Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grevling på åte, trodde grevlingen lå i hi nå...??

 

Har sett en del grevlingspor rundt omkring i løpet av den siste uka. I februar for 2-3 år siden hadde en grevling brøyta seg vei gjennom dyp løssnø (så ut som om bare nesa hadde vært over snøen) i 14 minusgrader oppi et terreng her. Hadde antakelig bestemt seg for å bytte hi...

Link to comment
Share on other sites

Ett par nye bilder fra viltkameraet, 500 bilder i løpet av siste uka.

 

To rådyr hadde tatt turen innom foringa og ble ny art i viltkamera-arkivet

PICT0185.JPG

 

Og hjortene har også latt seg friste til å besøke maten mens det ennå var lyst nok til dagslysbilder

PICT0495.JPG

Link to comment
Share on other sites

Vil skryte av servicen og kundebehandlingen hos KeepGuard.no og O.G.Mosvold.

Hadde litt problemer med min KG680 og sendte mail til KeepGuard.no. Noen minutter senere fikk jeg svar at de ville ha kameraet i retur og få fikset dette. Sendte den med posten i forige uke, og i går kom en helt ny KG680 i posten til meg. Snakk om god og rask service hos sine kunder, KJEMPEBRA :D Med denne gode servicen kommer jeg til å handle mitt neste kamera (MMS-kamera) hos KeepGuard.no i nærmeste framtid.

Link to comment
Share on other sites

Noen bilder fra en av mine viltkamera. Masse fine bilder av jerv og rev. Kameraet er med blitz, men det ser ut til at verken jerv heller rev lar seg skremme av det . fikk sikkert 50 bilder av jerv og 60 bilder av rev.Ta en titt :-)

http://www.bjornekloa.com/?side=105&nyh ... ER_AV_JERV" target="_blank

 

 

Her noen bilder tatt med mms viltkakamera. ser ut til å fuke bra dette kamera også, når signal forholdene er opptimal.

http://www.bjornekloa.com/?side=105&nyh ... ILTAKMERA_" target="_blank

 

 

Mvh Marius :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har dette kamerat her..? Er dere fornøyd med det? Acorn LTL-5210A

Har ikke A-versjonen, men hadde 6 stk av forgjengeren til dette kameraet i bruk i fjor sommer. Stort sett samme kamera og funksjoner, men Ltl-5210A har noen forbedringer samt 12MP. Godt fornøyd med både utforming, funksjoner, batteritid og bildekvalitet.

Skrev en test/ brukererfaring på Ltl-5210 her: http://www.viltkamera.no/?p=1951

 

Et par bilder fotografert med Acorn Ltl-5210

imag0053-web.jpg

imag0293-web.jpg

 

Nå har jeg Acorn Ltl-5210M til utprøving. Dette er nesten samme kamera som Ltl-5210A men de nye er at Ltl-5210M har MMS-funksjon ved bruk av en ny batteriboks med GSM-del innebygd. Sålangt ser det ut til å fungere veldig bra, men jeg kommer tilbake med mer utfyllende testresultater etterhvert. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Stusset litt på utseendet til høyre bakfot på denne hjortekolla, noen flere som syns den ser litt rar ut?

 

Ja, men jeg har også opplevd å se ganske rar ut når jeg ikke har vært forberedt på at viltkameraet skal ta bilde av meg. Kan jo ikke være fotogen hele tida... :mrgreen:

 

Ser litt krokete ut ved første øyekast, ja - men det er vanskelig å bedømme sånt ut fra ett enkelt bilde...

Link to comment
Share on other sites

Et lite utsnitt av mine kamera har snappet opp

normal_PICT2142.JPG

Ørn på rådyr tatt av gaupe

 

normal_PICT0582~0.JPG

Gaupe som passerer et fast gaupetrekk

 

normal_PICT0685.JPG

Bjørn på tur frampå elgen den drepte noen dager tidligere (NB! feil dato på bildet). Bjørnen er forøvrig DNA-identifisert og fikk navnet ST-12.

 

normal_PICT2759.JPG

Jerv på besøk ved samme bjørndrepte elgen.

 

normal_IMAG0021.JPG

Første bildet som ble tatt med MMS-kameraet :D Hvordan det gikk ser dere her side 3 :evil:http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=46829&p=583497#p583497

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En ugle som satte seg på saltsteinen, den kom flere netter på rad!53f204a2-3b9b-d4c9.jpg

 

Også en rådyrbukk, ser ut som om det blir en gaffelbukk;)

53f204a2-3a1e-141e.jpg

 

Og to hjorte bukker som holder på få gevirene tilbake!

53f204a2-3a78-1179.jpg53f204a2-3a8e-446f.jpg

 

Og en rådyrbukk til, usikker på om det er den gaffelbukken!

53f204a2-3afb-df2d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...