Jump to content

Dessert som imponerer jenta du har i "kikkerten"


malfsen

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en dessert som skal imponere litt. har en avtale om at hu skal lage middag og så skal jeg fikse desserten (ja sånn som man spiser) har tenkt litt på brownies med vaniljeis.. men vill ha noe som har litt større wow faktor :P alle vet jo at jentene elsker en mann som briljerer på kjøkkenet!

 

alle tips er velkommen!

Link to comment
Share on other sites

Det aller viktigste er å finne ut hva hun skal lage til middag. Er hovedretten kraftig må du ha en lettere dessert, hvis ikke blir den for mettende for å nytes som den brude. Den brude heller ikke pirre på de samme smaksløkene - eks en søt dessert kommer ikke til sin rett etter en søt middag, da bør du heller gå for noe syrlig - multer med krem eks (litt sukker, men ikke for mye!).

 

Skal du ha noe kraftig, så kan jeg anbefale bananpannekaker med vaniljeis og lønnesirup (eller sjokoladesaus)!

Link to comment
Share on other sites

Den ultimate trusefjerneren må vel bli hjemmelaga karamellpudding, med karamellsaus... Kutt ut krem til pynt, heller server den med ananas til pynt eller inntil, dersom du skal hore den opp litt.. :mrgreen:

 

oioioi fikk en god latter med den trusefjerner biten! men skal vurdere det uten tvil!

Link to comment
Share on other sites

Lager du den puddingen til Mauser68 får du hu garantert på rygg, og der blir hu resten av kvelden utav stand til å gjøre noe som helst.

Trust me I know, har vært ett par ganger på besøk hos mauseren, og det huset går en ikke sulten utav.... Det han produserer er kraftfor for en voksende generasjon...

 

 

Du er herved advart... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Min Sjokolademousse til mange personer:

 

Mørk sjokolade, ca 1,5 plate,

Smør, IKKE margarin! Ca 2-3 spiseskjeer

Litt vann, noen teskjer

Egg, 6 stk

 

Skill plomme og hvitte.

Smelt sjokolade, ha i vannet så det blit litt blankt, ha i smøret, avkjøles noe, ca kroppstemp, tilsett eggeplommer, røres.

Stivpisk hvitten, vend inn i sjokolade miksen.

Hell i serveringsglass, noen timer i kjøleskapet, pynt med krem og revet sjokolade. Jordbær ved siden av. Disse forer dere hverandre med :wink:

 

Reduser oppskriften litt :shock: dette holder til mange.....

 

Husk å planlegge frokost dagen etter :wink:

Link to comment
Share on other sites

For å gjere ting litt enklere med karamellpuddingen, så kan du lage til ein mindre porsjon og steike dette på kortere tid, i ildfaste skåler, serveringslare skåler altså.. Det er litt styr og tar lengre tid å lage til ein heil pudding, og så ha rester av den i fleire dager etterpå.. Ikkj edet at det er verdt det altså, det er snopedessert som kan nytes i mange dager.. :)

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har lært meg er at Kvinner og sjokolade i alle varianter har affinitet...

 

En dessert som jeg allikevel vil anbefale er multer i Lakka likør over vaniljeis, helst Møvenpick...

 

Kok inn multer i sukkerlake og smakstilsett (evt til passe konsistens) likøren etter avkjøling. Helles over isen før servering. Muligens med et sjokoladehjerte og et blad sitronmeliss til pynt.

 

Hjelper ikke det så får du heller finne ny dame... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panna Cotta med bringebærsaus hvor alt er lagd fra bunnen av med mindre mengder sukker slik at den er litt syrlig.

Topp dette med en frisk rosévin/cava.

 

Så ikke at Panna Cotta allerede var nevnt :)

 

Det siste du vil er å bli småkvalm på grunn av for søt dessert og altfor mett.

Link to comment
Share on other sites

Al Varenne sjokoladekake.....

 

Har servert den til noen veninner av meg, og de døpte den om til "Orgasmekake"...... :mrgreen:

 

Tolk det som du vil.... :winke1:

 

Eneste negative med den, er at det tar en 4-5 dager å få den ferdig! :twisted:

Hvis det er interesse, så kan jeg legge ut oppskriften... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Kvalitet er det ja.... :mrgreen:

 

200 gram 70% sjokolade

200 gram smør (IKKE margarin!!)

2 dl sukker

0,5 dl sterk kaffe

En halv utskrapet vaniljestang.

 

Smeltes på SVAK varme til du har en glatt, jevn sjokoladesaus

Avkjøles litt...

 

2 egg halvpiskes og røres i "sausen.

 

Bruk en 24-26 cm rundform som er kledd med folie (VIKTIG at det er TETT!! Ellers får du ovnen full.... :oops: )

Smør folien godt med smør...

 

Hell i røra og stek på 180 grader i ca 60 min midt i ovnen.

 

Kaka får et lokk som hever MYE, men sprekker og faller ned (krakeleres)

(Kan hende du må "hjelpe" til litt med krakeleringa.... :winke1: )

 

Når du tar den ut av ovnen, så er hele greia ganske flytende... Det er IKKE noe feil med det!

 

La avkjøles til romtemperatur, og sett så kjølig (4-6 grader) i 4-5 dager.

La den stå i forma hele tiden. Pass på at den ikke står sammen med matvarer som lukter sterkt! (Løk osv...)

Dekk evt til forma med film, eller sett hele greia i en tupperware... :winke1:

 

Anrett på fat, pynt med melidryss, mynte, sitronmelisse, kandiserte fioler, jordbærvifter e.l.

 

Serveres gjerne med sitrussalat.... Eller creme fraiche pisket med melis og vanilje...

 

OBS Denne er MEKTIG! Små stykker er å anbefale... :winke1::winke1:

Smelter bokstavelig talt i munnen... 8)

Anbefaler også GOD kaffe til...

Link to comment
Share on other sites

På kvinneforum finner man hva kvinner liker. :D

 

Sjokolademousse (6 pers)

300 g sjokolade

½ dl sterk kaffe

6 eggeplommer

3 ss mykt smør

3 ss konjakk (kan sløyfes, jeg synes faktisk den er best uten)

3 eggehviter

3 ss sukker

 

Brekk sjokoladen i biter og smelt den i kaffen. Pisk eggeplommene i sjokoladen, én om gangen, og pisk smør og konjakk i. Stivpisk eggehvitene, tilsett sukkeret og pisk ½ minutt til før hvitene vendes inn i sjokoladeblandingen. Fordel moussen i glass/kopper og sett kjølig før servering.

 

Funker ikke denne så kan du trøste deg med at uten kjærring så er det bare lennsmann som kan stoppe deg i innkjøp av neste smelljern.

Link to comment
Share on other sites

Det skal være 100% bænkers vis en skal orke å mekke kake som tar 4 DAGER å lage. :overrasket:

Tenk om frøkna ikke liker den og går hjem..

 

Jeg syns da at vaniljeis med eggelikør er lettere.

Dessuten kan de fleste ferdigpuddinger varmes forsiktig for å støpes om slik at de ser hjemmelaga ut... :winke1:

 

Sitronkjele kan blandes med vispet krem for å lage en lettvinn fromars.

 

Her er det iallefall en oppskrift på en sjokoladekake med 18 års grense:

http://deathdealer.vgb.no/2009/10/25/de ... chocolate/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Lager du den puddingen til Mauser68 får du hu garantert på rygg, og der blir hu resten av kvelden utav stand til å gjøre noe som helst.

Trust me I know, har vært ett par ganger på besøk hos mauseren, og det huset går en ikke sulten utav.... Det han produserer er kraftfor for en voksende generasjon...

 

 

Fikk Mauser deg på rygg med "puddingen" sin? :roll::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dæven, Christer! Det er jo ikkeno' i den kaka som ikke er godt! Den skal garantert testes :D

Tenker at denne er best egnet til planlagte dater. En skal være j***a god på smalltalk for å vente på at denne blir ferdig :mrgreen:

Takk for at du la ut oppskrifta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...