Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Litt bilder av vinterlandskapet, noen rådyr og en rev.

Bildene er tatt med nye Viltkamera Moultrie Game Spy 4.0 mega pixels.

 

img3967Viltkamera%20Moultrie%20Game%20Spy%20%20-%20Korslund%2013.JPG

Ser ut som disse har det greit så langt!

 

img3968Viltkamera%20Moultrie%20Game%20Spy%20%20-%20Korslund%2014.JPG

Saltstein og foringsplass med frukt tiltrekker mange dyr!

 

img3898Viltkamera%20Moultrie%20Game%20Spy%20I-45%20-%20Rev%201-1.JPG

Mikkel rev leter etter mat. Det var enkelt og smakfullt før all denne snøen kom...

 

img3899Viltkamera%20Moultrie%20Game%20Spy%20I-45%20-%20Rev%202.JPG

Mikkel rev dukker opp på åte igjen....

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Vil dette kamera fungere i norge ? http://global.ebay.com/Newest_GSM_SMS_R ... 28446/item
Ifølge spesifikasjonene virker dette helt ok i Norge, og resten av verden for den saks skyld, selv om det virker litt dårligere på spesifikasjonene enn MMS Viltkamera. Prisen er jo også deretter(1/3). Det krever strømtilkobling og kameraet virker ut til/best på 6m i mørket. Det er tydelig at denne typen produkter er noe vi vil se mere av i fremtiden, og dersom ikke abcfritid innfrir er det nok ikke lenge til før det blir andre tilbydere! Kan man kjøpe direkte fra Asia blir jo også prisen kraftig redusert.
Link to comment
Share on other sites

Fikk det nye kameraet i posten forrige dagen. Ble montet på foringsplassen umiddelbart. Det er forøvrig et moultrie i45 ir.

 

Ble veldig klare og fine bilder. Dyra i bakgrunn er ca 20 meter vekk. Ser på natt bildene at kamera utløser faktisk bilder helt bak der på nattes tid, men en ser igrunn bare øya på de. men det ser ut til å funke betraktelig bedre på litt lengre avstand enn det forrige jeg hadde

 

 

 

 

normal_PICT0014_%28Medium%29.JPG

normal_PICT0002_%28Medium%29.JPG

 

Skal ned å lege ut mer mat i ettermiddag. Skal justere det lit evt flytte det litt nærmere "trauet" har mistanke om at det er en større bukk som holder seg der.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja - hva sier dere abcfritid? Kanskje på tide med en oppdatert tilbakemelding til oss som har bestilt, fortsatt har tru'a og daglig sjekker postkassa i håp om å finne en hentelapp fra postkontoret :?:

Prata med en kar på ABC idag og han sa at kameraene ved en feil var sendt med båt isteden for fly.

Han mente dem skulle være her i månedskifte mars/april, trur vi på det :lol:

Link to comment
Share on other sites

rw753d.jpg

2lt1rf5.jpg

azdzkw.jpg

vdfytx.jpg

beha39.jpg

64fiic.jpgno

 

 

Hei - dette er noen mår- og revebilder fra et skogsområde nær Kongsvinger.

 

Åtet er av fiskekaker og små-abbor. Det fikk ligge i fred i 3 mnd før dyra kom, men da kom de skikkelig. Jeg vet ikke hvorfor det tok så mye tid, men jeg ser at det hjalp med noen mildværsdager.

 

Ps det er vanskelig å beregne hvor mye jeg skal forminske bildene før jeg legger dem ut her. Håper det går bra

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tja - hva sier dere abcfritid? Kanskje på tide med en oppdatert tilbakemelding til oss som har bestilt, fortsatt har tru'a og daglig sjekker postkassa i håp om å finne en hentelapp fra postkontoret :?:

Prata med en kar på ABC idag og han sa at kameraene ved en feil var sendt med båt isteden for fly.

Han mente dem skulle være her i månedskifte mars/april, trur vi på det :lol:

 

Blir spennende å se hvilket år ... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sendte mail til produsenten av StealthCam'n min angående bildene på side 22 i denne tråden (31.januar) for å høre om det var noen feil med innstillingen på kameraet jeg hadde gjort. Fikk raskt svar på at det var feil med kameraet og at de ville bytte dette kameraet med ett nytt gratis :D Eneste jeg må betale var frakten ca. $40 + sende det defekte til usa siden jeg hadde kjøpt det hos Cabela's. For knappe 500,- så er det en helt grei deal for meg.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke snakke for andre enn oss i BIG 5 AS. Vi har blitt lovt å få disse kameraene i slutten av april starten på mai av produsenten. Vi har tett kontakt med de og senest for 3 dager siden fikk vi bekreftelse på at de første sendes i løpet av de neste dagene. Det må vi forholde oss til. Vi har kun annonsert at vi får inn disse kameraene i starten på mai.

 

Skal dog gi beskjed når vi har de i handa :D .

Link to comment
Share on other sites

Dette kameraet har verdenspremiere i statene denne måned, et videokamera i HD oppløsning til under 3000,- med en sensor som har en rekkevidde på hele 365meter! "Rykter i statene allerede om småpanikk blandt de store butikkene, de er redde for at det skal hope seg opp lang leveringstid allerede rett etter lanseringen 15.mai. Jaktfall har sikret seg agenturet i Norge, og har bestilt en mengde kamera som bør være her i begynnelsen av juni senest.

Se for deg å ha full kontroll på bukken, lenge før 10.august 8) :

http://www.day6outdoors.com/content/plotwatcher_tlv/index.php

 

Mvh Bjørnar/ www.jaktfall.no

Link to comment
Share on other sites

Forstår jeg det riktig at dette ikke er et kamera med sensor, men enkelt og greit et HD-kamera som tar et bilde hvert 5. eller 10. sekund, uavhengig av om det er rørelse foran kameraet eller ikke? Ser det står noe der om "motion search", men det er vel en funksjon i programvaren til kameraet, som registrerer når det har skjedd endringer i bildet i videoen som er tatt opp...

 

Sier ikke at konseptet er dårlig, jeg ser allerede for meg maaange bruksområder for min egen del... Det er bare litt annerledes i forhold til konseptet viltkamera.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er et HD kamera som tar HD bilder hvert 5 sekund og det betyr at i løpet av en hel dag får du så mange bilder at dette settes automatisk sammen til en 10 minutters videofilm, som gir deg all informasjon om bevegelse innenfor 365 meter den dagen.

Et viltkamera med bevegelsessensor vil i beste fall registrere bevegelse inntil 65 meter(Viss vi tar hardt i) det betyr at alt som skjer utenfor den avstanden, vil du aldri få informasjon om! Se for deg at gullbukken har et krysningspunkt 250 meter til høyre for viltkameraet, hadde det ikke vært greit å få med seg den informasjon før bukkejakten? :wink: Programvaren er laget slik at du selvfølgelig henter ut akkurat de bildene du ønsker i HD kvalitet, for bruk i mail,fotoalbum,etc.

(Viss du tar utgangspunkt i at kameraet har lys nok til 10 timer med bra bildekvalitet, blir dette ikke mindre enn 7200 bilder i løpet av dagen, det skulle vel rekke til litt redigering? :wink: )

Interessen i statene er enorm omkring dette kamera, og jeg har store forventninger til at dette kan avsløre en del kryssingspunkt i terreng blandt annet, som man ikke får med seg på viltkameraets korte områdedekning. Personlig blir det litt Ole Brum for meg: Plot Watcher til rekognosering, og viltkamera infrarødt til nattvideo....

Det er ikke såååååå. lenge igjen til bukkejakten i år, vis man legger godviljen til :wink:

Bjørnar/ Bransjetilknyttet via jaktfall.no

 

Forstår jeg det riktig at dette ikke er et kamera med sensor, men enkelt og greit et HD-kamera som tar et bilde hvert 5. eller 10. sekund, uavhengig av om det er rørelse foran kameraet eller ikke? Ser det står noe der om "motion search", men det er vel en funksjon i programvaren til kameraet, som registrerer når det har skjedd endringer i bildet i videoen som er tatt opp...

 

Sier ikke at konseptet er dårlig, jeg ser allerede for meg maaange bruksområder for min egen del... Det er bare litt annerledes i forhold til konseptet viltkamera.

Link to comment
Share on other sites

F... :twisted: Noe har vert å knabba et bein fra kameragrisen min i natt.. Men kameraet blei strøm tomt for 4 dager siden :cry:

Nå blir det duracell for alle penga.

Har binni fast grisen i et tau men ett bakbein var revi vekk.!?! Kan en rev klare det..?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja....da har man selv blitt eier av et viltkamera :D

 

KJøpte idag et Moultrie I45S på winge.....ser meget spennende og fint ut.

Gleder meg til sette det opp ila helgen ihverfall.

 

Skal i første omgang stå på rådyrstier og ved feiemerker...så får vi se om det blir noen bilder :D

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på hvor det blir av MMS-kameraene ? Jeg har bestilt i fra 2 forskjellige leverandører, og levering ble først antydet rundt årsskiftet. Hvis disse butikkene skal være noenlunde seriøse, burde de kanskje komme med opplysninger om hva som skjer? Eller rettere sagt, hvorfor det ikke skjer noe som helst...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder oss i BIG 5 så har vi fått høre av produsenten at det MMS kameraet vi har ute på sidene er utsatt levering på ubestemt tid pga av diverse problemer. Det er dog et nytt MMS kamera på gang men vi vet ikke eksakt når det vil være inne. I tillegg må vi teste det før vi kan kjøre det ut på markedet så jeg kan ikke tenke meg at vi har dette klart for salg før tidligst høsten 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja....da har man selv blitt eier av et viltkamera :D

 

KJøpte idag et Moultrie I45S på winge.....ser meget spennende og fint ut.

Gleder meg til sette det opp ila helgen ihverfall.

 

Skal i første omgang stå på rådyrstier og ved feiemerker...så får vi se om det blir noen bilder :D

 

Da har man fått sine første bilder med viltkamera.....var ei rådyr geit innom....men bukken som er i nærheten ville ikke på kamera. Var mange merker etter han rett ved kamerasonen.

 

I tillegg var Mikkel innom flere ganger....og et par av gangen også.

 

Var jaggu litt morro med vilkamera gitt.....og lurer allerede på om jeg må ha et til....

 

pict0015w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Trenger anbefaling til hvilket kamera jeg skal kjøpe, helst under 2000kr inkl frakt!

Eneste kravene jeg har er at det må ha ir og enkelt i bruk!! Og selvfølgelig være mulig å se hva slags dyr som blir tatt bilder av!!! Haster da kona kan skifte mening fort, hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...