Jump to content

Salongrifle Bildetråd


Eidfjording

Recommended Posts

Himla fin den Blasteren :D , Får slenge inn Anny, slik hun er nå.

 

Anny er en Anschutz 64MSR, har 20moa Picatinnyskinne fra RimfireTechnology, og for tiden er hun nokså ekstravagant utstyrt oventil, med en Vortex Razor HD 5-20x50. Den har maaange klikk, noe som er fint når jeg vil skyte på litt lengre hold. Aller fremst en en Atec Rimfire (tror jeg den heter).

 

BR50 trening

30042011418.jpg

 

Annen vinkel, glemt frontresten her :? Swaroen er kun med for å sammenligne optikk, og for å trene jr. i å spotte. Jeg ser faktisk .22huller @50m gjennom "Barberkniven" :wink: . Bildet illustrerer forøvrig en veldig grei måte å bruke et spotteskop liggende, og uten noe tungt stort stativ. På fjellet bruker jeg sekken som støtte.

26042011409.jpg

 

Slik skyter hun

26042011413.jpg

 

Litt avhengig av om brukeren greier å se på disse :oops:

26042011410.jpg

 

30042011420.jpg

 

 

 

K

 

EDIT: Stavet Anschutz riktig :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Anny er en Anschutz 64MSR, har 20moa Picatinnyskinne fra RimfireTechnology, og for tiden er hun nokså ekstravagant utstyrt oventil, med en Vortex Razor HD 5-20x50. Den har maaange klikk, noe som er fint når jeg vil skyte på litt lengre hold. Aller fremst en en Atec Rimfire (tror jeg den heter).
:shock: :shock: SIKLE
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Anschutz modell 54, kappet til 45cm, gjenget M16x, A-tec rimfire med 2 ekstra moduler, Tasco Varmint 6-24x42.

Skulle gjerne postet bilder av fine samlinger men vinden herjet villt. Det jeg fant ut var at "RWS rifle" ikke er subsonic, "RWS subsonic" tegner til å gi bra presisjon og, gledelig!, CCi standard ser ut til å gå veldig bra. Tidligere har av alle ting CCI Stinger viist seg å gi bra presisjon i denne.

 

P6130043.jpg

 

P6130046.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Enda en anschutz modell 54

6td8xw.jpg

 

Forbanna fine de 54ene, elegant med den kikkerten også - burde hatt en sånn rigg :?

 

Nuvel, de som følger med har vel fått med seg at jeg er svak for litt "coole", kvalitets-salongrifler.

 

Etter forrige (bade)langholdskyting var Saueren VÅT, så den ble demontert og havna foran varmepumpa - på full AC, og badet i WD40. Idag hadde jeg litt tid, og fant fram Sauerdelene - følte ikke for 6.5x55, for jeg vil skyte .223 på neste LH-trening, og gidder ikke pælme 9g scenar over Grotjønn, og snart er det jakt uansett.

IMG_6654.jpg

 

Det ble jo mørkt fort, men lykt har en jo kjøpt, MagicShine må vite...

IMG_6684.jpg

 

Skikkelige rifler må ha skikkelig kost, og selv om Sauere går bra med mya ammo, så går denne FANTASTISK med finsk for. Den er jo forøvrig innehaver av norsk rekord BR50 8)8)

IMG_6659.jpg

 

IMG_6678.jpg

 

IMG_6679.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hva slags samlinger får du med Sauern, M67?

Har ikke fått testa i fravær av vind, men gjennomgående bedre enn Anschutz 64en, særlig på 100m :? ,

De gode samlingene er 5-6mm (5sk @50m) med begge riflene, de middelmådige er 8-12, og katastrofene 20ish (lære seg å se vinden FØR en skyter :roll: ) er , men Saueren produserer flere av de gode, og greit <20mm @100m i lite vind og med våken operatør, det gjør ikke alltid Anschutzen.

 

Later også til at Saueren er noe mindre følsom for ammunisjonstyper, men det er litt dårlig begrunnet enda.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
forrige eier dessverre har slått nagler inn i :evil:

 

Synes ikke det var så gæernt å se på med noen nagler i. Synes ikke det er stygt.

Men skjønner hva du mener. Det er unødvendig.

Har et luftgevær fra Bestefar som de hadde satt masse tegnestifter i kolben, men det var stygt det.

 

Pusset ned, sparklet og lakkerte det svart. Vart ok..

 

dcshkz.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Her har vi min Anny i 22 lr med hb løp og beaver tale skjefte. Dette skjeftet har høyere kam enn vanlig klassik pluss at låskassa på de 22 lr med heavy barrel og 22 magn. har tykkere låskasse. Viser noen samlinger med lapua biathlon skutt i dag. 5 skudd 50 m. Det blåste da litt men prøvde å skyte da det var litt stillere.

 

111sdie.jpg

Link to comment
Share on other sites

Herane har vi hele rimfire arsenalet mitt.

 

fra venstre weihrauch 60 j i 22 magn med leupold vari x 111 4.5-14 x 40 med sidejustert paral. heavy duplex retikkel og en magne aafløy jaktmatchstokk.

 

en weihrauch 60 j med samma kikkerts i 22 lr.

 

en anschutz 1516 i 22 magnum med nikko nighte... 4-16 x 44. med beavertalestokk.

 

en anschutz 1416 i 22 lr med heavy barrel og beavertalestokk med sightron s11 4-16 x ?? og og trur det er hhr retikkel (svart prikk i midten).

 

det er jaggu godt det er vår og en kan begynne å knatre litt ute.

hsurrb.jpg

 

Bildelinken/liste fikset av Flashman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

FØR:

bj756w.jpg

 

ETTER:

normal_IMAG0304-1.jpg

 

Litt er blitt gjort siste siste bildet nå. Satt på ny stokk fra boydsgunstocks, montert timney avtrekk og satt på en vortex razor HD 5-20 ebr3 oppå en 20moa skinne.

 

Den skal få testet seg mye denne helgen, så skal få tatt noen bilder av den i felt på langholdsbanen 8)

 

EDIT:

normal_IMAG0313-1-1-1.jpg

normal_IMAG0315-1-1-1.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Børsa til vesleflisa på snart 11, noe modifisert:

 

597.jpg

 

Har gjort følgende:

Kappet kolben 5 cm og laget kolbekappe laget av skjærefjøl i plast - ekte hjemmemekk

Skiftet avtrekkshammeren til Volquartsen

Satt på Weaverskinne og lave Bushnellringer jeg fant i kjelleren

Satt på en Sightron SI 3-9x32RF med crosshairretikkel

Satt på reimfeste med hurtigkobling foran og satt på tofot

Fjernet jernsikter

Pusset løpskanal og fått pipa frittliggende

Har levert børsa for gjenging til demper

Kappet rekylfjærene til sluttstykket en drøy runde, slik at den veksler subammo bedre enn før

 

Så får en se om det blir flere endringer etter hvert...

 

Hun skjøt en pen samling på en kråkeblink på 40 meters hold og drepte noen kongler på omtrent samme avstand da hun prøvde den sist, da med Imsdal "lyddemper" :!: Laget hull i plastflaska, tredde tuten ned på løpet og tapet det fast. Det ble ingen nevneverdig demping, mer et annet smell... :lol:

 

Edit: Det er en Remington 597 om noen skulle lure på det!

Link to comment
Share on other sites

Ny halvauto Marlin 60 med hjemmesnekra demper, kikkert og tofot fra DX *. Planer om bruk til mengdetrening + kråke,ravn,due ol. Fungerer "lydløst" og fint med CCI std. Har ikke fått testa presisjonen enda.

normal_117crop.JPG

 

normal_118crop.JPG

* Kikkertmontasjen fra DX ble stående med tilt, så jeg måtte file ned en god milimeter under der. For feste av tofoten laget jeg til en bolt som jeg limte på med Araldit 2011. lakkerte dette området. Demper laget av et gammelt stålrør (full trangboring :oops:) , som passer rett på med en tynn foring av plast. Uttagbar innmat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk h*ra opp min Remington 597 litt i dag :) Kom ny stokk i posten fra boyds :D Passet perfekt, men jeg må avgårde i morgen å få tak i en ny skrue, da den fremste skruen ble for lang i denne stokken her. Løpet ser veldig langt ut med denne stokken å demperen på, men det er kappa på 42 cm, så kan nesten ikke korte det noe særlig mer ned nå... Syns uansett den ble cool :) Blir artig å teste den nå i helga. Har også skiftet avtrekket nylig, satt inn en Volquartzen hammer, å det er som natt og dag. Originalt avtrekk fra remington føltes som ett billig luftgevær avtrekk, men nå er avtrekket lett å direkte. Syns også at høyda til kikkerten passet bedre med denne stokken, så forhåpentligvis slipper jeg å kjøpe nye montasjer, kikkerten er forøvrig en Tasco 3-9x32 som fulgte med i pakka når jeg kjøpte denne hos jakt og friluft, til mitt bruk holder den veldig greit, hvertfall så langt :)

 

rem597.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...