Jump to content

Felt NM 2009


Geir Småvik

Recommended Posts

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Siste hold på revolverfelten har 7 mål. Sist jeg tok en titt på revolveren så hadde jeg 6 skudds tønne. Nå sier det seg selv at man må lade opp med 1 skudd til, men stemmer det? :)

 

7 mål, beste hånd med omlading på 12 sek? Da må jeg legge meg i hardtrening.....

Link to comment
Share on other sites

Siste hold på revolverfelten har 7 mål. Sist jeg tok en titt på revolveren så hadde jeg 6 skudds tønne. Nå sier det seg selv at man må lade opp med 1 skudd til, men stemmer det? :)

 

7 mål, beste hånd med omlading på 12 sek? Da må jeg legge meg i hardtrening.....

 

På tide du gjør deg kjent med konkuranse reglementene :D

 

Ingen ting i veien for å sette opp flere blinker enn det er patroner til.

Dette skjer hele tiden når en kjører blandede lag med Spes-felt skytterne

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noe nytt, de som skyter spesialfelt i vanlige stevner er vant til at man til tider må velge bort en figur. At man har fler enn 6 figurer er egentlig bare for å sette ut skytterne litt, vi testet dette under NM spesialfelt i 2008 og det var faktisk skyttere som skøyt 5/4 selv om det var 6 figurer....!! :D

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom på at det å velge bort en blink er jo en mulighet. Ville bare være helt sikker her så ikke jeg trener på omlading når jeg burde trene på noe annet :)

 

Men, det er bedre å spørre én gang for mye en én gang for lite. Nå ble jeg hvertfall litt beroliget med tanke på skytinga.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nja, er ikke så lett hos oss virker det som.

Finner ingen klare regler på det i arbeidsavtalen. Vi har feriepuljer i NSB, og bedriften må være sikker på å dekke tjenestene før de kan gi fri. Og det vet de jo aldri før en knapp måned mot datoen. :cry:

 

Men med god dialog med tjenestekontoret, skal jeg nok få til noe. :)

 

en tre dagers kan ingen nekte deg, men pass på og ikke komme på pall plass så alle ser deg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vært stille rundt felt-nm en tid nå: Ser på arrangørens sider at det har blitt gjort endringer i løypeoppsettet - den mest iøynefallende er vel bakre hold på liggende. I tillegg er vel noen skytetider i magnum endret også, hvis jeg ikke tar feil..........

 

Ikke lenge igjen nå - på tide å begynne å glede seg.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om arrangøren / fagkomité pistol tar hensyn til ”bør” fra det nye feltreglementet forresten. Tenker da på avstanden mellom skyttere som iflg. Nytt regelverk sier, sitat; ”avstanden mellom hver skytter på standplass bør være minimum 1 meter”

Følgelig må det være 1 meter mellom sine og naboenes figurer også for at det skal bli lik avstand til figurene for alle.

Med 15 skyttere i laget hadde jo dette vært et steg i riktig retningen for at forholdene blir mer like for alle.

B

Link to comment
Share on other sites

en tre dagers kan ingen nekte deg, men pass på og ikke komme på pall plass så alle ser deg :mrgreen:

 

He he....når jeg først har levert en feriesøknad (som ble avslått), tror jeg ikke det er så lurt å ta en tredagers de samme dagene. :lol: De har hver uke et møte, hvor bl.a. loggføringer av fravær tas opp. Men selvsagt KAN man jo ha blitt syk.

 

Pallplass tror jeg ikke jeg oppnår likevel. :?

 

Desverre så sliter jeg uansett litt med å få tid på lørdagen. Starter ferie samme helgen, og skulle helst reist fra morgenen. Og å gå glipp av finfelten, er det samme som å la det hele være. Og siden jeg ennå ikke har fått meldt meg på, risikerer jeg å havne i lagene langt utpå dagen. Så NM glipper nok for meg også i år.

Link to comment
Share on other sites

Hugs på at eg er veldig lettskremt og kan ta dette alvorleg :)

 

Nei, det blir spennande på NM, blir mitt første og eg skal delta på det meste utanom grovfelt.

Trur kanskje eg skal få til å treffe den vugga ein gong i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei, vet ikke om dette er rette plassen å legge det ut, men forsøker allikevel.

Da jeg har måttet avbestille hytta i forbindelse med NM i Larvik, er det nå minst en og muligens også to ledige 4-5 manns hytter i Stavern. (15 min unna banen)

Ring 33199282 og spør etter Grete eller Johnny, så er det mye mulig at det ordner seg med opphold under NM uka.

 

Artig med en tilbakemelding om en av dere får tak i denne.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:!: Jeg var innom Clarry Haglund på Hamar i dag for å hente noen kuler til NM-ammo.. http://home.broadpark.no/~trudlang/leadbull.html

Han kom med en info om at han IKKE har anledning til å stille på NM med sitt kule-tibud i år. Så for de som eventuelt har planlagt kulekjøp fra han på NM,

vær vennlig å kontakte Clarry og bestill!! (Jeg har tilbudt meg å ta med nedover kuler som blir bestilt tidsnok til at han rekker å pakke de, så her er det fortsatt mulighet!) :idea:

Link to comment
Share on other sites

Har du problemer med å skyte på 6sek må du jo bare sette igang med å trene, og ser du etter så skyter vi på 10m med spesial og 14m på fin....så jeg tror nok at figurene vil være nokså like i sikte....

 

Skal du bekymre deg over noe så gjør det over været.....for det har vi lite kontroll på...resten kan du faktisk kontrollere selv ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det på standplass 10 for fin, grov og revolver er 7 mål... Hvordan fungerer dette, med 6 skudd i magasin/tønne?? :shock:

 

Hva om det hadde vært 10 figurer, du har jo ikke mer enn 6 skudd. Les felt regelverket hvis du har tenkt å stille til start, så får du svar.

Dette er "basic" kunnskap etter min mening.

B-|

Link to comment
Share on other sites

Har lest regelverket. Kan du finne noe sted her hvor det står noe om ANTALL mål?? I pkt 8.25.7.2 står det at alle øvelser i gruppe 1 skal omfatte 60 skudd som fordeles med 6 skudd pr. standplass. Det virker da snodig å klinke til med 7 mål synes jeg. Men OK, er det et valgfritt mål, så er det det.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har lest regelverket. Kan du finne noe sted her hvor det står noe om ANTALL mål?? I pkt 8.25.7.2 står det at alle øvelser i gruppe 1 skal omfatte 60 skudd som fordeles med 6 skudd pr. standplass. Det virker da snodig å klinke til med 7 mål synes jeg. Men OK, er det et valgfritt mål, så er det det.

 

Nei, som nevnt er det ikke noen begrensing i antall mål på en standplass, så det finner nok heller ikke jeg noe sted i regelverket. Men antall skudd er som du påpeker bare 6 pr. standplass, så en får jo fordele de etter beste evne.

At de har 7 figurer er nok sikker bare gjort for å lage litt forvirring, og så langt har de jo lykkes litt med det :D

Link to comment
Share on other sites

Ser at det på standplass 10 for fin, grov og revolver er 7 mål... Hvordan fungerer dette, med 6 skudd i magasin/tønne?? :shock:

 

Her er er det bare å pønske ut en plan på forhånd.

Vi har jo hatt 3 uker på å finne en plan :mrgreen:

Og ikke minst, så blir det likt for alle!

 

Jeg for min del gir beng i den øverste til venstre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man leser reglene så har man 6 skudd fordelt på de figurer som er på standplassen. Dvs at man MAKS kan få 6/6 (12 poeng) selv om man skulle hatt 10,12 eller 15 figurer så vil man ALDRI kunne oppnå mer enn 12 poeng :-)

 

Det som har blitt gjort tidligere er å sette opp flere figurer hvor minst 2 inneholder rangering. Da kan man enkelt miste hodet og "glemme" å skyte på rangeringen noe som kan ha mye og si ved lagskyting feks.

 

Vi testet ut dette på Modum i 2008 med stort hell :-) så skytterne må bare huske og bruke hodet :-)

 

Syns det er gøy at de setter oppe flere figurer, men de burde hatt flere hold....gjerne små foran og stooore skiver bak og kort skytetid....da kan man velge....smått nærme....eller store laangt bak....hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hjelp! Jeg sliter med kronisk senebetennelse i høyre håndledd. Har vært på ferie og bært mange kofferter, og nå har senebetennelsen slått til igjen, helgen før NM. Kan ikke engang skrive her uten at det gjør vondt. Smerter kommer med en gang jeg vrir håndleddet eller belaster det med noe tyngre enn tannbørsten.

 

For at jeg skal kunne greie å skyte er jeg nødt til å stive av håndleddet med et elastisk bånd, men det står jo i regelverket at jeg ikke kan bruke noe som er ment til å stive av kroppen. Hva kan jeg gjøre?

 

Kan jeg stille vis jeg viser legeerklæring? eller må jeg skyte med horrible smerter :( ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...