Jump to content

Skremmende pristigning.


Mr.Polar

Recommended Posts

Satt her å surfet litt på nettet..

Er å leting etter en bra revevarsler. Har sett på en del,å kommet fram til at jeg antakeligvis bestiller det å fra UAS. Ulempen er batteridrift og inntill 34 minus :roll:

Men det som sjokkerte meg er disse to annonser..publisert med 5 mnd mellomrom fra samme firma.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=21196428

 

http://www.zett.no/sm%C3%A5ttogstort__t ... Id=1815410

 

 

Så vidt meg bekjennt er dollaren gådd betraktelig ned på de tiden. Så denne pris-stigningen KAN ikke forsvares fra dette firma. Å når jeg i tillegg vet at den varsleren får jeg fra USA til ca 80$+frakt fra en kompis. Ja da er valget enkelt hvis den bli bestillt.

Link to comment
Share on other sites

Skremmende uvitenhet.....

En ting er å kommentere at ting går opp i pris, det er nå greit nok.

Men å påberope seg at man har funnet ut at dette er pga. ren grådighet og fullstendig på trynet UTEN å i det hele tatt ta i betraktning hvem som sitter med distribusjonen i Europa og muligens kan påvirke prisstigningene, nei det ofres ikke en tanke.

 

I samme periode du refererer til har Jaktfall bla. annet redusert priser på Nightforce og Sightron kraftig,samt redusert priser på slagfeller og camo, for å nevne noe (Selv om Nightforce nå har varslet nye priser igjen), samt gjort nettbutikken fraktfri, men slikt er ikke spennende å nevne.

 

Prisen har stort sett ligget på 2499,- det har vært to korte kampanjer på 1999,- så den faktiske sammenligningen du skal gjøre er ifra 2499,- til 2990,-

Men da hadde det selvfølgelig ikke vært den samme saken.

 

Til sammenligning har jeg funnet mikkelvarsleren (den hvite plastsaken som de fleste har i skuffen, da den er allergisk mot fukt) til 23usd, enkelte aktører selger den for 1790,-........

 

 

1: Spypoint er et Canadisk selskap.

2: Eurohunt i Tyskland har rettighetene til Spypoint i Europa.

3: Eurohunt beregner seg en HØY egenfortjeneste på Spypoint produkter til distributører i hvert land.

(Dette er noe jeg diskuterer med de sånn ca. 1 gang i måneden)

4: Eurohunt har priser i EURO på denne, uavhengig av valutakurser.

 

Derfor er det faktisk revnende likegyldig hva den selges til i USA, det hjelper ikke meg i det hele tatt.

 

Det positive med denne saken for meg, er at jeg nå ihvertfall har et konkret BEVIS til tyskerne om at de må roe prisjusteringene på dette, og gi meg mer vettuge priser.

 

Men jeg VET at jeg aldri vil klare å selge den for 80usd, såpass vet man ihvertfall.

 

Det må faktisk være en fortjeneste på produkter man skal selge, for at det skal være liv laga å selge de...

 

(Apropo dette med fokus på priser for tiden: I dag har Jaktfall fått en mail med kritikk for at det selges syningsfeller for Mår til 649,- (produsentens anbefalte pris er 649,- exl. frakt) han hadde "sett" den et annet sted til 550,- slikt er faktisk oftere enn du vil tro at man får spørsmål om.

Selger man to skytestokker a' 199,- inkl. frakt, hender det at man får mail om at kunde ber om et godt tilbud på disse 2 skytestokkene.

 

Til kammersmellen i år stilte Jaktfall men en ny Nightforce NXS i sponsepremie, pluss mye sponsing til hundeklubber og lokalklubber, samt ca 5 aktive skyttere fikk ny gratis optikk..+ en dryss med annet "småtteri" Man må faktisk tjene på enkelte produkter for at det skal la seg gjøre å gi noe tilbake også, tenk på det neste gang du finner noe hårreisende, som kanskje ikke var det allikevel, en sak har stort sett bestandig 2 sider, viss man tar seg tid til å snu saken rundt og kikke.....

 

Hvor mange tråder finnes det om import på kammeret?

At man importerer enkelte ting, som f.eks et spesielt drømmesikte man har spart seg råd til via statene: joda....

En customstokk man må importere: Joda...

Hylser til hjemmelading i spesialkalibre: Joda...

 

Men når man leser tråder om at man har bestilt en eller to lokkefløyter fra statene,bestilt 3 slagfeller- eller gruppekjøp på Leatherman, ja da melder jeg pass...

De fleste har råd til å spandere et par tre hundre kroner på en god fløyte, eller å svi av 300,- ekstra på en Leatherman fra XXL.

Ikke klag på din lokale forhandler og hans utvalg, viss du samtidig kjenner deg igjen i ovennevnte situasjon, ofte er du indirekte med på at han ikke kan ha så lave priser at det passer en amerikansk sammenligning.

 

Jaktfall baserer seg mest på nett, og kan derfor reagere mye raskere i markedet, men mange lokale forhandlere TRENGER faktisk 130,- i fortjeneste på "din" lokkefløyte, ta vare på denne forhandleren mens han er der.

 

Regner med reaksjoner på dette, men en spade er en spade, og enkelte ganger kan det være godt å få sagt ting også..

Ingen jaktbutikker får tippemidler eller grasrotandeler, det er mellomlegget på det du finner i statene de lever av, så greia er enkel: Ønsker DU å ha en lokal forhandler?

 

Det er jo gjerne litt fokus på dette med premier til kammersmellen en periode hvert år, prøv da å se for deg at disse fire trådene ligger øverst før neste kammersmell:1.Sponsepremier kammersmellen 2011

2.Gruppekjøp av Zeiss Diarange

3.Gruppesmugling av Norma rifleammunisjon fra Tv-Boden/ Strømstad

4.Nedlasting av jaktfilmer, trenger hjelp....

 

Sånn er det faktisk i ferd med å bli, selv om det kanskje ikke er så synlig i dag :wink:

 

Jeg er ikke spesielt irritert på trådstarter, men syntes at denne var en grei sak å "forsvare" seg på , siden han tydeligvis sitter med bevis som har gått meg hus forbi.....

 

Noe av dette er skrevet med en smule stigmatisering og ironi, for å vise hvordan det er i ferd med å eskalere seg...

Mvh Bjørnar.

Bak grådigheten banker et jegerhjerte med ønske om en dynamisk og nytenkende jaktbutikk med fornuftige priser....

Link to comment
Share on other sites

Det skulle bli ca kr 1600.- for alt ink ekstra sender..

Før frakt,toll og mva legges til.

 

Hva kommer den på da når du regner sammen? Og legg til fortjenesteandelen forhandler skal ha for å dekke norske lønninger, forsikringer, arbeidsgiveravgifter, leie lokale osv?

 

Da er nok ikke prisene til Jaktfall så himla gærne som du vil ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Å når jeg i tillegg vet at den varsleren får jeg fra USA til ca 80$+frakt fra en kompis. Ja da er valget enkelt hvis den bli bestillt.
Eh..litt feil prisinfo fra USA..den koster $199.99 :roll:

Men det er alikevell mange penger forskjell..

Ekstra sender koster vell $79.99 :)

Det skulle bli ca kr 1600.- for alt ink ekstra sender..

Før frakt,toll og mva legges til.

 

Smeller en mva oppå dette er en i 2000, enda mangler frakta og event Toll..

 

Tror eg skal bestille 100 stykker av disse hos deg Mr.Polar.

80 dollar..?

Tror du skal få problemer med dette for 460,- kr..

:wink:

PS: Kansje en unnskylning til Jaktfall og sletting av hele tråden hadde passa seg......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har STOR sans for jaktfall sine fraktfrie priser.. Med at prisene her da blir uten frakt, gjør at jaktfall.no blir første valget mitt når det gjelder ting jeg trenger. Men jeg savner en for meg stor ting...

 

ladeutstyr og ladekomponenter, til konkuranse dyktige priser.

Så jeg håper på og finne det inne på siden deres snart ..

 

Jeg er av det kaliberet som sender mail, der jeg påpeker at ting som de selg selger er billigere hos andre. forventer det da ikke billigere,men til samme prisen. Det er noe jaktfall hvertfall for meg, har gjort..

 

Det er jo ikke mulig for en butikk og konkurere mot utenlanske priser, det sier seg vel ganske enkels selv. Det er derfor noen velger og importere fra det store utland..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gi en stor honør til Jaktfall som tar tak i dette, jeg jobber selv med salg og har tidvis sett meg lei på denne pris sytinga.

Det ligger ofte mye bak prissetting i Norge, og vil vi ha lokale aktører som må vi ofte tåle å betale litt ekstra.

Norge er i tilleg et høykost land, og blir derfor ofte belønnet med høyere nettopriser fra grosister.

I tilleg har vi høyere lønninger og sosiale kostnader, som butikkene må ha inntjening til.

 

Kjøp av norske og lokale aktører, det er så mye enklere når noe går galt.

 

Kent

Link to comment
Share on other sites

Til kammersmellen i år stilte Jaktfall men en ny Nightforce NXS i sponsepremie, pluss mye sponsing til hundeklubber og lokalklubber, samt ca 5 aktive skyttere fikk ny gratis optikk..+ en dryss med annet "småtteri" Man må faktisk tjene på enkelte produkter for at det skal la seg gjøre å gi noe tilbake også,

..

 

Da forstår jeg at prisene må øke da dere har såpass sponsorutgifter. Tviler på om dere får særlig igjen for de sponsorkronene, men det skal ikke jeg legge meg bort i :-)

Link to comment
Share on other sites

Da forstår jeg at prisene må øke da dere har såpass sponsorutgifter. Tviler på om dere får særlig igjen for de sponsorkronene, men det skal ikke jeg legge meg bort i :-)

 

Du legger deg jo i !!hva med en forklaring?er ikke kammersmellen en god nok avtager for sponsorpremier?har du deltatt på kammersmellen?

Link to comment
Share on other sites

Helt klart enig med dere som kjøper av forhandler i vårt land selv om det kan virke litt dyrere men poenget som flere her nevner er at blir det noe tull med produktet er det lett og få hjelp så fremt forhandler er seriøs og det beviser Jaktfall at de er . Vi skal jo være patrioter også og støtte våre medspillere og da er ikke prisdiff. oftest så stor likevel .

Link to comment
Share on other sites

Til kammersmellen i år stilte Jaktfall men en ny Nightforce NXS i sponsepremie, pluss mye sponsing til hundeklubber og lokalklubber, samt ca 5 aktive skyttere fikk ny gratis optikk..+ en dryss med annet "småtteri" Man må faktisk tjene på enkelte produkter for at det skal la seg gjøre å gi noe tilbake også,

..

 

Da forstår jeg at prisene må øke da dere har såpass sponsorutgifter. Tviler på om dere får særlig igjen for de sponsorkronene, men det skal ikke jeg legge meg bort i :-)

ikke får igjend? hvordan skal du få målt pr kr hva du sponser og hva du får i retur. her handler det om en seriøs norsk forhandler som vil satse og få annerkjennelse for produkter han forhandler og vise at han står for noe seriøst. hva du måtte basere dine antagelser på vet ikke jeg men at du ikke har peiling på hva du prater om er et faktum. virke som det er enkelte her inne som er helt i ekstase om dem spare en 10kroning på noe til flere tusenlapper.som sagt så koster det og drive butikkk på en seriøs måte som bjørnar og jaktfall gjør,da må di nødvendig vis tjene penger. ikke alle som har trygd eller stipend,men må tjene på salg av varer for og kunne betale for seg at i neste momang.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke prisstigningen er særlig skremmende sammenlignet med trådstarters entre her inne. Helt fersk og allerede flere kontroversielle innlegg. Vil anbefale å trå litt stillere i dørene...

 

Hmmm..kanske du kan utdype dette litt nærmere? Er ikke dette et offenlig forum? Da kan man vell stort sett skrive hva man vil såfremst man holder det sakelig å det ikke er særs æresrenkende og bryter med forumsreglene?

Eller grunnloven for den saks skyld?

Å jeg kan ikke se en eneste dør her....

Link to comment
Share on other sites

Eh..litt feil prisinfo fra USA..den koster $199.99 :roll:

Men det er alikevell mange penger forskjell..

Ekstra sender koster vell $79.99 :)

Det skulle bli ca kr 1600.- for alt ink ekstra sender..

Før frakt,toll og mva legges til.

 

Jeg oppdaget i går da jeg selv sjekket sidene til nevnet firma at jeg hadde skrevet feil pris.

Dette synest jeg er leit,men grunn til dette var at jeg kun sendet en link til en venn i USA å spurte han om å sjekke hva denne kostet å få dendt til hannes adr i USA,samt at han da sendte dette fra USA til meg som en gave..Dette gjorde jeg uten å sjekke demmes web-side selv. Han sjekket kun pris på sender,å ikke komplett pakke slik jeg trodde,å tok hans svar for god fisk. Noe man selvsakt ikke burde ha gjort. Men det er jo vanlig å være etterpåklok. Å dette kan jeg bare beklage. Når det gjelder pris på dette produktet,komplett UTEN ekstra sender,så vil prisen bli,ink frakt og toll ca kr 1700.- noe som er nesten halv pris av hva annonsøren selger dette for. Jeg er ganske så prisbevist,å handle mye av det jeg trenger dær jeg kan oppnå den beste prisen. Slik er jeg.

Å at Jaktfall er et bra firma er ikke å stikke under en stol,samt at det er supert at dem nå kjører fraktfritt på alle varer. Jeg har kun sett på deres web,å aldri handlet dær selv. Men å gå så langt at jeg beklager dette blir ALDRI å skje. Å ikke tror jeg at dem hadde klappet meg på skulderen å sakt det var greit heller..

Men skulle mitt innlegg på noen måte ha skadet Jaktfall på noen måte,så er det bare for overnevnte firma å sende meg en P.M...

Link to comment
Share on other sites

La meg nå se. Tok en kjapp utregning på denne varsleren, kjøpt på e-bay:

 

Spypoint med en sender Kr. 1146,3

Frakt 235,3

Mva 352,5

Fortollingsgebyr 217,-

 

Sum 1951,- norske blanke kroner .

 

Synes Jaktfall har helt greie og realistiske priser jeg. Besparelsen på kr 548,- går jo rimelig raskt fløyten hvis du skulle få problemer med produktet. Når Jaktfall har hatt kampanjepris er besparelsen på den enorme sum av kr 48,-! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Gullkornet:

Men skulle mitt innlegg på noen måte ha skadet Jaktfall på noen måte,så er det bare for overnevnte firma å sende meg en P.M...Bra resondert det der Mr Polar, bøyer meg i støvet over din selvinnsikt.

Viss dette var ment som en tråd som skulle gagne Jaktfall, er det bedre at U.T. markedsfører Jaktfall uten din hjelp......

(Selv om det nå er mange som har fått med seg hvem som selger hva, men det er ikke din skyld at det har tippet positivt for Jaktfall, for å si det på en forsiktig måte.)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Synes ikke prisstigningen er særlig skremmende sammenlignet med trådstarters entre her inne. Helt fersk og allerede flere kontroversielle innlegg. Vil anbefale å trå litt stillere i dørene...

 

Hmmm..kanske du kan utdype dette litt nærmere? Er ikke dette et offenlig forum? Da kan man vell stort sett skrive hva man vil såfremst man holder det sakelig å det ikke er særs æresrenkende og bryter med forumsreglene?

Eller grunnloven for den saks skyld?

Å jeg kan ikke se en eneste dør her....

 

Det kan jeg gjerne utdype. Du er ny her inne. Mange av brukerne her inne har vært her siden starten. Når man kommer inn i stua til noen for første gang er de aller fleste av oss litt forsiktige og lærer oss folket å kjenne før vi åpner kjeften på full styrke. Det virker litt brautende å bare storme inn i stua før du har tatt av deg lua, for å si det med Margrethe Muntes ord.

Link to comment
Share on other sites

 

Det kan jeg gjerne utdype. Du er ny her inne. Mange av brukerne her inne har vært her siden starten. Når man kommer inn i stua til noen for første gang er de aller fleste av oss litt forsiktige og lærer oss folket å kjenne før vi åpner kjeften på full styrke. Det virker litt brautende å bare storme inn i stua før du har tatt av deg lua, for å si det med Margrethe Muntes ord.

:shock::shock: Hvem sin stue?

 

Har du lest ditt eget første innlegg?

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke prisstigningen er særlig skremmende sammenlignet med trådstarters entre her inne. Helt fersk og allerede flere kontroversielle innlegg. Vil anbefale å trå litt stillere i dørene...

 

Hmmm..kanske du kan utdype dette litt nærmere? Er ikke dette et offenlig forum? Da kan man vell stort sett skrive hva man vil såfremst man holder det sakelig å det ikke er særs æresrenkende og bryter med forumsreglene?

Eller grunnloven for den saks skyld?

Å jeg kan ikke se en eneste dør her....

 

Det kan jeg gjerne utdype. Du er ny her inne. Mange av brukerne her inne har vært her siden starten. Når man kommer inn i stua til noen for første gang er de aller fleste av oss litt forsiktige og lærer oss folket å kjenne før vi åpner kjeften på full styrke. Det virker litt brautende å bare storme inn i stua før du har tatt av deg lua, for å si det med Margrethe Muntes ord.

 

Hææregud..e det muli???

Så da mein du at vi færskinga ska vær ydmyk å spæll tøffel her inne? At man ikke kan skriv egene meininge før man har 3 års fartstid på ræva her på forumet????

Det had vært triveliar før aille om du had holdt dæ te det såm tråen omhandle..

 

Å ja te dåkker moderatora..æ skriv dialækt nu. Å dåkker veirt koffør. E det nånn så ikke førstår ka æ skriv,så få andre te å åversætt te bokmål te dåkker!!!!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke prisstigningen er særlig skremmende sammenlignet med trådstarters entre her inne. Helt fersk og allerede flere kontroversielle innlegg. Vil anbefale å trå litt stillere i dørene...

 

Hmmm..kanske du kan utdype dette litt nærmere? Er ikke dette et offenlig forum? Da kan man vell stort sett skrive hva man vil såfremst man holder det sakelig å det ikke er særs æresrenkende og bryter med forumsreglene?

Eller grunnloven for den saks skyld?

Å jeg kan ikke se en eneste dør her....

 

Det kan jeg gjerne utdype. Du er ny her inne. Mange av brukerne her inne har vært her siden starten. Når man kommer inn i stua til noen for første gang er de aller fleste av oss litt forsiktige og lærer oss folket å kjenne før vi åpner kjeften på full styrke. Det virker litt brautende å bare storme inn i stua før du har tatt av deg lua, for å si det med Margrethe Muntes ord.

 

Man har vel like rett til si meninga si her om man har vert på forumet i 1måned som 5år vel? eller har jeg misforstått noe.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Polar har like mye rett til å komme med krasse inlegg og sterke meninger som andre her inne. Jeg har selv sett brukere med 4-5000 innlegg som jeg synes var direkte barnslige, unødvendige, helt lavmål og provoserende :mrgreen:

 

Synes ellers tråden var veldig oppklarende, i og med at vi fikk en uttalelse fra Jaktfall. Alle som synes noe sterkt om enkelte butikker må huske at mange av dem har representanter her inne, og må regne med å få svar på tiltale. Men la nå Mr. Polar få fred, selv om det var han som startet dette. Ikke gni det inn fordi om han nettop har registrert seg. For alt jeg vet, så kan det hende han er en skikkelig trivelig kar, med friske fraspark og skudd i fra hofta :wink:

 

Nå skal jeg inn her å kikke: http://jaktfall.no/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Gullkornet:

Men skulle mitt innlegg på noen måte ha skadet Jaktfall på noen måte,så er det bare for overnevnte firma å sende meg en P.M...Bra resondert det der Mr Polar, bøyer meg i støvet over din selvinnsikt.

Viss dette var ment som en tråd som skulle gagne Jaktfall, er det bedre at U.T. markedsfører Jaktfall uten din hjelp......

(Selv om det nå er mange som har fått med seg hvem som selger hva, men det er ikke din skyld at det har tippet positivt for Jaktfall, for å si det på en forsiktig måte.)

 

:lol: kongekommentar.

Link to comment
Share on other sites

Skulle i tillegg ha vært lydvarsling, som man kunne velge om man ville ha på eller av. DA hadde denne vært perfekt.

Jeg bruker alarm på åta hjemme, og da må jeg ha noe som vekker meg når rødpelsen kommer lurende. :wink:

 

Den er langt fra perfekt. Hva er 4 dagers batt. kap. på mottaker da? 4 mnd, og vi begynner å snakke.

Link to comment
Share on other sites

De fleste har råd til å spandere et par tre hundre kroner på en god fløyte, eller å svi av 300,- ekstra på en Leatherman fra XXL.

 

 

Tar denne litt i forsvar siden jeg var opphav til begge gruppekjøpene du antageligvis snakker om.

Når det er snakk om 50 Leatherman, da blir det noen kroner i differanse.

Målet var at folk skulle få seg en så billig Leatherman som mulig hjem i postkassa. (Er ikke det litt av det samme du driver med til daglig)

 

Dagesvis med mailer frem og tilbake, utlegg på flere titusen av egen lomme, pakke og sende titalls av pakker, blir noen timer arbeid tilsammen. Uten en krone i fortjeneste...

 

Finn deg et annet eksempel neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er en ting 'mork' når vi snakker revevarsler men en ting jeg savner mere enn batterikapasitet er avfølingsområdet :!: de modeller jeg kjenner i dag dekker kanskje 12 m utnom Murs Alert som jeg også har som jeg vet går lengre men den sender en stråle som må brytes som jeg enda egentlig ikke har blitt helt klok på hvordan den skal plasseres over bakken . Når man ser en lampe fra en billigkjede selv om den går på 220 v avføler den et betydelig større område . Jeg opplever ofte at mikkel går i en viss nærhet av åta men ikke på . Rart det ikke finnes noe om ikke annet på 12 v som dekker et større område. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Standard infrarøde følere går ofte på 12v, jeg har montert en rekke av de i lastebiler i forbindelse med alarmsystemer der (sikkring av last og bil). Bakdelen med disse er at de så absolutt ikke er vantette, og heller ikke nødvendigvis så glade i minusgrader (selv om jeg ikke har testet det siste så langt ned). Men virker gjør de, faktisk så godt at jeg ofte måtte begrense avsøkningsområde for å unngå falske alarmer.

 

Bygger man en eller flere slike inn i en vanntett kasse, og spanderer på seg litt sikafleks for å gjøre sensor vinduet tett, og enda litt til for å feste og tette selve sensorhuset inne i kassen, ja da har man gode muligheter for kabelbasert varsling.

Men det er klart at det hele blir noe av ett reodor felgen konsept.

Link to comment
Share on other sites

Selv om du selv anser dette som "dugnadsånd", må du tåle at din tråd bli brukt som eksempel når temaet er priser og selvimport.

Du kjøpte jo faktisk ikke 50 stk til deg selv ...

Selv om du hadde importert 500 stk, er ikke differansen mer enn rundt 300,- pr Leatherman allikevel....

Iom at en privatperson har påtatt seg dette for kammerkolleger, har du samtidig undergravd 50 Leatherman salg i Norge via forhandlere.

(Selv gidder jeg ikke selge de pga prisene til XXL og lav fortjeneste, og enda blir de importert, skjønner du poenget ? :) )

Utlegg på titusenvis av kroner var det vel ikke, men et forskudd?

 

Nei, det er ikke det samme jeg driver med, fordi jeg tar en fortjeneste pr. produkt for å holde liv i 2 ansatte samt lokaler+++

 

Ikke meningen å fornærme deg, men sett fra en butikks ståsted er du en aktiv bidragsyter til at lokale forretninger legger inn årene, om du aksepterer det, det er en annen sak...... Fant ikke noen annen sak, da denne var et klokkeklart eksempel på sideimport av privatpersoner, kontra butikker og fortjeneste..

 

Har sansen for noen av innleggene dine Kim Jørgen, men må nesten svare når du hiver deg inn med et forsvar.

Denne tråden dreier seg om en butikks muligheter til å klare seg økonomisk (kort oppsummert), og da er ikke dine gruppekjøp noe som i utgangspunktet gagner en eneste norsk butikk, det bør du tåle å høre uten å føle deg fornærmet, det er sannheten, og ingenting annet....

 

Eksempel:

Enkelte kammermedlemmer sender meg aktive mailer om ikke Jaktfall snart kan begynne med ladeutstyr, viss det dukker opp en tråd som heter volumkjøp av hylser og dier, hadde det kanskje ikke vært så mye å tenke på lenger, ser du forskjellen Kim?

(Opps: Bare ikke dette ble et FOR godt eksempel , kan nesten høre pusten på enkelte her nå 8) )

 

Kim, setter stor pris på om du bare godtar dette, uten å dra det lenger, det er ingen av oss som er særlig tjent med å gå i klinch pga. en annen trådstarter, enig?

 

Som forummedlem og kunde av Jaktfall, setter jeg stor pris på deg, men du kan nok være irriterende for de som selger Leatherman, du ser den? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja. At privat import (lovlig, ikke smugling!) irriterer forhandlere av produktet er vel ikke rart? Akkurat som postordre (feks xxl.no) irriterer enkelte lokale forhandlere. Grunnen er vel at forhandleren ser at han taper salg. Jeg vil tro at de som bestiller på postordre eller importerer ting selv gjør det pga prisen der man handler fra er lavere. Det kan komme av at lokal forhandler har priset seg ut av markedet.

 

Nb: jeg har de siste 20 årene kjøpt div ladeutstyr. Totalt for mellom 50 og 100 000 kr. Av det er ladeutstyr for 3000 kr importert. Resten er kjøpt her i landet. Men mesteparten er ikke kjøpt lokalt. Bør da min lokale sportsbutikk være sur på meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dratt frem de lokale, siden det er de som kjenner det best.

Personlig tenker jeg at det går en klar grense mellom det å konkurrere immellom norske butikker og import fra utlandet.

Så nei, din lokale forhandler skal ikke være sur på deg pga. dette.

Tror du har skjønt ingressen i det jeg har forklart, ikke spikk fliser på enkeltstykker, se helheten.....

Link to comment
Share on other sites

Med den måten enkelte Norske butikker offentlig går ut og klager på oss forbrukere som i ny og ne handler i utlandet mister mange av oss sympati. Jeg tror at mange som leser Jaktfall sine angrep på oss forbrukere ser det på som en ren provokasjon og mister sympatien som de kanskje hadde i starten av tråden. (spesielt ved å latterliggjøre trådstarter og angripe leatherman kjøpet!!!)

Link to comment
Share on other sites

Om en skal forsøke å se saken i et litt større perspektiv en mr. polar vs jaktfall, er det vanskelig å komme bort fra at Norge har et høyere prisnivå enn mange andre land det ellers kan være naturlig og sammenligne seg med. Det er klart at mange setter pris på lokale forhandlere, (selv om internettbutikker neppe kan betraktes som det i klassisk forstand) er det selvfølgelig også grenser for hvor stor prisforskjell en aksepterer, når det er så enkelt bestille fra utlandet.

 

Var på jakt i England for et par uker siden, og stakk innom ei lokal jaktsjappe. De hadde blant annet ei ny beretta dt-10 i hylla til ca 40 000 nok. Hjemme koster samme børse veil ca 70k. Jeg tror det trygt å annta at også den engelske forhandler og importør også tjener penger. De norske forbrukerrettighetene forklarer sikkert litt av dette, men neppe alt. Jeg vet ikke hvor differansen tar veien, men tviler sterkt på at den havner hos forhandlerene.

Link to comment
Share on other sites

Igjen er det da et tilfelle at trådens emne fullstendig sklir ut av sammenhengen, så nå er vel snart dette en tråd om at Jaktfall sjikanerer sine forbrukere, så da sier jeg takk for meg i denne tråden.....

Med den måten enkelte Norske butikker offentlig går ut og klager på oss forbrukere som i ny og ne handler i utlandet mister mange av oss sympati. Jeg tror at mange som leser Jaktfall sine angrep på oss forbrukere ser det på som en ren provokasjon og mister sympatien som de kanskje hadde i starten av tråden. (spesielt ved å latterliggjøre trådstarter og angripe leatherman kjøpet!!!)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...