Jump to content

Pris på storviltprøven?


Sørlandsjeger

Recommended Posts

Medlemskap DFS/Flå skytterlag kr 400 pr. år. All trening og storviltprøve da inkludert uansett antall våpen eller antall forsøk. Elektroniske skiver 100/200m. Ikke medlem: Kr 400 for trening og storviltprøve med medlemskap i Flå skytterlag inkludert, alle kaliber og forsøk inkludert. (slik skaffer man seg 200 medlemmer i ei bygd med bare 1000 innbyggere. Plutselig er både hytteeiere og ellers folk fra 10 mils omkrets medlemmer)

 

Sollihøda JFF: Medlem: trening kr 30, storviltprøve Kr 150 pr forsøk/kaliber. Ikke medlem: trening kr 50, storviltprøve kr 150 pr. forsøk.

 

 

syns at folk skal få velge om de skal bli medlemmer eller ikke,å ha svindyr oppskyting for å få medlemmer,syns jeg er en veldig feil måte å gjøre det på..

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ørnes Skytterlag Nordland

Du har 3 valg her:

Ikke Medlem 40.- kr. pr kveld og 200.- kr pr forsøk

Vanlig medlemskap 300.- 20 kr. pr kveld og 100 kr. pr. forsøk

Fullt medlemskap 500.- kr fri trening fri oppskyting med ønsket antall våpen samt gratis kaffe kjeks kake.

 

33 kvelder med oppskyting

 

Mvh. Plå

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Høylandet jff: 200kr baneleie (mener jeg) 200kr pr pakke med helmantel. 400kr for en pakke med blyspiss. 400 for oppskytingen :S

Når en må kjøpe to pakker med helmantel (400kr) + en pakke med blyspiss (400kr) + baneleie (200kr) + oppskytinga (400kr) blir dette helt vilt! etter min mening :/

 

Hmm var og skjøt opp der i starten av august. Mener prisen var 200 for sesongen, uansett antall forsøk og våpen. Ammo er selvsagt ikke med i prisen :)

Link to comment
Share on other sites

Her er prisene på Bergens Jæger og Fiskerforenings bane BJF

 

Rifletrening

 

Medlemmer 50,-

Ikke medl. 100, –

«Utrykningsgebyr» 200,- *Hjelp utenom åpningstid og etter sesongavslutning. Gebyr blir 200,- ekstra i tillegg til baneleie og oppskytingsgebyr.

* Forbeholdt om at standplassleder(e) er tilgjengelig.

 

Oppskyting, storviltprøven

 

Medlemmer 100,- For våpen nr. 2: 50,-

Ikke medlemmer 200,- For våpen nr. 2: 50,-

Vi teller ikke antall skudd du vil skyte. Og betaling for prøve , gjøres når prøven er bestått. Klarer du den ikke. vel da betaler du kr 0

Link to comment
Share on other sites

Medlemskap DFS/Flå skytterlag kr 400 pr. år. All trening og storviltprøve da inkludert uansett antall våpen eller antall forsøk. Elektroniske skiver 100/200m. Ikke medlem: Kr 400 for trening og storviltprøve med medlemskap i Flå skytterlag inkludert, alle kaliber og forsøk inkludert. (slik skaffer man seg 200 medlemmer i ei bygd med bare 1000 innbyggere. Plutselig er både hytteeiere og ellers folk fra 10 mils omkrets medlemmer)

 

Sollihøda JFF: Medlem: trening kr 30, storviltprøve Kr 150 pr forsøk/kaliber. Ikke medlem: trening kr 50, storviltprøve kr 150 pr. forsøk.

 

 

syns at folk skal få velge om de skal bli medlemmer eller ikke,å ha svindyr oppskyting for å få medlemmer,syns jeg er en veldig feil måte å gjøre det på..

 

Jeg synes faktisk de som kommer å kjøper en tjeneste som kunder (ikke betalende medlemmer) skal betale for det.

Link to comment
Share on other sites

Siden omtrent ingen ville si no sist så prøver jeg denne igjen....

Hva mener folket er en "ok pris" for en som ikke er medlem av laget, som ikke er på x- antall dugnader pr år, å komme å skyte opp eller få treningsskudda. Man får bruke et anlegg til kansje 500 000 kr, trenger ikke sette opp skiver, skal kun skyte, få stempel og gå.

 

Er prisen av en pils på puben ok?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vedlikehold, strøm,avgifter koster, men noen lag bruker jegerne som melkeku. Jegerne er prisgitt dei få dagene på året det er lagt opp til jegertrening, dette er selvsagt forskjelligt fra plass til plass. Å selvsagt skal det betales for ei vare/tjeneste. Men det er ikke alltid medlemskap og kost for trening og opp skyting står i still og tilgang på bane utenom termin festet trening. Medlemskap 350, trening 100, oppskyting 100 pr våpen. 100 for vert forsøk over.

Link to comment
Share on other sites

Man får bruke et anlegg til kansje 500 000 kr

Hva slags skytebane koster 500 000? :shock::roll: Om det var tilfelle skulle jeg kjøpt en selv.

 

5 000 000 er en billig skytebane - en 15m bane med 10 skiver sånn omtrent. En ordentlig utendørsbane, med alt som skal være på en skytebane koster fort 50 000 000 om du skal bygge den fra scratch.

Så skal dette vedlikeholdes, og kontinuerlig oppgraderes.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

- Å selvsagt skal det betales for ei vare/tjeneste. Men det er ikke alltid medlemskap og kost for trening og opp skyting står i still og tilgang på bane utenom termin festet trening. Medlemskap 350, trening 100, oppskyting 100 pr våpen. 100 for vert forsøk over.
Når du har betalt medlemskontingent, og avlagt 30 skudd, er du fullverdig medlem i skytterlaget, og kan møte opp på årsmøtet, gi din mening til kjenne, og støtte de kandidatene som er enige med deg ved valget. Aller helst stille som kandidat sjøl, og bli valgt til et av de "populære" styrevervene.
Link to comment
Share on other sites

Jegermeisteren. Ja selvsagt kan du møte opp på årsmøte å messe din nød. Dette har vært prøvd, tro meg. Men standard svar er att dette er en DFS bane og da skal DFS prioriteres. Har vært gjort forsøk på en/1 kveld i uken til jegerne. Men når det du møter veggen så møter du veggen. Men til opplysning har ikke dette problemet lenger. Skyter det eg vil oss grunn/skogs eier. Å jegerskudd på bane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...