Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvorfor regner bare mine saltsteiner bort?

 

Hei chrissi504!

Et lite tips fra meg, kjøp en liten bit av kryssfiner og lag et lokk som du setter på toppen av saltsteinen.(Husk å fjerne skarpe kanter...)

Lokket kan festes ned i stammen med en laaaaaaang spiker eller skrue.

 

Dette har fungert utmerket for meg og vil trolig fungere for deg også :wink:

Ønsker deg en forsatt god sommer!

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Trenger anbefaling til hvilket kamera jeg skal kjøpe, helst under 2000kr inkl frakt!

Eneste kravene jeg har er at det må ha ir og enkelt i bruk!! Og selvfølgelig være mulig å se hva slags dyr som blir tatt bilder av!!! Haster da kona kan skifte mening fort, hehe

 

Vil på det sterkeste anbefale Cuddeback Capture IR som er et bra alternativ. Disse ligger noen hundrelapper over budsjettet ditt, men tar meget bra bilder, natt og dag, samt har kort lukkertid (0,25sek), slik at du slipper så mye bevegelse i bildene dine.

Link to comment
Share on other sites

har man kjennskap til sitt eget terreng vet man somregel hvor dyra ferdes.for og si det sånn trenger ikkje jeg ha ett kamera m over 300m rekkevidde for og finne gull bukken :lol::mrgreen:

 

 

hehe, ja, den kommer jo til foringsplassen :wink:

hehe ja du har rett i det :lol: sms kamera er sikkert greit det.men til mitt bruk holder det jeg har :wink:

Link to comment
Share on other sites

Viltkamera med MMS. Betyr det at den sender en MMS så fort den tar et bilde?

 

MMS koster jo rundt 3,- stk vet jeg. Det kan jo bli en helvill regning fra storfornøyd mobilleverandør om det feks er voldsomt med trafikk på et åte... :shock: Da kan de 70 kråkebildene tatt en sen kveld bli ganske dyre mener jeg!

 

Eller bommer jeg nå...?

Link to comment
Share on other sites

Viltkamera med MMS. Betyr det at den sender en MMS så fort den tar et bilde?

 

MMS koster jo rundt 3,- stk vet jeg. Det kan jo bli en helvill regning fra storfornøyd mobilleverandør om det feks er voldsomt med trafikk på et åte... :shock: Da kan de 70 kråkebildene tatt en sen kveld bli ganske dyre mener jeg!

 

Eller bommer jeg nå...?

Fri familie er gratis :D

Link to comment
Share on other sites

Viltkamera med MMS. Betyr det at den sender en MMS så fort den tar et bilde?

 

MMS koster jo rundt 3,- stk vet jeg. Det kan jo bli en helvill regning fra storfornøyd mobilleverandør om det feks er voldsomt med trafikk på et åte... :shock: Da kan de 70 kråkebildene tatt en sen kveld bli ganske dyre mener jeg!

 

Eller bommer jeg nå...?

 

De fleste mobilselskaper har abonnement som gjør det mulig å ha en fastpris i måneden på slikt. Eksempelvis Chess King der du sender fri mms til andre Chess, men med minimumspris 69,- pr mnd.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner MMS-kameraene endelig å komme på banen. Både Magasinet.no og ABC Fritid har tydelig fått tak i noe som ser lovende ut. Sistnevnte synes fremdeles å ha utfordringer men det virker som om Magasinet har løst biffen! Begge koster rundt 3000 kr og sender bilder/video direkte til telefon og email. Noen som har prøvd noen av dem?

 

Ser vel ut som alle forhandlere er i samme båt. Pr nå er det ingen som har det, eller kan si noe om eksakt leveringsdato.

Lignende kameraer kan jo bestilles fra utlandet, men litt tvilsomt om disse fungerer på samme måte ( ihht spesifikasjoner).

Link to comment
Share on other sites

Trodde rett og slett at Magasinet hadde dem på lager da det så slik ut på hjemmesiden deres. Men dersom dette ikke er tilfelle synes jeg det er useriøst av dem å avertere det på den måten. Virker iallefall som ABC Fritid iallefall er ærlige på dette området og i tillegg tester det ut før de legger det ut for salg. Uansett begynner jeg å bli lei av å vente på noe som aldri kommer.... Kanskje det blir et ordinært et allikevel?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er noen bilder fra i vinter og nå i sommer.

 

iltkamera010.jpg

 

Viltkamera005.jpg

 

iltkamera020.jpg

Også tiuren er glad i kornavrens.

 

Viltkamera006.jpg

Denne bukken var også på foringsplassen i vinter. Blir spennende å se om han viser i bukkejakta.

 

Viltkamera015.jpg

Har hatt besøk av minst 10 forskjellige elger ved denne saltsteinen fra mai til nå i slutten av juli. Her er noen av dem.

 

Viltkamera210.jpg

 

Viltkamera015-1.jpg

 

Viltkamera020.jpg

 

 

Viltkamera024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har ørtn bilder som jeg ikke har fått oppdatert hjemmesiden med enda. Rett og slett fått for mange kameraer å adm. :oops:

Her er likevel et par bilder. På det ene er det tre kalver og to koller. Nei! Det er ikke snakk om tvillingfødlser, selv om mange vil like å tro det. Sannsynligvis står den siste kolla utenfor bildet. De to bukkene var jo et kjekt innslag i et ellers kolle/kalv-befengt motivutvalg.

 

vilt_2407101.jpg

 

vilt_2607101.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg hadde et viltkamera som jeg hadde hengt opp i et tre langt oppe på fjellet, framføre et åte. da jeg kom noen dager etter på så var kameraet mitt borte og fant til slutt ut at det var han som hadde hytte ikke så langt i fra kamerat så hadde tatt det, han mente at jeg ikke hadde lov og sette kameraet opp der og mente at jeg hadde bare tatt meg til rette og det var liksom ikke bare og henge opp viltkamera runt omkring på fjellet( mente at det var regler for det) så jeg lurer på om det ikke er lov å henge opp viltkamera, der som jeg selv eiger ? og det der er vel på en måte tyveri?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja jeg hadde annmeldt det! Neste gang du skal henge ut eit viltkamera så må du låse det fast med ein stål vaier ell noe! Å du kan sette opp eit skilt på veien inn mot eiendommen din at området er kameraovervåket så er du garantert på den riktige siden av loven!

 

Nekter han å gi tilbake kameraet?

Link to comment
Share on other sites

 

Hei! Jeg har et slikt kamera men er ikke helt fornøyd enda. Største minuset er baterikappasiteten. Hvis du ikke har tilgang til ekstern strømkilde så må kameraet laddes opp hver dag. Har selv koplet det til et lite 12V batteri (motorsykkelbatteri) men selv da var det strømtomt etter knappe 2 døgn. Har en mistanke om at det er noe feil med 12V batteriet, selv om det er nytt. Bildekvaliteten er heller ikke den aller beste, men ingen problemer med å se hva det tar bilde av ved f.eks. et åte.

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde et viltkamera som jeg hadde hengt opp i et tre langt oppe på fjellet, framføre et åte. da jeg kom noen dager etter på så var kameraet mitt borte og fant til slutt ut at det var han som hadde hytte ikke så langt i fra kamerat så hadde tatt det, han mente at jeg ikke hadde lov og sette kameraet opp der og mente at jeg hadde bare tatt meg til rette og det var liksom ikke bare og henge opp viltkamera runt omkring på fjellet( mente at det var regler for det) så jeg lurer på om det ikke er lov å henge opp viltkamera, der som jeg selv eiger ? og det der er vel på en måte tyveri?

er det du som eiger der du hadde hengt opp kameraet :?:hvis dette var på din eiendom skal du vel egentlig sette opp skilt at området er overvåket.men er kameraet satt opp på annenmanns grunn.ja da har vel grunneier rett til og ta det ned :!:

Link to comment
Share on other sites

Fikk dette blinkskuddet, var bilde av rådyr ti min før, så det er nok disse som irriterer kua :lol:

Tror ikke du trenger god kjennskap til kroppsspråk hos dyr for å skjønne at denne kua er i dårlig humør :mrgreen:

 

CDY_0055.JPG

 

Så ikke akkurat blid ut den nei. :)

 

 

mye bra/fine og ikke minst morsome bilder etterhvert her nå.

 

Satte ut mitt nyannskaffede viltkamera ved en viltråkk for ca 3 dager siden, hadde ikke ro i rævva så måtte sjekke... resultat: diverse bilder av sau i forskjellige positur + tre bilder av meg :? . har nå flytta kameraet og håper på bedre resultat neste gang. Håper på noen bilder som kan legges ut her, legger ut så snart jeg har noe.

Link to comment
Share on other sites

Vi er en kameratgjeng som har investert i en del Cuddeback NF kameraer som benyttes flittig gjennom hele året. Legger ved fjorårets råeste bilde.. En helt grei elgokse avbildet langt inne i ulvenes rike på Finnskogen

 

9028_166175201554_571496554_3381129_521451_n.jpg

Ble litt ekstra spenning for elglaget som dro i gang elgjakta kun noen få dager etter at bildet ble tatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte et moultrie D55 IR kamera i starten av sommerferien, og plasserte på "tilfeldig" tråkk i rådyrterrenget mitt. I nåværende posisjon har jeg passert 135 bilder av vilt (+ 20-25 tomme bilder). Veldig imponert over bildekvalitet på detta kamera, filmmodus kunne kanskje vært litt klarer, men men får vel bare middels når man betaler middels :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...