Jump to content

KRÅKEFUGL jakten 08/09


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 592
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg og en kammerat var på jakt etter kråke i morgest. Jeg gikk ut litt tidligere en han, så jeg skjøt 2 stykker før han kom. Da han kom så satte vi opp en hubro, og hang ei kråke i klypa denns. Han fikk sine sjangser, men han bommet 2 ganger. Var en fin dag, og vi var enige om at det måtte gjenntas!:)

 

Kråkejakt er morsomt!

Link to comment
Share on other sites

La ut åte og så at det var 30+ kråker og skjærer der etter 20 min, men etter jeg skjøt den første flyr alle bare forbi. Har ikke plukket opp den første jeg skjøt. Blir de andre kråkene skremt av at det ligger en dau kråke ved maten deres?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skjøt kråka gikk det bare et lite kvarter før skjæra kom igjen. Men når jeg skjøt den forsvant de. Men de var tilbake igjen i dag :wink:

De havna nedi en bekk når jeg skjøt dem da, så var ikke sikkert de andre så dem. Også henta jeg dem bort fra åte ei stund senere.

Link to comment
Share on other sites

har ei plastkråke hengende under og spiller kråke lyder til den store gull medalje! de kommer jo men så ca 80-90 meter unna tar de en stor sving rundt og forsvinner. så nå har jeg heller tatt på meg forsvinnings drakt å skutt samtlige kråker på åtet i stedet. men nå er det jo borte der og :P

Link to comment
Share on other sites

Kråkene ser deg helt klart kermitt. Ellers ville jeg ikke hatt ei plast kråkehengende under. Ville hatt ei ekte kråke og vikt ut vingene på den. da vifter den avs eg selv om det kommer litt vind. plastkråka ville jeg plassert naturlig på et åpnet sted , ikke langt fra deg. Når fuglene snur er det et tegn på at de har sett deg. De ser mye mye bedre enn en tror og den minste bevegelse ses av fuglene. Dessuten må skjulet være helt tett slik at ikke lys slipper inn..Bevegelse er fy fy uansett...

Link to comment
Share on other sites

Endelig falt første skjæra på vår nye adresse! :D

Flyttet midt i jakta, noe som er dumt nok, og til og med til et sted hvor det blir litt vanskeligere å jakte skjærer på egen eiendom.

Men huset er flott, tomta ypperlig til det meste unntatt skjærejakt!

Og nå ser også det ut til å bedre seg :lol:

Link to comment
Share on other sites

har dere noen tips for åte/lokk som suger til seg kråke fugler som en magnet? har prøvd hubro og de har nå faktisk begynnt å bli litt vandt den! :?

 

Det var en her, eller på sluttstykke som foreslo noe jeg fremdeles ler av: Søppelposer med brukte bleier og kaffefilter! :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg endelig has på en av ravnene som har mobba meg litt de siste dagene.

De har bestandig stått for høyt i treene eller andre steder der jeg ikke får skutt pga av bakgrunnen, men idag satte en av de yngre ravnene seg lavt nok, og da smalt det :)

DSC00076.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg endelig has på en av ravnene som har mobba meg litt de siste dagene.

De har bestandig stått for høyt i treene eller andre steder der jeg ikke får skutt pga av bakgrunnen.

 

 

har samme problem oss meg, kommer aldri på skudd hold og når de kommer så er det ikke bra nok bakgrunn :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ravnen og kråka er ekstremt lure og skeptiske. ikke rart du ikke får de på skuddhold fra et hus. Du har kanskje skutt mot de før n gang der og blitt oppdaget , dette husker de. Iallefall pleier ravnen sky hus sånn i utgangspunktet.

 

Jakt på fjellet er ikke dumt. Finn deg en posteringsplass langs en fjellskrent. Her kommer både ravn og kråke ofte forbi. Jo høyere fjell jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...