Jump to content

Hjelp oss å finne Shira!


HyprJinta

Recommended Posts

Jeg sendte mail til FOD hvor jeg oppfordrer dem til å få Shira hjem, samt at jeg garanterer dem å bruke masse energi på å motarbeide dem hvis de ikke gjør det. Som nevnt finnes det andre etater som kan gjøre jobben. Oppfordrer dere til å gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 598
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg sympatiserer med familien, men om man ikke har råd til å ha bikkja stående der, er vel litt av poenget å hente henne ut så tidlig som mulig? Det blir ihvertfall ikke billigere ved å unnlate å ringe på et par dager?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte mail til FOD hvor jeg oppfordrer dem til å få Shira hjem, samt at jeg garanterer dem å bruke masse energi på å motarbeide dem hvis de ikke gjør det. Som nevnt finnes det andre etater som kan gjøre jobben. Oppfordrer dere til å gjøre det samme.

 

Ville bare si "liker"

Link to comment
Share on other sites

Vel Fod hadde ikke papirene i orden. Det bekreftet de. Så da har de brutt loven og må ta ett økonomisk ansvar i hvertfall. Erstatte hund og betale for timer som er brukt av eier.

 

Det kom ikke frem om politiet har fått vite hvem ny besitter er. Da kunne de jo kontakte de og forklart saken fra sin side, og fått bekreftet/avkreftet om de er blitt kontaktet av Fod om tilbakelevering av hunden. Kan jo tenkes de kom på bedre tanker hvis de fikk vite at de hadde fått hunden ulovlig.

Link to comment
Share on other sites

Tja, ut ifra det jeg har lest her, og sett på tv.

To dager, hvem venter egentlig i to dager før man "orker" å ta en telefon når noe slikt står på spill. Det er jo en ting at man ikke har råd, men hvorfor vente så lenge med å kontakte de... ?

Det tok to dager før han fikk kontakt med FOD, og det var vel også de som sto for hindringen av kontakt, etter hva jeg forsto.

Forøvrig en tam forestilling fra FOD sin side. Stiller opp med advokat og står oppstilt som en annen tosk og sier ikke ett eneste ord selv.

 

T :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den bikkja har det nok herlig nå. Kan løpe fritt rundt, luftes og sosialiseres i forskjellige miljøer. Treffe andre hunder osv. (Dette er ironi for den som ikke skjønner det)

At ikke FOD ser at Shira vil måtte få ett hundeliv i isolasjon heretter forteller om deres korttenkthet. Bikkja er jo blitt rikskjendis, og alle med litt hundevett vil jo melde fra om hvor den er blitt sett.

Mon tro hvilken bo/livssituasjon disse midlertidige vertene til Shira er i. Det kan ikke være enkelt å holde en hund i skjul så lenge...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte mail til FOD hvor jeg oppfordrer dem til å få Shira hjem, samt at jeg garanterer dem å bruke masse energi på å motarbeide dem hvis de ikke gjør det. Som nevnt finnes det andre etater som kan gjøre jobben. Oppfordrer dere til å gjøre det samme.

 

støtter deg i den!!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke to kvinnfolk som er ledere for FOD? Hvem var da han fårete dusten som sto ved siden av advokatlærlingen på TV? hadde de ikke anstendighet nok til å se familien i øynene? Og ungene skulle heller ikke være til stede.

Forøvrig har FOD stengt FB-siden sin for noen minutter siden.

 

T :)

Link to comment
Share on other sites

Siden FOD tydeligvis ser på denne saken som sin kampsak.

Så er det ingen tvil om at den nye eieren mest sannsynlig er en sentral aktør hos FOD.

Er det "Lederen" selv som at tatt over denne hunden, eller er det en annen støttespiller.

 

Så lenge den nye "eieren" får dekt sine utgifter, så ser jeg ikke problemet med å gi hunden tilbake.

Hunden har jo egentlig aldri vært den nye "eieren"sin eiendom.

 

Det finnes ingen tvil om at FOD gjør en god jobb 99% av gangene.

Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor de vil knuse sitt eget gode rykte, bare på grunn av en liten bagatell.

FB siden deres er oppe igjen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå viser det seg at "advokatlærlingen" er en av de frivilige i FOD, iflg hennes egen feisbookside.

 

 

Og dette får dere tolke på den måten dere vil: FOD har tlf nr 22 61 30 31 :lol::lol:

Evt om noen ønsker sms kontakt:936 20 961 :lol::lol:

Ellen Sofie Simonsen, daglig leder kan kontaktes på tlf 912 41 301 / 22 28 85 07

Opplysningene er hentet fra gulesider.no

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Neida, fjasboksiden til FOD har ikke vært nede, den er bare stengt for uvedkommende innlegg.

 

I god Nord-Koreansk stil har man sensurert bort ubehagelige og støyende motargumenter og overdøver det isteden med en "rosestorm" av lystige innlegg med glade hunder som leker...

Link to comment
Share on other sites

"Foreningen vil avslutningsvis innstendig oppfordre alle til ikke å imøtekomme tidligere eiers anmodning om å ta rede på hvor hunden befinner seg nå, da dette etter vårt syn vil stride mot god moral og også kan være straffbart. "

 

?

 

Noen som kan svare på den over her!

Jeg synes personlig at FOD gjør en god jobb de fleste gangene, men jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor de drar dette så langt.

Hva er det som gjør at denne saken, er så viktig at de vil risikere sitt eget gode rykte ?

 

Kan de ikke bare løse saken og faktisk gå videre i livet.

Hvorfor skal ting være så usedvanlig vanskelige i en slik sitvasjon?

Link to comment
Share on other sites

Det dukker opp forskjellige kommentarer inne på fjasboka, her er en jeg klippet ut:

 

Jeg så innslaget på TV2 i kveld. Personen fra FOD sa at de ikke lenger hadde eierskap til hunden og derfor ikke kunne gjøre noe. Dette er direkte feil. Jeg har selv en FOD-hund, og i min kontrakt står det at FOD er eier av hunden så lenge den lever. Iflg kontrakten kan den nye familien ikke gi bort, selge eller avlive hunden. Dersom de ikke kan ha den lenger, skal FOD kontaktes i god tid. FOD skal ha beskjed når hunden dør. Ønsker dere lykke til. Her er det da tydelig at FOD motsier seg selv, og at Shira er omplassert nok engang er jo totalt bortinatta. DET er iaf ikke til hundens beste..

 

 

 

Og likevel står denne frivillige advokataspiranten med prøveskilter og påstår at de ikke kan hente Shira tilbake :?:

Link to comment
Share on other sites

Selv om den nye/nåværende eieren av Shira kanskje er den eneste av alle aktører, som faktisk ikke kan klandres for dette håpløse sirkuset, er det allikevel han som nå må gi seg, og gi hunden tilbake til opprinnelige eier. Leit, for han er sikkert blitt glad i sin nye hund, og det er jo ikke hans feil at alle andre aktører har oppført seg klandreverdig. Men hunden må uansett tilbake til sin familie. Så da er det bare å sitere Sting "If you love somebodey, let them go."

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen "kammerater" som kan nøste opp hvem som har denne bikkja nå,slik at navn kan offentliggjøres og på den måte sette større press på disse som har Shira?

 

Enda bedre, hva om vi arrangerer et lite Kammertreff på den aktuelle adressen? Frem med høygafler og fakler folkens, kanskje vi skulle ta med et stort kors og en kanne bensin også?

 

Eller så kan vi respektere opprinnelige eiers ønske om å IKKE hetse noen i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tenker dumt å rart nå! Men er det sikkert hunden har det bra der den er nå? Veit jo at haldenstøveren har blitt brukt i forskning før... Men er vel bare jeg som er paranoid får jeg håpe!

 

Edit: skriveleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

"Foreningen vil avslutningsvis innstendig oppfordre alle til ikke å imøtekomme tidligere eiers anmodning om å ta rede på hvor hunden befinner seg nå, da dette etter vårt syn vil stride mot god moral og også kan være straffbart. "

 

??????????????????????

Link to comment
Share on other sites

1

...Personen fra FOD sa at de ikke lenger hadde eierskap til hunden og derfor ikke kunne gjøre noe.

+

1

..Jeg har selv en FOD-hund, og i min kontrakt står det at FOD er eier av hunden så lenge den lever.

=

? (Lurer bare på om det var flere enn meg som leste det samme mellom linjene??)

 

La til noen understrekinger i sitatet for å fremheve poenget.

Link to comment
Share on other sites

Mener kun og alene at enkelte kan være utrolige til å svare uten å lyve på ubehagelige spørsmål, spesielt advokater. Det første som slo meg når jeg leste det siterte innlegget var at de to setningene harmonerte ikke med hverandre. Eller kanskje de gjorde det likevel var den andre tanken. Er i utgangspunktet særdeles dårlig på både koder og konspirasjonsteorier, og trolling begås evt kun ved dårlig gjennomtenkte innlegg. Utover det tror jeg hverken det ene eller andre og håper saken løser seg til de flestes beste. Shira er sikkert i beste velgående.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke med begynnelsen på programmet i går,og har heller ikke fulgt med så mye her,så har vel ikke skjønt dette helt..men er det slik at hunden har hatt et godt liv(det virket slik på familien)så har den dessverre stukket av,blitt plukket opp av Falck,så til Fod som har gitt hunden til nye folk,og vil ikke si hvem?Ærlig talt,fatter ikke problemet i saken her..er det ikke en advokat som kan ordne opp gratis?En dyrevenn?Stakkars hunden skjønner vel ingenting,blir plassert den ene plassen etter den andre..Høres bizzart ut,en hund du har betalt for,og er reg på deg,du har lagt ned mye tid og penger på den,familien er glade i den,så stikker den av ved et uhell,og blir gitt til nye eiere,og du får aldrig se den mer :!::?: Det er jo faen meg sykt!Hva er det han heter han tøffe?Espen Lie?La ham ta saken!

Link to comment
Share on other sites

Kult!

"Våpeniere oppfordrer til borgervern"

"Trusler mot dyrevernsorganisasjon på jakt og våpeneier forum"

"våpeneiere truer med maktmisbruk og torpedovirksomhet"

 

Jeg syns liksom ikke norske jegere og jaktmotstandere hadde nok motbør i pressen i det siste...

 

Er det ikke Politet som har gjort forhold til overleverningen forøvrig? Og ikke FOS, som opplagt tenker dyrets beste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste også et sted at Shira's første nye familie følte at situasjonen var så ille at Shira nå er på et nytt sted. (Familie nr. 3. ?)

 

Jeg klarer dessverre ikke finne igjen dette nå, men den som skrev dette var visst hundelufter på FOD. Utrolig hvor mange innlegg som forsvinner på enkelte fora.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...