Jump to content

Nyheter i media


Gunnar

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I radioprogrammet "lang Lunch" på NRK i dag, litt over kl 11, i noe de kalte "Dagens Anbefaling" var det snakk om elgjakt med langholdsrifler (!). Lagt opp som et fleipeprogram. En fyr jeg tror de kalte "Johan" holdt et innlegg om fortreffelighetene til en langholdriggen (fikk ikke med meg hvilken.. var det en Barret?) i .338 LM .

 

Han kom med mange tekniske spesifikasjoner, som total patronlengde for magasinet ("over 95 mm" som han sa) og diverse om kolbens utallige justeringsmuligheter. Og at riflestigningen på denne var bedre egnet til å takle tunge kuler enn Sako TRG.

Tydeligvis hadde han fått et manuskript skrevet at en noenlunde kunnskapsrik person. Han refererte også til at "noen" hadde skutt samlinger "under 17 cm på 1400 meter", og riggens pris på 48,000-, som skulle være laaangt under en Sako TRG, påsto han. Det er vel ikke riktig, da man kan få Sako TRG i .338 LM til under den prisen.

 

Men ett sted skar det seg vel litt: så vidt jeg kunne høre sa han "Tikkatinny-skinne" om "Picatinnyskinne".

 

 

Han avsluttet med: "Det som ikke kan skytes med en slik rigg er ikke verdt å skyte på."

Noe riktig i det.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...