Jump to content

Kammer-caps


Jackknife

Recommended Posts

Sikkert ikke så dumt å få litt inntekter til drift av Kammeret.no men først må det vel lages en logo :)

 

Til orientering så er driften såpass rimelig (635,- kroner i året + domenekostnader og reg. - har ikke fått regning på domenereg enda. Tror det kanskje er litt gratis for meg er jeg heldig). Jeg slo meg på spanderbuksene og betalte for et helt år i slengen. Ellers er alt tatt på dugnad. Småregningene som måtte komme tipper jeg medlemmene i interimstyret dekker av egen lomme for evnt. å få tilbakebetalt på et senere tidspunkt.

 

Skal det bli caps, noe jeg tror det blir etterhvert vil prisen bli bestemt sammen med brukerne. Skal det være kostpris? Eller skal det være en fortjeneste til ORGANISASJONEN kammeret.no som de kan bruke for å fremme jakt og skyting?

 

Det vil åpenbart bli noe høyere driftkostnader på en organisasjon, men slik vi har lagt føringen fra bunn av vil det være på et forsvinnende lite nivå. Vi skal ikke være avhengig av faste inntekter av betydelig størrelse for at dette skal leve. Dette skal være varig og forutsigbart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvorfor akkurat caps? Tenk på sånne skapninger som meg som ikke har hode kreert for å bruke caps... :S

 

NJFF har laget hettegensere. Disse er veldig populære, og i foreninga mi er det like mange yngre som eldre som bruker dem. Er noe sånt et forslag?

Vanlig t-skjorter er også noe som aldri brukes her - med mindre man skal gjøre noe drittarbeid...

Eller fleecevest?

 

Nøkkelsnorer og sånne ting er jo noe som både synes, brukes ofte og som er kjekt å ha, samtidig som prisen ikke er all verden. Hva med å få tak i kulepenner som såkalte "strøartikler"? Målet er vel ikke flest mulig medlemmer, men et organ som er der for de med interessen...? Har man f.eks. kammeret.no-penner i påmeldingen på skytterstevner ol. vil vel det gi en viss interesse?

 

I jf-foreninga mi har det vært diskutert nye klubbjakker osv, men problemet her er at det blir for dyrt å ta inn.

Her er det vel heller å ta opp en bindene bestilling - evn. forhåndsbetales - og være åpen for flere ideer?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor brukes ikke t-skjortene, når man greier å tre på seg hettegenserene?? Jeg har erfaring med at t-skjorter, kaffekrus og caps er av de tingene som det går mest av, av profilerte produkter. Dette kanskje også fordi at disse produktene ikke er så dyre som eks. genser og jakke.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor brukes ikke t-skjortene, når man greier å tre på seg hettegenserene?? Jeg har erfaring med at t-skjorter, kaffekrus og caps er av de tingene som det går mest av, av profilerte produkter. Dette kanskje også fordi at disse produktene ikke er så dyre som eks. genser og jakke.

For en genser er en genser og det har man uansett. t-skjorter er som regel store laken, og noe jeg synes er ubehagelig. Singlett er tingen - men det er vel noe det er enda dårligere oppslutning for... :P

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert mye vi kan ønske oss, men det er veldig mye administrasjon og arbeid med det. Hvem skal gjøre jobben? Tipper de som sitter i styret her har mer enn nok :roll:

Link to comment
Share on other sites

Genser er noe man har??? leita akkurat i skapet mitt. har to. kanke huske sist jeg brukte en av de.....

Glemte et vesentlig ord.. "Genser er noe man har på"... I hvertfall her på kalde hedemarken.... Kanskje ikke midt på sommeren, men er vel ofte på stevner osv det er mest aktuelt å bruke slikt profilieringsutstyr... Jeg skyter stort sett bare stevner på vinteren...

Link to comment
Share on other sites

caps er vel det som er lettest å selge, men som vel ofte og blir liggende å støve, jeg har flere slike capser liggende, men bare nyesete som blir brukt...

 

dette med genser støtter jeg, og spesielt dersom logoen blir av et slikt utseende og størrelse at den ikke er for skrikende, for da vil gensere fint kunne brukes på jobb og slikt (for de av dere som ikke må gå i uniform da), en enkel liten logo som den normale mannen i gata ikke bryr seg om, men som våpen og jaktintreserte legger merke til. i så fall jeg heg helt klar for å fornye garderoben en del.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...