Jump to content

Ulv tok hund igjen..


JoachimN

Recommended Posts

kunne godt tenkt meg å få bruke dynamitt jeg etter en sånn opplevelse :lol:

pepperspray funker relativt bra av det jeg har sett ja Rufus.

 

eneste jeg lurer på er om jeg får treffe dissa jækla i skogen i vinter da jeg driver å gå mye der :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

......Etter deres skjønn har nok ikke Melvin noe ute i skogen å gjøre med hunder, med eller uten bånd.

For noen argumenter!? Er det mulig.

Faen ta vitenskapen, i gamle dager selekterte naturen ut slike tilbakestående individer som det der på egen hånd :evil:

Link to comment
Share on other sites

Fytte rakker'n Melvin, hadde nok drøya ei uke eller to før neste joggetur da ja. Trur jeg hadde pissa på meg med stein som eneste forsvar :oops:

 

Kjente det godt. Var inne i samme område dagen etter og så om vi kunne se dem igjen for å dokumentere enda mer. Men fant de ikke igjen. Blir spennende og jogge der neste gang jeg skal oppover. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ble angrepet ei harabikkje på terrenget vi jaktet på i går. Ulven kom på 3. runden .Ved en tilfeldighet, og bare rein skjer flaks, sto jegerne bare 50 m unna (ved hjulbrakka de jakter fra) og fikk avverget det hele. Hadde de ikke stått der vet alle at det hadde vert ei harabikkje mindre i dag.

Vi (jeg, far min og bror min) hadde harelos med russerstøver og finskstøver bare en kilometer fra der angrepet skjedde. Disse hundene jakter iført full rustning og pigger fra hue til r..., men utrivelig allikevel. Mistet min egen finskstøver i nesten samme område for 4 år siden, var helt jævelig å bære min døde og blodige jakt og treningskamerat hjem, med egne tarmer hengene i munnen.

Elgkvotene er redusert med 50-60% fra i fjor, mens prisene opprettholdes. Det er i år gitt 3 milioner til ulveforskning, som heller kunne ha gått til skole og helsesektor. Da har det kommet så langt at vi som ikke ønsker dyra faktisk i kroner å øre BETALER for at de skal være her. Føler at vi har tapt skogen, som jeg fra barndomsår har brukt uendelig mye tid i til det som er min livsstil. Min livskvalitet er betydelig redusert. Blir ikke annet enn kvalm frustrert og resignert.

Link to comment
Share on other sites

Vi har kansje en mulighet til og forandre på rovdyr politikken i dag med og bruke vår stemme?

 

Da er jeg meget usikker hvilket parti du mener som tør ta tak i dette ! føler ikke det er noen av dem som virkelig kan greie og få gjennomslag .

Som 'jegeren 89' skrev også så er det ganske tragisk men for all del glem ikke nødvergeretten for hund også :winke1:

Link to comment
Share on other sites

jegern79:

 

Trist å lese om opplevelsene dine. Om noen år tror jeg folk flest vil riste på hodet av det vi ser i dag. Motivet for å særbehandle ulven, under et påstått argument om at det er det folk flest ønsker, og til en bekostning som er helt på trynet, vil kjapt kunne ses som smått naivt hvis ulven her til lands får yngle slik den gjør i de landene den kommer fra.

Link to comment
Share on other sites

Trist som faen.

 

Glåmdalen:

Rovdyrforliket tidligere i sommer slo fast at det skulle bli nødvergerett også for hund ved direkte angrep av store rovdyr. Det vil imidlertid ikke gjelde under høstens jakt.

 

– Først må det til en lovendring til i naturmangfoldsloven. Nærmere bestemt paragraf 17 i loven. Det gjelder bestemte prosedyrer for gjennomføring av lovendringer som gjør at dette tar noe tid, forteller Tommy Andersen, som er rådgiver for avdeling for naturforvaltning i Miljøverndepartementet.

 

Andersen forteller at departementet tar sikte på å fremme forslag om lovendring i løpet av første halvår 2012. I så fall bør nødvergeretten være på plass innen starten av neste års jakt dersom Stortinget får fattet sine vedtak innen den tid

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det blir nok snart samma problemet med dem som Grevling og Rev utgjør, spiser husdyr og andre dyr som bønder og andre holder....

 

Vi har selv Ender og Gjess om gråbein skulle forville seg inn her blir den skutt, nei trodde det var en hund ops, står i loven att man har lov og skyte hund som jager\skader fugl og fe.

Link to comment
Share on other sites

Spetsen som ble tatt i Åmot er ikke det eneste tillfellet her i høst.Også på vestsiden av glomma har det vert et par angrep i høst(som er rapportert !) En fuglehund ble bitt i bakparten under trening et par dager før jakta og en harehund kom utpå en vei like ved eieren med en ulv i hæla ! Dette er utenfor ulvesona på vestsiden av glomma i Åmot der det i følge "eksperta" ikke skal være ulv. Også litt lenger vest på Ringsakersida er en harehund angrepet og fikk store bittskader.Dette blir bare verre og verre hvis det ikke snart skjer noe. Jakt med hund blir snart håpløst.

Link to comment
Share on other sites

Ble overrasket når jeg tidligere leste Linnekleppenflokken - jeg trodde det var ett individ, men ser på nettet at det nå er dannet en gruppe der også.

 

Ikke mange årene siden jeg takserte skogsfugl der. Første takseringsturen det året brukte jeg en tispe med løpetid. Etter hvert begynte hun å gjøre seg til, samtidig som hun jaktet. Jeg forsto at det var andre enn meg hun gjorde seg til for. Men ble likevel overrasket da jeg fikk se en ulv like bak henne. Jeg kunne se hva min tispe begynte å tenke på. Jeg vet ikke hva ulven hadde i tankene, men valge å avbrøyte takseringen, koble hunden og gå 3 km til bilen. Ulven fulgte oss innenfor synshold de tre lange kilometrene.

 

Senere fulgte jeg litt med i avisen, og så at diverse observasjoner, sporing og prøver viste at det var en ung, enslig hanulv. Jeg vet fortsatt ikke hva den hadde i tankene med min hund.

 

Trodde at en ung, enslig hanulv ville vandre videre etter hvert. Men dette kan tydeligvis også være starten på en flokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...