Jump to content

Villmarksmessen


Purdey

Recommended Posts

Tenkte det kunne være en ide og lufte litt av hva som kommer på Villmarksmessen til neste uke, fritt frem og legge ut i denne tråden.

 

Mods for justere tråden om den er i strid med noe.

 

For egen del så skal Holts ha stand og om dere har noen objekter som dere ønsker en verdivurdering på så er det nå en unik mulighet for det, da det er flere eksperter fra Holt's auksjonshus tilstede. Dette er vederlagsfritt. Alt fra gamle sverd og antikke våpen til nympoderne flotte objekter.

 

Vi vil også stille ut noen unike våpen, bla et Par med Holland & Holland kal 12 hagler, Et par med Boss &Co Over/under hagler, en sett på tre David Mcay Brown S/S i en flott Lærkoffert som huser hele settet, også en James Purdey & Sons Dobbeltrifle i kal 400 Purdey.

 

Velkommen innom standen til Holt's for en hyggelig våpenprat.

Link to comment
Share on other sites

sako75 - far / sønn jakter er blitt mer og mer populært og f.eks en bukkejakt i Polen kan være et alternativ.

Er det ønsker om en utenlandstur med børsja i år, så har vi ellers masse å velge i. Velkommen innom standen til LB Jagtrejser for en jaktprat

Link to comment
Share on other sites

sako75 - far / sønn jakter er blitt mer og mer populært og f.eks en bukkejakt i Polen kan være et alternativ.

Er det ønsker om en utenlandstur med børsja i år, så har vi ellers masse å velge i. Velkommen innom standen til LB Jagtrejser for en jaktprat

 

Skal stikke innom, vettu :D

 

Står du der sammen med Konrad? Han er fra samme område som meg.

Link to comment
Share on other sites

Min samboer og meg har fått et problem i det siste.

Jeg har for vane å snakke i søvne, og det bryr hun seg ikke mye om lenger.

MEN i natt skulle jeg vist ha reist meg opp i senga og ropt ut GLEDER MEG!

 

Ser frem til å treffe dere på messen.

Link to comment
Share on other sites

Norsk Bassetklubb er tilstede på messen, stand E05-33. Det er ved siden av Norsk Kennel Klub, og ryktene sier at det er vafler å få hos NBaK også… ;)

I tillegg er det hyggelige folk der som kan både vise fram og fortelle mer om de 6 bassetrasene Norsk Bassetklubb omfatter.

 

FOTBFC6.jpg

Foto: Wenche Skogli/NBaK

Link to comment
Share on other sites

Håper jeg kan bruke tråden din til å høre om folket har spesielle anbefalinger for en som drar inn med guttungen på ti år. Vi er først og fremst veldig interessert i jakt. Hva MÅ vi få med oss? Drar inn lørdag.

 

Sønnen min løp opp klatreveggen på ti meter med et smil om munnen :wink:

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Gadd ikke reise i år. Syntes ikke messa i fjor var noe Mekka akkurat, og når i tillegg ikke en eneste jeg kjenner som kan være interessert i noe slik ville/kunne være med, var ikke valget vanskelig.

 

Greit nok. En hundrelapp i diesel, minst en hundrelapp i bompenger, parkeringspenger og inngangspenger... Da blir det dyrt å kjøpe småting billig! Ni høvdinger i baksmell hjelper heller ikke på handlelysta. :?

 

Skulle hatt et rimelig "tacticoolt" sikte på salongrifla til jentungen, noe jeg aldri har sett på slike messer da det virker som om det stort sett er (for) dyr optikk å få tak i der, samt jaktradio til elgjakta, men førstnevnte får en billig på Ebay. En kompis skaffer meg jaktradio, så da er det jo greit uansett. Og det er en langt finere messe på Skogmuseet på Elverum i august (om det ikke bøtter ned).

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er oppsynet på meg, men jeg sliter med å få hjelp på messer (og generelt ellers) når jeg er ute for å se på våpen. Noen gir deg halvhjertet hjelp til det kommer en mann, da er de borte midt i setningen, andre bare titter rart på deg når du prøver å vinke på dem. Men på Norsk Jakt fikk jeg god hjelp, og der ble det også handler hagle! Vet ikke om det er noen andre damer som har opplevd det samme?

Link to comment
Share on other sites

Blir vel noen år til neste gang jeg drar..Savner de virkelig gode tilbudene!Men er vel så dyrt å ha stand,at de ikke kan sette ned prisene,så tror dem de kan lure folk ved å kjøre full pris(alle tror jo det er billig på messe)derfor de ikke har tid å prate med deg heller kanskje?Midt i samtale,bryter dem av:jeg må få solgt no mer her,så går dem til annen kunde..Greit nok,men at hundeklubbene gjør det samme skjønner jeg ikke!De er der for å fortelle varmt om hunderasen sin,men gidder ikke si hei engang!Sitter bare å ser dumt på deg og spiser kaker!Hva skal de der da?Få i det minste med engasjerte utadvente folk som vil fortelle om rasen sin!Der har dere noe å lære ALLE!Ikke minst NGK,og Bassetklubben,særlig utpå ettermiddagen!45min i kø for å komme inn er ikke holdbart!Nei takke meg til å handle i hyggelige butikker,som gjerne har 50-70% salg,det hadde vel ingen på messa..Ser frem til Elverum,det er den fineste!

Link to comment
Share on other sites

Synes messa var bra, koste meg mer enn ifjor.

Hyggelig prat på puben også.... i den snaue halvtimen jeg hvilte beina der.

Handla mer også..... både impuls-dill-dall, og annet som både jeg og kona var bestemt på å se etter tilbud på.

Fikk blant annet kjøpt ett veldig fint knivblad av Robert Mattson som vil passe fint til en bestilt konfirmasjonsgave...

 

Synes dog det var veldig høy musikk (!) på enkelte stands, og det sammen med ett generelt høyt brus av stemmer, ispedd enkelte hyl av diverse lokkefløyter, gjør mitt gamle hode trøtt.... Men slik skal det jo være!

Elgburgeren var en nedtur iår, både i smak og det faktum at jeg ikke fant en eneste tyttebær i "tyttebær rømmen".... Den var betydelig bedre fra samme firma på hyttemessen en snau måned før, så jeg var nok bare uheldig.

 

Jeg liker meg også bedre på Elverum, men må ha med meg Villmarksmessa også...

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

jeg får egentlig bekreftet det at jeg har det jeg trenger på sånne messer.

eneste jeg handlet der var en film fra jakt24 og noe suppegreier fra wingevåpen og no ammobokser fra samma firma.

 

jeg er godt fornøyd med messa (er vant med messa på vikingskipet) og var da noen tilbud der på ullsokker ihvertfall :)

 

litt vanskelig å få kontakt med selger men fant da meg noen metoder for å kunne få kontakt (pratet med de jeg kjenner som står på stand der) så jeg er egentlig godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Synes messa var bra, koste meg mer enn ifjor.

Hyggelig prat på puben også.... i den snaue halvtimen jeg hvilte beina der.

Handla mer også..... både impuls-dill-dall, og annet som både jeg og kona var bestemt på å se etter tilbud på.

Fikk blant annet kjøpt ett veldig fint knivblad av Robert Mattson som vil passe fint til en bestilt konfirmasjonsgave...

 

Synes dog det var veldig høy musikk (!) på enkelte stands, og det sammen med ett generelt høyt brus av stemmer, ispedd enkelte hyl av diverse lokkefløyter, gjør mitt gamle hode trøtt.... Men slik skal det jo være!

Elgburgeren var en nedtur iår, både i smak og det faktum at jeg ikke fant en eneste tyttebær i "tyttebær rømmen".... Den var betydelig bedre fra samme firma på hyttemessen en snau måned før, så jeg var nok bare uheldig.

 

Jeg liker meg også bedre på Elverum, men må ha med meg Villmarksmessa også...

 

Mvh Dagl

 

 

Enig i mye du skriver her. Selv om jeg ikke kjøpte knivblad eller elgburger :)

 

Vanligvis når jeg drar på denne messa, så er det ikke for å gjøre noen storhandel.

Det er for å kikke rundt på alt mulig, treffe mange artsfrender(jegere), skravle høl i hue på folk og kanskje kjøpe noe småtteri.

 

Nå fikk jeg ikke ordentlig med meg alt da jeg kun var der på lørdag, men som vanlig var det veldig langt mellom gode tilbud.

Det beste tilbudet jeg fikk med meg, var det SvenDue her på kammeret som sto for, men jeg hadde ikke mulighet til å kaste meg på det.

 

Ser frem til Elverum. Jeg kommer nok på den, da den ikke totalt koliderer med bukkejakta i år.

Link to comment
Share on other sites

Synes messa var helt grei jeg, men er som endel andre litt skuffa over at det ikke var mulig å gjøre en "god" handel der. Fikk noen tilbud som var betydelig dyrere enn hva jeg har fått i butikk. Da er det vel kanskje sånn at utstillere ser på messa som et utstillingsvindu mer enn en salgskanal?

 

Det er jo ikke sånn lengre at vi som kommer på messe blir overrasket over hvor mange nye, fancy ting som finnes- alt som presenteres der har vi jo lest om, sett promo-videoer av og diskutert opp og ned feks her inne :-) Kanskje forhandlerleddet ikke helt har tatt det inn over seg at kjøperen er mer informert enn han var for noen år siden? Og siden alt annet enn våpen (+deler) er veldig enkelt å kjøpe på nett, eller i alle fall prissammenligne på nett, så er det oss selv vi kan takke for at det blir sånn.....?

 

Ikke at jeg selv ikke gjør det :-) Jeg betaler jo ikke mer enn jeg må for en gitt vare, men tror kanskje jeg må justere mine egne forventninger til messene og se det som en fin dag til å se på, tafse på og kose meg uten å forvente å gjøre århundrets kupp :smile:

 

Så alt i alt så var det kanskje ikke så værst på messe :D

 

N

Link to comment
Share on other sites

Biter meg merke i spriella sin kommentar......utrolig at folk er så dumme, jenter er jo en veldig viktig viktig gruppe å rekruttere til jakt/skytesporten..!

 

Sörgelig at bransjen er så forstokket......men bra at det ordnet seg for deg...at du fikk hjelp og fikk handlet våpen.. :D

Link to comment
Share on other sites

Sant?! :) Jeg kan nok høre ut som ei megge i forrige innlegg. Er dog lettere indignert for at pengene mine faktisk er litt mindre verdt enn menn sine. Det virker litt sånn i alle fall ;) Men som sakt; fikk god hjelp av Norsk Jakt! De skal ha all honnør og gjorde mange av de andre utstillerene til skamme! :) Nå går jeg og gleder meg til "hun" (hagla) kommer hjem så vi får dratt på skytebanen :)

Link to comment
Share on other sites

Spirella: Synes absolutt ikke at du høres ut som en megge. Tror nok heller at det er mange forhandlere som burde skjerpe seg. Har opplevd noe av det samme når jeg og kona er i sportsbutikker for at hun skal hande noe. Ekspeditørene henvender seg til meg, idiotisk oppførsel. Har faktisk sagt ifra et par ganger, at det ikke er jeg som skal ha noe og at hvis de skal selge noe så burde de snakke med henne.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

Det er desverre en del som jobber hos forhandlere som ikke tar jenter/kvinner alvorlig nok..

 

Dere fortjener like god service og respekt som oss menn.

 

Godt å høre at i det minste Norsk Jakt ga deg det.

 

Det skal også nevnes at jeg synes at det er en del betjening rundt omkring som absolutt ikke burde jobbe i en butikk som selger våpen og jaktutstyr.

Både pga kunskapsmangel og mangel på evne til å gi service og vise respekt for kunden, uavhengig av kjønn.

Link to comment
Share on other sites

En kan faktisk føle seg litt dum når en spør om ting. Nå er jeg laget slik at jeg spør dersom jeg lurer på noe. Bedre det enn å forbli uten svar. Dersom jeg ikke kan bruke de som går for å være fagpersoner, hvordan skal jeg ha muligheten for å bli bedre? Det burde være i deres (og andres) interesse, jeg kunne jo møte på de i skogen under jakta. Da kan det være greit at de vet at de i alle fall har lært meg hvilken ende som skal peke frem ;)

 

Det blir vel forhåpentlig bedre etterhvert. Det ser jo ut til at antallet kvinnelige jegere øker, og disse skal igjen ha våpen og utstyr. Så om ikke det er i ekte interesse, burde vel kapitalen lokke i alle fall ;)

Link to comment
Share on other sites

I 99 av 100 tilfeller når mann og kjerring kommer inn i våpenbutikk, så er det mannen som skal ha noe - Så synes kanskje man burde unnskylde de ansatte når det gjelder akkurat det der...

 

Blir som å bli indignert over at personalet ikke spør om du trenger hjelp når du går inn i en damebutikk med klær - kanskje du trenger noe undertøy til elskerinnen :winke1:

Link to comment
Share on other sites

enig med 8x68S og Spirella

opplever det samma endel hvis jeg er med noen venninner på friluftslivbutikker, jeg er den som får hjelp men de jeg er med får ikkeno, sier bare pent og høfflig at det er damene som trenger hjelp. fær og hender at det hjelper men noen ganger fungerer det ikke.....

da blir det heller jeg som må hjelpe dem hvis dem ikke får noe hjelp fra betjeninga, noe venninnene mine setter pris på

Link to comment
Share on other sites

Har litt motsatt erfaring. Kona er ivrig fisker, og jakter også litt.

At det først er jeg som får "fokus" i en jakt og fiske butikk er tilfelle. Men som noen sier, ikke så rart. Når en da sier at det er kona som skal handle, har fokus gått over på henne mens jeg har holdt meg "på en armlengdes avstand". Jeg kan ikke si jeg har merket tendensen som er beskrevet. Men jeg kan selvsagt ikke garantere for hva min kone vil si, da vi aldri har drøftet dette. Kanskje ett tegn på at hun ikke har merket tendensen... Og vi kan hende bare har vært heldige.

 

Ville bare gi en liten vinkling andre veien, ikke til forkleinelse for noen andre.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...