Jump to content

Katalogen til Jaktdepotet


Bamrud

Recommended Posts

De bør få fikset "last ned" linken. Slike flash-løsninger er det desidert verste jeg vet. Eventuelt bør den legges ut som en pdf på hjemmesiden deres, dersom denne iblad-aplikasjonen ikke er mulig å oppdatere for bedriften selv.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Er klar over problemene med linken. Kom etter oppgradering av software i slutten av forrige uke. Vil være iorden i løpet av denne uka.

 

Synes 10 fortjener et svar. Å kunne leverer alt som står i en katalog på dagen er uansett hvem du er ALDRI mulig. Om en tar bare våpen, si 10 merker, 6 modeller og 6 kalibere bare av hver er det om en har bare 1 av hver er det 360 våpen på lager. Og det er kun med 1 av hver. Skal du da si at filler'n kanskje det kommer 2 som skal ha det samme, vips 720. Hva med 3 kompiser ok 1080 stk. Og det er kun 3 stk av hver og av det som selger best er 3 stykker kun 1-2 uker.

 

Gjør da det samme med ca 12000 varer og gang opp med hvor mye som da skal ligge på lager til enhver tid. Regn da på rentekostnadene med det lageret som vil være ca 100 millioner kroner. Med dagens rente er det ca 7 mill i bare lagerkostnader. Og det er nok ikke slik hverken i Norge eller resten av verden at millionene renner inn, ihvertfall ikke i denne bransjen.

 

Vi kan jo linke oss opp mot hovedleverandør og vise varer på lager som ligger i USA, så vips hadde i 1,1millioner varelinjer som var på lager - men fortsatt 1-2 uker unna. Så får enhver avgjøre hva som passer best. Vise det som vanligvis er lagervare i katalog eller si at alt er lager, men skal skaffes først.

 

I vår verden er det en gylden middelvei som gjelder. Det som er i katalog er varene vi forsøker å ha på lager

til enhver tid i tillegg til det som kan komme til å ligge på nett i tillegg til katalog varer som er skaffe vare. Vi har som alle andre iblant problemer med en forsendelse eller en leverandør som heller ikke har sine varer på lager for umiddelbar levering og det gjør jo at en kan være utsolgt i både 1,2 og 3 måneder. Sånn er det å ligge utenfor allfarvei, der bare tiden i frakt utgjør minst 1 mnd fra avsendelse produsent eller leverandør. Akkurat dette er det samme for alle her på berget.

Link to comment
Share on other sites

Kommer i papirformat med neste nummer (Juni)av Jakt&Fiske

Jippi :D Like best papirutgave, mykje lettare å bla fram og tilbake når som helst :lol:

Ska ikkje sjå vekk i frå at det blir hagle og kanskje rifle, pluss utstyr derfrå i nermaste framtid :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har som alle andre iblant problemer med en forsendelse eller en leverandør som heller ikke har sine varer på lager for umiddelbar levering og det gjør jo at en kan være utsolgt i både 1,2 og 3 måneder. Sånn er det å ligge utenfor allfarvei, der bare tiden i frakt utgjør minst 1 mnd fra avsendelse produsent eller leverandør. Akkurat dette er det samme for alle her på berget.

 

 

Jada, jeg har full forståelse for dette. Men når man blir forespeilet å få en vare innen noen uker, kan man bli en smule oppgitt når man enda ikke har mottatt noe etter 1, 2 eller 3 mnd. Men fortvil ikke, Sinclair har heldigvis mye fint på lager :wink: .

 

Jeg har også forståelse for de merkostanden et stort varelager medfører. Men for min egen del kan jeg like gjerne bestille utstyr på nettet både i inn og utland, enn å vente på at min lokale forhandler skal gjøre det samme. Gjør jeg jobben selv, sparer jeg ofte både tid, ergresle og penger.

 

Går du innom en såkalt norsk våpenbutikk i dag, finner du store mengder klær, støvler og hundemat. Dette er ting du kan få kjøpt "alle" andre steder også. Men en eske med jaktkuler og en boks MRP 2 har de ikke :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har større forståelse enn de fleste for at leverandører til tider ikke skaffer ting til rimelig tid,

det er noe jeg selv må takle i min jobb. Men det er stort sett ingenting å gjøre med det.

Ting tar den tiden ting tar, for å si det enkelt.

 

Det området av dette butikkene praktiserer forskjellig er derimot hva slags lovnader som blir gitt

mtp leveringstid. For eksempel har jeg en hagle i bestilling hos JF. Ble bestilt i midten av Januar,

skulle senest få den i februar, og de siste 5 gangene jeg har ringt har det vært "2 uker til".

Hadde de bare sagt at jeg ikke får den før år 2029 i Januar hadde jeg likevel bestilt den,

men jeg hadde ikke vært fullt så irritert nå.

 

Men sånn er det med alle butikker som av grunnene Sauer 150 ramset opp selvsagt ikke kan ha alt på lager,

det går bare ikke. Forskjellen er i hva butikken selv gir kunden inntrykk av (les: hvor ærlige dem er), og her er jeg heller imponert over Depotet enn andre.

 

Ellers vil jeg føye til at jeg synes det er supert at Depotet har begynt å føre Ruger Mini-14 og Marlin bøylerifler, spesielt 1894C i .357 og .44 Magnum.

Dessuten var prisene på ferdigladd .38 spec og .357 mag lavere enn fryktet,

samtidig som det er godt å se at investeringen min i .223 Rem var et smart trekk. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bra katalog synes jeg! Fungerer topp for min del. Også virker det som om prisene er konkurransedyktige. Eks kjøpte jeg en Leupold E30 1,25-4x20 for 3800,- hos Jakt&friluft i januar. Den koster nå 4250,- der. Hos Jaktdepotet er det 3600,-. Lee Anniversary ladeutstyr koster 1195,-! Det må da være et røverkjøp! Om en får det før jul da. Blir vel fort tomt på lager det der til den prisen! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var ikke enkelt å få lest tallene i tabellen på side 3 på den her datan ihvertfall. Oppløsningen er dårlig etter å ha zoomet. Om jeg høyreklikker og zoomer mer etter å ha zoomet en gang kommer jeg aldri helt tilbake igjen ved å zoome ut. :?

Pdf, ja takk!

Link to comment
Share on other sites

Tror det har lurt seg inn en liten vekt feil/forbyttning på howa riflene. Ser lightning med synt stokk veier 3,3kg mens hunter med valnøttstokk og ellers like spesifikasjoner veier kun 3,0kg.

Tenkte å kjøpe den lightning i kaliber 338wm, men om den egentlig veier 3,0kg blir den vel kanskje litt lett. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Appropos feil vekt: tror det har sneket seg inn en "Leif" hva gjelder vekt på CZ527A. 2,6kg er vel litt optimistisk? Som regel oppgitt til 2,8kg. Kan vel variere endel etter hvor "tett" stokk-matriale er.

Kjøpte nylig en 527 i 22hornet, den veide 2,95 snau. (Orginale 1" ringer: 150gram.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Slik jeg ser det, hvis de ikke gidder/har mulighet til å holde webshopen oppdatert eller komme med jevnlige oppdatering av katalogen, burde de helt klart ha droppet hle skaen.

D burde heller bare hatt en enkel førstesider hvor det beklager å ikke ha dette og heller ber kunder om å ringe/sende epost/komme innom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...