Jump to content

...............


AWS

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hørt det mange ganger når jeg skyter glock.

men noen våpen er vel bedre enn andre. man ser vel at det er match våpnene som er best.

 

men om brukeren alltid syns det er best er noe helt annet, sitter de godt i hånden, liker avtrekket og treffer godt med det så er det viktigst. men er vel forskjell på hva man er ute etter på banen også,

Link to comment
Share on other sites

Enig med du 7MMSTW :!:

 

Man kjøper jo våpen vi liker som sitter godt i hånda og føler oss fortrolige med. At andre skal påvirke og være negativt ladet er noe tull. Vi andre som skyter sier ingenting om de andres våpen når de kommer med reinspikka konkurranse pistoler . Vi holder kjeft.

Link to comment
Share on other sites

er selv skyteleder men det kunne ikke falle meg inn å kritisere noen for hvilke våpen de bruker. på oppfordring kan jeg jo gi tips til enkelte vedkubber som er lett å skyte med, men som du sier selv TS, sålenge dere trives med de våpna dere har er det kvekkende likegyldig hva skyteleder sier. personlig synes jeg det er flott med masse forskjellige våpen på banen og at ikke alle skal stå der med oversuperdupertreffermidtiblinkenvåpen til en og en halv mnd lønn. det er jo gleden av å skyte vi er på banen for. ja og selvfølgelig våpenprat og kaffe da..

skyter selv med en g17 og skyter bedre enn flere i klubben med dyre panger.

høres ut som din skyteleder har for lite å gjøre om dagene..

Link to comment
Share on other sites

I gamle dager var det ett navn på dette, om jeg ikke tar feil så var det "erting". Dette ble tatt ut av ordboken, for nå skal alle helst sitte rundt ett leirbål, holde hender og klemme hverandre.

 

 

Leirbål?? Er du rusk mann; skogbrann, CO2-utslipp, brannsår, global oppvarming, masse nytale :lol:

 

Forklar skyteleder i en vennlig tone at dere nå har fått med dere hva han mener og ikke behøver gjenta dette noe mer. Fortsetter han er det bare å be han pent holde flabben lukket...

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg også skyteleder, men havner nok litt på motsatt side igjen enn deres skyteleder siden jeg ikke er så altfor gal etter disse rørtangpistolene da jeg mener et våpen skal se ut som et våpen. Men jeg kritiserer ikke de som kjøper og/eller bruker dem for ikke å nevne våpnene i seg selv samt det er litt moro å skyte med de (liker alle våpen sånn sett), det eneste de hører fra meg (bortsett fra kommandoene som man gir som skyteleder) er "kan jeg prøve den? :wave: "

 

Den skytelederen dere har, som du beskriver, kjenner jeg godt til hvilken type skyteleder vedkommende er (for ikke å glemme medlemstyper som har samme holdning) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nhd :

 

Sikkerheten er på topp. Våpnene som brukes er godkjente og kaliber til baneinstruks er også i orden.

 

Jeg har skutt i 25 år og dette er 1 gang jeg hører noe slikt fra en skyteleder.-

Alternativt er å bytte klubb og skyte mere på privat bane som vi har tilgang til.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde egen søppelbøtte for Pardini tidligere ...

 

Skjønner ikke helt folks fasinasjon for Glock og synes det personlig er et idiotisk førstekjøp, når det er sagt må de samme folka få lov til å kjøpe og skyte med hva de vil, erting ihht valg av våpen er ikke spesielt morsomt mer enn første gangen ...

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg også skyteleder, men havner nok litt på motsatt side igjen enn deres skyteleder siden jeg ikke er så altfor gal etter disse rørtangpistolene da jeg mener et våpen skal se ut som et våpen. Men jeg kritiserer ikke de som kjøper og/eller bruker dem for ikke å nevne våpnene i seg selv samt det er litt moro å skyte med de (liker alle våpen sånn sett), det eneste de hører fra meg (bortsett fra kommandoene som man gir som skyteleder) er "kan jeg prøve den? :wave: "

 

Den skytelederen dere har, som du beskriver, kjenner jeg godt til hvilken type skyteleder vedkommende er (for ikke å glemme medlemstyper som har samme holdning) :mrgreen:

+1, bortsett fra at jeg i utgangspunktet like alt like bra. Vel og merke med en komentar, jeg foretrekker våpen som passer/er tilpasset det aktuelle skyteprogrammet. Samt våpen som passer den enkelte skytter. Ser jo alt for ofte at folk sliter med sine taktiske plastpistoler, og når en prøver de selv skjønner man fort hvorfor (man må holde ett fokus og nivå på gjennomføring av avtrekk at man i prinsipp hadde skutt nesten bare tiere med ett egnet våpen med samme innsats). Men morro er de jo (Har til dag dato ikke skutt med ett våpen som ikke har vært morro å skyte med, tror ikke det finnes).

 

Rørtang er best til baneprogrammer (m/untak av 7MRSpSr som skal skytes med morsomme våpen :D ).

 

P.s. Gamle og gjerne litt spesielle våpen (P38, Luger, colt 1873, og alt annet spennende er nok mer morro en noe som blir produsert i dag).

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er ny skytter er det nok bedre å trene mengde med en fornuftig 22, en å gå rett på en 357 med scandiumramme, eller en og annen plastpistol i 45 selv om det ser kult ut. Poenget er vel heller at det er lettere å bli god med en mere fornuftig pang, en en som ser ut som du er en del av swat team. Er ikke sikker på at de som har en beretta, med lyddemper er de som skyter for å vinne noe, men de har det sikkert kult, og det er lov. Ser bra ut men du blir nok lei. Har selv det meste, og ikke missforstå, kult med fine militære våpen, men tror kanskje det er mer fornuftig med en 226 sig, enn en glock. Lettere å bli god da vil jeg tro

 

Det viktigste er at det skal være gøy, og at vi kan ha det gøy sammen.

 

Mvh

Tom Robert Sletta

OSL

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at det skal være gøy, og at vi kan ha det gøy sammen.

 

Akkurat der treffer du spikeren på hodet, som det heter så fint. Skyting er ikke ensbetydende med at samtlige skal være med i OL og at det skal være gravalvorlig.

Skyting handler kun om to ting, ha det moro og treffe nye venner!

Link to comment
Share on other sites

Bedre med en sig 226 enn en glock? Det må du begrunne, da begge er tjenestepistoler og "ser ut som SWAT".

 

Selv liker jeg ikke den ukomfortable håndstillingen på rørtengene med treskjefter, og jeg har skutt 5x10ere med den slitne 1911n til klubben, tilogmed med løst fremsikte, flere ganger.

Klart ting er lettere med masse drahjelp, men pappa stod vel ikke i fotenden av senga første gang du fikk deg no heller?

 

Kjøpe det man har lyst på og bli god med det er vel ikke feil, jeg har ikke lyst på noen "anatomisk riktig pistol", og hadde nok ikke funnet halvparten av gleden med en slik, som jeg har med "normale" pistoler/revolvere.

 

Og som nevnt litt opp her, ang ingen kjedelige våpen. Prøv den Jens Bånn plastikk-Waltheren, P99? For ett forferdelig våpen, med et usannsynlig merkelig avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Si det dere mener: "vi skyter og har det gøy, vi synes ikke slike vedkubber er like morsome og skyte med som det vi bruker.

Vi er også klare på att vedkubbevåpen er bedre egnet, men att dere prioriterer å ha det gøy."

 

Eller noe lignende. Det er som jeg forstår det sanningen. Da får dere forklart valget og att dere er klare over att hans anbefalinger er de riktige men ikke det dere ønsker skyte.

 

Skyt og ha gøy!

Link to comment
Share on other sites

Hadde en skyteleder av samme oppfatning, skyting var ikke noe man gjorde for gøy, men for å bli god. Og da måtte man til med "rørtenger" osv

 

Folk med 357/44 magnum osv som skjøt bare for moro skyld - nei huff så useriøst :mrgreen:

 

Det ene trenger jo ikke utelukke det andre - er jo svinaktig gøy med heftige smell med masse rekyl og røyk - men også å se på skivene at det du trener på fungerer og at gruppene dine krymper og havner der de er tenkt

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg ville valgt en annen fremgangsmåte.

 

Jeg ville spurt han spørsmål som:

 

- anbefaler du oss match .22 pistoler for at du tror vi vil skyte bedre med det, og dermed har det mere morro ?

 

eller

 

- synes du vi virker useriøse siden vi skyter med "militær-felt" pistoler og ikke .22 match våpen som deg ? Og er du redd for at det får konsekvenser for skytesporten?

 

Så ville jeg lyttet til hva han svarer, gjenta det han svarer tilbake til han, med dine egne ord, så du er sikker på at du har forstått hva han mener.

Prøv å forstå hva det er han egentlig er ute etter å oppnå.

 

- Så ville jeg rolig foklart han at jeg ikke er enig i det han mener (Hvis jeg ikke er det..) og så forklart hvorfor dere har det gøy med de våpnene dere skyter med.

Hvis dere vet det da...

Link to comment
Share on other sites

Og det tror du hjelper på den typen snobber? Min erfaring er at slike r*vhøl holder på som de gjør fordi ingen tør å svare de med samme mynt. Jeg har fått min andel nedlatende, belærende kommentarer fra match-snobber (som driver med iiiiidrettttt må man vite), beste er å ta de grundig på den klysete oppførselen i all offentlighet. Det viser seg fort at de er i mindretall i de fleste klubber.

 

Si det som det er, du driter vel lang marsj i hva han måtte mene om dine våpen og har han et problem med det kan han stappe den kjipe rørtanga der sola ikke skinner og hoppe på havet.

Link to comment
Share on other sites

Si på en høflig måte at meldingen er mottatt, men at du er uenig, og at dere får være enige om å være uenige. Hvis han fortsetter, så har du brukt opp høflighetskvoten.

 

Forsøk:

Du: "Har du mobiltelefon?"

Han: "Ja?!"

Du: "Ring en som bryr seg."

 

Funker antakelig ikke, men hvis det astedkommer litt latter fra de andre, så er jo ikke det helt feil :winke1:

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Han tror vel også han eier anlegget,dere skyter på

Det var en slik fyr vi var belemret med, snørrhoven og hissig fyr. En gang ble vi "fersket" i å bruke skivevenderne til å skyte et modifisert duellprogram, glitrende felttrening. Gud hjelpe for et leven det ble. For det første skøyt vi ikke korrekt program, og dessuten skøyt vi to stykker samtidig på doble skiver. Det var sløsing! Til tross for at vi ikke skøyt flere skudd enn om vi brukte ett sett, og skivene uansett ble lappet og gjenbrukt så lenge som mulig. HØRER DU IKKE HVA JEG SIER, DET ER SLØSING! var utskjellingen jeg fikk tilbake. Mannen brølte så spyttet regnet, rasende forbannet over at vi besudlet den edle duellskytingen med våre feltvåpen.

 

At den mannen ikke endte sine dager i en vådeskuddsulykke er egentlig et under, for fy faen som han kunne irritere folk.

Link to comment
Share on other sites

De påstår han har roet seg ned med tiden, men sist jeg møtte ham var de samme faktene der. Det øyeblikket jeg var det minste uenig begynte volumet å gå opp, er som en bikkje som har lært at den får viljen sin ved å knurre. Spiller ingen rolle, jeg er for gammel til å la slike fakter terge meg stort. Går år mellom hver gang jeg må gå i bue rundt idioten, og ellers kan jeg som regel fake litt høflighet. Livet er for kort til å bruke tid på slike folk, men om jeg så får han svar på tiltale.

Link to comment
Share on other sites

Stakkars TS, er det en som snakker teit om pangpangen din? :(

 

@Sir, kan jeg foreslå at vi starter opp et bål i skogen der vi kan gi klemmer til trådstarter og si "det går bra"? Jeg kan stille med vafler og kaffe. Så kan vi lukte på planter og? Jeg kan fikse en healer, slik at all den dumme energien går ut og den gode kommer inn.

 

Personlig bryr det meg langt inn i der som solen aldri skinner om hva folk synes om våpnene mine. Men blir det mas, ja så starter jeg ikke en tråd på kammeret for å få trøst, jeg svarer på en måte som gjør at han går i sirkel rundt meg i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Stakkars TS, er det en som snakker teit om pangpangen din?

 

Å "disse" andres våpen er en godt innarbeidet tradisjon i mange miljøer, den verste man kan oppleve da er mangel på kritikk siden det tyder på at våpenet er totalt uinteressant.

 

Her er det vel heller snakk om personer som insisterer på å forsure stemningen fordi ikke alle skyter deres program. Min erfaring er at det innen UIT er en neve med slike folk som ser på alt annet enn rendyrkede sportsvåpen til 20'000kr som leketøy for rambo-wannabees. Felt-folket kan riktignok også se ned på UIT-skyttere (svettere), men ikke på samme måte. Det er bare kjedelig, ikke forkastelig.

Link to comment
Share on other sites

jeg skyter ikke med pistol (enda) men skyter en del i DFS. og er som det står under mine innlegg innehaver av krag og mauser. og ikke Sauer. får da høre noen bemerkninger om hvorfor jeg ikke kjøper sauer. som skal være så mye bedre, altså lettere å skyte godt med. pleier da si at jeg skyter med Krag , Mauser eller AG3 fordi det er vanskelig. det gir meg en god følelse å være en sånn passe god skytter med slike våpen enn en som er sånn passe med en Sauer.

nå er det aller meste av komentarer sagt på skøy, både mot meg og fra meg. vet jo ikke hvordan han som trådstarter nevner har det med humoren. men kan jo være hans form for (dårlige) humor. ville nok tatt en rolig tilnærming. sagt noe om at jeg hører hva du sier, og du har nok rett men jeg syns det er skøy å bruke det våpenet jeg har. og ikke gå rett i skyttergraven med en gang. et smil og venlighet løser som regel mer enn sinne :)

Link to comment
Share on other sites

det er faktisk sårende at din bedre halvdel blir rakket ned på på den måten! hvordan kan du være så kald? :trist:

 

God kveld, Rambo her!

 

Dem av oss som er sjarmerende og samtidig har et et ganske flott utsene, trenger faktisk ikke å kjøpe kjærlighet (les: kjøpe pistol).

 

"Dissing" er en del av hverdagen, går begge veier for min del. Selvfølgelig alltid særs usaklig. De som tar det personlig, girer meg bare enda mer opp, er jo da det er gøy! Den dagen pistolskyting blir for pusekatter uten ryggrad (generelt, ikke mot noen i tråden), så legger jeg det nok på hylla.

Link to comment
Share on other sites

det er faktisk sårende at din bedre halvdel blir rakket ned på på den måten! hvordan kan du være så kald? :trist:

 

God kveld, Rambo her!

 

Dem av oss som er sjarmerende og samtidig har et et ganske flott utsene, trenger faktisk ikke å kjøpe kjærlighet (les: kjøpe pistol).

 

"Dissing" er en del av hverdagen, går begge veier for min del. Selvfølgelig alltid særs usaklig. De som tar det personlig, girer meg bare enda mer opp, er jo da det er gøy! Den dagen pistolskyting blir for pusekatter uten ryggrad (generelt, ikke mot noen i tråden), så legger jeg det nok på hylla.

 

 

ja noen av oss må dessverre kjøpe oss kjærlighet, men DU for en kjærlighet!! oser av våpenolje og det er alltid en gnist i forholdet! :D

 

litt mer seriøst kan det jo sies at useriøs kjekling i skyttermiljøet er jo helt vanlig det. og det må man tåle!

men man rakker ikke ned på våpen! fysj å fy! det er det utelukkende eier som kan gjøre! og som oftest er det bare for at folk er sjalu at de rakker ned på noe i seriøs sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens

Skal si denne tråden fikk bein å gå på :mrgreen::mrgreen: masse bra innlegg og meninger jeg skal plukke med meg videre.

Jeg er en type som ikke liker bråk & spesielt ikke i en seriøs pistolklubb. Men kan være jævli hard i mine meninger hvis jeg blir tråkka på. hehe :wink: men av og til er det best å holde kjeft.

 

Problemet med skytelederen er at han ikke tåler nymoderne våpen. Plankebiffen med løp er nok hans greie. Noen av oss kommer fra andre skyteklubber som NFPS mm samt erfaring fra Forsvaret .

På disse skytingene kommer også Politi tjenestemenn og kvinner. De skyter med HK P 30- 9mm. Artig pistol som jeg også liker godt. Hvordan hadde det tatt seg ut med ett Politi med en Pardini ? eller en annen dinosaurisk pistol ?

 

Skal ignorere skyteleders meninger i fremtiden og fortelle ham at "Millitære Pistoler" er vår greie og det kommer det alltid til å være. Tror det hele bygger på at skyteleder vil prøve å bygge opp en liten gruppe på ett høyere nivå. Men da nytter det ikke å satse på gutter som har opplevd det harde livet og 40 harde vinternetter . Da må han satse på de unge fra starten av . Belære de med Pardini og Plankebiffvåpen sånn at de ikke vet hva en Glock er 8)

 

Vi som har "små problemer" med denne karen skyter også på egne private baner med godkjenning. Det likte han ikke. Det er dårlig for skyttersporten hvis det kommer klager sa han :shock: Vi har skutt der i flere år og alt er kanonbra Skjønner ikke den jævla arrogansen som kommer frem.

 

Nå er det skyting i morgen på privat bane og kruttrøyk og kaffe vil snike seg frem med en herlig aroma mens lufttrykket av en 44 mag Revolver drønner mellom fjella :thumbup:

 

God Helg til Dere Alle

Link to comment
Share on other sites

Det finnes nok en hel del skyttere som bare liker sine egne våpentyper. Det som er litt kuriøst i denne sammenhengen er at i mine 25 år som pistolskytter har jeg aldri truffet på denne typen skyttere som visstnok skal anse matchskyting for å være det eneste saliggjørende. Derimot synes det å være rikelig av det motsatte slaget: Feltskyttere som snakker nedsettende om "rørtenger" og andre typer matchpistoler. Man skal heller ikke lese mange sidene på Kammeret før man treffer på samme typen holdninger, bl.a. i denne tråden. Så kanskje noen av de som titulerer seg som "feltskyttere" også bør gå litt i seg sjøl?

 

Selv skyter jeg både bane og felt, men prioriterer bane. Det våpenet jeg får mest "pepper" for at jeg skyter med er Glocken min, men det er fra "feltskyttere" som har pistoler som er 3 ganger så dyre uten at de nødvendigvis treffer så mye bedre med dem...

Link to comment
Share on other sites

Derimot synes det å være rikelig av det motsatte slaget: Feltskyttere som snakker nedsettende om "rørtenger" og andre typer matchpistoler. Man skal heller ikke lese mange sidene på Kammeret før man treffer på samme typen holdninger, bl.a. i denne tråden. Så kanskje noen av de som titulerer seg som "feltskyttere" også bør gå litt i seg sjøl?

Hører ikke sjelden foreningsmedlemmer (de "rene" feltskytterne...) sutre over at det blir for seriøst og kjedelig dersom man en fast klubbtreningsdag vil ha den organiserte treningen kun rettet mot de internasjonale baneprogrammene (i praksis VM og Standard hos oss).

Forøvrig et treffende innlegg fra Domino. Han vet antagelig hvor skoen trykker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...