Jump to content

Pris på storviltprøven?


Sørlandsjeger

Recommended Posts

Jeg var i sommer nede på en bane i Kristiansand, og ba om å skyte kun storviltprøven, da jeg hadde skutt endel jaktfeltstevner og fått dokumentasjon på prøveskudd. "Greit, det blir 350 kroner," sa mannen bak skranken. Jeg fikk sjokk, hadde ikke engang på meg det beløpet i kontanter. Han sa det var mange som var dyrere enn dem. Stemmer dette? Hva er prisen i din klubb??

 

Gikk tilbake til Vennesla, hvor de skulle ha 1/7-del av prisen, bare en femtilapp.

Link to comment
Share on other sites

Langevåg skytterlag .....medlem 300,- oppskyting 150 ,- pr våpen . Må vere ei god inntektskilde det :?

Husk at det koster å kjøpe inn skiver,skivelapper og div. Å har skytterlaget hus med strøm og vann,så koster dette å mange kr iløpe av et år. Kommunale avgifter samt forsikring etc.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener folket er en "ok pris" for en som ikke er medlem av laget, som ikke er på x- antall dugnader pr år, å komme å skyte opp eller få treningsskudda. Man får bruke et anlegg til kansje 500 000 kr, trenger ikke sette opp skiver, skal kun skyte, få stempel og gå.

 

Er prisen av en pils på puben ok?

Link to comment
Share on other sites

Radøy skytterlag :

 

100,- kr, pr.trening og oppskyteing.

 

eller

 

300,- kr, for medlemskap, og skyt så mye du vil i forhold til oppsatte treninger,

og ingen ekstra utgifter for oppskyting.

Man kan skyte opp med så mage våpen man vil (klarer å bære til skytebanen).

 

Det billigste blir vel å ha medlemskap, og benytte dette fullt ut.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Vårt skytterlag tar 50kr pr. trening for ikke medlemmer. Medlemskap koster 100kr og da kan du trene hvor mye du vil på angitte datoer. Prøven koster 50kr uansett medlem eller ikke. Så visst du bare skyter tre ganger så spiller det lite rolle. Men er du interessert i og trene flere kvelder, lønner det seg og være medlem. Men må ærlig si at prisene er alt for lave når du ser på hvor mye arbeid de frivillige legger ned på banen, mens andre bare kommer og betaler seg ut av hele kalaset.

Link to comment
Share on other sites

Det nevnes kostnader til skiver og klistrelapper, men hva med de anleggene som har elektroniske skiver? Vi har opplevd at vi måtte øke kontingenten ganske merkbart etter at det ble innført elektronikk. Kostnaden til vedlikehold er mange ganger større enn innkjøp av papp hver vår. I Lunner skytterlag koster kontingenten 400,- (Der 200,-er forbeholdt sparebøssa til ny bane). Oppskyting for medlemmer koster 50 og treningsskudd koster 40,-, da skyter du så mye du vil den kvelden. For de som ikke er medlem er det betraktelig dyrere. Treningsskuddene koster 60,- og oppskytingen 400,-. Grunnen til det er at det ikke skal lønne seg for medlemmene å melde seg ut for så å skyte billigere gjennom sommeren.

 

Så til trådstarter, er du medlem i laget du først ville skyte hos?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener folket er en "ok pris" for en som ikke er medlem av laget, som ikke er på x- antall dugnader pr år, å komme å skyte opp eller få treningsskudda. Man får bruke et anlegg til kansje 500 000 kr, trenger ikke sette opp skiver, skal kun skyte, få stempel og gå.

 

Er prisen av en pils på puben ok?

 

 

Ikke mange som hadde forslag.

Hos oss er det 200,- for 2 treningskvelder inkl. prøve, og 50,- for hvert extra våpen. Medlemmer skyter gratis på treningskveldene og ikkemedlemmer skal betale 50,- pr. extra trening etter avlagt prøve.

 

Jeg syns ikke det er så dumt med et gebyr pr. forsøk på reinfiguren(selv om ikke vi har det hos oss). Det kan kanskje være med på at flere trener mere før prøven avlegges. Vi ser at det er enkelte som avlegger sine "pliktskudd" for så å flytte over på reinen og skyte der til det endelig kommer fem skudd innenfor ringen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uvanlig å oppleve at det kommer noen på banene jeg frekventerer som mener det er "for dyrt" når de må betale for hver gang de skal ha stempel på jaktkortet. Tror det koster 100,- for oppskyting og 50,- pr organisert treningsskyting (minst 15 skudd med stempel, jeg kan huske feil her.)

Må legges til at de som sier det er for dyrt vanligvis er folk som ikke har vært på noen dugnader så lenge noen kan huske. I tillegg vet jeg folk kan bruke de omtalte banene gratis utenom dette dersom de er medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

.300SAV og Bamsegutt, hvor mange medlemmer har dere i laget? Skjønner ikke hvordan dere får økonomien til å henge på greip jeg? Om dere er 250 medlemmer i laget, og alle betaler 200,-, for så å kunne skyte så mye de vil gjennom sommeren, så vil det si at 50000,- skal dekke inn alt av vedlikehold for et år. Da går jeg nesten ut fra at dere ikke har elektronikk på standplass?

Link to comment
Share on other sites

Jeg betaler omtrent 400,- for medlemskap og ytterligere 300,- for årlig treningsavgift som da inkluderer fri skyting når banen er åpen (4-5 dager i uken), jegertreninger med mulighet for å få tips/skruhjelp (nok mest interessant for de som skyter noe mindre og oftest heller betaler per gang), oppskyting med ubegrenset antakk forsøk/våpen, klubbhus med skikkelige sanitærforhold etc. Dette er en veldig fin bane med elektronikk på 100m og 200m m.m. på det sentrale Østlandet. Jeg synes egentlig ikke det er spesielt dyrt; for denne prisen er banen altid i fin stand uten at jeg selv bidrar til dette med annet enn kontingentet.

Link to comment
Share on other sites

Medlemskontingent 400kr, dekker da all bruk av baneanlegget (untatt skyteprøven), 50kr pr kveld for ikke medlemmer. 150kr for prøven (3 våpen eller forsøk).

Jegerskyting 2 kvelder i uka fra slutten av april til 10.september.

 

Billig spør du meg for tilgang til baneanlegg til x antall millioner...

 

Prisene er som anbefalt av samlaget og jeg vil tro de fleste lagene på nordmøre tar omtrent dette?

Link to comment
Share on other sites

Betaler 50 kr for hver gang jeg er der og skyter og da kan en skyte bortimot så mye en vill. Oppskytinga koster 100 kr og da kan man skyte opp med flere våpen. Må man ha flere førsøk på prøven koster det ikke noe ekstra. Vi har samme pris på skytinga enten man er medlem eller ikke. Årsmedlemskap koster 100 kr hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva det koster på min lokale bane som ligger 5 minutter unna da det er lenge siden sist. Grunnen til det er at man kan bare glemme å skyte et eneste treningsskudd utover de 15 og gudhjelpemeg om man skulle våge å spørre om å få skyte et par skudd i benk :twisted: Som om ikke det skulle være nok kan man derimot få all den hjelp og hvor mange forsøk per gang man overhode måtte trenge for å klare prøven, nærmest blinde klarer den der.

 

Har derfor meldt meg inn i et skytterlag nesten en time kjøring fra der jeg bor og er fornøyd med det da det er et kjempefint miljø der. Kjøper kort man setter i monitoren til 20 øre smellen og skyter så mye man vil på 100 og 200 meter. Prøven koster 70,-

Link to comment
Share on other sites

Høylandet jff: 200kr baneleie (mener jeg) 200kr pr pakke med helmantel. 400kr for en pakke med blyspiss. 400 for oppskytingen :S

Når en må kjøpe to pakker med helmantel (400kr) + en pakke med blyspiss (400kr) + baneleie (200kr) + oppskytinga (400kr) blir dette helt vilt! etter min mening :/

Link to comment
Share on other sites

Medlemskap DFS/Flå skytterlag kr 400 pr. år. All trening og storviltprøve da inkludert uansett antall våpen eller antall forsøk. Elektroniske skiver 100/200m. Ikke medlem: Kr 400 for trening og storviltprøve med medlemskap i Flå skytterlag inkludert, alle kaliber og forsøk inkludert. (slik skaffer man seg 200 medlemmer i ei bygd med bare 1000 innbyggere. Plutselig er både hytteeiere og ellers folk fra 10 mils omkrets medlemmer)

 

Sollihøda JFF: Medlem: trening kr 30, storviltprøve Kr 150 pr forsøk/kaliber. Ikke medlem: trening kr 50, storviltprøve kr 150 pr. forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...