Jump to content

KRÅKEFUGL jakten 08/09


jmonsen

Recommended Posts

Skolefri i morra, hadde tenkt meg ut, men nå er snøfillene store som Ford Fiestaer, så tviler på det blir noe særlig liv i fugla om hubroen får lufta seg. Kanskje åtet er bedre?

 

Uhm! Skolefri?

 

Du mener vel OD dag? :roll:

 

Sorry, OT

 

Hilsen TikkaReven

 

Jess TikkaReven, Operasjon Dagsverk :P

Som jeg forøvrig er medlem av på landsbasis.

 

Men husverten betaler meg 300 for å klippe plenen, og det tar jeg i dag, så da jakter jeg i morra :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 592
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har bestemt meg for å gjøre en innsats når det gjelder kråkefuglene i terrenget her. Fant ingen gammel CD-spiller i huset her, så får vel ta en tur i butikken i morgen.

En hubro må jeg også oppdrive.

 

Er det noen tid på døgnet som egner seg bedre enn andre, eller er det liv hele dagen?

Link to comment
Share on other sites

Blei en kråkejævel i dag. Var nede på hjortebødn og la ut åte til reven, hadde selvsagt med meg god haglo, og på veien heim så landet det en liten luring av en kråke i toppen av en gran som stod atmed meg. Putta i 2 stk leirdue skudd, byttet til trangeste løpet og skaut. Den datt så fint i bakken:=)

Link to comment
Share on other sites

Det var morro og lese alle tipsene for å lokke kråke her. Har en Hubro, men har aldri fått respons på den. Skal prøve å sette den på en stokk eller noe så den kommer opp i høyden. Skal også prøve med CD spiller eller fløyte.

 

Men en ting jeg vil til livs som jeg plages utrolig med er ravn i fjellene og skogene rundt her. Tror de og mikkel rev er skyldig i lite fugl. Er ikke mange andre som jakter der jeg går. Men er utrolig mye revespor og ravn og se i fjellet.

Link to comment
Share on other sites

Har reveåte ute og der samles det mye kråker og ravn når vi ikke er på hytta. Når vi kommer og er der i helgene så er den borte. Men i går morges klarte jeg å lure kråkene ved hytta. Fikk tatt en så var det gjordt, i dag driver de bare på og flyr over og forbi. Var også ute i går og prøvde peewee fløyta. Det kom fan mæ kråke etter ca 20 sek og laget et veldig leven rett over hodet mitt, men den ble stille, helt stille :twisted: . Så det er foreløbig denne helga blitt 2 kråker. Har vel skutt 40 til nå denne sesongen. :)

Link to comment
Share on other sites

ååh..denne helga hadde jeg håpet å få skyte min første kråke eller ravn.. la ut masse middagsrester osv utenfor hytta.. oh hubro og plastkråke var på plass..

men trur du ikke det var forgjeves,, vet jeg kansje ikke burde hatt det rett utenfor hytta.. men jeg prøvde plastkråka uttafor huset her hjemme,kom 4 kråker og sikker dobbelt så mange skjære...

det høres så enkelt ut.. :cry:

NESTE GANG! :D

Link to comment
Share on other sites

ååh..denne helga hadde jeg håpet å få skyte min første kråke eller ravn.. la ut masse middagsrester osv utenfor hytta.. oh hubro og plastkråke var på plass..

men trur du ikke det var forgjeves,, vet jeg kansje ikke burde hatt det rett utenfor hytta.. men jeg prøvde plastkråka uttafor huset her hjemme,kom 4 kråker og sikker dobbelt så mange skjære...

det høres så enkelt ut.. :cry:

NESTE GANG! :D

 

Ikke gi opp, den kommer nok skal du se.

Link to comment
Share on other sites

noen som har noen enkle tips til hva som funker?

og hvilket haglnummer/type burde jeg bruke? er stål 2+4 å ta for hardt i?

 

 

og et spørsmål som har lite med kråkeJAKT og gjøre,men jeg putter det inn her uansett :D :

 

Er det noen lov som sier at det ikke er lov med kråkefelle (for e`n kråke,ikke stor felle) i hagen i et tettbebygd strøk?

og avlive kråka med en stein eller noe? :shock::?:

Link to comment
Share on other sites

ååh..denne helga hadde jeg håpet å få skyte min første kråke eller ravn.. la ut masse middagsrester osv utenfor hytta.. oh hubro og plastkråke var på plass..

men trur du ikke det var forgjeves,, vet jeg kansje ikke burde hatt det rett utenfor hytta.. men jeg prøvde plastkråka uttafor huset her hjemme,kom 4 kråker og sikker dobbelt så mange skjære...

det høres så enkelt ut.. :cry:

NESTE GANG! :D

 

prøvde du med cd spiller og?

 

isåfall har de merket deg. kanskje for tett vegtasjon eller for åpent. men noen ganger virker ingenting...

 

Det gjelder alltid å sitte stille og sitte helt skjult..

Link to comment
Share on other sites

jeg satt i soveromsvinduet :oops: men det funket bra tror jeg,spilte av kråkelyder på stereoanlegget,men det var litt rart siden det ble spilt av innendørs,og fra et annet rom.

det fløy to kråker forbi,men de skulle en bestemt vei tydligvis,sikkert et kråkemøte en plass .

Link to comment
Share on other sites

Tror nok dette er grunnen til at du ikke fikk inn fugl joakimh. Tror du må komme deg ut i skogen eller et annet sted, litt langt fra hus. Kan ofte gjøre susen å bytte plass..

 

Prøv med plastkråker på bakken også. Det virker faktisk! Det er viktig at du sitter ganske nære slik at fuglene i lufta tror det er plastkråkene som kaller..

Link to comment
Share on other sites

Prøv med plastkråker på bakken også. Det virker faktisk! Det er viktig at du sitter ganske nære slik at fuglene i lufta tror det er plastkråkene som kaller..

 

Eller enda bedre, fir plastkråkene opp i et tre, helst et tre som er litt høyere enn der du har plassert hubroen. Du kan jo heise kråka opp i et tre rett over deg for eksempel, og lage et granbarskjul rett under treet. Failproof etter min mening!

Link to comment
Share on other sites

I morgo måå det bli ravn på meg. Her er ein stor flokk på rundt 20-40 ravnar og kråker og dei er på samme plass kvar dag.

 

Har fått ordna meg ei hytte med good oversikt som vi kan jakte fra. Og har eit par daude sauer til åte nå, skal og prøve og få satt ut kråkefella i natt også.

 

Skal prøve og ta litt bilder i morgo.

Link to comment
Share on other sites

hva er kjennetegn på v-max egentlig? har alltid stussa litt på det..

 

utseende messig på kula?=spissen er rød,og av plast.

utseende messig på målet,etter treff av v-max?=enorme utgangshull etter kula(med treff i kråkefugl ,er det ikke uvanlig å dele kråka i to).

Link to comment
Share on other sites

utseende messig på målet,etter treff av v-max?=enorme utgangshull etter kula(med treff i kråkefugl ,er det ikke uvanlig å dele kråka i to).

 

Kan aldri si jeg har sett noe utgangshull på skjærer og kråker hvertfall, ikke inngangshull heller. :wink:

Hvis du tar poenget mitt da :)

Link to comment
Share on other sites

utseende messig på målet,etter treff av v-max?=enorme utgangshull etter kula(med treff i kråkefugl ,er det ikke uvanlig å dele kråka i to).

 

Kan aldri si jeg har sett noe utgangshull på skjærer og kråker hvertfall, ikke inngangshull heller. :wink:

Hvis du tar poenget mitt da :)

 

hehe....nei,for ofte er det bare en dunge fjær,og litt kjøttslimser igjen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...