Jump to content

Ris og ros av Winge Våpen


AltMuligJegeren

Recommended Posts

Jeg kjøpte en jaktradio med Winge Våpen AS for en stund tilbake og den virket ikke, så jeg sendte den tilbake

og sa de kunne sende en annen type i stede, er begynt å bli lenge siden nå og har ikke fått den andre radioen

eller pengene, har heller ikke fått kontakt med dem, verken telefon eller e-post. Synest dette er dårlig service.

Får håpe jeg slipper å gå til Politiet igjen med dette, har allerede vert der 2 ganger med saken.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dårlig service hos Winge :forvirra: dette har jeg vanskelig for og tro på.

Vet de har fryktelig mye å gjøre fortiden. Har selv handlet veldig mye hos Winge

, men har aldri hatt noen form for trøbbel med dem. Og hvis du har hatt det kan jeg med 100% sikkerhet si at de kommer til og ordne opp i det :!:

Link to comment
Share on other sites

Før det dukker opp krav om å sette Winge våpen på en pidestall og offentlig avstraffelse av alle som seier noko som kan tolkes som negativt; dei er ikkje perfekte.. Kjøpte i sin tid en Bushmaster fra Winge, oppdaget et par småproblem som eg var usikker på. De ville la våpensmed se på det. Greit nok det, sendte den tilbake. Gikk et par veker, ringte for oppdatering. De skyldte på våpensmed. Gikk en måned, ringte igjen. Samme svar. Gikk enda et par veker, fikk igjen høre hvor lang tid våpensmed brukte/hvor lat han var. Fikk så rifla i posten en dag. Oppdaget tilfeldigvis en kvittering under fyllet i våpenkoffert, som viste at våpensmed hadde fått rifle inn på verksted bare et par dager tidligere. Kort sagt dukket det opp en stygg mulighet for at noen hadde hatt rifle liggende i butikk i over en måned og at enkelte i Winge ikkje var plaget av å lyve til meg gang etter gang.. Har konsekvent avslutter all kontakt med dei, kjøper ikkje den minste skrue. Og hvorfor skulle eg det, når det finnes både ærlige, mer kompetente og mer serviceminded forretninger. Og nei, ingen er feilfrie. Hadde ikkje hatt det minste problem med at de druknet i arbeid, ikkje var sikre på hvor rifle var lokalisert på lager/butikk, e.a., men tolererer ikkje løgner uansett grunn..

Link to comment
Share on other sites

duverden.. Dette dreier seg om en spesialforretning, og sesongen er til de grader akkurat nå...

Jeg har også opplevd at ting har tatt (syns jeg) urimelig lang tid, både hos Winge og andre våpenforretninger. Men servicen er meget god, og med tålmodighet og forståelse har alt løst seg for meg ihvertfall. Har brukt Winge siden han startet opp under eget navn, og setter stor pris på en spesialforretning med så god kunnskap om vårt sære interesseområde.

 

Feilfri er bare den som ikke gjør noe har jeg hørt, og det ville ikke være særlig fint det heller kanskje??

 

Om man er tilstrekkelig misfornøyd med en handel er det anledning til å kontakte forbrukerombudet, og evt en advokat for å få hevet kjøpet. Politi er nok mildt sagt et sidespor i denne saken.

 

For øvrig ønsker jeg trådstarter snarlig god bedring, og skitt jakt. Helst med fungerende samband.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel ALLE våpensjapper sine svin på skogen, spesielt de som er "litt" større en paulsen'ns våpen å taubinderi. Større kundemasse, flere kunder som må tas vare på og dertil enda flere personligheter.

 

Det jeg lurer på ang Adarma sin problemstilling, er hvor langsint er det mulig å være? Det har vel skjedd nesten tre generasjonskifter i Winge siden de hadde Bushmaster. Jeg har vært fast innventar der de siste 3 åra, ikke som ansatt (gud forby om jeg ville hatt jakt som jobb) men som kunde, og tvilsom kompis av en av de ansatte. Jeg kan ikke huske å ha hørt snakk om Bushmaster.

 

Ser det at du kan bli litt irritert over den flausa til en av gutta der, men å boikotte de helt syns jeg blir og ta i. Jeg har til dags dato ikke gjort det, selv med langt større problem enn det. En annen våpensjappe i Østfold klarte å ødlegge børsa mi, men jeg handler litt der fremdeles når Winge ikke har på lager, eller ikke kan skaffe på en stund.

Link to comment
Share on other sites

Negativt: Jeg har ventet på 2 stk M&P magasiner i snart 1 år, en ansatt har lånt meg 1 stk så jeg har det jeg MÅ HA, men irriterende er det. Jeg har nå 8 x 1911 magasiner i bestilling. Winge våpen har i prinsippet sluttet å bruke Midway Norge som leverandør pga leveringstider, Winge våpen får kjeft fordi Midway ikke leverer til oppgitte tider. Det har jeg fått opplyst pr e-post og muntlig.

 

Winge er importør av S&W = jeg forventer at de alltid har de mest solgte modeller på lager, det har de ikke, nå opererer de vistnok med bestillingsliste på M&P9 Pro.

 

Positivt: Kjøpte en brukt Kongsberg Colt, løpet var råttent og det kom frem etter x antall dager med puss (skutt med bly), leverte den tilbake uten problem med penger mv. S&W 22 caliber pistol skiftet ikke som den skulle, bare å levere tilbake så fixa de det + avtrekksjobb, hadde gira meg opp for "krangel" men ble litt paff når jeg ble møtt med velvilje. Så i reklamasjonssaker har Winge vært bare velvillig.

Link to comment
Share on other sites

...Jeg har ventet på 2 stk M&P magasiner i snart 1 år, en ansatt har lånt meg 1 stk så jeg har det jeg MÅ HA, men irriterende er det...

 

Natchez sender til Norge. Tar noen litt irriterende gebyrer for å behandle bestillinger fra utlandet, men prisen deres er lave. Hvis du bestiller magasinene enkeltvis, så havner du også under momspliktig beløp.

http://www.natchezss.com/product.cfm?contentID=productDetail&prodID=SW19440

 

Må innrømme at jeg er totalt troløs mot norske butikker. Jeg aksepterer å betale mer for varer de faktisk har på lager. Det er greit, da betaler jeg for å spare tid, og jeg har gått BI, så jeg vet hva lagerrente er. Hvis de tilbyr seg å bestille, så gjør jeg det heller selv.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har handlet endel hos Winge og kan ikke si annet enn at jeg ikke har noe og klage på. Bra butikk og hyggelige folk. Må inrømme at jeg alltid reiser dit i og me at jeg bare bor noen små mil unna.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handla fra Winge en gang, og jeg tror dessverre det blir med det. Kjøpte et viltkamera, som etter kort tid feilet. Sendte flere e-poster om saken, uten å få svar. Ringte og ringte før jeg til slutt fikk svar. Avtalte å sende inn kameraet. Det varte og rakk uten at det skjedde noe. Jeg purret på e-post, og prøvde å ringe flere ganger. Måtte til slutt ringe gjennom hele lista dems. Fikk omsider snakke med noen. Da ordnet det seg helt greit, og jeg fikk et nytt kamera. Så de tok ansvar og ordna opp, men de var så utrolig vanskelige å få svar fra. Det fulgte forøvrig med et veldig bra skriv på norsk om viltkameraer. Masse bra tips. Synd de skal skjemmes med slik svarrespons, for de virker ellers seriøse. Og nå har kameraet svikta igjen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte noe ubetydlig småting, dem var tom for dette, men i stede for og bare la meg vente så tok dem kontakt og sa hvordan det var og at dem hadde et lignende produkt, dette er god service selv om de var bare småpenger og tjene på min handel. Så jeg kommer til og handle der senere også. Forøvrig så er det alltid to sider av en sak. Litt synn at den ene parten må holde seg profesjonnel og kan ikke forsvare seg på et forum som dette

Link to comment
Share on other sites

Har handlet kikkertsikte og revolver hos winge. Må si jeg er veldig fornøyd med service og pris hos Winge. Neste gang jeg skal handle Zeiss eller Smith & Wesson blir jeg nok å handle der. At det tidvis kan være vanskelig å komme igjennom på telefonen vil jeg si at er et godt tegn, mange kunder betyr at folk kommer tilbake og er fornøyde.

Link to comment
Share on other sites

La inn en bestilling den 14.sept. Fra 19.sept. frem til i går stod det "PLUKKES" på ordren. I dag står det "Cancelled"!??!.. Hmm, rart.

 

Helt greit at det har tatt litt tid, er jo midt i den travleste delen av sesongen, men håper ikke de har kansellert ordren min sånn helt uten videre. Så da er det val bare å glede seg til å prøve å nå de på telefonen i morgen, det virker ikke som om det er det letteste utfra denne tråden :forvirra:

 

Skal uansett gi tilbakemelding om hva som skjer, mulig det bare er en glipp :?:

Link to comment
Share on other sites

Problemet mitt med Winge, er at de som mange andre ALDRI har det jeg vil ha, i hyllene sine :( . Så vidt meg bekjent er det kun Landrø som alltid har velfylte hyller, i hvertfall her på østlandet. Jakt & friluft har alltid vært bra, men det var stusselig glissent i hyllene der i sommer :( Ja, de er dyre på Lillestrøm. Men kanskje det er derfor de har økonomi til å ha det meste i hyllene til enhver tid. Blir aldri skuffa der, når jeg skal ha no, så da drar jeg dit :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer egentlig med bruktvåpensidene til Winge?

 

Det har ikke skjedd noen ting med bruktsiden på evigheter!

 

:roll:

Kanskje pga. de ikke har fått noen nye våpen inn i brukthylla heller. De har slutta med kommisjonssalg, og de tar ikke imot gamle mausere og annet dritt som alle andre våpenforretning har i hopetall av.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var nylig innom Winge våpen for første gang selv.Jeg skulle prøve,samt kjøpe meg en vinterkamodress.Da de ikke hadde ei eneste jakke,eller bukse inne av den aktuelle modellen så valgte jeg å prøve jakke og bukse fra samme produsent,men en annen modell.Dette for å finne riktig størelse slik at de kunne bestille.

 

Må si jeg fikk akkurat passe hakeslepp når jeg spurte om de hadde ett sted jeg kunne prøve buksen!Svaret jeg fikk av den unge butikkansatte var som følger:

 

Det har vi ikke,men jeg foreslår at du trekker vinterkamobuksen utenpå buksen du har på deg,du skal jo ha noe under uansett.

 

Og jeg svarte:

 

Du ser jeg har på ei arbeidsbukse med kneputer og spikerlommer fulle av drit som henger utenpå buksen min?Kanskje ikke det beste å ha under buksen for å finne ut om den er for trang eller ikke!

 

Den unge mannen så ikke helt problemet i det.Og det å ikke kunne tilby en dass,ett lager eller hva som helst for å prøve buksen i,det holder ikke mål på mitt kundeservicebarometer.

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag til de som plages med å få tak i Winge på mail/telefon (det er noen av de som jeg har forstått det).

Gå på facebooksidene deres, og legg frem problemet der. Det gjorde jeg, etter flere uker med venting på mailsvar.

Da fikk jeg svar etter et par minutter. (innlegget mitt ble forøvrig slettet, de vil vel ikke ha noen negativ omtale så folk ser det).

 

Sendte inn en kniv til de før helgen, får håpe det ikke tar like lang tid som hos trådstarter :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt problemer med å få kontakt der jeg også! De siste dagene har jeg prøvd opptil 8-10 ganger hver dag siden onsdag i forrige uke å få kontakt på tlf uten at det har lykkes. Har prøvd 3 forskjellige nummer jeg har til de uten hell. Bestilte en håndkikkert der for 3 uker siden som ikke har dukka opp. De hadde riktignok ringt meg opp igjen på fredag og lagt igjen melding på svarern, men da var jeg i begravelse og hadde ikke tlf med. Syntes det er for dårlig å ikke ha en bedre ordning på tlf fronten!

Link to comment
Share on other sites

Kan istemme at det tar for lang tid hos Winge. Jeg fikk satt på stillbart sikte på min CZ 75 hos Winge, det tok "bare" en måneds tid, og stilte på NM i feltpistol i Mysen i sommer. Det viste seg at forsiktet var feil, jeg måtte skru baksiktet i bunn, og sikte i underkant av skiva for å treffe i midten. Rekylen (antagelig) gjorde så at baksiktet skrudde seg opp og kula forsvant etterhvert over skiva. Leverte tilbake til Winge som reklamasjon, det kunne ta en måneds tid sa de. Jeg stilte i butikken etter en måned, men ingen CZ var kommet tilbake. Stilte på nytt etter 2 måneder (bor i nabobyen) og fremdeles ingen CZ. Ekspeditøren sa at de nettopp hadde levert ut en reparasjon der kunden hadde ventet i 4 måneder! Nå er det gått 3 måneder, jeg har gått glipp at 2 feltstevner og mister vel også Novemberfelten til SPK nå til helga. Dvs, jeg mister jo ikke stevnet, har et par tre andre jern som kan brukes, men det er fortærendes og en alt for dårlig kundeservice at det skal behøve å ta 4 måneder for å bytte et forsikte!

 

Istmus :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tak i en hos Winge (skal ikke nevne navn) på telefon for to uker siden angående en tennstift til en revolver.

Hyggelig samtale, det skal han ha.

Vedkommende rotet rundt i skuffene sine og mente at det skulle være en slik der et sted...

Han lovte ringe tilbake samme dag etter å ha tatt en sjekk.

Null telefon.

Dagen etter sender jeg en mail og etterlyser status.

Null svar.

De påfølgende dagene ringer jeg flere ganger daglig uten at noen tar telefonen.

Jeg har fortsatt ikke fått svar, og det er rett og slett for dårlig.

Jeg må tydeligvis skaffe tennstiften fra en annen leverandør, kanskje i utlandet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utdrag fra vårt regelverk:

- Publiser aldri privat kommunikasjon, i sin helhet eller i utdrag, selv ikke når du selv er part i den, uten alle parters eksplisitte samtykke. Med privat kommunikasjon forstås alt som uttales mellom to individer eller grupper av individer utenfor det offentlige rom, uansett hvilken kommunikasjonsform som benyttes.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=98&t=44287

 

Hold dere til dette og tråden får leve...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt denne kritikken. Ringte senest i dag om et løp i .17 HMR. Ja, det måte ringe tyve-tredve sekunder, men fikk utfyllende svar, OG de ringte meg opp etterpå. I løpet a fem-seks år som kunde har jeg aldri opplevd annet enn velvilje.

Link to comment
Share on other sites

Ja a ..

Det som er så fint med fora som dette er jo at man kan lese andres erfaringer rundt ulike leverandører, dette være seg både ris og ros.

Når det er sagt, så er jo dette et fora på internett, så det som skrives bør jo tas med en klype salt .

 

Alikevel er det mulig å danne seg et bilde av hvordan et firma opererer om man finner mange tråder fra ulike brukere.

Så da vet man litt hvor man får bra service og hvor man ikke gjør det.

 

Jeg skal derfor ikke rive kjeft her, men kun fortelle mine opplevelser med Winge Våpen -

Et firma som proklamerer på sin egen hjemmeside at de skal være enkle å komme i kontakt med, og at svartid på e-posthenvendelser er en til tre dager.

 

15.september sender en e-post til Winge, med spørsmål om lagerstatus på noen varer,

samt at jeg ønsket noen anbefalinger hva våpen til mitt bruk angår osv..

Denne henvendelsen ble ikke besvart.

 

Godkjent ervervstillatelse er sendt Winge, og jeg har fått bekreftet at denne er mottatt.

 

20.September bestiller jeg våpen, full rigg og noe annet utstyr via nettbutikken til Winge, og jeg får ordrebekreftelse på e-post.

 

26.September ringer jeg for å høre hvordan det ligger an med ordren, ringer flere ganger i løpet av dagen uten å få svar.

Jeg sender også en e-post hvor jeg etterspør om varene er sendt og ønsker et sporingsnummer.

Denne henvendelsen blir ikke besvart.

 

27.September ringer jeg flere ganger i løpet av dagen på alle nummervalgene før jeg endelig får svar.

Vedkommende jeg prater med kan ikke svare på spørsmålene mine, og setter meg over til et nummer jeg ikke får svar på.

Etter gjentatte forsøk får jeg nok en gang svar, og treffer på samme person som ikke kan svare på det jeg lurer på.

Vedkommende lover derimot å sjekke opp saken å ringe meg tilbake i løpet av en time.

Jeg blir aldri oppringt.

 

28.September sender jeg nok en e-post hvor jeg etterspør ordrestatus og sporingsnummer.

Denne henvendelsen blir aldri besvart.

 

29.September ringer jeg nok en gang gjentatte ganger uten at noen tar telefonen. Til slutt får jeg svar, hvor samme person som jeg snakket med forrige dagen tar telefonen.

Vedkommende kan fortsatt ikke svare på spørsmål, beklager seg høflig nok for at han glemte å ringe tilbake for to dager siden. Lover nok en gang å sjekke saken å ringe meg tilbake i løpet av en time.

Jeg blir aldri oppringt.

 

30.September ringer jeg nok en gang gjentatte ganger, nå uten å få svar i heletatt.

Jeg sender derfor nok en e-post hvor jeg skriver at jeg forstår det er hektisk, men at jeg hadde satt pris på om noen tok kontakt ang. ordren min og at jeg synes det er frustrerende at jeg hele tiden får lovnader om oppringning uten at dette skjer.

 

31.September ringer jeg nok en gang mange ganger uten å få svar i heletatt.

Plutselig blir jeg oppringt av en ansatt hos Winge som kan fortelle meg at av alt det jeg har bestillt er det kun få ting som er på lager.

Han vet heller ikke når varene som mangler kommer inn på lager igjen, alt fra en til to måneder blir det sagt.

Vi blir enige om at han skal sende, det de har på lager, samme dag.

 

3.Oktober ringer jeg får å få sporingsnummer på sendingen. Gjør gjentatte forsøk før jeg treffer en person som ikke finner sporingsnummer "her og nå" men jeg skal bli kontaktet i løpet av den etterhvert så berømte "winge-timen"

Jeg blir aldri oppringt.

 

4.Oktober får jeg e-post fra Winge om at ordren nå er sendt.

 

6.Oktober - Varene mottatt

 

9.November - Får overraskende svar fra Winge på den opprinnelige henvendelsen min fra 15.September,

hvor det kort opplyses om at varene jeg etterspør ikke er på lager, men de har andre varianter tilgjengelig.

 

Jeg vil jo si at dette er noe slett kundebehandling.

 

Det skal ikke være sånn at man føler seg heldig når man får svar, eller at man faktisk får varene man har bestillt.

Det minste man kan forvente fra et seriøst firma er kommunikasjon.

Jeg er SVÆRT forståelsesfull med tanke på høstjakt, sykdom, manglende varer på lager, hva det skulle være,

men det må da virkelig da gå an å kommunisere dette, om det er der problemene ligger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner Winge selv svært lite, vi er på hils om vi møtes. Samme med et par av de ansatte der. Utover det har jeg ingen annen tilknytning enn at jeg er sporadisk kunde.

Mitt inntrykk er som nevnt langt oppover i tråden godt. (men jada, ting tar tid!) Det samme har jeg opplevd alle andre steder jeg har handlet våpen og tilhørende herligheter.

 

Hvordan driftsøkonomien til Winge er hverken kan eller skal jeg mene noe som helst om.

 

Men jeg vet av erfaring at å drive selv er dyrt, tungvint, dyrt, vanskelig, og nevnte jeg dyrt? Særlig for spesialforretninger som er såpass preget av sesongsvingninger som en våpenhandel er. Dette kan naturligvis kompenseres med mer generelt turutstyr eller konkurranseutstyr, dette krever gjerne egne ansatte med spesialkompetanse og dermed har utgiftene steget i takt med (eller raskere enn) inntektene.

 

Det å ha på lager nok varisjoner av varer til å tilfredstille de fleste kundene er vanskelig på grensen til umulig. Lager er død kapital, og hylletid koster mer enn de fleste av oss tenker over.

Det er naturligvis ønskelig å klare å svare alle kunder raskt og presist på alle henvendelser, særlig de som omhandler konkrete bestillinger. men å rekke det i sesongen er nok ikke realistisk desverre.

Mitt tips er like deler påminnelser og tålemod, så ordner det meste seg til slutt. I mellomtiden kan vi sitte å kose oss i sofaen med en pils, siden vi allikevel ikke får skutt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...