GSGpro til ankomst? Bestillte guide-rod og fjær derfra for en ukes tid siden, da min originale (2gen) også knakk på samme måte som beskrevet over... Kjedelig å vente på ny..

Link to comment
Share on other sites

Eldre modeller. Den er vel på "Gen 3" nå og såvidt jeg vet er det ikke noen problemer med den. Men i likhet med andre våpen, så er det alltid noe man bør gjøre med dem. For å bli kvitt kresenheten angående ammo, så kjøp extended guiderod med fjær fra GSGpro eller noe sånt.

 

Jeg har alltid min med meg på banen og det eneste som får den til å ikke ville virke, er om jeg med vilje lader med subsonic ammo og uten demper. Jeg samler alltid i det svarte med den.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Det er lett å bli frelst av GSG :winke1:

 

Brukte den på et stevne her om dagen, klarte 419 på hurtig fin. Relativt fornøyd med resultatet, selv om jeg ikke hadde dagen med meg og fikk forkilning de 2-3 første rundene. Det var ikke pistolen sin feil, men jeg som hadde brukt feil olje :roll:

 

Slik her ser den ut nå og slik så den ut på stevnet

gsg1911652013.jpg

 

Har Highcap followers på magasinene, får plass til 14 skudd nå i hvert magasin :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen grep du kan gjøre for å gjøre denne mer presis? Noe annet enn å tune avtrekk?

 

Kan man på noen måte få egenskapen til å legge ned hammeren, uten å ha magasin inne?

 

Jeg har slengt inn en søknad på en .22, og da vil jeg enten ha GSG 1911, M&P 22, eller P226/P229 Classic. Har du noen pros og cons for disse? Longshot, men jeg prøver. :)

 

Edit: P226/P229 Classic, IKKJE Mosquito-modellen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er det første jeg gjorde med den, altså å fjerne den "sperren" med å måtte ha magasinet i for å få ned hammeren. Man tar ut mainspringhousingen og vipper ut ei fjær der og deretter setter dem sammen igjen.

 

Mer presisjon: Bortsett fra avtrekket, så kan man bygge den om fra series 80 til series 70. Hjelper veldig på avtrekket i tillegg til den "vanlige" metoden med å file hammeren/sear'en.

 

Andre ting er å bytte sikter. Det hjalp veldig mye for min del.

 

Så kan man også få laget til en annen tupp man skrur på fremme i løpet slik at sleiden ikke vingler for mye kontra løpet. Jobber med saken om å få skaffet en slik en fra statene, men noe som ser ut som en voldatt mutter er jo terrorvåpen nummer 1 :wink:

 

GSG-1911

Pro: 1/1 størrelse med originalen. Nesten alle 1911-deler passer på denne. Laget av aluminium som gir en bedre feeling enn plastpistoler.

Con: Trenger litt modifikasjon for at all ammo fungerer smertefritt, men er lett å få til.

 

M&P 22

Har jeg ikke vært så mye borti. De som har den forteller om problemer alà GSG'en hva angår enkelte typer ammo, men om man kan fikse som på GSG'en vet jeg ikke.

 

P229

Om det er den jeg tror det er, så bør du styre unna.

Link to comment
Share on other sites

Hadde besøk av Lundenerpaa på tirsdag da han gjerne ville prøveskyte min GSG, han hadde med ei pakke med Eley med grønn etikett, den funket dårlig i min GSG med lyddemperen på, så da er det to typer "slapp" ammo den ikke liker, Geco og Eley :)

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg jaggu Lundenerpaa har blitt GSG frelst også hehe

 

Absolutt! Det blir en GSG på meg etterhvert.

Men hvilken det er jo neste spørsmål =)

Dessuten er tilbehørsønskelista lang, så jeg kan nok spare litt til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slengt inn en søknad på en .22, og da vil jeg enten ha GSG 1911, M&P 22, eller P226/P229 Classic. Har du noen pros og cons for disse? Longshot, men jeg prøver. :)

 

Edit: P226/P229 Classic, IKKJE Mosquito-modellen.

 

 

Classic 22 er produsert av SIG Sauer. En original ramme, men med et .22 konverteringssett på.

 

Kan si det sånn at det er vanlig å få kjøpt .22 konverteringssett til grove pistoler.

Her gjør du det motsatt. Du kan bygge den om til 9mm, eller hva den er tilgjengelig i originalt.

Har aldri prøvd det settet selv, så noen andre får gå god for det.

Eier en P220 X-six selv, og kan virkelig gå god for kvaliteten de er i stand til å levere.

 

Kilde:

 

http://www.sigsauer.com/CatalogProductDetails/p226-classic-22.aspx

Link to comment
Share on other sites

GSG er nok mer solid enn du tror, har lest litt om "eksploderende" GSG på nett jeg også og det er stort sett samme person som kommer med nedsettende omtale hver gang, tror nesten det er en forhandler som heller vil at folk skal kjøpe et konkurrerende merke ;)

 

Dette er da på amerikanske forum.

Link to comment
Share on other sites

Så kan man også få laget til en annen tupp man skrur på fremme i løpet slik at sleiden ikke vingler for mye kontra løpet. Jobber med saken om å få skaffet en slik en fra statene, men noe som ser ut som en voldatt mutter er jo terrorvåpen nummer 1 :wink:

Du sier altså at tilpasning mellom løp og sleide (Der er ikke foring som på 1911?) er så dårlig fra fabrikk at det må utbedres? (Dette er ett kritisk område for presisjon).

 

Hadde lyst på en slik til klubbvåpen, eventuelt til meg selv til sivilpistol 5. Men etter å ha lest i denne tråden, står det klart for meg at dette er ett halvfabrikata som ikke holder den kvalitet jeg forventer av ett fabrikkvåpen ut av esken iht. prisen.

 

Kort sagt ett moro våpen/leketøy, men ikke ett seriøst våpen å satse på til hard konkurransebruk.

 

Men bevares for den som skal ha det gøy og liker å kjøpe halvfabrikata for å "hore" opp (Jeg har slike i rifleveien selv, så jeg skjønner den), er den sikkert helt ok.

For meg virker det det mer interessant å heller kjøpe en kjedelig X-esse, og tune den til perfeksjon. Da det er et sunnere våpen med tanke på konkurransebruk.

 

Eller kanskje kjøpe seg en 1911 og ett skikkelig conversion kit om akkurat den lysten må kløs litt igjen? :D

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mye vingling og det er snakk om, toppen 1cm forskjell i spredning på 25m. Kan også nevne at jeg må være litt hard med å trykke på sleiden for at den skal bevege seg.

Som klubbvåpen er nok disse greie, da de er vesentlig lette å strippe for å rengjøre enn en del andre typiske klubbvåpen.

Foringen er som på en vanlig 1911, så kan nok løses (om man absolutt vil) med en man tilpasser selv, om man ikke klarer å skaffe denne mutteren jeg prater om.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Men dersom GSG-en er laget av kjeks, hvordan er da den Walter-produserte 1911-klonen som Stenvaag fører? Der står det forøvrig også at glidestykket er cnc-frest i alu for å kunne brukes med mildere ammo:

 

http://stenvaag.no/colt-1911kal-22.aspx" target="_blank

 

 

Dette lurer jeg også på! Er det noen som har erfaring med Walther colten kontra GSGen?

Link to comment
Share on other sites

Idag må jeg få lov til å mobbe de som mener at man aldri vil kunne gjøre det bra i konkurranser med GSG'en.

 

Skjøt meg opp på 3. Plass i feltstevne i dag av 10stk i min klasse.

 

Jeg skjøt meg til en førsteplass i min klasse av 16 deltakere på feltstevne i vår med GSG 1911. Kjempefornøyd med våpenet etter 6-7000 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja den hadde vært fin. På sons of guns lager dem mye fint med den. En ting jeg har tenkt på en stund er hvorfor det ikke finnes en sticky 1911 tråd. Tror nok jeg har brukt denne tråden litt som en generell gsg tråd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...