Jump to content

Felt NM 2009


Geir Småvik

Recommended Posts

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hadde vært topp om de fikk til noe lignende som den plassen som de hadde på mysen.

Campet på parkerings plassen. Det var helt toppog sosialt om kveldene. Eneste som manglet var ett utedass.

Jeg vet det er flere som kan være innterresert i noe lignende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ja jeg håper dere jobber med å finne ett område i nerheten av anlegget.

Det er en del av oss Trøndere som ønsker oss noe lignende som det på Mysen i fjor da vi campet på parkeringsplassen.

Håper det ordner seg.

Ser frem til ei hel uke med skyting i Larvik i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Her kan dere sjekke hva som er av overnattings muligheter i Larvik

 

http://www.visitlarvik.no/?c=1&id=5_747_3&sp=NO

 

Det blir ikke mulighet for å overnatte i telt eller campingvogn i nærheten av sekretariatet.

 

Det er noen skyttere som allerede har booket rom på dette hotellet.

 

http://www.trudvang.no/

 

det ligger ikke så langt fra sekratariatet og er i gå avstand til Bøkeskogen der de serverer deiligt sommer drikke.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Det burde da ikke være noe problem for arrangør å leie et lite jorde, eller en annan egnet plass i nærheten hvor folk kan campe... På Mysen lot vi de som ville campe på parkeringen, hvorfor ikke gjøre det samme i Larvik??

 

Jeg var selv stevneleder under NM på Mysen, og møtte bare masse velvilje fra naboene både når vi spurte om å bruke områder til parkering, og til løypa vår. Ingenting bortsett fra press og innskyting foregikk på vårt eget område :D

 

Øyvind J

Link to comment
Share on other sites

Øyvind J skrev:

Det burde da ikke være noe problem for arrangør å leie et lite jorde, eller en annan egnet plass i nærheten hvor folk kan campe... På Mysen lot vi de som ville campe på parkeringen, hvorfor ikke gjøre det samme i Larvik??

 

Det er akkurat dette vi er ute etter. Kjempeflott på Mysen der vi gikk rett fra vogna å inn i bussen som fraktet oss opp til sekreteriatet og banen.

Link to comment
Share on other sites

Øyvind J skrev:

Det burde da ikke være noe problem for arrangør å leie et lite jorde, eller en annan egnet plass i nærheten hvor folk kan campe... På Mysen lot vi de som ville campe på parkeringen, hvorfor ikke gjøre det samme i Larvik??

 

Det er akkurat dette vi er ute etter. Kjempeflott på Mysen der vi gikk rett fra vogna å inn i bussen som fraktet oss opp til sekreteriatet og banen.

 

+10 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Knurr :evil:...

 

Eller hva med å la felt folket gi sjåføren 1 krone per tur :?: Da får jo sjåføren over 6500,- :mrgreen::mrgreen:

 

Nei da, våre brødere som skal kjempe i NM fortjener gratis transport. Dermed basta!

 

Makan til hyggelige mennesker og artige dager har nok aldri sjåføren opplevd!

Link to comment
Share on other sites

:D Vi som har opplevd shoppingturer med buss er jo vant til at sjåføren har en boks for 'tips' strategisk plassert... Kanskje en tanke for deg Fozzy357? Så flink som du var, hadde det nok vanket litt driks... Og en tomhylse eller to.. :)

Men nå har jeg vel tråkket langt off-topic her! Det er vel kommende NM tråden skal innholde..

Link to comment
Share on other sites

NM Spesialpistol/-revolver 13. juli 2009

Alle målgrupper er trykket på papp 50 cm x 70 cm

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/sf/spsr.htm

 

NM Magnum I - Magnum II 14. juli 2009

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/m12/m12.htm

 

NM Revolverfelt 15. juli 2009

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/rev/rev.htm

 

NM Grovfelt 16. juli 2009

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/gro/grov.htm

 

NM Militærpistol 17. juli 2009

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/mil/mil.htm

 

NM Finfelt 18. juli 2009

 

http://www.larviksportsskyttere.no/NM_2009/fin/fin.htm

 

 

God Helg

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en som aldri klager på løypa. Jeg synes alle løyper er spennende og lik for alle.

 

Her har jeg dog en prinsippiell innvending. Fin og grov er i hovedsak en enhåndsøvelse, mens militær og revolver er en tohåndsøvelse.

 

Siden rangering går fra standplass 10 og nedover, synes jeg det er galt at siste standplass i mil og revolver er enhånds. Bedre blir det ikke av at nest siste er liggende.

 

I mil og revolver bør standplass 10 være tohånds, kort tid, små mål.

Link to comment
Share on other sites

På Mysen? Var det en standplass med 7 mål der? Det husker jeg faktisk ikke.

 

Men hva er poenget med dette egentlig?

 

Poenget er at skytterne skal bruke hodet også mens de skyter, på Modum opplevde vi at skyttere kom inn med fullt hus og glemte å skyte på 5 figurer.....de skøyt bare på 4 selv om det var 6 totalt....koker nok litt i knollen.....:-)

 

Skytterne kan selv velge hvordan de skal skyte, så hvorfor ikke ha flere figurer enn antall skudd....gjerne ennå fler enn 7 også....bare gøy det :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en som aldri klager på løypa. Jeg synes alle løyper er spennende og lik for alle.

 

Her har jeg dog en prinsippiell innvending. Fin og grov er i hovedsak en enhåndsøvelse, mens militær og revolver er en tohåndsøvelse.

 

Siden rangering går fra standplass 10 og nedover, synes jeg det er galt at siste standplass i mil og revolver er enhånds. Bedre blir det ikke av at nest siste er liggende.

 

I mil og revolver bør standplass 10 være tohånds, kort tid, små mål.

 

Du har til en viss grad et poeng. Det samme kan egentlig sies i forhold til snub og lommepistol også. Husker at dette var en innvending enkelte hadde mot spesialfelt-løypa på NM i Åndalsnes også. Personlig vil jeg si at dette heller "krydret" løypa litt. Tror mange fikk litt ekstra trykk på siste standplass, slik det bør være på et NM. Synes dette er viktigere enn hvorvidt det er "riktigere" å ha fri skytestilling.

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan man få kjøpt tilsvarende skiver?

Eller er disse selv laget?

 

Dette er noe som er tegnet og laget for Larvik/Hedrum SS, men jeg tror de selger til klubber som evnt vil kjøpe av de. Aron SK har også utviklet og tegnet noen som er fine, disse blir trykket i Drammen. Modum Pk brukte noen av de vanlige av disse figurer under Nm spesialfelt i fjor, men det finnes flere gøyale figurer i sortimentet...

 

Kvaliteten er uansett knallbra og prisene er også mye rimleligere enn å kjøpe de via butikk...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Blinkene er ikke produsert enda, men når vi har dem så kan dere sikkert få kjøpe.

1 mai er det felt stevne i Larvik og vi håper å få testa ut løypa da.

Det kommer også til å komme forandringer i oppsettet som ligger på siden vår, vi vil ha ei felt løype som er vanskligere en det som er skissert til nå. vi vil ha den sånn at det er maks 3-4 stk som fyller.

 

så nå er det bare å begynne å trene.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å beregne så veldig nøye hvor mange som skal fylle da, og personlig syns jeg det er bedre at litt for mange fyller, enn at veldig få fyller, man kan jo i værste fall ende opp uten omskyting om gullet :D .. Er jo spennende med flere til omskyting. (men jeg skal innrømme at det ble litt i overkant mange til omskyting på finfelten hos oss på Mysen)

 

Om det er av interesse kan dere låne stålbjelkene og gummimattene vi brukte til omskytingsholdet på Mysen. Bare å si fra så kan jeg ta med alt når jeg kommer. Vi hadde jo til to og to skyttere på omskyting, men nå skal det jo være plass til 3 skyttere, men vi har 3 stålbjelker liggende og masse gummimatter så det er ikkeno problem.

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...