Jump to content

Lykke's Kammeråndtråd.


jerognal

Recommended Posts

Det har seg slik at hu Lykke driver å skyter Fryktelig mye Jaktfelt. Og hun sponser Norma så mye med å kjøpe fabrikkammo at nok er nok. Derfor starter jeg en ny tråd i ekte god Kammerånd.

Altså; du som har noe ladeutstyr å donere bort kan nå bli kvitt overskuddet.

Hun har nada og trenger til 6,5x55 og 30-06.

 

Jeg lover å stille som Mentor.

 

Jeg pålegger herved Lykke å donere evt overskudd videre til trengende. :wink:

 

Foreløpig donert:

Lyman T-mag II donert av Hansen Deluxe

Hornady presse fra 375 H&H

Dier i både 6,5 og 30-06

Ladeboken v.6

Hylseskuffen tror jeg er full nå... :lol:

R4 krutt.

150 gr, Accubond i 30cal donert. 100 stk. S&B 180 gr i 30cal. 50 stk. 30 cal165 gr. A-frame, core lockt cal. 30.

50 stk sierra match 107 grain i 6,5.

Kruttvekt, både elektronisk og manuell.

Lee Kruttmål

Lee Hetteisetter

Hylseholdere i begge kalibre.

Smørepute

Gradefjerner

Ammobokser

Remington og Federal LR hetter.

N15 krutt

300 140 gr. MK-kuler 6,5

RCBS Hylsefres.

Elektronisk skyvelær

 

Da begynner dette å bli komplett i alle bauger og kanter. Utrolig giverglede blant Kammer-folket.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

Vel jeg har et 6.5 x 55 rcbs diesett som jeg ikke får brukt noe mere siden jeg har skiftet til 6.5 x 65RWS. Det kan doneres, hylsene jeg har er ikke noe og bruke siden de er skutt over 20 ganger , har også et bunn feste stykke som jeg ikke bruker mer siden 65rws krever bunn no.3

Bare send en pm med adresse det skal sendes til

 

Mvh

Terje

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvilken Lykke vi snakker om jeg :oops: Men ei Pasific kruttvekt kan jeg stille med uansett, hvis det kunne bringe fortsatt lykke... Manuell vekt, men det er ikke noe dårlig plastrakkel i alle fall.

 

PM med addresse, så ordner det seg i alle fall..

 

Georg.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm......hva mangler hun da da?

 

Jeg har ei kruttvekt og et kruttmål av typen LEE, som jeg nesten ikke vil gi bort pga at jeg synes det er så køddete å bruke. Men hvis ikke noe bedre dukker opp så gi meg en lyd så sender jeg selvsagt det.

Det er litt køddete, spes vekta, men hvis man skrur kruttmålet skikkelig fast og kun bruker vekta for å stille inn dette kruttmålet så funker det ok. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:shock::shock:

 

Nå gir jeg meg ende over!!!! Skjønte ingenting i dag når jeg logga meg inn på kammeret og trodde det var en aprilspøk - men det var det såvisst ikke!

 

Det stemmer det at jeg skyter mye og sponser Norma så det holder; ladeutstyret jeg hadde før forsvant i dragsuget når singeltilværelsen slo til for noen år siden, så her er det ferdigammo det går i. Ladeutstyr er noe ønsker jeg meg, men det har blitt skjøvet nedover på lista pga alle andre utgifter som står i kø her :x

 

Så at dere der ute er villige til å donere utstyr som dere ikke lenger har bruk for selv er jeg helt overveldet over! Jeg har faktisk ikke ord, annet enn TUSEN TAKK - dere skal få en god lykkeklem av meg :D:D:D

 

jerognal får gi meg noen stalltips slik at jeg ikke lader så god ammo at jeg slår ham neste gang på jaktfelt ;)

Link to comment
Share on other sites

jerognal får gi meg noen stalltips slik at jeg ikke lader så god ammo at jeg slår ham neste gang på jaktfelt ;)

Rekner med at Jerognal kjem til å donere "riktig" krutt, sånn at når du etter opplæring i lading og skyter i hytt og pine, kjem heilt sikkert til og sei "eg skjønner ikkje ka du gjør feil altså"... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Til alle dere "gode" givere. Om der har utslitte dier, tomhylser med store vektavvik, kuler med bulker. Please donèr dette. Liker ikke at hun slår meg på jaktfelten :twisted:

 

 

 

 

 

Har akkurat skiftet til 6,5x55 selv. Kan ikke by på annet enn konkuranse.

Link to comment
Share on other sites

Nesten samtlige givertråder er og har vært på det grunnlaget der Shadob. Men denne handler i grunn om ein vennetjeneste, til ei som har måtta gått gjennom ild og vann den siste tida og på ein måte begynt livet på nytt, men det er valgfritt å gje, ingen som tvinger deg til det.. :)

Link to comment
Share on other sites

Har en Lee hetteisetter liggende jeg og LEK kan donere.

Har et RCBS 6,5x55 diesett også, men det må prøves før jeg gir det bort. Det ripet tomhylser, mangler hetteutstøter og justeringsmutter. Skal se hva jeg finner ute i ladebua, og polere innvendig med Dremmel`n. Kanskje det blir et diesett av det :-)

Link to comment
Share on other sites

Da var NM-helgen over og jaggu dukket det opp mye stasj. 2 presser ble donert lørdagskvelden ev hhv Hansen Deluxe og 375 H&H, og på vei hjem ble det en stopp i Knarvik der Pathfinder donerte en bærepose med hylseholdere, dier, smørepute, ammobokser, krutt og kuler.

 

Jeezzez var vel Lykke's stumme kommentarer.... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overveldet over givergleden fra dere der ute!!!

 

Dette er det som snille kammervenner har donert meg:

 

Pacific manuell kruttvekt

Elektronisk kruttvekt

Diesett

Masse Sierra MK kuler

Lyman presse

Lee presse

N-15 krutt

Tennhetter

Masse tomhylser til 6,5x55

Ammobokser

+ annet som jeg min ignorant ikke heeelt vet hva er :oops:

 

Tusen millioner takk gutter. I`m speachless.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...