Jump to content

Ulovlig våpen på norsk forum- hvordan reagere?


Glenn_G

Recommended Posts

Når man er våpen interresert og suser rundt på nettet er det fort gjort å havne oppi litt av hvert, kom over en post i ett forum der en kar skryter åpenlyst av at han har en fullauto ak47 som han driver å skyter med. Kommenterer også ene bildet med "the not so dead terrorist"

Dette kan selvsagt være en bløff men politiet burde ta tak i det, er det ikke en god del politifolk her inne?

 

Bla ned til midten av siden:

Edit:

LINKEN VIRKER IKKE LENGER - BILDENE HAR BLITT FJERNET!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Han skriver: Verden er full av mennesker med ulovlige våpen, men denne gruppen kan deles i to; De som KAN bruke våpen, og de som IKKE KAN

 

Han vil passe ganske godt i en tredje gruppen. De som IKKE BØR HA VÅPEN.

 

For en tulling. Sendte tips til politiet jeg. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, her må en nok trø til, for det finnes vel ikke plomberte AK-er, softguns som ser ut som en AK, 22-rifler som ser ut som en AK, plasser på nettet en kan finne bilder av hva som helst, og-sist men ikke minst-det finnes ikke i.....r som skryter på seg div for å tøffe seg på nettet, ihvertfall ikke på det forumet trådstarter linker til.....

 

 

Jaja, da er det vel greit om en eller annen tilfeldigvis ramler innom her, finner bilder av en opphora AR-15 eller langholdsrigg og så "tipser politiet om denne forferdelige fyren"? Men da heter vel tråden "Anmeldt av PETA-idiot, signer på denne underskriftskampanken!"....

 

Finnes mange av de eksemplene du skriver her, MEN hva om det da ikke er det???

Link to comment
Share on other sites

Ja, her må en nok trø til, for det finnes vel ikke plomberte AK-er, softguns som ser ut som en AK, 22-rifler som ser ut som en AK, plasser på nettet en kan finne bilder av hva som helst, og-sist men ikke minst-det finnes ikke i.....r som skryter på seg div for å tøffe seg på nettet, ihvertfall ikke på det forumet trådstarter linker til.....

 

 

Jaja, da er det vel greit om en eller annen tilfeldigvis ramler innom her, finner bilder av en opphora AR-15 eller langholdsrigg og så "tipser politiet om denne forferdelige fyren"? Men da heter vel tråden "Anmeldt av PETA-idiot, signer på denne underskriftskampanken!"....

 

Hvis noen her inne skriver at de har ulovlige fullauto våpen så håper jeg at noen har vett til å anmelde dem også!

Har man bare lovlige våpen så er det vel lite å tipse politiet om???

Link to comment
Share on other sites

Urk duste gother (Han er nok EMO) og Duste våpeneier... Vel han er i allefall bitteliten, for en Kalash er ikke spesielt stor! Burde ikke være umil å få sport ham opp, og ikke minst og viktigst (å drite ham ut på forumet....) tror nok det er mer ønsketenking en noe annet jeg. (Pg at det skal være så lett å få tak i 7,62 x 39 tror jeg egentlig ikke på).

Men for all del fint at noen har giddi å tipse om det.

Verken goth miljøet eller Våpen miljøet har bra av at sånne lavpanner skal få breske seg på den måten. (Nå, han har i det minste poengtert helt selv at det er ulovlig.)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det der er en softgun. Se på den fislete geværreima. Tynn nylondrit som følger med softguns.

 

Og man får ikke vondt i skulderen av å skyte med en AK-47. Med mindre man er 14 år og usedvanlig pinglete.

 

Jeg brukte mye AG3 i forcen, og ble da aldri sliten i skuldra av det. Synes Hagle har mer rekyl. Og 500 skudd på ei helg kjennes.

 

Bare bløff hele fyren. Leker seg på et forum, tror han er kul og barsk.

 

Skulle tredd børsa opp i arslet hans og brukket den av. Bare tull det der.

 

Men hvis han får Das Polizei på døra så får vel pipa en annen lyd.

 

 

Piiiiiiiiiiiip...............

Link to comment
Share on other sites

Og DER fikk vi faktisk svaret på hvor dum det er mulig å bli.
Er du HELT sikker på det? At lavmålet er nådd, mener jeg?

Nemlig. The most stupid man in the world is yet to be born. Always. Men du slette tid - dette må likevel være en all time high. Måten han skriver på (for å imponere småripsa) tyder sterkt på at han ikke er det han hevder å være; en med virkelig peiling. Å skyte på "family" er et begrep det aller fleste hormonsprengte 18-åringer har lagt fra seg lenge før rekruttskolen er ferdig - og da fordi andre gjør dem ettertrykkelig oppmerksomme på at det slett ikke er nødvendig å drite seg ut. Han later til å ha så lite peiling at jeg heller litt til softgun-teorien...

Link to comment
Share on other sites

er det noen herfra som har skrevet posten om at tips er oversent politiet?

kanskje greit å fjerne det fort, så han ikke kvitter seg med jernene før de kommer? for kommer gjør dem...

 

Enig der, han burde jo ikke advares! Men han er quote't så det spørs om det lar seg slette da?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bare en gjøk med en softgun. se på magasinet i geværet da.

 

Og hvorfor skriver han at han fremdeles har vondt i skuldra ? Jo for å liksom vise at det liksom er et ekte våpen.

 

JA JEG HAR FREMDELES SÅ VONDT ETTER I GÅR..........................................

 

Er ingen med skarpe våpen som skriver sånt.

 

 

Og, HAR DRILLA UT ? Hva da ? Et plombert løp ? Drille ut en sveis ? Black&Lekker shit&smekker ?

 

Bløff hele greia, skryter til de andre fjortisene bare.

 

 

Men smekk fortjener han. Av prinsipp. Hadde han skrevet : Her sitter jeg med min tøffe AK-47 softgun som jeg kjøpte fra Game-on.no så hadde jo greia vært klar.

 

Så smekk ja. Ekte, nei.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om jeg ikke må følge litt med på både tråden og VG-nett etpar dager framover. Hadde vært forbannet moro å vært flue på veggen i avhørsrommet hvis onkel Blå bestemmer seg for å avlegge den figuren en visitt og taue ham inn :mrgreen:

 

Av og til passer uttrykket "mer testosteron enn vett" usedvanlig godt. Ikke at det nødvendigvis innbærer så ekstremt høyt testosteronnivå i akkurat dette tilfellet, da...

Link to comment
Share on other sites

JA JEG HAR FREMDELES SÅ VONDT ETTER I GÅR..........................................

 

Er ingen med skarpe våpen som skriver sånt.

 

Tja, etter 20 skudd med RB'en min har jeg faktisk blåmerke. Tunge kuler og stålkappe merkes faktisk. Men en kalash? Skulle nok blitt god og varm før jeg hadde fått vondt...

 

 

Og, HAR DRILLA UT ? Hva da ? Et plombert løp ? Drille ut en sveis ? Black&Lekker shit&smekker ?

 

Det er mulig. Jeg har faktisk sett plomberte løp med klare tegn på at de har vært plombert, åpnet igjen for så å bli plombert på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp hva jeg mener. en AK-47 slår deg ikke sønder og sammen i kroppen, med mindre man holder på leeenge. blir vel nummen før det gjør vondt.

 

Selvfølgelig kan en plombering borres ut, men meninga med ordene Black&Lekker var at man gjør ikke slikt med en vanlig drill :) Det blir sikkert veldig bra :_)

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte mye AG3 i forcen, og ble da aldri sliten i skuldra av det.

(off topic)

Erindrer at befalet på Madla advarte oss mot den "kraftige rekylen" frå AG3'en. Og husker fortsatt kor skuffa eg var når eg prøvde...

 

(on topic)

Fyren er enten dum, eller løgner. Eller begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan en plombering borres ut, men meninga med ordene Black&Lekker var at man gjør ikke slikt med en vanlig drill :) Det blir sikkert veldig bra :_)

 

Jooooda, blir like god som ny :mrgreen:

 

Har hørt om noen tvilsomme "restaureringer", den drøyeste var vel en hvor løpet sprakk. Da sveiste de igjen sprekken og fortsatte :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jaja uansett så er han så tøff at han skryter av at han eier og bruker en ak som er kjøpt på illegalt vis og som ikke går å få registrert. Når han er så mandig å greier å få vondt i skuldra av en sånn en så burde han være mandig nok til å ta smekken han kanskje får på pungen. Når man er så håpløs å legger ut noe sånt på et helt åpent forum (samma f om det er en softgun eller ordentlig "skytejern") så får man ta konsekvensene, og jeg håper han får seg en skikkelig smell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...