Jump to content

KRÅKEFUGL jakten 08/09


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 592
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kråkene mine skyr faktisk åtet som pesten, de sitter på høyspentledningene og titter ned på åtet, og lar det være med det....

 

Nei, det er ikke jeg som skremmer de, har sittet 1 km bortenfra og observert fenomenet flere ganger.... :shock:

Link to comment
Share on other sites

var ivei en liten tur i kveld i ca 6tida

 

mye vind i dag gjorde til at kråkene var mye i luften og "leket" seg, vet ikke helt hva de holdt på med, men ivertfall holdt de på med stuping og fløy og jaget hverandre, fikk 1 kråke først og med det samme den treffer bakken kommer ei ny ei på akuratt samme plassen og small ned den med det samme og :wink:

 

2 kråker mindre på kvål

Link to comment
Share on other sites

Har bare blitt en tur på meg så langt i år, med 0 fugl som resultat.

Tenkte å invistere i en hubro nå, men er det noen som kan si meg om jeg bør kjøpe den store til rundt 500-lappen, eller den lille til under 200.

Er den ene bedre enn den andre eller kommer det på det samme?

Link to comment
Share on other sites

Hittil sidan kråkefugl jakta har starta har det blitt 3 skjærer på meg og 7 kråker på en kompis.

 

Vi var ute i går og fant også ein ravneflokk på ca 15 ravner som har funne åtet vårt. Dei skal skytast vekk så vi får spart rypene i fjellet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått i oppgave å redusere en stor bestand av kråker hos en lokal Jordbruker.

Og her er det utrolige mengder av de grå og noe i svart og hvitt. Problemet er at der er nesten ingen retninger hvor der er trygg bak grunn.

Ab.jpg

Sitter de ikke med hus som bak grunn så sitter de her.

Aa.jpg

Men noen er jo litt for dristig. :D

Ac.jpg

Jeg har fjernet fire Kråker og det merkes alt på skyheten. Når den som er bilde av ble felt hold de seg vekke til langt ut på ettermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

Endelig var jeg igang med årets fuglejakt.

For få fri-ettermiddager har gjort at det så langt bare har blitt fôring med kattemat og litt kjøttrester.

Men idag så kom gjengen på åtet mens jeg satt på terrassen og nøyt ettermiddagssola.

Først røyk en, så kom en hel gjeng for å se hva som hadde skjedd.

Og da fikk jeg to til :D

Flokken her er på 20, eh...17, iår så der er fortsatt litt å ta av.

Kanskje jeg får bestanden ned til 5-6 iår igjen?

Det begynte ihvertfall godt!

Link to comment
Share on other sites

det finnes "hagle" skudd til 22. men disse er ikke brukanes til noe annet en å skyte småfugler på 1meters hold. sprer alt for mye og har alt for lite antall hagl og størrelse.

 

om du har under 100meter til naboer så graver du opp en haug med jord med traktoren. legger ut søppel sekker og mat avfall som lukter noe inni hælvette. så er det bare å plokke så mange du kan med hagle/salong osv ;)

regner med du har tilgang til traktor når du skyter kråker for en gårdbruker.

Link to comment
Share on other sites

hagl skudd til 22lr da?

Tipper det var en spøk, men slike må ikke brukes på annet enn fluejakt!

De har minimal effekt på vilt, desverre...

ja ikke vet jeg,har bare hørt om dem,men aldri prøvd.

hvis det er nært bebyggelse,ville jeg ha satset på ei varmintkule med stor fart kansje...v-maxen blir jo pulver i allefall...

Link to comment
Share on other sites

Blei 2 kråker på meg og Hubbe i morrest, var ute halvannen time fra 05.30-06.00 - så var det heim å få opp unger til skolen og komme meg på jobb - Hubbe er navnet minstejenta på 6 år har gitt plasthubroen vår :D

Så mikkel også men hadde ikke med rifla :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...