Jump to content

KRÅKEFUGL jakten 08/09


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 592
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Revir hevdende Kråker er vanskelige.

Det jeg gjør med disse, jeg mater et par steder i terrenget.

For der etter å stette meg i skjul for så å sende de over til en bedre verden.

 

PS. Forer ikke i egen hage. Kan ikke jakte der. :(

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg bare funnet en gruneier som sa ja til at en bykar kom å skjøt kråker...

Ytre nordmøre (Bla Smøla, Tustna) har godt med kråker. Ikke rart kanskje når grunneieren ser på de som renovasjonsvesen for i neste setning klage på lite småvilt!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner et par utpå der som jakter kråke, spesielt etter at det ble skuddpremie på dem. hehe. De tar Mye kråke over hele øya. Så det er vel bare å ta seg en tur for meg også. Har jo en del land jeg kan jakte på til slektninger og sånn

Link to comment
Share on other sites

Finnes det til kråkejakten noe ferdigsydd ammo av varminttype i 6,5*55?

(for slike som meg som i overskuelig framtid ikke kommer lengre med hjemmeladingen enn å ha kjøpt Ladeboken :oops: ).

Dersom ikke; er presis helmantel og nøye sikting med jaktfeltriggen det beste alternativet?

 

Forøvrig; noen spesiell ammo som kan anbefales som kråkedødar i 22LR?

Link to comment
Share on other sites

Har fått skikkelig sving på 22.250`n min nå. Lader med 50 grns v-Max i 1035 meter i sekundet, skyter 5 skudd i innertieren på 100 meter.

Teller dager til kråkejakta nå. Var å tittet der jeg pleier å skyte kråker i går,og der var det som vanlig utallige kråker!!

Klør i fingra etter å se effekten av en V-max kule nå... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen spesiell taktikk kråka behøver? :P

 

Jeg og jaktkompisen min var på terrenget i dag og tørrtrente børseløse på å få de på .22 LR hold, men de flaksa jo langveis bort før de engang kom inn på sikkert 3006 hold... Så en flokk på bortimot 50 kråker lette innover skogen, vi gikk bort, og fant ikke ei eneste kråke :shock: At de flyr mye, det skal være sikkert ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

30.06 hold?vet ikke du at 30.06en dreper på flere km?

 

HVIS du treffer ja 8)

 

 

Jmonsen:

 

Observerte en kråkeflokk på 5, og de så ut til å følge en fast rute som gikk rundt en kilometer i diameter, fra "topp" til "topp" i terrenget.. Hva slags fôr blir å foretrekke for en kråke?

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge igjen til kråkene skal få føle seg utrygge. Men etter mine herjinger de siste årene er det nok langt ferre ynglinger.

 

Satser på en artikkel i år med bilder som forhåpentligvis vil bli publisert i et eller annet blad. Noen bilder har vi allerede men vi trenger bedre blinkskudd/nærbilder.

 

Masse action og spenning hele tiden er den korte beskrivelsen av lokkejakt på ravn og kråke. Håper flere og flere får opp øynene for denne artige jakta. Det er også topp viltstell, så hvis du vil slå et slag for ei bedre småfugljakt m.m er dette veien å gå!

 

Tror mange ikke orker å jakte ravn og kråke fordi de jakter feil og ikke får fangst. Når det i tillegg er skralt med skuddpremieordninger over landet er det ofte litt laber interesse. Er jo ikke ei enkel jakt, men utfordringer er jo vi jegere vant med og noe vi gjerne setter litt pris på innimellom;)

Link to comment
Share on other sites

Var ute både i natt, idag morges og etter noen timers søvn hele kveld vi, ikke en forbanna kråke å se noen steder, og vi som har studert rutene deres og "go`steinene" hvor de alltid sitter :(

 

Men jeg hørte ihvertfall en... på vei til bilen :P

 

 

Hvor er det mulig å få tak i kråkelyder i mp3 \ wav format noen steder på nett? får prøve med litt lokking tror jeg 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...