Jump to content

Dansk demper???


Vassbekken

Recommended Posts

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

stålkernerne i aluringene

 

Håper du regner med våre felles naboer VMAC og Stallone, som har brukt dette i sine dempere så lenge jeg har kjent til dem :D

 

ER det stål i kjerne/gjengeparti i VMAC 3 demperne? Ifølge testen i vapentidningen signert av deg, så var det ikke det?

:?

Link to comment
Share on other sites

dette i kombination med den nyudviklede flammedemper, som automatisk sikre at demperen altid er helt fastspændt

 

Undrende!

Vil det si at den nye demperen er med QD feste?

Dette vil jo vært meget gode nyheter.

Niks, vanlige gjenger.

Sier ikke beskrivelsen at Twister fungerer ved hjelp av vinklede porter i den innvendige flammedemperen, som har gass utslippet sitt slik at demperen vil forsøke å rotere moturs?

Link to comment
Share on other sites

Sendte ett Blaser 308 løp til kapping, gjenging og montasje av en TMD 45 for noen uker siden. Avtalen var at det skulle gjenges i 14mm, men når jeg fikk løpet tilbake var det gjenget i 1/2-20 UNF og selvfølgelig demper med samme gjenger.

Har skutt 20-30 skudd og er svært fornøyd med demperen, men vil det ha noen betydning at løpet er tynnere sammenlignet med gjenging i 14mm?

Link to comment
Share on other sites

G.G, forskjellen er at teleskop demperene går bakover på løpet, og det hullet, eller foringen i demperen har ein maks diameter. Overstiger løpet denne diameteren, så må ein ha på ein frontmontert, som kun er skrudd i gjengene på løpet, og resten går forover, og har ingen betydning for løpsdiameteren..

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har noen av dere prøvd å sette på flere moduler på TMD45? De koster jo bare 100kr stk, så hvis det er noe vits i det kunne det vært gøy å ha muligheten til å bli enda stillere og få bort all munningsflammen... Børsene mine er i 30-06 og 280rem og de er kappet på henholdsvis 49 og 47cm, så de gir absolutt lyd fra seg, samt at de spruter en del ild... :roll:

 

Jeg tenker som så at hvis det fungerer for Hausken å sette på en frontforlenger, så hvorfor ikke på Hardcore? 10 ekstra moduler.. burde gi en effekt.

 

Noen som har prøvd eller kunne tenke seg å prøve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd dette på den store A-tec demperen (husker ikke alle betegnelser :roll: ), men godt resultat.

Jeg satte på 3 ekstra moduler, og dempingen blir helt rå, på både 7mm RemMag og 6,5x55.

Det føles i alle fall slik. :wink:

Grunnen til at jeg sier det, er at jeg ikke har fått målt lyd-droppet, men at årsaken rett og slett kan være at du får smellen ennå lenger unna øret.

Så at dette blir stillere, i alle fall for skytteren, er hevet over en hver tvil.

 

Skal prøve å få dette målt en gang utstyret er rigget opp. :wink:

 

Dette tror jeg hjelper uavhengig av fabrikatet, bare så det er sagt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker dette i "freds-tid", i tettbebygd strøk der jeg ikke ønsker å ha alt for mange i vindusposten hvis jeg skyter på en rev. Når jeg rusler i jordekantene, eller sitter og titter så er ikke størrelsen så sjenerende. Men når vanlig jakt begynner, og jeg skal skikkelig til skogs, og kanskje med bikkje, så blir det alt for bælete å dra på en så stor demper. :|

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har noen av dere prøvd å sette på flere moduler på TMD45? De koster jo bare 100kr stk, så hvis det er noe vits i det kunne det vært gøy å ha muligheten til å bli enda stillere og få bort all munningsflammen... Børsene mine er i 30-06 og 280rem og de er kappet på henholdsvis 49 og 47cm, så de gir absolutt lyd fra seg, samt at de spruter en del ild... :roll:

 

Jeg tenker som så at hvis det fungerer for Hausken å sette på en frontforlenger, så hvorfor ikke på Hardcore? 10 ekstra moduler.. burde gi en effekt.

 

Noen som har prøvd eller kunne tenke seg å prøve?

 

Jeg har to TMD 45 og prøvde å "seriekoble" dem på 308'en, men synes ikke det var direkte himmelvid forskjell. Litt ja, så det skader ikke hvis man skal skyte rev gjennom soveromsvinduet midt på natta, men for lite til å drasse på i skogen. Prøvde også å lade sub-ammo (180 gr SB@290ms) men der var det ingen forskjell i mine ører. Stikkflamme derimot tror jeg nok det hjelper mere mot desto flere moduler du har i drift, uten at jeg har prøvd dette selv.

 

Nokon som har erfaring med FMD 30 for salong?

 

Jeg har en slik også jeg på 22 mag'en. Den har bare gått 70-80 skudd ennå men så langt syns jeg den er kurant. Demper greit og ser ut som den kommer direkte fra nattbordsskuffen til fruen :mrgreen: Det eneste jeg ikke liker er at gjengene er i aluminium.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dansken ihus i dag.

Men blev mere som ett spørsmålstegn etter att eg prøvde å tre den på pipa... den gikk ikke inn på....

Må virkelig løpet trappes ned?

Eller er det fritt frem og borre opp hullet bak??

Gjengediam er sikkert ok. men hullet bakerst er for trangt til løpet.

Oppgav alle dia til butikken og allt skulle være ok.

HVA GJØR EG???

BORRER OPP HULLET BAK ELLER TRAPPER NED LØPET?!!??

Link to comment
Share on other sites

Demperen er montert og prøveskutt 3 skudd med 650ms 9,3*62 ett behagelig lydnivå.

Men en selger som ikke har vært helt patent....

oppgav feil gjenge dia....

Og leverte med feil dia på bakstykke.....

Men nå er det ordnet.

Blir buksevann på butikkmann.............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...