Jump to content

Felt NM 2009


Geir Småvik

Recommended Posts

Løypen ser jo fin ut den.

 

Men jeg vil gjerne få komme med en henstilling til arrangørene likevel: Noen av oss skyter rullende på felt også. Derfor er det et poeng for oss å ha nok kontrast under de nederste blinkene. Og det betyr at selve platen som blinkene er festet på bør være helt lys og strekke seg godt ned under de nederste skivene. Det skulle helst vært god lysåpning mellom alle blinkene også, men det blir kanskje ikke så lett.

Fikser dere dette? Særlig på omskyting standplassene også.

Det er ikke så kjekt å starte med et handicap...

 

Ja nå er ihvertfall anmodningen presentert for dette skytterforum, så får vi se. Jeg satser på at seriøse representanter for arrangøren også leser dette.

 

Hva blir det neste da? asfalterte standplasser ?? Trodde det var feltskyting vi snakket om her jeg, og ikke baneskyting. Hvis en skytter vil sikte midt i eller rullende må det være opp til hver enkelt men å begynne å legge føringer på hvordan standplasser og figurer skal settes opp er vel å dra det litt langt. Det er jo en enkel løsning som må til....skru på siktet ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Løypen ser jo fin ut den.

 

Men jeg vil gjerne få komme med en henstilling til arrangørene likevel: Noen av oss skyter rullende på felt også. Derfor er det et poeng for oss å ha nok kontrast under de nederste blinkene. Og det betyr at selve platen som blinkene er festet på bør være helt lys og strekke seg godt ned under de nederste skivene. Det skulle helst vært god lysåpning mellom alle blinkene også, men det blir kanskje ikke så lett.

Fikser dere dette? Særlig på omskyting standplassene også.

Det er ikke så kjekt å starte med et handicap...

 

Nå har du vel ikke akkurat fått mye forståelse for henstillingen din, men jeg klarer likevel ikke å unngå å komme med en ørliten tanke:

 

Jeg synes det er noe dritt med liggende striper - synes de er vanskelige å sikte på, og ærlig talt; arrangøren burde jo tatt hensyn til dette og plassert de stående i stedet........ Opplever heller ikke at det på andre stevner tas hensyn til hverken liggende striper eller hvordan den enkelte skytter justerer siktene sine for den saks skyld. Tror nok ikke jeg vil oppleve det heller, og ærlig talt synes jeg vel heller ikke det er arrangørens ansvar.

 

Men sånn for nysgjerrighetens skyld; Hvor mye rullende sikter du i felt?

Link to comment
Share on other sites

Skal du ikke være med da?

 

Å jo da....det skal jeg :-) har faktisk begynt så vidt å skyte igjen etter en liten pause i vinter. Ble en liten tur i helgen for å skyte litt hurtigpistol....er gøy det også :-) har planer om å trene mye i år, så skal nok selge skinnet dyrt til sommeren :-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det tilsvarer ca i 4'en som på pres.

 

Dette utgjør ca 10 cm, eller "bommer" jeg da? Arrangør har vel oppgitt på sine sider at alle blinker blir trykket opp på pappskiver som måler 50 x 70 cm. Skulle vel la seg gjøre å sikte rullende da? Blir vel ikke så mye luft/hvitt/bakgrunn mellom kornet og nedkant på feltblinken med siktene skrudd slik som du gjør? Kanskje du er heldig.......og kanskje ikke......

 

Du får ha lykke til på NM du, som alle andre.

Link to comment
Share on other sites

8) Du kan da neppe gå rundt å ønske alle å 'skyte seg i foten' / 'break a leg' Bromark? Så et 'lykke til' med jugekors fungerer MYE bedre!

Og til deg, håper jeg at tennåla på våpenet ditt knekker...... På første standplass, sånn at du ikke er uslåelig! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Du får da god trening i å treffe her da? Treffe rett tast... Og muskeltrening... Her må håndledd og avtrekksfinger fungere topp for å få skrevet litt.. Det eneste du kanskje ikke får trent så godt her er det mellom øra? :P

 

 

Beklager at det ble litt 'uttafor-tråd' her!

Link to comment
Share on other sites

Har du aldri lært at det er stygt å lyve ? ;-)

 

K.

 

 

Ja, ja..... Lykke til du også da! Det var vel det du ville høre? En individuell lykkeønskning. Du skal få det tøft i år......... :)

Ooooops, der fikk du et løfte i tillegg :D

 

Men du har selvfølgelig rett; det er ikke pent å lyve.............en vane bare.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til muligheten for camping.. Triggerhappy var inne på å treffes på stedet der Larvikstreffet er. Jeg er ikke kjent i området, så om Triggerhappy eller andre kunne utdype litt mere hva det er for slags plass hadde det vært fint. Hadde jo vært koselig å hatt det litt sosialt :D

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Fra det stedet mr Triggerhappy foreslår og til sekretariatet tar det 15-20 min.

 

Men tilbake til det som er viktigst, altså hvordan komme over mr Bromark på lista? er det noen som har tips?

Jeg tenkte litt på å få inn noen barmfagre som kunne fulgt etter han i løypa og liksom flørtet litt med han :D

 

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Men tilbake til det som er viktigst, altså hvordan komme over mr Bromark på lista? er det noen som har tips?

Jeg tenkte litt på å få inn noen barmfagre som kunne fulgt etter han i løypa og liksom flørtet litt med han :D :D

 

Nå begynner vi å snakke, har alltid ønsket meg en som kan bære våpna mine mellom standplassene. Jo større barm jo bedre hylster :-) også kan de brukes til noe annet på kveldstid :-) i mellomtiden kan jeg trene her hjemme på min eketroniske skive :-) eller skyte ett hurtigstevne i ny og ne :-) uansett skal jeg nok selge skinnet mitt dyrt i år...hehe...så sett i gang å tren folkens :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner vi å snakke, har alltid ønsket meg en som kan bære våpna mine mellom standplassene. Jo større barm jo bedre hylster :-) også kan de brukes til noe annet på kveldstid :-)

 

K.

 

Høres ut som en komplisert måte å unngå propping av våpenet... Men det blir kanskje propping allikevel?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tenkte litt på å få inn noen barmfagre som kunne fulgt etter han i løypa og liksom flørtet litt med han :D

 

 

:D

 

Skal max effekt oppnås bør de vel gå FORRAN Bromark n.

 

Klart vi er noen som skal puste han i nakken, men det skal nok mer til for å slå den karen.

 

Det finnes bla... et par kjekke gutter fra Sandnes PK (en i kortbukser og en rørlegger ), som nok hadde kostet på seg en ekstra munnfull på kvelden om de kunne plasert Modum gutten under seg på lista... :D

Det blir nok et rotterace uansett.

Dessuten er det mange som på en god dag kan slå til..

 

Er vel snart på tide Roy B blir vinner i revolverklassen :D

(han er jo allerede blitt frattat et NM )

Link to comment
Share on other sites

hehe :-) slå meg liksom...hva med disse andre som driver å "stjæler" medaljer i hytt og pine. Olav M er jo en kjent gjenganger. Også har vi gutta fra Sandnes samt Karsken....så det er nok flere som må opp på den listen isåfall...;-) hehe

 

Min liste over de som skal slås under NM inneholder ALLE ;-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Olav M skal vel starte opp en "fabrikk" nede i de varme strøk....spørs om han har tid til oss andre da gitt ;-) Men vi for håpe at han kan få litt fri til å komme å leke litt sammen med resten av oss. Kan skrive lapp som du kan få med deg Olav :-) hvis det kan hjelpe :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hei Bro-mark

 

Du har rett i at æ hva nervøs ja, hadde skutt i knapt et år.

Men sølv ble det, og hadde jeg ikke skutt i skiva til Leangen fra Sunndal hadde det blitt gull i 44.

Satte fire skudd i skiva til han også, så snill er Karsken ja.

 

Men siden da har jeg i allefall vært i finale kvart år, å noen medaljer har det blitt da.

Måle er jo å skyte seg til finale, medaljer er kun bonus.

Å stå i finale, er nesten bedre en sex. Les at det står NESTEN da.

Skjønner mæ ikke på folk som har andre hobbyer en skyting. Det er jo kjempe gøy.

 

Blir gøy å komme til Larvik, ei uke med felt. Har sølv fra Larvik fra før så en må no se

om en klare å komme seg til finalen en gang eller 2 den uka også.

 

Skulle bare ønske at dåm kunne finne en plass der vi kunne ordnet skytte-camp.

Det er sosialt og gøy å kunne campere flere sammens, sånn som vi gjorde

i Modum og Mysen.

Hilsen Karsken

Link to comment
Share on other sites

Blir nok et NM fritt år på meg,grunnet den "fabrikken" som Kjetil nevnte.Synd, for et NM i Larvik er alltid hyggelig.En av de få "NM stedene"fruen forlanger å være med. Får heller ri kamel og skyte AK 47 retning Irak i stedet under NM uka.

Link to comment
Share on other sites

Ja disse samlingene...hva skal man gjøre ;-)

 

Det som er gøy innen skyting som vi holder på med er at det alltid kommer nye skyttere som skal "bryne" seg på eliten. Og nettopp dette gjør at skytterne må trene ennå mer og kanskje ennå bedre enn tidligere :-)

 

Skyttercamp bør vel kunne fikses også i Larvik, er jo bare å bli enige om hvor dere plasserer opp vognene :-) hehe

 

Løypa ser også veldig bra ut, men savner størrelsen på figurene som skal brukes. Er først når det er gjort tilgjengelig vi kan få det endelige inntrykket av løypa :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

http://www.skyting.no/files/%7B1B4417CE-3008-4091-89CC-59DE94D2F1F0%7D.pdf

Skjekket litt på sidene til NM å slik jeg har forstått det så blir det ikke noe mulighet for å sjekke innskytingen av våpen før vi skal skyte NM løypa. :shock::shock:

Jeg synes dette er litt rart. :roll:

Man vet jo aldri om våpenet kan ha fått en kakk på turen nedover eller at andre ting har skjedd som krever komtroll av siktejusteringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

:!: OBS!

Skulle sjekke overnatting i forbindelse med NM i dag…. Slo opp på infosiden til LSS (http://www.larviksportsskyttere.no/nm_felt_2009.htm) og ringte

Justissektorens kurs- og øvingssenter i Stavern.

Men det var ikke de som svarte.... Det var oppgitt feil telefonnummer på web'en! Det rette nummeret er 33 13 43 00!

(Kan jo hende eierne av det oppgitte nummeret begynner å bli lei feiloppringninger..)

Link to comment
Share on other sites

Det ligger an til å bli uke 28. Skal se at det blir nok en regnfull uke!

 

På hjemmesiden står det

 

Spesialfelt arrangeres 13. og 14. juli med SP og SR mandag og M1 og M2 tirsdag. Videre rekkefølge vil bli revolverfelt, grovfelt, militærfelt, med finfelt og avslutning lørdag 18. juli.

 

Det er uke 29 om jeg ikke tar helt feil :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...