Jump to content

KRÅKEFUGL jakten 08/09


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 592
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg og huseieren der jeg bor fanget 5 kråker. Hvorav 2 levende. I pipa på soverommet mitt.

 

Irriterte meg over noen krafsende lyder midt på natta i går som vekket meg. Fant ut at jeg måtte

åpne å sjekke i dag. Da jeg åpnet luka så jeg bare en stor, pulserende fjærhaug inne i mørket! :shock:

Link to comment
Share on other sites

dette er min andre sesong som kråkejeger, vi har vel skutt snart 100stk til sammen der hvor vi jakter...synes det bare blir flere og flere jeg, som å kutte hodet på en drage og det vokser ut to nye igjen :roll:

 

men etter jul nå når skogsfugl og rådyrjakta er over, da blir det andre boller nede hos kråkene :twisted:

Link to comment
Share on other sites

To skjør i dag :D

 

Hadde ni stykker på åte i dag tidlig :shock: Pluss flokker av kråker og kaier rundt :mrgreen:

Etter den første kom det en til for å "sørge" Ikke så smart gitt.....

Når den falt dro resten :cry:

 

Men fortsatt en fin morgen :D

 

Til nå er det: 3 skjør og 1 kråke.

Link to comment
Share on other sites

har vel skutt ca 10-12 kråker til nå i år, 1 med rifla og resten med hagle. men øve nyttår blir de jakting men hubroen tenke eg, har brent ut lyder fra 'svartkrutt' og fra 'crowbusters' noen som har brukt dei lydene fra crowbusters? lydene virker litt løgne for å sei de slik :P glede meg iallefall til jakt med hubro og cd spiller :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ble 4 skjærer på meg i dag :). Tok 2 stykker med en gang jeg gikk ut døra med salongrifla. Idet den første datt flaug den andre et par meter før den satt seg for å sørge, ble nokk det siste den gjorde. :twisted: De andre 2 tok jeg med hagla når jeg satt med hubro og cd-spiller. Kom en ravn og 2 kråker også men de så meg, skjulet var for dårli :oops: , men har bygd et nytt nå så får sjå i morgen tidlig hvordan det går da. :wink:

 

so1nux.jpg14n1dtl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg har vært flaut lite aktiv i forhold til predatorkampen i det siste! :oops:

Men har hatt julestria i studenthverdagen så opp i halsen at det er helt forferdelig..

 

Hadde tenkt meg ut i dag, men var alt for mye fuktig snø i lufta til at lokkelydene bærer særlig langt uansett, og sikten var dårlig. Tror dere hubroen er noe særlig til hjelp nå på året? Har tidligere hatt blandede erfaringer med hubroen før ca mars.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde meg med denne: http://www.jaktguiden.se/fallor/L2-krakbaset.pdf

Hadde litt elgkjøtt som åte, og satte den i åkerkanten. Det er der de holder til og de har vært i trærene rett over mange ganger. Til slutt ga jeg opp etter ca 2 uker. Men de kom på et åte (hudefor, og mat rester) på jorde, da ble det 2 mindre. :twisted: Men fortsatt minst 7 igjen :D + masser av kråker, men de lander ikke like lett. Og det er i første omgang skjøra jeg tar, Siden den vekker meg i helga/ferie :evil:

Link to comment
Share on other sites

Gjør enn jobben med en slik felle på korket måte kan uttaket av kråke bli stort.

 

Du kan begynne å fore inn fangstplassen med en gang.

La fellen stå skjult for folk som ike har noe med fellen å gjøre.

Etter at fellen er kommet opp må du aldri besøke de i dagslys.

Kråker som taes ut, må taes ut i mørke og avlives et annet sted.

La alltid noen lokke fugler sitte igjen disse skal ha rikelig med rent vann og mat.

Link to comment
Share on other sites

han må ha en pdf leser som Acrobat reader får å se innholdet.

men tilbake til emnet

er det mange her inne som har og bruker slike feller?

og gir de noen store fangster?

 

har selv tenkt til å bygge en slik i romjula hvis jeg får tid...

 

Jeg har bygd ferdig en, men har ikke fått somla meg til å ha på netting :oops:

Men jeg har lagt inn åte, og div, sånn at kråkene blir vant til den. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

chokene dine er åpne nok de ;) om du ikke blander 1/4 og 3/4 da ;)

om hagla er godkjent for trykket så ser jeg ikke noe betenkelig med å skyte stål i den. men sink er jo ett godt alternativ da ;) siden de er ladet til trykk som de aller fleste hagler i det kammer lengdene tåler.

Link to comment
Share on other sites

hvordan våpen burde jeg bruke?

har hagle, 22lr (halvauto,lyddemper) og 222.rem.

utstyr jeg bruker er radio med kråkelyder, og facemask i camofarger osv.

jeg trenger tips til hvordan jeg kan lage et skjul som det går fort å lage, og funker helt greit.(avhengig om jeg bruker hagle eller rifle)

takk for svar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...