Jump to content

Felt NM 2009


Geir Småvik

Recommended Posts

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen å takk for at dere gjorde en slitsom uke litt trivligere, jeg var på standplass 9 (den utskjelte) men jeg var ikke standplassleder, dere ser meg på bilde over helt til venstre (bare en mor kan være glad i det der) Jeg gidder ikke å komentere 1 lag ut i grov, det kan dere som vil diskutere, men jeg vil bare si jeg er litt skuffet over sjefene i klubbene, vi funksjonerer kunne vell for rakkern fått mat? når folk stiller opp å bruker en uke av ferien sin så kan klubbene sponse mat å drikke.

Men nå har jeg reist på hyttetur å prøver å fortrenge min frustasjon, idag har jeg faktisk gått 2,3 mil for å fotografere ei hytte tomt, det verste av alt er at jeg kun har tatt med meg et luftgevær på ei ukes ferie.

 

dere er en super gjeng til og med dere som forlanger å få tolket 2 i 1 skudd når dere allerede har fått 6 i 4.

 

 

:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

:) Føler med deg og dere Pilt! Men dere fikk da en PAUSE siste dag! Ganske råflott det da? :roll:

Jeg sitter igjen med en følelse av at her skulle arrangøren tjene maksimalt med penger på bekostning av det meste....

Siden jeg var så heldig at jeg slapp å få t-lyslykta fra magnor uten gravering (til ca 100,-) hadde jeg i det minste håpet at arrangøren kunne produsere et deltagerdiplom som minne! (Ikke alle som er på toppen av resultatlistene! Noen må være nederst også.)

(Kanskje en liten kampanje fra skytterene her på kammeret kan få de til å sende ut dette?)

til og med dere som forlanger å få tolket 2 i 1 skudd når dere allerede har fått 6 i 4
Hva er galt i det når du finner 7 figurer på standplass 10? Hihi! :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

@ Bromark: Joda, man skal forholde seg rolig og rekke opp den ledige handa, men det er absolutt ikke noen garanti for at standplassleder tar protesten til følge selv om kan/hun bare har mumlet "ild". Det skal som regel litt til for å inrømme feil, så da er det stor sannsynlighet for at skytteren sitter igjen med svarteper. Kanskje noe å legge større vekt på ved dommerkurs ?

 

En kan kanskje heller ikke forvente at alle skyttere har muligheten til å høre selv et klart og tydelig "ILD" når det smeller rundt ørene på en. De fleste som har skutt en stund vet når 5 sekunder har passert, og da tar man kanskje ikke sjansen på å holde tilbake. Det er jo ikke standplasslederen som har gjort feil. Han ropte "ILD" klart og tydelig. Skytteren hørte ikke kommandoen fordi den druknet i smellene.

Er det så enkelt som å si at man ikke hørte kommandoen, så er man sikret å få skyte serien sin ? Ikke helt lett det der.

 

Når det gjelder innskyting, er det ikke så enkelt som å tro at alt er 100% når man kommer frem samme hvor godt man har pakket. Stuerne på flyplassene klarer det meste, og for de som kjører klarer den norske veistandarden biffen.

 

@ hoodrobin: Bodø = NNM 2009 (NNM=NordNorsk Mesterskap)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også med på dette laget. Skjøt ikke først, men følte etter vert på med min 6 skudd.

Som dere vet ble det lappet. Vi skjøt igjen, resultatet mitt ble dårligere .Så blei

trekt 2 poeng der og da av alle, unntatt av dei 3-4 som holdt igjen. Og det resultatet

står fortsatt.( på meg ).

 

Ellers var løypa veldig fin, opplevde ikkje ubehaglige standplassledere. Bussturene gikk

fort. Maten ? det var butikk og gatekjøkken ikke så langt unna heldigvis.

 

Betalte 5 kr.for klistremerke til å ha på kofferten sammen med dei som er gratis fra tidligre år.

( her burde prisen vert trykt på merke )

Link to comment
Share on other sites

@ Bromark:

Er ikke så skråsikker på det der.

Selvsagt er det enkelt og greit å si ifra, men det er ingenting i regelverket som garanterer deg at protesten tas til følge, tvertimot står det at det gjelder uriktig kommando og dersom protesten tas til følge.

Man er m.a.o. avhengig av at kommandoen er uriktig, m.a.o. noe den ikke nødvendigvis er selv om en skytter ikke hører den.

Man er også avhengig av at dommeren innrømmer uriktig kommando og at protesten tas til følge.

Jeg mener fortsatt dette ikke er enkelt og rett frem.

 

Sakset fra reglementet, nasjonale grener:

"8.25.7.9 Feil kommando på standplass

8.25.7.9.1 Hvis skytteren ikke er klar til å skyte ved kommando ”Ild”, fordi

standplassleder har gitt uriktig kommando og/eller opptrådt feil, skal

han holde våpenet i sikker retning og løfte den ledige hånd. Så

snart serien er slutt skal han informere standplassleder eller

jurymedlem.

8.25.7.9.2 Hvis påstanden godtas, skal skytteren få skyte serien på ny

kommando.

8.25.7.9.3 Hvis påstanden ikke godtas, kan skytteren skyte serien, men han

skal straffes med trekk av to (2) poeng fra resultatet av serien."

Link to comment
Share on other sites

Woff skrev: "Siden jeg var så heldig at jeg slapp å få t-lyslykta fra magnor uten gravering (til ca 100,-) hadde jeg i det minste håpet at arrangøren kunne produsere et deltagerdiplom som minne! (Ikke alle som er på toppen av resultatlistene! Noen må være nederst også.)

(Kanskje en liten kampanje fra skytterene her på kammeret kan få de til å sende ut dette?)"

 

Helt enig! Kan ikke fatte at man kan være så gnien at man ikke deler ut deltagerdiplom på et NORGESMESTERSKAP! Men det er ikke for sent å snu, LSS kan f.eks ettersende diplomer til de av deltagerne som ønsker det. Bare å skrive seg på en liste det?

Det hadde blitt satt pris på av flere, vet jeg.

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg tar gjerne på meg jobben med å lage en liste hvis ingen andre føler for det. Får håpe mange vil være med på en sånn liste! (Hvis noen allerede har begynt arbeidet, vil jeg gjerne stå på vedkommendes liste / henvendelse..) Si ifra hvis jeg skal lage en henvendelse, og få med alle du kjenner som vil være med.
Link to comment
Share on other sites

Synes vi kan gå bort fra detaljene og gi arrangøren en helhetlig evaluering av mesterskapet.

Jeg deltok i M1, R,G og M og kan godt starte med mine terningkast.

 

1. Det viktigste: Startlister, opprop, transport, løype, gjennomføring av skyting, oppførsel til funksjonærene: 6.

2. Våpenkontroll. Bra i starten. Kun en mann og han gikk lei. Fikk derfor ikke kontrollert militærpistolen dagen før. Slik gi lang kø på morgen: 3.

3. Informasjon før mesterskapet, veibeskrivelser osv: Det hadde kostet så lite å angi nummer på avkjøring fra E18, deretter en veibeskrivelse, en gateadresse og koordinater: 2.

4. Servering/stevnemateriell. Mange syntes prisene var drøye både på mat og gensere. Jeg har ikke så lang erfaring, men det var sikkert korrekt: 3.

5. Premier. Manglende gravering på glass, lagpremier og mangel av deltagerdiplom som tydeligvis flere savner. Svært lang tid fra siste skyting til premieutdeling: 3

6. Resultatservice. Med en PC, programmet til Øgreid og en assistent til å lese opp, skulle jeg alene utført resultatservice langt bedre enn det som var tilfelle i Larvik. Jeg skulle klart å ha resultatene online på skjerm 5 min etter at hvert lag kom inn. Resultatene skulle vært ute på nettet 10 min etter at siste lagkom inn: 1

7. Innkvartering. Justissektorens kurssenter i Stavern: 6 (7).

 

Siden punkt 1 er helt klart det viktigste og veier mer enn alle de andre til sammen, blir min totalvurdering: 4.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir blanke i diplom, men synes det er i svakeste laget at jeg ikke er oppført på resultatlista på revolver. Dette på tross av purring på mail og personlig til sekretariatet. Lista er fortsatt den samme og jeg har ikke hørt et pip på mailen. :evil:

 

Ellers et godt gjennomført arrangement, synes jeg.

 

Når det går i ball for standplassleder på standplass 9, synes jeg det går an å ta seg selv litt mindre selvhøytidelig og skyte serien om igjen uten å lage noe mere bråk om det.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi kan gå bort fra detaljene og gi arrangøren en helhetlig evaluering av mesterskapet.

Jeg deltok i M1, R,G og M og kan godt starte med mine terningkast.

 

1. Det viktigste: Startlister, opprop, transport, løype, gjennomføring av skyting, oppførsel til funksjonærene: 6.

2. Våpenkontroll. Bra i starten. Kun en mann og han gikk lei. Fikk derfor ikke kontrollert militærpistolen dagen før. Slik gi lang kø på morgen: 3.

3. Informasjon før mesterskapet, veibeskrivelser osv: Det hadde kostet så lite å angi nummer på avkjøring fra E18, deretter en veibeskrivelse, en gateadresse og koordinater: 2.

4. Servering/stevnemateriell. Mange syntes prisene var drøye både på mat og gensere. Jeg har ikke så lang erfaring, men det var sikkert korrekt: 3.

5. Premier. Manglende gravering på glass, lagpremier og mangel av deltagerdiplom som tydeligvis flere savner. Svært lang tid fra siste skyting til premieutdeling: 3

6. Resultatservice. Med en PC, programmet til Øgreid og en assistent til å lese opp, skulle jeg alene utført resultatservice langt bedre enn det som var tilfelle i Larvik. Jeg skulle klart å ha resultatene online på skjerm 5 min etter at hvert lag kom inn. Resultatene skulle vært ute på nettet 10 min etter at siste lagkom inn: 1

7. Innkvartering. Justissektorens kurssenter i Stavern: 6 (7).

 

Siden punkt 1 er helt klart det viktigste og veier mer enn alle de andre til sammen, blir min totalvurdering: 4.

 

Mine karakterer etter 6 dager i Larvik:

1. - 5

2. - 4

3. - 3

4. - 2

5. - 3

6. - 4

7. - Privat inkvartering, minst en 10`r pga maten

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye grin, ikke deltager premie/diplom for deltatt NM osv!

Har vært med på minst 3 NM felt i min tid og har aldri fått noen deltager diplom noen gang! Vel, siste gang fikk jeg en diplom med feilskrevet navn og en elektrisk tannbørste donert av en tannlege!! Og dette var en 2 plass! :roll: jjuuuhhuu

Link to comment
Share on other sites

Synes dette NM'et var stusselige greier. Mitt første NM var på Mysen i fjor, så jeg ble vel for godt vant der, og trodde alle NM ville bli i samme klasse.

 

At man ikke får tildelt et deltagerdiplom engang, irriterer meg virkelig, det er så smålig og gnient at det ikke burde gå an. Dette er tross alt et NM! Ser at flere ønsker et minne, annet enn en t-skjorte man betaler for. LSS bør ta dette til etteretning, og ettersende diplom til de som ønsker det.

 

Det var rart å si "hei!" når jeg gikk ombord i bussen, og "takk for turen" når jeg gikk av uten å få svar tilbake av sjåføren, men også her ble jeg vel for godt vant hos Mysen i fjor...

 

Løypa i år derimot, var artig! Skytelederne var ok også, selv om også på dette punktet er Mysen PL et eksempel til etterlevelse; Uten unntak ble lagene jeg var på ønsket velkommen, og ønsket lykke til videre etter endt skyting. Det opplevde jeg ikke i år. Ikke så viktig, men du verden så trivelig!

 

Stor takk til "Bomsen"!

Det er viktig at gjester skal føle seg velkommen og oppleve det første møtet med et NM som hyggelig. Det er mange som har nerver og deltar for første gang.

Det første en NM deltager møter, skal gjenspeile klubbens tankegang: Takk som kom til oss, og vi skal ha det gøy! Jeg personlig hadde så utrolig fint den lille tiden jeg kjørte bussen. Jeg fikk snakket med 1000 mennesker om det jeg elsker best.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke alle som vinner barne-skirenn da.. :P (Hvorfor tenkte jeg på Northug nå tro?) Jeg synes iallefall at NM på Mysen i fjord satte en bra standard som sikkert ikke kostet allverden ekstra?

Men det er kanskje like greit å ikke ha noe minne fra NM'et i Larvik?

Min terningkast-liste:

1: Må nok gi de en 5'er ja! (Et lite minus på transport..)

2: Her var det vel heller kontrolløren som gikk lei av meg? (For lett avtrekk på 3 våpen..) Ingen grunn til å klage! 5.

3: Infoen var vel noe av det dårligeste jeg har opplevd! Terningen redder denne fra stryk! 1.

4: Godt det ikke var langt til nærmeste butikk / gatekjøkken. De skal såvidt få for kaldt drikke da.... 2.

5: Selv er jeg så heldig at jeg ikke er god nok til å få premier! 1.

6: Helt enig med nhd. Treg service og ikke-eksisterende resultater på nett. 1.

7: Justissektorens kurssenter i Stavern, med ekstraseng på enmannsrom og personale som går fra ulåst rom.. 3.

 

Mye klager, antagelig fordi Mysen var så mye bedre... Gir de vel en god toer og håper på at neste år blir bedre!

Link to comment
Share on other sites

Ja, her var det mange som vet hvordan et NM skal være..... Da burde det ikke være vanskelig for dem å arrangere NM i fremtiden.

Ender vel opp med at vi skyttere krever å bli behandlet som konger og dronninger.

 

Riktignok var det dårlig skiltet den første tiden, men med våre muligheter med bl.a. gulersider.no og litt forhåndsplanlegging, så var det ikke vanskelig å finne frem.

 

Løypa var bra alle dager, og opplevde selv alle standplassledere og funksjonærer som blide og hyggelige.

 

Har vært med på en rekke felt-NM, og har kun fått deltagerdiplom på Mysen. Hvorfor skal det være et krav nå, bare pga at noen var kreative til å gi et hyggelig(eller glembart hehe) minne fra Mysen?

Jeg syns dette NM var et greit NM, eller rettere sagt et gjennomsnitts-NM. Fikk inntrykk av at de var "short" på funksjonærer... Og hvis det stemmer, så kan det være vanskelig å gjøre alle til lags.

 

Jeg leser om masse god kritikk om Mysen, og for all del, Mysen fikk gjennomført et bra NM, og en flott løype. Men føler at det å skyte en standplass en gang til grunnet feil fra standplassleder, er noe som trekker ned. Dette skjedde meg 2 ganger. En på revolver og en på fin.

Og det var heller ikke hyggelig å stå ved resultat-veggen og høre ei kule slå i veggen etter at den sneiet øret.......

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke jeg kjent for å holde kjeft, så hvorfor stoppe nå... ;-)

 

Er vel egentlig fornøyd med arrangementet i Larvik, men det finnes alltid ting man kan plukke på. Noen av de burde kanskje arrangøren hatt kontroll på mens andre ting som feks resultatprogram som ikke funker 100% kanskje ikke kan legges på arrangøren.

 

Det som er en gjenganger de siste årene er premiering på NM, min personlige mening er at skytterne blir flådd med tanke på premietabellen og spesielt når man benytter gavepremier som på Ørlandet, Mysen og Larvik. Det er noe galt mener jeg når man i en klasse med 28 deltakere får akkurat samme premie som en med over 200, sikkert gøy for han med 28 deltakere men ikke såå gøy for han som vinner klasse Menn i finfelt feks og får akkurat samme premie. eller hva med de som kom på en tredjeplass og fikk en lykt??

 

Er nesten så min vurdering av premier på dette NM er stryk karakter, for min del ble det en haug med krystall som rett og slett er i veien. Er ikke brukanes til mer enn å samle støv. Da stemmer jeg heller for at vi setter ned startkontigenten med 100-150 kr og sier INGEN PREMIERING utover plass 1-10.....

 

Går vi videre til resultat servicen vet jeg arrangøren slet med programmet, men her har vi en jobb foran oss alle sammen. Spesielt Fagkomite og NSF sentralt, som må og bør verifisere at de programmene som er ute på markedet faktisk er OK, hjelper lite å si at dette programmet vi bruker er bare helt topp...når de fleste har store mangler eller rett og slett ikke funker som de skal/bør gjøre.

 

Å henge seg opp i hvordan man blir behandlet på en buss blir for dumt, at man ute i løypen blir møtt av standplassledere som er slitne og kanskje ikke helt på topp hver eneste dag får så være. Det er ikke mitt inntrykk, for alle de 8 rundene jeg var med på har jeg ingen ting å si på hvordan standplass lederne gjorde sin jobb....

 

så hvis jeg skal oppsummere må det bli en god 5'er med tanke på felt teknisk (kunne vært en 6'er med fler målgrupper) og standplass lederne får en god 5'er. Premieringen får en 1'er og resultatservicen det samme (her må programmet ta mye av skylden, men arrangøren kunne ha sjekket bedre siden vi har hatt problemer i 2 NM tidligere)

 

At man ikke får noen deltaker diplom får så være, det er ikke noe krav til dette så da faller det på arrangøren. Men hvis det finnes noen der ute som gidder å sette sammen utifra listene så er det vel bare å kjøre på.... :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Er nesten så min vurdering av premier på dette NM er stryk karakter, for min del ble det en haug med krystall som rett og slett er i veien. Er ikke brukanes til mer enn å samle støv.

Du kunne jo gjort som en del gjorde. Vi satte ut noen poeng å fikk for min del med 2 stk glass med gravering som egner seg veldig bra til edel drikke. :P:P

 

Synes forøverig at det var ett bra NM når man ser bort fra resultatservice og skilting den første dagen.

Standplassledrne gjorde en god jobb.

Det var litt innkjøringsproblemer med tanke på plugging/nedpakking av våpen men det er første NM med nye regler å etter det jeg har skjønt er 2009 ett innkjøringsår.

 

 

Gleder meg til neste år i Sandnes. Der har de også lovet å ordne med skytecamp som vi Trøndere har maset mye om.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke jeg kjent for å holde kjeft, så hvorfor stoppe nå... ;-)

 

Er vel egentlig fornøyd med arrangementet i Larvik, men det finnes alltid ting man kan plukke på. Noen av de burde kanskje arrangøren hatt kontroll på mens andre ting som feks resultatprogram som ikke funker 100% kanskje ikke kan legges på arrangøren.

 

Å henge seg opp i hvordan man blir behandlet på en buss blir for dumt, at man ute i løypen blir møtt av standplassledere som er slitne og kanskje ikke helt på topp hver eneste dag får så være. Det er ikke mitt inntrykk, for alle de 8 rundene jeg var med på har jeg ingen ting å si på hvordan standplass lederne gjorde sin jobb....

 

K.

Skal vi få nye skyttere til å delta, så bør kanskje første inntrykket av et NM være positivt for ferskinger.

Det er ikke alle som er så drevne at de føler seg vel med en jeng gammle gubber som er selvsikre og kjenner hverandre.

En arrangsjør av NM skal ta høyde for både gamle og spesielt nye og unge skyttere.

 

Noe så enkelt som å si "hei" eller å ønske "lykke til" koster ingen ting...

Men det blir vel for dumt? (se sitat oven)

Link to comment
Share on other sites

:shock: Hvorfor klage på dette hoodrobin? Hvis du ikke klarer å forstå og respektere en enkel instruks før en standplass bør du kanskje finne en annen hobby? Å følge enkle regler bør vel være minstekrav til en skytter?

Hoodrobin er bare hood, det samme som den beskyttete triggerhappy er kun sur oppgulp.

Men vi andre har det knall!

Takk for et fint NM, Woff!

Link to comment
Share on other sites

Eg skjønner rett og slett ikkje kva folk er så mifornøygd med. Dette var mitt første NM og har defor ikkje noko å samanlikne med, men gjennomføring av det praktiske har eg i grunn ikkje noko å klage på.

Eg syntes at standplassledarane var hyggelege og ga klar beskjed dersom nokon ikkje gjorde som fortalt.

 

Det skremte i alle fall ikkje meg vekk frå skytesporten eller neste NM

Link to comment
Share on other sites

:shock: Hvorfor klage på dette hoodrobin? Hvis du ikke klarer å forstå og respektere en enkel instruks før en standplass bør du kanskje finne en annen hobby? Å følge enkle regler bør vel være minstekrav til en skytter?

Hoodrobin er bare hood, det samme som den beskyttete triggerhappy er kun sur oppgulp.

Men vi andre har det knall!

Takk for et fint NM, Woff!

 

Ser DU til stadighet er ute og slenger dritt til forummedlemmer :twisted:

 

Vil minne deg om reglerne for forumet :

Sakset derfra:

" -Personhets. Dette kan være så mangt, men det vi mener er at vi rett og slett ikke gjør det her inne, medlemmer eller ikke, på grunnlag av personlige egenskaper, utseende, politisk eller trostilhørighet. Kritiser sak, ikke person.

- Personforfølgelse. Vi ripper ikke opp i gamle konflikter eller andres gamle uttalelser for å ramme debattmotstandere. Slikt er å dra ting ut av sin opprinnelige sammenheng, og er frekt og ufint. Tenk over at du selv ikke nødvendigvis mener nå det du mente da, og hvor feil og utrivelig det er å få slengt dette i fjeset. "

Som forummedlem har du vel godtatt disse føringene . . . :lol:

Link to comment
Share on other sites

:shock: Hvorfor klage på dette hoodrobin? Hvis du ikke klarer å forstå og respektere en enkel instruks før en standplass bør du kanskje finne en annen hobby? Å følge enkle regler bør vel være minstekrav til en skytter?

Hoodrobin er bare hood, det samme som den beskyttete triggerhappy er kun sur oppgulp.

Men vi andre har det knall!

Takk for et fint NM, Woff!

 

Ser DU til stadighet er ute og slenger dritt til forummedlemmer :twisted:

 

Vil minne deg om reglerne for forumet :

Sakset derfra:

" -Personhets. Dette kan være så mangt, men det vi mener er at vi rett og slett ikke gjør det her inne, medlemmer eller ikke, på grunnlag av personlige egenskaper, utseende, politisk eller trostilhørighet. Kritiser sak, ikke person.

- Personforfølgelse. Vi ripper ikke opp i gamle konflikter eller andres gamle uttalelser for å ramme debattmotstandere. Slikt er å dra ting ut av sin opprinnelige sammenheng, og er frekt og ufint. Tenk over at du selv ikke nødvendigvis mener nå det du mente da, og hvor feil og utrivelig det er å få slengt dette i fjeset. "

Som forummedlem har du vel godtatt disse føringene . . . :lol:

 

Da var det med bjelken i eget øye da.....

Link to comment
Share on other sites

Hei.Det var mye negativ kritikk her ja. Jeg syns at løypa var meget bra ut fra hvor mange/få målgrupper som ble brukt, busskjøringa var ok, kunne godt ha kjørt buss hele dagen sammen med ho æ. :lol: Premiering, tja. Deltagerdiplom bør det være mener jeg ellers ingen kommentarer. Skytinga mi: Greit på spes pistol, elendig på militær som er favorittøvelsen, men kom akkurat før Bromark da og det teller litt :P . Jeg synes at standplasslederene var greie med tydelige kommandoer og at de følte seg trygge på hva de holdt på med. Så jeg vil si takk til arrangøren for ei fin uke, og jeg kommer gjerne tilbake en annen gang.

Link to comment
Share on other sites

Fin løype, det kan jeg si meg enig i. ellers er det litt å sette fingeren på, men det får være.

At premieringen ikke var på topp får være, det viktigste er vel å skyte? Premieringen i fjor gav meg nerver, i år gav jeg litt mer faen. 1/3dels premiering synes jeg er noe skrekkelig tullball, og dyre premier kan lette føre til en kommersialisering av sporten. der har vi noe å lære av SWS: det man får er retten til å skryte av at man har vunnet 8)

Diplom derimot, det synes jeg alle bør få, liten&stor. koster lite for arrangøren, og er et fint minne for ALLE deltagere.

Link to comment
Share on other sites

At 1/3 premiering er skrevet i stein er det vi andre synes er litt fint, når vi legger igjen 2400,-

 

En bør vel våkne litt og se på hvem som suger det kommersielle ut av skyttere!

Ehh.. et bryllup som er dobbelt booket? Result tavle settes opp bak en full satt benk i regnværet?

Pølser til 15 kr?!

Svenske bokser til 13,-?

Men jeg gledet meg til "fomle sonen"..men den var det ingen som pekte ut. FOMLE er vel navnet på hele stevnet!

 

Jeg legger så stor håp til neste NM.....

Link to comment
Share on other sites

:lol: Men 'noen' synes jo sjåføren var søtere i år enn i fjord da.... Skjønner ikke hvorfor jeg...

Mulig noen hadde mobilnummeret hennes, for hun brukte den telefonen endel....

33ok02p.jpg

 

(De svenske boksene begynte de å selge første dagen til 10,- noe som sikkert hadde gitt nok fortjeneste, men...)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

min personlige mening er at skytterne blir flådd med tanke på premietabellen og spesielt når man benytter gavepremier som på Ørlandet, Mysen og Larvik.

 

Kan ikke se sammenhengen med klubbene...

Ble skyttere" flådd" av MYSEN?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:lol: Men 'noen' synes jo sjåføren var søtere i år enn i fjord da.... Skjønner ikke hvorfor jeg...

Mulig noen hadde mobilnummeret hennes, for hun brukte den telefonen endel....

33ok02p.jpg

 

(De svenske boksene begynte de å selge første dagen til 10,- noe som sikkert hadde gitt nok fortjeneste, men...)

 

Sjåføren i fjor var stor og fæl, men hyggelig. Men hu som var nå var litt tagbar!

Link to comment
Share on other sites

Kan informere at selv om prisene var lave i kiosken gikk vårt arrangement i overskudd med nesten 100 000.- kroner. Og det etter vi hadde brukt 70 000 av startkontigenten til innkjøp av premier (og da hadde vi fått ca 60% rabatt) i tillegg kom da 4 stk våpen samt gavepremier totalt på kr 60-70 000 veil....

 

Jeg føler at mange arrangører gir alt for lite tilbake til skytterne, men det er jo derfor man kan arrangere selv så kan man gjøre det på akkurat den måten man ønsker.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg stort til NM neste år. Her er der proffe felt skyttere som står for gildet!

Håper vi slipper å bli avspist med en "fomlesone". Har aldri hørt noe så dumt! En hver har vel "fomle"sone i campingvogna eller bilen.....

 

Manglende premiering, og ikke graverte premier! Dårlig mat til overpris og en resultat visning som er verdig en 5 åring.

Gleder meg til et ordentlig og seriøs stevne hos Sandenes!

Link to comment
Share on other sites

Husk at mange av de som sutrer ikke har så veldig mye annet å bidra med.....men jeg er enig at en evaluering er på sin plass. Slik at vi kan unngå en del "fadeser" som i år. Jeg kommer til å følge opp problematikken med resultatprogrammer mot fagkomite og konferansen de har i oktober. Her har også klubber mulighet til å stille med folk noe jeg absolutt mener de bør prioritere. Det er nemlig her vi kan diskutere saker som vi selv syns er viktig for vår sport....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...