Jump to content

Godkjenning av Arsenal SAR M-1


Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Artig...

Jeg har ikke fått tid til å skrive en lengere skryte review av min enda (Kjøpt fra Pedersens vis sporstvåpen) Ken jeg er himla fornøyd! :mrgreen:

 

Høy morofaktor, og slettes ikke ille konkuransemessig. Speseilet artig var det når popperene på 175 meter gikk ned med for treff... det gjorde ikke .223 treff på samme sted.

Link to comment
Share on other sites

Høy morofaktor, og slettes ikke ille konkuransemessig. Speseilet artig var det når popperene på 175 meter gikk ned med for treff... det gjorde ikke .223 treff på samme sted.

Holder den kravet til major?? Som eier av Galil så får jeg kanskje bare med i klubben? Haha

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heilag dykkar meg her og der...

Jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har startet en egen tråd om MIN SAR M1 for jeg er fantastisk fornøyd med den børsa. Skjøt level 3 riflestevne i Danmark med den for litt siden. A4 stål mål ut til 200 meter gikk stort set rett ned med de origianle grove (Er man jo nødt til å innrømme) jernsiktene. På 300 meter ble det litt mer slit, men jeg er altså så hinsides fornøyd at jeg vurderer å selge Open AR'n for å bygge Open SAR... og jeg skulle gjerne hatt en Standard til som jeg kunne fått lengerer kolbe, og bedre standardsikter til. Kalash FTW!

Jeg skjøt forøvrig 52% av regjerende Europa,ester og er egentlig ganske fornøyd.

Når det gjelder .223 varainten... hvordan er det med magasiner? Jeg syns 550spenn er såpass dyrt at da driter jeg heller i det for å si det sånn...

Har også vurdert Galil og Valmet m76 i .223 men det er også et magasin problem.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel dyrere med en i svart da... siden de originalt kommer med det utrolig heslige "blonde" treverket... Som jeg forøvrig har falt helt pladask for. Minst en av grunnene til at jeg har lyst til tuske til meg en SAR til er at da kan jeg ha en til å bygge opp tiul å passe meg, og beholde min "første" umodda...

Link to comment
Share on other sites

Venstrehendt... Hmmm

Jeg mener hylsene går fremover så du skla ikke få de i trynet i allefall. Videre syns jeg personlig at det er en fordel med ladearm slik at man kan betjene den med den armen som ikke holder i pistolgrepet. På den annen sisde har jeg bare hatt behov for å tukle med landdearmen en gang, og det var når et kjipt, billig 75 skudds Trommel magasin fra Waffen Nanuin i tyskland kranglet seg til. (tror det er koreansk opprinelse...magasinet altså)

Link to comment
Share on other sites

Ja.. gitt at jeg bor i nannestad så ser det jop ut til at det burde kunne la seg gjøre med litt testskyting...

Lørdag 20 nov er jeg på Sessvollmoen forhåpentligvis og skal skyte EKTS klubbstevne i praktfisk rifle fra klokken 10...

(Sknt dere å meld dere inn og blie med ;))

Kan vel ta med noen ekstra 7,62x39 jeg...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Ser foresten at hjemmesidne til pederesn er ny (Nettbutikken) så ikke noen kolber eller front grep der lenger. Jeg trenger egentlig et nytt "fortre" da gjeren med rails til min. Den Har fått Ace kolbe (Lang 8) ) og microclick justerbart baksikte, men den midwest tactical Rail forstykket passet ikke på grunn av at SAR hadde tykkere løpsprofil en det den er laget for. (Egentlig et bra tegn det.)

Kjenner jeg fortsatt ar lyst på noe i AK og i .223.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hjemmesiden til Pedersen har fått seg et skikkelig løft :)

 

Har du sett på ultimak sine løsninger?

 

Og spørsmål til deg/dere som vet: Hvis man monterer rødpunkt på et forskjefte/overtre med rails,

vil man ikke måtte skyte inn på nytt hver gang man har demontert våpenet for puss?

 

Ikke lett å være AK-n00b.

Link to comment
Share on other sites

Tiger: pris på demo rifla vet jeg ikke, den er bare bygget opp for å vise hva som kan gjøres, må evt. regne på prisen.

 

Hassel: Midwest forskjefter går på de, man må bare dreie ned løpet litt :)

 

Vetlus: som hassel sier, sidemontert er bedre, men har som sagt tidligere ikke testet forskjefte montert rødpunkt og testa presisjon/re-innskyting.

Link to comment
Share on other sites

Om det er fra god gammel AK-47 med freste kasser (milled receiver) så passer de, ikke "vanlige" AK'er med såkalt "stamped" receiver.

Men jeg har brukt de originale skjeftene som kom med børsa og fått en rustikk look på den.

Ska ta noen bilder ikveld og legge ut, har ikke børsa mi her nå :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...