Jump to content

Godkjenning av Arsenal SAR M-1


Recommended Posts

Hoho! Da var den ankommet og prøvd.

Jeg var på skytebanen nøyaktig 6 minutter etter at jeg hadde forlatt butikken!

 

Og den innfridde forventningene.

Den fikk fram smilet ved hvert skudd.

 

 

Hadde ikke tilgang til bane med langt hold, men det var ikke problem med 49-50 poeng på 5 skudd på ca 25 mtr hold.

 

Nå skal jeg bare få på et nytt baksikte, det var et bilde av det på forumet her for en tid tilbake men jeg finner det ikke nå.

Stålsikte med hull i stedenfor skur. Noen som husker hvilken tråd det var?

Og så skal tredetaljene av for å overflatebehandles for å bli litt mørkere.

 

Etter det er det mengdetrening. Huff så fæl denne høsten/vinteren blir! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har samme baksikte (Samt Ace stokk for å få den i noe bedre lengde en størrelse 11 år) på min. Har også etter helvetes mye banning, hamring og slag fått byttet kornet til et mindre et. Det hjalp på 200 meter holdet i danmark. Orginalkornet er jo som en 2 x 4"....

 

Men tapco intrafuse fortre passer heller ikke...

Link to comment
Share on other sites

Den stagen med selvanvisere på 300 meter var jo i moderne tale "Epic".

 

Til siste patron i praksis.

 

Jeg husker skuffelsen for som ett gufs igjennom publikum da den siste patronen i lomma var en bom.

 

Angrer voldsomt på at jeg ikke filmet deg på den øvelsen ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ble 7,62x39 ja.

 

Bestilt litt "bruksutstyr" til match og trening. Innskyvbar kolbe, nytt grep foran og nytt pistolgrep.. alt i flat dark earth :roll: ...

Så får jeg tid til å pusse ned finishen og gi tredelene riktig farge.

 

Noen som har fiklet med majorladninger i 7,62x39 enda? ser ipscstore.eu får produsert kjøpe ammo for seg..

 

http://www.ipscstore.eu/en/aresammo/589-ares-762x39-195-gr-50-pcs-box.html

 

195grain kulene i denne kan bestilles fra sverige hvis noen vil forske på ladning

http://www.darexvapenhandel.n.nu/kulor

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Snakk med Olav.

Så kjekt...siden jeg ikke vet hvem Olav er hjelper det lite, men det er hyggelig noen lager komp !

 

Hans Odin comp funker bra :)

Laga for Standard målene.

Hvor får en fatt i denne (pent utseende må sies !) comp'en da ?

Nett, eller via bekjentskap til Olav (estimert pris + adresse/hjemmeside el.l vil bli meget satt pris på) :)

 

(Beklager om jeg virker litt sarkastisk...litt lite søvn de siste par dagene :? )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var et godt spørsmål :)

Har kjøpt en forskjefte-oppgradering som jeg har bannet og steiket med nå i en ukes tid...får den f!"#@£$ ikke på SARen...

Nesten så jeg følger meg fristet til å beholde tre-skjeftene (nei, egentlig ikke).

 

Satser på at Olav kommer med noen hjelpende ord til hvordan få greiene på...hvis det funker så er det mulig jeg slenger på en komp oppmot juletider også :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ja da sitter du med samme erfaring som meg... det hjeloer lite å "snakke med olav" når sjappa befinner seg 5-6 timer kjøring unna, og opplysningen om atr produktet faktisk ikke passer syns jeg burde ha vært nevnt før salget.

Som et lite apropos har det nå kommet opp at produktet "krever omfattende tilpasning av våpensmed" på sidene deres :)

Veldig greitt å vite på forhånd !

Link to comment
Share on other sites

Nå vel...

Deet føles litt underlig på en god måte å festet en Scmidt & bender Short Dot på en AK...

Men open here we come. Trenger en god comp fortsatt...

Vurderer å få tilpasset en Vektor-komp til denne - den funker greitt på AR og de kan visstnok dreie til 14x1 som (det skal være) på AK/Arsenalen

Dersom jeg gjør noe slikt - og de kan/får det til - kan jeg gi en lyd om hvordan det funker (for meg) :)

http://www.vertebrae.no/index.php/no/nettbutikk/vektor-maskin/vektor-rekylbrems-andre-kaliber-detail

 

Akkurat kjøpt en til AR etter anbefaling (og en test) fra en kamerat.

 

Her er noen videoer

Skyting med rifle

Skyting med AR

Montering

Link to comment
Share on other sites

Den var.... Stygg.

Det kan jeg leve med hvis den er like effektiv som på AR-videoen/på en AR :)

Hadde en kamerat som kjørte gjennom flere stager med en standard Arsenal nesten like kjapt som jeg gjorde med AR+komp (dvs. han slo meg på et par av stagene pga. jeg hadde noen hjernefjerter og måtte lappe :) ) Tror jeg vil ha enhver fordel jeg kan få meg mot ham - deriblant en komp dersom jeg skal begynne å benytte Arsenalen framover. Dessuten er det kjapt å skru den av og skru på "originalen" igjen - hvis utseendet trenger å bety noe ELLER hvis jeg skal stille i Standard.

 

Utfordringen blir nok å få kortet ned pipa litt uansett. Har brukt et utg - leaper montasje, som festes foran i baksiktesporet og på en låse kloss bakerst. Ser greit ut, men jeg er litt tvilende....

Har noe tilsvarende og - per nå - en SPARC stående på. Funker overraskende bra faktisk og ikke så ille pris heller

Midwest Industries AKSM 1913 Rail Mount

 

Han her har skylden for endel av utgiftene mine :)

 

Du finner SPARCen (hvis du vil ha en) her:

http://jaktfall.no/butikk/vortex-optikk/vortex-rodpunktsikter/sparc-red-dot

 

Alternativt kunne jeg godt tenkt meg en Razor

http://jaktfall.no/butikk/vortex-optikk/vortex-rodpunktsikter/razor-red-dot

 

Jaktfall kan rolig anbefales - gode produkter, greie (nok) priser og hyggelige folk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Har også slengt meg på å kjøpt en Arsenal Sar M1. Kjempefornøyd med den og veldig overrasket over presisjonen! Til dere som har erfaring med børsa? Skal ha på et rødpunktsikte, noen som har erfaring med forskjeftet til MI ?

 

Lurer også på følgende, etter testskyting ser jeg børsa sliter litt på lakken på sluttstykke bæreren på høre side, ser også at stempelet ikke er sentrert i gassrøret. Er dette noe jeg bør ringe Pedersen Våpenlager på / gjøre noe med? Eller er dette standard på disse børsene? Merker også at den "lugger" litt når sluttstykke føres sakte frem.

 

1778304-10-1432064336649.jpg

 

1778304-10-1432064363147.jpg

 

1778304-10-1432064396786.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk for godt tips! Lurer da på å prøve deres sidemontasje for å se om det holder det de lover. Hva tror du om slitasjemerkene på sluttstykkebæreren? Klar over at en medvirkende årsak til at ikke stempelet er sentrert er at jeg drar i ladearmen, men den lugger også litt når det skyves frem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...