Jump to content

Salongrifle Bildetråd


Eidfjording

Recommended Posts

Ser at det er fleire som har prøvd å få til ein tråd der folk kan leggje inn bilete av børsene sine osv.

Virkar ikkje heilt som at det er den heilt store interessa. Men eg prøvar likegodt eg og.

 

Dette er ein tråd der folk kan leggje inn bilete av:

- Børsene sine

- Samlingane sine

- Jakt med børsene deira

- Prosjekt dei har hatt med børsene sine

- Forskjellige typar ammunisjon som går godt i børsene sine

- Skytetreningar

 

For å få denne tråden litt i gang, kan eg likegodt leggje inn nokre bilete av salongen min.

 

Kjøpte børsa sommaren 2010, bestilte ein Leupold VX-L 2.5-10x50 frå Statane, som eigentleg skulle på ein BRNO 22Hornet, men som av ein eller anna grunn havna på salongen. Deretter kjøpte eg ein A-tec Cmm-4 dempar, og fekk søskenbarnet mitt til å kappe og gjenge løpet for meg, så takk til han.

 

Leitte lenge etter ein type ammunisjon som gjekk bra i børsa. Alt av remington gjekk mildt sagt rævdårleg, og CCI var i allefall ikkje noko å skryte av. Til slutt enda eg opp på Eley, fyrst Club (som gjekk heilt akseptabelt), etter ei stund fant eg Eley Sport Biathlon, som gjekk veldig veldig veldig tilfredstillande. Til holspiss brukte eg Eley Xtra Hollow, som og gjekk bra, men ikkje fullt så bra som Sport Biathlon. Er derfor og på utkikk etter ein slags "whisperizer" av eit eller anna slag, om nokon har tilgjengeleg.

 

Bestilte etter ei stund stokk frå Boyd's. Stokken var god å halde i, men er ikkje heilt nøgd med utsjånaden, litt for mykje "american-style". Likar best trestokkar som ikkje er alt for originale.

 

Kjem til å legge ut bilete av børsa slik den var før eg byrja å forandre på den. Må berre komme meg heim fyrst :wink:

 

 

hsoyty.jpg2i0capd.jpg

 

inekv8.jpg28r1pjq.jpg

 

2zjck9g.jpgadn687.jpg Testing av ammo i sommar.

 

På denne blinken var børsa innskoten på 50m

På 60 meter datt kula 2.2cm

På 70 meter datt kula 6.3cm

På 80 meter datt kula 11.5cm

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette var ingen dum idé nei.

 

VÅPENET HAR FÅTT NY EIER

 

Her er Riggen min:

dcvtsj.jpg

 

 

Ruger 10/22

 

Løp standar

 

Stokk Choate folding stock, überspeziale fat_dog86 custom edition

 

Demper Modul custom

 

Avtrekk: VQ Comp.Triggerkit

 

Bolthandle VQ long

 

Magutløser Tactical Seloution

 

Rekylbuffer VQ

 

Claw VQ Titan

 

Kikkert Nikko Sterling NightTheater 4x16x44

 

Tofot Versapod

 

Artig sak og skyte med og nydelig avtrekk.

 

Samler på krona på 50m men skal teste mere ammo.(har testa 6 typer hittil:

 

Børsa er helt lydløs med riktig ammo og veksler fint uansett.

 

 

 

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Liker denne tråden her! Salongrifler er konge :D

Har etpar .22lr rifler jeg også, en Ruger 10/22 og en Brno mod 2. Rugeren har jeg flere stokker til, en original og 2 syntetiske. Brno'en har original trestokk som forrige eier dessverre har slått nagler inn i :evil: Mulig de kan fjernes og sårene dampes ut? Må iallefall olje opp stokken snart for den er veldig tørr.

 

DSC00751.JPG?psid=1

Brno'en sammen med pumpehagla på jakt ved horpestadvatnet. (Oh happy days.. Klar for høst igjen jeg)

Skal legge ut noen flere bilder av Brno'en etter hvert, fant ikke flere nå :oops:

 

IMG_4929.jpg?psid=1

"Dragunov" stokken til Rugeren. (Kjøpte den brukt her på kammeret)

Det er denne og den originale stokken som havner på jakt av og til.

 

IMG_4931.jpg?psid=1

Samme greia men med stort magasin. 32 skudds mener jeg å huske.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

moro tråd dette da :) mye fint å se på. Glenn_G den dragunov stokken har jeg aldri sett før :) takker for den ;)

 

vell jeg var å fant en morro sak før jul.

 

Valmet finnish lion "Suomen Leijona Standard (220002)

valmetm222small.jpg

Valmetm22small.jpg

rotete pcbord

valmet6.jpg

 

25m

DSC00525.jpg

 

innskyting på 75m.. for mange klikk opp

DSC00520.jpg

 

venter nå på at kulda skal slippe så jeg kan dra å skyte skikkelig med den :)

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen har sett denne før, men her er nyriggen min - også kalt min nye fungun!

 

CZ 455 Thumbhole Varmint .22LR m/Bushnell Sportsmann 3-9x40mm (Tofoten er en Kina-Harris)

 

 

Venter på løssalg av .17HMR Varmint-piper til våren/sommeren, så kjøper jeg det også.

 

nyrifla.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det blir artig med salong rifle, har våpenlisens her, så det er bare å kjøpe, men først rifle, så hagle i sommer, så salong i høst! faktisk fikk jeg lisens på 2 salong, så den andre slipper å vente på meg, vi kan skyte samtidig! blir moro dette her med salong, skal fixe meg slike til høsten, så nå studere jeg om de forskjellige utgaver.

Men en spørsmål, er det noen rett-trekker salong å få tak i?

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg solgte 452´en min for noen måneder siden har jeg vært uten en .22, men nå er havesyken i ferd med å ta over. Jeg har tidligere eid bla en 10/ 22, men uten å bli imponert. Nå innsar jeg at denne lille børsa har et stort potensiale når det kommer til "opphoring"! Den kan "kles ut" i det uendelige. Slik som feks denne:

 

50987.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan da laste opp et gammelt bilde av "riggen" min:

 

002-1.jpg

 

Børsa er en Anschütz 1416 fra ca midten av 80-tallet. Har overtatt den etter broderen da den ikke ble brukt de siste årene. Det har sittet flere forskjellige kikkertsikter på den. Først en ukjent 4x32, deretter JahtiJakt 3-9x40 (på bildet), deretter en Sava 3-9x40, og nå har en Sightron SII 4-16x42AO funnet veien på toppen. Måtte da ha nye ringer, men de er for høye, så det ser litt dumt ut. Fikk de for femti kroner hos Hjemmelading.no, så de får holde en stund!

 

Løpet er ukappet. Frempå sitter en lyddemper laget av brodern. Børsa blir utrolig lang, men det fungerer som fy. Satte på en Hausken mini, som brukes på .222en min, forrige gang jeg prøvde den, og da ble lengden litt mindre. Har ikke tenkt å kappe løpet på den da jeg har hørt at noen Anschützer har "choket" løp og kan miste presisjon om man kapper. Om det er riktig, og om min i så fall har det, aner jeg ikke, men jeg tar ikke sjansen.

 

Har i grunn ingen store planer om børsa annet enn å få vekk lakken og olje stokken i stedet, men det får en ta når en er fornøyd med de andre våpnene i skapet.

 

Presisjonen har jeg i grunn aldri fått prøvd seriøst. Har bare plinket litt på noen trelegger i skogen de siste par årene. Med det nye siktet er planen å bruke den mer i hvert fall! Noe annet enn subammo kommer jeg for øvrig aldri til å bruke. Har prøvd Remington (tror jeg, eller var det Winchester, mon tro? Blå pakke) og CCI. Sistenvnte smeller mye mer enn førstnevnte og sprer mer.

 

Edit: Solgt til en hyggelig kar på forumet! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siden jeg solgte 452´en min for noen måneder siden har jeg vært uten en .22, men nå er havesyken i ferd med å ta over. Jeg har tidligere eid bla en 10/ 22, men uten å bli imponert. Nå innsar jeg at denne lille børsa har et stort potensiale når det kommer til "opphoring"! Den kan "kles ut" i det uendelige. Slik som feks denne:

 

50987.jpg

 

 

Den der var dritstilig :D hvor finner du slikt utstyr til den ?

Link to comment
Share on other sites

Synes det er dårlig gjort av dere 10/22-fans å presentere bilder av diverse "opphora" børser! Har aldri likt den 10/22'en (da det gjerne har vært litt for mye "tacticoolt" for gamle herrer), men fanken, nå... :twisted: Den stusselige Anschützen min blir liksom.... STUSSELIG!

 

Tommygun på skytebanen iført trenchcoat og med fiolinkasse... :mrgreen:

 

Litt mer "tvilsomt": Troppe opp på skytebanen med "MG 42" og Wehrmachtuniform... :shock:

Link to comment
Share on other sites

normal_IMG00100-20110223-1318.jpg

 

Endelig! Skulle ikke være enkelt å få lastet opp! Her er iallefall min 10/22 med orginal stokken i synth, påmontert en norma tofot, John Masen "smellforsterker" og en Leupold VX3, 3-9/40mm med Butler Creek linsebeskyttere. Forran ligger en Tapco T6 med en John Masen vertical grip, den er glad i bananmagasiner, CCI Standard og pappskiver i alle format:)

 

Ooog den er hora opp med Duracoat i tactical coyote brown.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Blitt litt bitt av 10/22 basillen etter å ha trålet for mye rundt på http://www.rimfirecentral.com/forums/index.php" target="_blank" target="_blank" target="_blank :D

 

Er en 10/22 target i utgangspunktet.

 

Dette er gjort så langt.

 

-Boyds Blaster Stokk.

-Volquartsen Auto Bolt Release.

-Volquartsen Bolt Handle.

-Volquartsen Hammer.

-Volquartsen Sear.

-Yellow Jacket Bolt Buffer.

-DNZ Medium Montasje.

-Mueller APV 4,5-14x40

-Butler Creek Flipplokk.

-Tactical Innovations TI-25 Magasin

-Harris To-fot

-Alms Kompakt Demper.

-Munningsbrems (gjengebeskytter)

 

Nå står nytt avtrekk fra KIDD høyt på ønskelisten:D

 

 

 

IMG_1995.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

kjekt med munningsbrems på 22LR da :) Veldig kul børse, men hadde droppa smellforsterkeren siden den ikke har noen positiv effekt annet enn utseende :wink:

Her er min:

Med munningsbrems (aldri testet): :lol:

web.jpg?ver=12646254610001

Hjemmelaget lyddemper:

web.jpg?ver=12767669430001

Effektiv måkedreper, CZ452 varmint, Harris, Zeiss 2,5-10x50, demper, kolbeforhøyer og RWS sub 8)

Link to comment
Share on other sites

bj756w.jpg

cz 452 varmint hvor alt er påført duracoat. Falcon Menace 5,5-25*56 påmontert som fungerer utmerket. Eley sub er det som går best i rifla og samler alt i ett hull hvis skytteren ikke gjør noe feil. Lapua HP samler greit under 10mm. Avtrekket er justert lettere, og en artig langholdsrigg. Fungerer fint ut til 280m. Ikke noe å si på samlingene 200m+

Rifla elsker trostejakt og hodeskudd på ender, og takker aldri nei til litt kråkefulgjakt i tretoppene :wink:

 

317jgv7.jpg

cz std. samler hull i hull 50m med eley sub. kikkerten som er påmontert nå er en gammel simmons 3-9*40 som venter på å bli byttet med en bedre langholdkikkert. Prosjekttråden kan leses her: http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=49548

Var en tur på 100m bane og testet noen skudd. var litt vind, så grovriflene ble mer prioritert, men viltet detter fint av en slik samling. Eley sub..

eajxxh.jpg

Link to comment
Share on other sites

begge er .22lr

 

Har også en cz 452 varmint i 17hmr som samler godt under 10mm med tnt og gamepoint om hverandre på 50m :) Men skuffet over presisjonen med v-max. rundt 20-30mm samling værre ut til 200 og 300m, men tnt fungerer greit ut dit. Den rifla er det ikke gjort noe annet enn å justere avtrekket litt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...