Jump to content

AR.COM HUNTING DVD + bonusDVD med Norske Safarijegere.


Rino Hals

Recommended Posts

I gode (?) gamle dager da Sluttstykket fantes så dro jeg igang et lite prosjekt med Accuratereloading.com sine jaktdvdèr. Rett sagt Saeed sine jaktopplevelser.

 

Tanken var at jeg laget ei liste over intereserte og sendte en kopi av dvder til førstemann på listen som evt kopierte/så filmene og sendte til neste mann osv. Jeg aner ikke hvor mange som fikk sett disse filmene, men håper at det ble noen.

 

Jeg fikk i dag et sett med 4 nye dvdfilmer fra årets jaktsafari og tenkte at det kunne være artig å prøve dette prosjektet på ny???

 

Så, er det noen som kan ha lyst til å ta en titt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke for å helle noe malurt i begeret, men er dette klarert med Saeed?

Tenker da på Copyrights ol. Er det brudd på Copyrights i USA så kan det bli fryktelig dyrt.

Sist jeg var der inne på Accurate så måtte man være medlem for å komme til denne siden hvor alle disse filmene ligger.

 

Skriver dette, ikke for å være vanskelig, selv så har jeg en lignende sak hvor noen har kopiert noe jeg har skrevet og bilder uten å innhente tillatelse til å bruke disse.

Link to comment
Share on other sites

Sist gang dette prosjektet ble satt i gang ble det laget fler kopier og sendt ut men som alltid er det noen som ikke gidder å sende filmene videre etter å ha sett dem.

 

Jeg kommer denne gangen til å lage to eller kanskje tre sett med dvd-er (det er 4 dvd-plater med ca 7 timer film) og sende ut. Skal starte med kopieringen i kveld eller i morgen kveld.

 

Jeg ser at fler sier de ikke mottok filmer sist gang, men det gir jeg egentlig litt blaffen i. Jeg startet hele greia, kopierte flere sett, kjøpte cover og puttet dem i samt sendte de ut sammen med lister over mottagere, men gidder ikke å være barnepike for andre som IKKE sender de videre til neste mann på listen. På den andre siden ser jeg også at det faktisk er noen (for eksempel 300 win mag og Kjell Olav) som fikk se filmene. Dette gleder meg, og er grunnen til at jeg gjør dette igjen.

 

Det er en praktisk ting som havarerer hele greia her. Jeg kan ikke sende noe som helst til dere så lenge jeg kun har ”nick”.

Jeg trenger derfor navn og adresse til de som vil være med.

 

Og en ting. Jeg kommer ikke til å høre på mas.

Dette er noe jeg gjør på fritiden og av egen fri vilje. Jeg har kun en begrenset fritid jeg også og ønsker ikke å sitte ”på heltid” med dette.

Så ha litt tålmodighet.

 

 

lett å forglemme seg i iveren :D

Å nei Hallgeir. Dette er egentlig IKKE noe jeg ivrer etter, men siden jeg fikk ett sett personlig av Saeed, og siden det ikke har vert "en skandinavisk liste på AR" så lager vi en selv.

Ellers er det trist å høre at du har fått en sak der noen har kopiert tekst og bilder fra deg. Har det skjedd her på Kammeret?

Skjønner at du er irritert. Det er alltid trist når noen enten stjeler eller forsøppler det man har laget.

 

 

Ja takk.

Håper det blir realisert denne gangen

Som skrevet over her. Filmene ble produsert og sendt sist. Det er IKKE min skyld at du ikke mottok noe som helst.

Og en gledelig ting Seawolf. Du får nye kopier av filmene dine sammen med settet fra 2009.

 

 

Nr 1. på liste 1. blir Poacher

Nr 1. på liste 2. blir Seawolf

Link to comment
Share on other sites

Neida Rino, det er ingen på Kammeret som har brutt dette, de er høflige og spør, og da får de bruke dette så mye de vil.

 

Jeg tenkte bare å spørre itilfelle, Copyrights har blitt strengere og strengere hele tiden, og ja det er noe dritt at andre bruker matreriell uten å spørre.

 

Tiltaket ditt er kjempeflott Rino, det er bare synd at det er enkelte som tror at det er deres og kanskje unlater å sende videre til nestemann

 

Neida jeg er ikke irritert over det lenger.

 

Svært skjeldent jeg er irritert over noe

Link to comment
Share on other sites

gidder ikke å være barnepike for andre som IKKE sender de videre til neste mann på listen.

Det er vel ingen som forventer seg det heller. :roll:

 

Kan det kanskje hjelpe med en tråd for liste 1 som hele tiden oppdateres da man sender vider til neste nikk.

 

Dvs da Poacher sender videre til nikk xx så skriver han det i tråden. Så lenge dette følges opp så vet en til enhver tid hvor DVD:er befinner seg.

 

Å stopper det opp vet man hvem man kan spenne på t...a neste gang en møts. :oops::wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også med. Jeg ga også bidrag forrige gang, uten å se snurten av noen filmer tilbake. Men min innebygde skepsis gjorde heldigvis at jeg tok kopier, som jeg sendte......................LURT! 8)

Så da venter jeg i spenning igjen jeg............men jeg slår ikke på DVD'n ennå. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått PM av noen av dere men langt fra alle.

 

Minner derfor om at jeg MÅ ha navn og adr. på PM

 

Skriv dere derfor opp i tråden, samt send PM.

 

Filmene blir kopiert NÅ!!!

 

Jeg sitter og vurderer (hvis det er interesse for det) om jeg skal legge ved en dvd med film fra Sør-Afrika også. En kort film med jakten til noen av brukerne her.

Jeg skal bare høre med de først..

Kommer tilbake til dette.

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og vurderer (hvis det er interesse for det) om jeg skal legge ved en dvd med film fra Sør-Afrika også. En kort film med jakten til noen av brukerne her.

Jeg skal bare høre med de først..

Kommer tilbake til dette.Rino

Den filmen vil gjerne jeg ha en kopi av. Til odel og eie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært i kontakt med et par jegere samt sønnen min Joakim her på kammeret og "fått lov" til å sende ut et par kopier av Safarien og jakten deres.

 

Dette medfører at det blir litt jobb med å redigere og lage denne dvden, men jobben er allerede påbegynt.

 

Ellers takker jeg for alle PMer. Tror snart jeg har full innboks.

 

 

Den filmen vil gjerne jeg ha en kopi av. Til odel og eie. :wink:

 

Det er i orden!!! Men på en betingelse. At jeg IKKE redigerer bort lyden!! OK? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei Folkens,

 

Jeg er med! Ønskes noen bounus DVD'er fra "div. jakter og fisketurer over there" eller fra det Afrikanske kontinet så send en PM med adresse.

 

DS. Akkurat tilbake fra Gabon "Vestafrika". Spennende jaktland, men med 14 dagers minimum jakter til en startpris fra 19 000 US$ blir det vel noe "smalt".

 

Hvis noen trigger på Gabon søk Hunting plus Gabon på Google. Bla en velskrevet artikkel fra Peter F.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Da er bonusDVD med Norske Safarijegere redigert og produsert i tre eksemplarer. To av disse blir sendt ut sammen med AR.com sine DVDer.

 

Tanken var å skrive ut ei liste med de som har skrevet seg på for så å legge dem ved DVDsettene.

 

Har noen kanskje et annet forslag så kom med dem. Jeg sender ut settene på mandag!

 

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Sliter med kopieringen da det kreves DL-plater, og det ser ut til at det kun blir ett sett som blir sendt ut. Håper at noen av dere kan kopiere ett sett ekstra og sende til de to neste på listen osv.

 

Og husk. Kopi av sendelisten MÅ følge filmene..

 

Disse har skrevet seg på listen via å poste i tråden samt gi meg navn og adresse:

 

Sende-Liste DVDfilmer AR.com 2009-12-19

Poacher-

Seawolf –

Bamrud -

Kjell Olav-

Jofla –

Kiwi –

Jaktlykke -

Skaaning –

Boomcar –

Kramer –

Cardinal –

Skinne –

300 win mag –

FoxPro –

hjortejeger78 –

Reidar SS -

Chiefen.v-2 –

Jeger64 –

Hjortefot –

nordlandsdrevern –

Buster –

Beagle –

Puma –

Donner -

El Nino -

Johnsen -

Oddvar -

Cas -

 

 

Jeg kommer ikke til å ta kontakt med dem som ikke har giddet å sende meg navn og adresse.

Listen er i den rekkefølgen jeg har mottatt PM.

 

Kanskje vi kunne overlevere til førstemann personlig Poacher?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

To av de fire A.R-DVDene er kopiert og brent ut. Jeg klarer ikke å kopiere de to siste dessverre. Jeg bruker "Nero" og får beskjed om at den ikke klarer å lese filene. Er det noen som har noen ide om hva som er galt? Når jeg spiller av DVDen i WMP så hakker dem. Dette er dog kun i en svært kort periode av filmene. Kan det være en skade på DVDplatene? Jeg sender ut de orginale DVDene og håper at noen av dere klarer å fikse dette. Men jeg vil derimot gjerne ha originalene tilbake.

 

Så hvis det er noen som kan påta seg dette vil jeg stokke om på rekkefølgen slik at dere får disse filmene så fort som mulig.

 

Filmen om Kammergutta i afrika er derimot heeelt i orden og ligger og venter på å bli overtatt av Poacher.

 

Vi setter strek for denne listen. Hvis det er ønskelig og hvis noen av dere gidder å kopiere ett sett ekstra kan det jo lages ei liste til, evt at nåværende liste blir delt i to slik at det kan gå kortere tid til alle får sett filmene.

 

Jeg foreslår også at denne tråden blir brukt aktivt av alle på listen. Når poacher sender til nestemann så gir han beskjed her, og mottager gir beskjed om at den er mottatt osv osv. Og det samme med nestemann på listen osv osv. Jeg har send listen med nick, navn og adresser på PM til alle som har skrevet seg på...

 

Håper at dere har disiplin nok til at det skal fungere denne gangen.

 

God JUL alle sammen....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...